Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počet aut v Česku se od revoluce zdvojnásobil, stará jsou pořád stejně

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 téměř zdvojnásobil. Zatímco v polovině letošního roku bylo v tuzemsku registrováno 4,4 milionu vozů, před 20 lety to bylo o dva miliony aut méně, říkají statistiky Sdružení automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Auta jsou stejně stará proto ...

... že lidé jsou v průměru stejně chudí ...

... jen stát je o hodně chudší ...

... a o to je pár kamarádů z tenisu bohatších ...

0/0
23.10.2009 8:40

Host

haha zase diskuze nový vs. ojetý

;-D

dám příklad mám 300000 co si koupím? novou fábii nebo 5 let starýho passata?:-P

já myslím že je to jasné;-)

0/0
20.10.2009 23:59

Host

Re: haha zase diskuze nový vs. ojetý

Určitě kiu ;-)

0/0
21.10.2009 0:01

Host

Re: haha zase diskuze nový vs. ojetý

když auto tak jedině z německa japonska nebo USA:-P

0/0
22.10.2009 0:09

Host

Re: haha zase diskuze nový vs. ojetý

Ani jedno.

0/0
21.10.2009 12:02

Host

Re: haha zase diskuze nový vs. ojetý

ok přepočítal jsem se 3 roky starýho passata v plný palbě

ale chápu že když chce někdo nový tak mu stačí šunka:-P

0/0
22.10.2009 0:10

Sharkee

investice

Lidé, investivcí do auta lze nazvat tak maximálně nákup autopůjčoven, autodopravců, fleetových firem, ale nikdy nelze investicí nazvat koupě vozu pro osobní užití. Nepleťte si spotřebu a investici !!!!

PS: zapoměl bych na ivestici do veteránů a unikátu;-)

0/0
20.10.2009 16:40

Host

Asi je nejkvalitnější

Asi je to stále stejně průměrně staré auto nejkvalitnější za investované peníze. Jinak si to neumím vysvětlit. A v Německu je asi za investované peníze nejkvalitnější vozidlo, co má 7,5 roku.

0/0
20.10.2009 11:22

zipx

nové auto je špatná investice

ale koupit staré auto je ještě horší investice. Obvykle si člověk za půlku ceny nového, koupí tu horší půlku životnosti auta. Lepší je mít za půlku ceny auta tu lepší půlku životnosti auta. Samozřejmě že je to otázka rozpočtu, ale pokud mám na výběr, není co řešit. Proto jsou ceny ojetin v zemích s vyššími příjmy obyvatel nižší.

0/0
19.10.2009 23:04

smajlik :)

Re: nové auto je špatná investice

Půl ceny nového, fuj, ještě že si tak drahé ojetina nekupuju. Zlaté ty za desetinu ceny :-P

0/0
20.10.2009 11:25

Pan Navratil

Re: nové auto je špatná investice

Nezapomeňte připočítat pojištění, garančky a podobné nesmysly, kterými se majitelé ojetin nemusejí zatěžovat.

0/0
20.10.2009 22:34

Host

Re: nové auto je špatná investice

Ovšem to uvažujete o ojetině za 50 tisíc. Pokud koupím slušné jeté auto tak za 250 tisíc, tak jenom blb si to nepojistí.

Garančka - 2-3 tisíce ročně, z toho 1500 olej. V ojetině olej neměníte? Ten zbytek mě snad nezabije.

I se slušnou ojetinu jezdím na roční prohlídky kvůli svému pohodlí a bezpečnosti. Jo, je tu spousta lidí, co jezdí šunky za těch 50 tisíc a na všechno séří, to je potom o něčem jiném.

Další nemysly u nového auta - jaké prosím?

0/0
21.10.2009 15:20

Pan Navratil

Re: nové auto je špatná investice

Ále nic, kupte si novou pikslu a máme oba klid.

0/0
23.10.2009 1:30

Host

Autor článku

Autor článku zapomněl na fakt, že před 20ti lety jsme byli Československo a bylo nás 15 milionů. Takže je relativní rozdíl počtu aut ještě větší...

0/0
19.10.2009 16:51

send1

Nejlepší auto je služební

Ale to já nemám ;-€

0/0
19.10.2009 14:14

Host

Re: Nejlepší auto je služební

já jo, heč :-)

0/0
19.10.2009 14:17

Host

Re: Nejlepší auto je služební

Já též. Haťapku. Takže není co závidět ;-)

0/0
19.10.2009 15:33

performer2

Re: Nejlepší auto je služební

a nepleteš si pojmy "nejlepší" a "nejlevnější" ?

0/0
19.10.2009 16:53

send1

Re: Nejlepší auto je služební

Trefa R^

0/0
20.10.2009 13:22

prngrr

Nejhorší možná investice

Nejhorší investice je nové auto - ojeté je mnohem lacinější

ale stejně tak je dva roky starý mobil mnohem levnější než ten  nový ...

džíny v sekáči přijdou taky na lepší cenu než nějaké nové ...

a televize - koupit novou je taky blbost ...

0/0
19.10.2009 14:04

Host

Re: Nejhorší možná investice

Jenze tady bys mel premyslet o tom, kolik % disponibilniho duchodu cloveka tvori vydaje na televizi, rifle a kolik na auto. Je rozdil usetrit 2000 a 200 000, ne?

0/0
19.10.2009 14:11

prngrr

Re: Nejhorší možná investice

Musíš to brát na procenta.

Nový auto je za rok levnější o kolik? O 40 %? Já to nevím.

Ale nový džíny budou po roce tak klidně o 90% levnější !!

0/0
19.10.2009 14:52

Host

Re: Nejhorší možná investice

Hloupost. Dulezity je, kolik % z duchodu domacnosti takova castka predstavuje. Kdyz musis nasetrit 200 000, o ktery za 2 roky jen tak prijdes, mrzi te to vic, nez rifle za litr, ktery si do roka koupis klidne troje... Proste tvuj postoj neobhajis.

MJ

0/0
19.10.2009 15:40

send1

Re: Nejhorší možná investice

;-DRv

0/0
19.10.2009 14:11

Host

Re: Nejhorší možná investice

a co teprve nakouslej rohlík v odpadkáči před sámoškou. Dát za novej 2,50 Kč může jen blázen R^

0/0
19.10.2009 16:29

Host

Re: Nejhorší možná investice

A kapesníky? Ty sbíráš na hlaváku na zemi, ne? ;-D

0/0
19.10.2009 20:15

Host

Stará auta budou

existovat,protože díky komančům jsme stali národem domácích kutilů a starý vůz dokážem udržovat v provozuschopném stavu dlouhá léta. Zároveň je ispirací pro mnohá vylepšení,pseudotuning apod. Nové auto je jen na tahání dalších peněz z kapsy, je takové bezduché,neosobní :-/ bez fantazie.

0/0
19.10.2009 13:20

TetaZdediny

Re: Stará auta budou

Bingo!:)R^ Ale také - stará škodovka s motorem vzadu v kopečcich i v zimě vyjede skoro vsude  - spousta lidí na dědinách se prostě potřebuje dostat denně do práce - a jak normální neprůměrný plat stačí na uživení rodiny a silné auto do terénu ? Klidně mne tlučte;-D

0/0
21.10.2009 10:42

Host

V roce 1989 Škoda vyrobila 404 000 aut?

Tak tomu nevěřím...Nechce se mi to hledat, ale pokud se nepletu, tak v té době Škodovka vyráběla něco kolem 200 000ks. Ale třeba se v roce 89 urodilo víc...;-D

0/0
19.10.2009 12:36

Host

Re: V roce 1989 Škoda vyrobila 404 000 aut?

Jistě ale co chtít od článku z ČTK? Ono už jen žonglování s čísly, jednou v násobcích, jednou v procentech, jednou v absolutních hodnotách, prostě novinářskej hnůj...

0/0
19.10.2009 15:03

Ahmad Žalud

auto = nejhorší možná investice

...pokud auto nepoužívám k výdělečné činnosti,nemá smysl kupovat nové, jenom abych ukázal že na to mám.:-)A navíc kde jsou ty časy kdy se vyráběli auta, a ne tyhle přeelektronizovaný  sračičky ;-D

0/0
19.10.2009 11:57

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Auto není investice, ale spotřební zboží stejně jako vše, co si kupujete pro vlastní potřebu.

Předpokládám, že většinu věcí si kupujete nové z obchodu a ne ze secondu handu, takže by se dalo předpokládat, že tak učiníte i při nákupu auta. Z vaší reakce je pouze patrné, že na nové auto nedosáhnete, proto musíte jít do bazaru.

Pouze tou hloupou větou, že "auto je nejhorší možná investice", se snažíte alespoň trochu omlouvit svoji nízkou kupní sílu. Z toho si nic nedělejte, tu má 90% obyvatel a má to historické důvody.

0/0
19.10.2009 12:11

Miroslav Jindra

Re: auto = nejhorší možná investice

Z toho je videt neco jinyho. Koupim si za 500000 Oktavku v prumerne vybave, ktera za prvni 2 roky ztrati na cene 200000, nebo si koupim za 500000 dejme tomu lehce jety - rekneme ty 2 roky - lepsi auto? Najezd 20 - 40 000 km neni moc, za ty vyhozeny prachy to nestoji. Takze souhlasim, ze nakup novyho auta pripada pro ruzumnyho cloveka v uvahu hlavne tehdy, kdyz ho to auto zivi a potrebuje na neho hlavne zaruku.

0/0
19.10.2009 12:19

packa1

Re: auto = nejhorší možná investice

Tak premyslim proc to po 2 letech prodal. Proto ze byl moooc spokojeny? ;-D

0/0
19.10.2009 12:24

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Protože takhle má zas funglovku a daně menší;-)

0/0
19.10.2009 12:29

Miroslav Jindra

Re: auto = nejhorší možná investice

Presne tak, protoze ho auto zivi!

0/0
19.10.2009 12:33

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Tak bych to nenazval,spíš to náš systém umožňuje. Rozdíl v používání os.auta od většiny je mnohdy jen nálepka na dveřích.

0/0
19.10.2009 12:46

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Auto ve firme se neodpisuje 2 roky.

0/0
19.10.2009 14:38

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

24 měsíců. Což může zasahovat i do tří kalendářních roků...

0/0
19.10.2009 16:31

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Omyl, z toho je pouze vidět nízká kupní síla obyvatelstva. Navíc váš příklad je hloupost, ztráta hodnoty auta je pouze imaginární, pokud ho neprodáváte. Nekupujete auto, abyste ho za 2 roky prodával. To je další blbost, co se tady na diskuzích vyskytuje. Nákup nového auta je naprosto normální věc jako nákup nové TV, nového mobilu apod. Pouze v ČR na nové auto nedosáhne tolik lidí jako třeba v Německu a jinde.

0/0
19.10.2009 12:39

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Nakup auta je po bydleni obvykle druha nejvetsi zivotni investice, nelze srovnavat s nakupem mobilu za 500 Kč.

0/0
19.10.2009 14:12

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Ale samozřejmě lze. Nemůžete soudit dle svého příjmu. Auto, které stojí 250-350 tisíc, není žádná životní investice. Pokud byste měl příjem 100 tisíc čistého, považoval byste to za běžný spotřebák. Toto uvažování, že auto je druhá největší investice, je leda popatřičné době minulé, kdy vrchol blaha byla chata a auťák a dovolená v Jugoslavii. Máme v ČR obecně malé příjmy a auto je pro mnohé modla úspěchu ... Prostě si to přiznejte a nehledejte pořád nějaké výmluvy.

0/0
19.10.2009 15:41

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

K čemu je mi nové auto, když s ním najezdím tak 6 - 8 000 km/rok? Jezdím s ním pouze v ČR a většinou pouze o víkendech? A na to mi starší ojetina bohatě stačí. A jezdit jen tak pro zábavu mne již nebaví. Najezdím dost tisíc kilometrů služebně. TAK K ČEMU NOVÉ AUTO, AŤ JIŽ JE, NEBO NENÍ SPOTŘEBNÍM ZBOŽÍM :-/

0/0
19.10.2009 12:31

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

A co riziko pri koupi jezdeneho? Reknu ti, nechtel bych kupovat svoje nynejsi auto :-P. Samo zrucny clovek, autoopravar by problem nemel, ale to ja nejsem a tak kupuji nove.

0/0
19.10.2009 14:41

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

100 % jistota není ani u nového. Jinak samozřejmě riziko u ojetého vozu existuje a ne nadarmo se říká, že k ceně ojetého vozu je třeba přičíst cca 20 % z kupní ceny na nutné opravy. U ojetin je tedy nutné dobře vybírat a pak to není špatná investice. ;-)

0/0
19.10.2009 15:37

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

To máte pravdu, u nového je ta jistota 99,9%, případné závady opraví v rámci záruky. U jetého je ta jistota tak 50%.

0/0
19.10.2009 16:26

Pan Navratil

Re: auto = nejhorší možná investice

U nového máte jistotu, že kvůli záruce musíte jezdit na garančky a pouze do autorizovaného, rovná se drahého servisu.

0/0
20.10.2009 22:36

Host

Re: auto = nejhorší možná investice

Měl jsem dojem,že garančka stačí v legálnim servisu s razítkem do knížky.:-/

0/0
21.10.2009 0:07

Pan Navratil

Re: auto = nejhorší možná investice

No to neé

0/0
23.10.2009 1:31

packa1

Re: Mas tam chybu.

Tvuj predpoklad ze ten kdo si koupi nove auto a nevydelava s nim, si ho kupuje aby mu jini zavideli, je chybny. A tak nejak plebejsky :-/

0/0
19.10.2009 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.