Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda CX-7: jedy z dieselu zničí močovina

Mazda CX-7 je docela velké SUV za dobrou cenu. Nezapře sportovní sklony modelů japonské automobilky a chlubí se silným motorem, který s emisemi bojuje netradiční technikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

RE: Dost velké zklamání

Vážený pane OndroTM co píšete ty nesmysly. Kupte si tedy benzínovou verzi CX-7. Nechápu naprosto lidi, kteří mohou napsat takový blábol, že 127kw výkonu je málo apod. Milý pane většina vozů v této objemové, výkonnostní a hlavně cenové třídě vám nabídne výkon kolem 100 kw s kroutícím momentem 320-360NM, Mazda nabízí jeden z nejlepších výkonů a kroutící moment 400NM což je proti benzínové CX-7 ještě o 20NM více.8-o Zdá se, že si neuvědomujete, že evropa má stále přísnější emisní normy a výrrobci se s tím musejí poprat, můžu vás ujistit, že systém AdBlue, který vymyslela Mazda v Japonsku a né někde v Budějovicích funguje bezvadně, důkazem je to, že CX-7 s dieselem měla přijít o půl roku dříve, ale Mazda si opravdu práci s tím aby systém spolehlivě fungoval, zřejmě si to plete s francouzskými nespolehlivci v čele s ikonou nespolehlivosti Renaultem. Výkonější motor=mnohem větší cena. (BMW,VW)

0/0
19.12.2009 11:57

OndraTM

Dost velké zklamání

Mazda CX-7 je hodně podařené auto a s benzinem je to velmi, velmi svižná. Bohužel diesel je pro mě dost zklamání, 127kW je málo, zrychlení 11,3s taky zrovna neoslní. Zklamání korunuje AdBlue, tohle bych v osobní autě vážně nechtěl, je to jen další potenciální zdroj problémů a způsob jak vytahovat peníze za údržbu vozidla, podobně jako filtry pevných částic, kdo to v autě má, zejména první generace těhle nesmyslů, tak ví.

0/0
20.10.2009 9:12

Host

Nedostatečná příprava

Od autora tohoto příspěvku jsem očekával, že se alespoň zhruba seznámí s chemickou reakcí využívanou relativně novým způsobem redukce dusíkatých spalin.

V nádržce je vodní roztok močoviny (32,5%-obchodní název AdBlue)), která se po vstřiku do horkých spalin rozkládá na čpavek a CO2. Následnou reakcí s oxidy dusíku vzniká neškodný dusík a voda. Ne kyslík. Rv

Tento systém vyvinula a dodává firma Bosch nejen pro Mazdu.

Pro zajímavost, vyrábí se v Českých Budějovicích.

0/0
20.10.2009 8:56

Andee

Re: Nedostatečná příprava

Dík, to je zajímavější odstavec, než byl celý článek.

0/0
20.10.2009 11:49

Host

Díky za článek autore.

Tak brilantní článek o tom, jak močovina ničí jedy z dieselu, jsem na idnes vážně nečekal :-P

0/0
19.10.2009 23:01

Host

I toto auto

vám skvěle zabezpečí na stránkách 4car.cz

0/0
19.10.2009 19:55

Host

Močka

Jedy z dieselu zničí močovina a močovina mi zničí celý výfuk! ;-D

0/0
19.10.2009 18:50

Host

Hovadiny

AdBlue je zas jednou vynalezuRv. Vyfuk z mazdy6 ma 3, slovy tri cidla a macaty svazek dratu k nim. Po dvou letech auto ztrati tah a oprava 2500 euro. A to se vyplati. Mam dojem, ze tyhle ekologicka blaboly zaplatime vsichni a jejich prinos je asi k placi. Obycejny vyfuk skonci ve starem zeleze a za tohle jeste zacvakate ekol. likvidaci. Nejsem jisty jakou ekologickou zatez predstavuje vyroba celeho systemu a samotne mocoviny. Mozna se vyprodukuje vic sracek vyrobou techto nesmyslu, nez samotnym provozem auta s filtrem pevnych castic.

0/0
19.10.2009 16:41

performer2

Re: Hovadiny

prostě to shrňme: osobní diesely jsou na hlavu postavený nesmysl daný evropskou daňovou legislativou zvýhodňující více smrdutou naftu před méně smrdutým benzinem. Víc bych za tím nehledal. Kvůli pitomě nastaveným daním se dělají různé blbosti (vzpomínáte na mříže N1? to byla kravina co? a naftové auto do 3,5 t je něco podobného)

0/0
19.10.2009 16:45

Andee

Re: Hovadiny

A víš, že spotřební daň z nafty je vyšší, než z benzínu? ;-D

0/0
20.10.2009 11:50

Host

Re: Hovadiny

To je lež! Z nafty je cca 9,90 Kč/l a z benzinu cca 11,90 Kč/l.

0/0
20.10.2009 12:12

Host

euro5

mazda kvuli euro5 musi zneskodnovat kour chcankama podobne jako u nakladaku

oktavka nic takovyho nepotrebuje

0/0
19.10.2009 16:31

performer2

Re: euro5

Dieselová Octávka hulí jak stará mazutová teplárna

0/0
19.10.2009 16:42

rudastraka

Re: euro5

neminim se tu bavit o tom ze huli kazdej ropak

to vi kazdej co ropakem nejezdi

ale to ze posledni ropak v oktavce ma euro5 i bez chcanek co se davaj do nakladaku tezko popres

0/0
19.10.2009 16:48

Andee

Re: euro5

Jestli to NÁHODOU nebude tím, že se jedná o podstatně lehčí vozidlo s nižší spotřebou... ;-D

0/0
20.10.2009 11:52

Host

Re: euro5

ak si to nepostrehol tak stat musis na odburanie NOx a tie oktavka neriesi lebo to bude nutnost pravdepodobne az v EURO6 na rozdiel od USA kde NOx riesia.Rovnady system pouziva aj MB.Bez mocoviny NOx zatial odburava pokial viem len toyota v D-CAT a niecopodobne ohlasila aj Honda.

0/0
20.10.2009 12:04

Host

Re: euro5

Čili legislativa se hezky napasuje a přispůsobí tak aby nějaké to euro5 vyšlo a výrobci sáčkovali dál smradlavé dehty,nové auto je ok a co leze z dehtu po létech už je  vedlejší ;-€Rv

0/0
20.10.2009 14:16

jjxing

SUV??

Zdar znalci. Vážně uvažuji o koupi nového či zánovního SUV. Už jsem vyzkoušel několik značek a co mne zatím jednoznačně oslovilo je BMW X6(samozřejmě adaptivní podvozek). Je dle vás nějaká obdobná alterniva, neboli auto která má dobrý nekývající se podvozek a obstojně silný diesel ? (HDI mne nezajímá) Samozřejmě vím, že BMW je cenově výše než japonsko ale zase moc kompromisů se mi dělat nechce.n Dík za radu

0/0
19.10.2009 15:53

Host

Re: SUV??

Tak pokud ty peníze máte, tak bych žádnou náhražku moc nehledal, X6 je dobrá volba.

0/0
19.10.2009 15:57

jjxing

Re: SUV??

No samozřejmě cenové rozdíly jsou znatelné, ale raději si ty peníze asi fakt přidám. Jezdil jsem i ML ale prostě motor má BMW bezkonkurenční. Ale já jen aby mi něco neuteklo, tak se raději ptám. Navíc musím podotknout, že nejsem nějaký zvláštní fanda nějaké značky.

0/0
19.10.2009 16:17

jjxing

Re: SUV??

Ještě kdyby tady byl nějaký majitel Volvo XC 60. To je prý také dobrý podvozek a nový motor asi také nebude špatný (205K)

0/0
19.10.2009 16:23

Host

Re: SUV??

ty nemáš na benzin? 8-o

0/0
19.10.2009 16:24

jjxing

Re: SUV??

9l nafty a 14l benzínu je i pro mne, při mých najetých kilometrech značný rozdíl.

0/0
19.10.2009 19:01

Host

Re: SUV??

svatá prostoto.... 8-o

0/0
19.10.2009 21:09

Host

Re: SUV??

Do X6 naftu???  To je i v CX-7 trapné... 

0/0
20.10.2009 23:48

Host

dobry

jen poznamka: "starsi ridic, kteremu uz neslouzi moc zrak a neuzije si tak navigaci" nepatri podle me za volant, ale na misto spolujezdce.:-(

A ohledne kultu mekcenych plastu - jak casto sahate na palubku abyste se polaskali s mekcenym plastem? Me staci, kdyz to dobre vypada a nevrze to (jako napr. Megane ). Jestli je to mekcene nebo ne je mi srdecne jedno.

0/0
19.10.2009 14:01

send1

Re: dobry

R^ Slepejši od volantu.

0/0
19.10.2009 14:09

Host

Re: dobry

á, pán je mlád a netuší, co jsou to brýle na čtení. Pokud potřebuji brýle na čtení, neznamená to, že nic nevidím, pane moudrý. I když mám brýle na čtení cca 1dioptrii, u optika přečtu na dálku i poslední řadu písmen na testovací tabulce, což znamená, že na dálku vidím dobře.

0/0
20.10.2009 7:06

Host

Cena..

.. cena není rozhodně špatná, za tuto cenu byla Mazda6 hatchback ve střední výbavě.

0/0
19.10.2009 13:34

mpixel

Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

R^

0/0
19.10.2009 13:27

Host

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

Takže s výměnou oleje a filtrů se bude muset dolívat také AdBlue :-/ jistě to nebude nic levného ;-DRv

0/0
19.10.2009 13:32

Host

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

16 kč/litr

0/0
19.10.2009 15:25

Host

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

To problém nebude, je to levný, ale jak hodlají řešit skutečnost, že adblue při -11 stupních ztuhne, to by mne zajímalo. Bude mít nádrž na tuhle srandu elektrické přihřívání, abych mohl ráno nastartovat nebo k tomu budou dodávat pistoli na horký vzduch se kterou polezu někam do motoru? 8-o

0/0
19.10.2009 15:55

Host

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

ano, má to vyhřívání ;-)

0/0
19.10.2009 19:22

Host

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

Takže další krám, co se může pokazit. Diesely jsou čím dál složitější a servis dražší. Fakt nechápu, že si diesely tolik lidí kupuje, jestli se jim fakt při najetých 20 tis. km ročně vyplatí ta mírně nižší spotřeba :-P

0/0
20.10.2009 7:50

send1

Re: Před jízdou do toho musíte pořádně nachc..

;-DR^

0/0
19.10.2009 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.