- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Padají tady různé informace, hlavním omylem, co tu vidím, je doba záruky baterie Priusu, ta je 5 let, u Hondy Insight je to 8 let.
Vy ste chůdáci. Nechápu jak můžete soudit Prius, když 90% z Vás v něm ani nesedělo. Možná tak 20km u předváděcí jízdy, z těch 20 km určitě poznáte, že Prius je k ničemu. Tak tady nevykládejte, že pujde po 200.000km do šrotu.
Podívejte se na toto video, kde srovnávali spotřebu BMW M3 a Toyoty Prius. Výsledek je zajímavý.
Tomu se rika vhodne zvoleni vstupnich podminek :)
...že se to tady hemží odborníky na Octavie TDI. I když nejsem fanda hybridů,tak tento je velmi solidní nabídka ve srovnání s konkurencí(Passat,Mazda 6,Accord).Všechny tyto vozy mají srovnatelný rozvor,srovnatelnou cenu(v naftě dokonce vyšší) a srovnatelnou výbavu.Jediný parametr,kde Prius zaostává,je velikost kufru,ale těch 60 litrů ztráty bych já osobně přežil.Tak,a teď do mě,dehtofilové.
Je tady v té diskuzi dost zajímavých názorů -jako např., že životnost těch baterií je cca 5 let, cena za nové nějakých 200 000 atd. atd.. Takže ať to počítám horem dolem tak mi stejně přijde, že se to nemůže nikomu nějak zásadně vyplatit. Když koupíte moderní diesel, tak budete taky do 5,5 litru jezdit. Já osobně mám 2,0 dCi od Renaultu, 150 k v Laguně a přes 6 litrů se nedostanu ale tam už je ten výkon vyšši a kamarád co má jen 1,5 dCi v Mégane což je parametricky srovnatelný motor i prostorově auto jako v té Toyotě tak jezdí pro normálním ježdění asi tak jak je v článku popisováno za 4,5 - 5,5 v závislosti na ročním období, klimatizaci, atd.
Abych to shrnul, investice se mi nezdá efektivní, samozřejmě pro lidi co hodně fandí ekologii je to super a fandím novým technologiím obecně, ono to vždycky posune lidstvo dál i v mnoha dalších oborech, ale pro člověka, který si to hodí na papír čistě v číslech to nemůže být zajímavé...
S Lagunou se přes 6 litrů nedostanete?No já mám zkušenost pouze s Octávií 2,OTDI 103kw a průměr mám 6,5l/100km se 4x4 dokonce 7,3l/100km.Tak nevím.
Ta životnost baterií 5 let je divná,když výrobce zaručuje 12let,takže do té doby případná výměna asi bez problému.V Priusu bude asi neskutečný komfort,žádný velký hluk,hlavně občas v kolonách to musí být super.
Za 4,8 jezdím při normální jízdě s 2l naftou taky a při výrobě mého auta určitě nevzniklo tolik poškození přírody jako například při dolování suroviny na výrobu baterií pro tyhle "slavné ekologické stroje" . Proč někde nevyčíslí celkovou energetickou náročnost výroby a vývoje oproti standartnímu vozu. Je to jenom o lobistických zájmech. A c CO z výfuku si udělejte jednodoucou hnotnostní rovnici na základě zachování energie, výsledek je zajímavý. Krmí nás kravinama aby z tupé masy lidí dostali co nejvíce peněz.
Docela by mně zajímalo s jakým naftovým dvoulitrem jezdíš.To by jsi musel jezdit s hodně lehkou nohou a to tím Priusem pojedeš (což je i v článku) tak o litr a půl méně.A to už bývá důvod pro koupi nafty místo benzínu,tak proč ne i místo nafty hybrid.Navíc u benzínu není tolik karciogeního jemného popílku a oxidů dusíku.
Pred par mesicema jsem videl inzerát na nového priuse za 250000...byl totiz nekolik hodin zaplaveny pri povodni. Být trochu větší hračička, tak jsem do toho šel...po týdnu ho nakonec někdo koupil. Odrazovala me hlavne vyplavená elektronika a ztráta záruky. Kdo ale sleduje inzeráty, může sehnat zajímavé typy aut za levno...
Elektro/benzínové hybridní pohony jsou podle mě omyl per se. Tipnul bych, že za 30 let budou považovány za víceméně kuriozitu stejně jako jsou dnes třeba auta s Wankelovým motorem. Jestli nějakému eko-pohonu patří budoucnost, pak je to podle mě vodík. Nicméně uvidíme.
Problémem vodíku, biomasy apod. je, že jejich použitím - pokud vezmeme v úvahu kompletní cyklus od výroby po spotřebu - spotřebujeme více fosilních paliv (ropy) než když pro výrobu stejné energie využíváme čistá fosilní paliva (ropu). Samozřejmě lze v této oblasti očekávat technický pokrok, ale dříve než za 50 let bych výrazný posun neočekával.
osvětlí, že jeho nehybrid jezdí za 4,8 také
4,8 ne, ale 5,2 jo...za tech 400000 rozdílu v ceně to stojí
Těch 300 000 co zaplatím navíc na té snížené spotřebě v životě neušetřím. A to ani nemluvím o problematické údržbě. Jestli xtějí prorazit s "ekologickým" autem, tak to auto musí být v první řadě ekonomické!