- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážený pane OndroTM co píšete ty nesmysly. Kupte si tedy benzínovou verzi CX-7. Nechápu naprosto lidi, kteří mohou napsat takový blábol, že 127kw výkonu je málo apod. Milý pane většina vozů v této objemové, výkonnostní a hlavně cenové třídě vám nabídne výkon kolem 100 kw s kroutícím momentem 320-360NM, Mazda nabízí jeden z nejlepších výkonů a kroutící moment 400NM což je proti benzínové CX-7 ještě o 20NM více. Zdá se, že si neuvědomujete, že evropa má stále přísnější emisní normy a výrrobci se s tím musejí poprat, můžu vás ujistit, že systém AdBlue, který vymyslela Mazda v Japonsku a né někde v Budějovicích funguje bezvadně, důkazem je to, že CX-7 s dieselem měla přijít o půl roku dříve, ale Mazda si opravdu práci s tím aby systém spolehlivě fungoval, zřejmě si to plete s francouzskými nespolehlivci v čele s ikonou nespolehlivosti Renaultem. Výkonější motor=mnohem větší cena. (BMW,VW)
Mazda CX-7 je hodně podařené auto a s benzinem je to velmi, velmi svižná. Bohužel diesel je pro mě dost zklamání, 127kW je málo, zrychlení 11,3s taky zrovna neoslní. Zklamání korunuje AdBlue, tohle bych v osobní autě vážně nechtěl, je to jen další potenciální zdroj problémů a způsob jak vytahovat peníze za údržbu vozidla, podobně jako filtry pevných částic, kdo to v autě má, zejména první generace těhle nesmyslů, tak ví.
Od autora tohoto příspěvku jsem očekával, že se alespoň zhruba seznámí s chemickou reakcí využívanou relativně novým způsobem redukce dusíkatých spalin.
V nádržce je vodní roztok močoviny (32,5%-obchodní název AdBlue)), která se po vstřiku do horkých spalin rozkládá na čpavek a CO2. Následnou reakcí s oxidy dusíku vzniká neškodný dusík a voda. Ne kyslík.
Tento systém vyvinula a dodává firma Bosch nejen pro Mazdu.
Pro zajímavost, vyrábí se v Českých Budějovicích.
Dík, to je zajímavější odstavec, než byl celý článek.
Tak brilantní článek o tom, jak močovina ničí jedy z dieselu, jsem na idnes vážně nečekal
Jedy z dieselu zničí močovina a močovina mi zničí celý výfuk!
AdBlue je zas jednou vynalezu. Vyfuk z mazdy6 ma 3, slovy tri cidla a macaty svazek dratu k nim. Po dvou letech auto ztrati tah a oprava 2500 euro. A to se vyplati. Mam dojem, ze tyhle ekologicka blaboly zaplatime vsichni a jejich prinos je asi k placi. Obycejny vyfuk skonci ve starem zeleze a za tohle jeste zacvakate ekol. likvidaci. Nejsem jisty jakou ekologickou zatez predstavuje vyroba celeho systemu a samotne mocoviny. Mozna se vyprodukuje vic sracek vyrobou techto nesmyslu, nez samotnym provozem auta s filtrem pevnych castic.
prostě to shrňme: osobní diesely jsou na hlavu postavený nesmysl daný evropskou daňovou legislativou zvýhodňující více smrdutou naftu před méně smrdutým benzinem. Víc bych za tím nehledal. Kvůli pitomě nastaveným daním se dělají různé blbosti (vzpomínáte na mříže N1? to byla kravina co? a naftové auto do 3,5 t je něco podobného)
mazda kvuli euro5 musi zneskodnovat kour chcankama podobne jako u nakladaku
oktavka nic takovyho nepotrebuje
Dieselová Octávka hulí jak stará mazutová teplárna
Zdar znalci. Vážně uvažuji o koupi nového či zánovního SUV. Už jsem vyzkoušel několik značek a co mne zatím jednoznačně oslovilo je BMW X6(samozřejmě adaptivní podvozek). Je dle vás nějaká obdobná alterniva, neboli auto která má dobrý nekývající se podvozek a obstojně silný diesel ? (HDI mne nezajímá) Samozřejmě vím, že BMW je cenově výše než japonsko ale zase moc kompromisů se mi dělat nechce.n Dík za radu
Tak pokud ty peníze máte, tak bych žádnou náhražku moc nehledal, X6 je dobrá volba.
jen poznamka: "starsi ridic, kteremu uz neslouzi moc zrak a neuzije si tak navigaci" nepatri podle me za volant, ale na misto spolujezdce.
A ohledne kultu mekcenych plastu - jak casto sahate na palubku abyste se polaskali s mekcenym plastem? Me staci, kdyz to dobre vypada a nevrze to (jako napr. Megane ). Jestli je to mekcene nebo ne je mi srdecne jedno.