Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nerovný souboj: crashtest lokomotivy proti autu

Jak vypadá srážka rozjeté lokomotivy a osobního automobilu na železničním přejezdu dnes předvedli železničáři v plzeňském depu Správy železniční dopravní cesty. V Česku to byla vůbec první skutečná demonstrace nehody, jakých se každoročně na železničních přejezdech v zemi odehraje víc než dvě stovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František Matějka

Máte rádi rámy na autech? Zapomeňte! Je tu EU

Mnoho lidí si nepořizuje rámy ze snobárny, ale kvůli většímu bezpečí - http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/112249/Mate-radi-auta-a-sperkujete-je-Tak-na-to-zapomente-Je-tu-EU.html

0/0
26.11.2009 9:51

Host

Abdulhasilcotozprasil

Jen škoda, že se peugeotek nešprajc a brejlovec se mohl válet po zemi:-)

0/0
5.11.2009 20:51

dolch

Re: Abdulhasilcotozprasil

Prej až 200 tun! Cha, 72 tun má samotnej brejlovec, to by musel táhnout dva vagónky s pískem. Nákladní vlak může mít klidně 600 tun. I když, dneska už se toho zase tolik nevozí ...

0/0
6.11.2009 0:22

Dusan321

Samozrejme ze za vsechno muze ridic

Nase, ale i nektere zahranicni drahy to resi velmi alibisticky a jednoduse, na vetsine i chranenych prejezdu proste nikdy nesviti modre svetlo, takze at se stane co se stane vina je vzdycky na ridici. To ze ridic nema absolutne zadnou sanci v takovem pripade bezpecne preject nikdo neresi, flakaci na draze maji jine starosti nez resit nejakou bezpecnost.

0/0
23.10.2009 13:26

Host

Re: Samozrejme ze za vsechno muze ridic

ty toho o silničním zákonu a zákonu o drahách moc nevíš, viď. Chtěl bych tě jednou vidět v roli těch "flakačů"

0/0
26.10.2009 2:06

Host

Re: Samozrejme ze za vsechno muze ridic

Když to bílé světlo nesvítí tak má řidič je 30km/h A rozhlédnout se. Jasně že za to může řidič. Kdo je silnější,má přednost. Takový lidi mám rád jako vosinu v p...

0/0
22.2.2010 15:44

Host

PLZEN DRTI KONKURENCI

TA LOKOMOTIVA VYPADA JAK MOJE VYCHLAZENA 12KA PLZNICKA V;-);-D

0/0
23.10.2009 8:05

Host

Někdo si nezjistil správné informace

"V Česku to byla vůbec první skutečná demonstrace nehody" není vůbec pravda, minimálně jedna demonstrace se už dost dlouho vysílá v rámci televizních klipů STOP (nebo jak se to jmenuje), sám jsem to viděl několikrát.

BTW hmotnost běžně provozovaných lokomotiv, alepsoň u nás, nepřekračuje 90 tun. Pokud je jich více za sebou nebo je to jednotky, příp. celý vlak tak je to samozřejmě mnohonásobně více.

0/0
21.10.2009 15:24

Host

Re: Někdo si nezjistil správné informace

1/ v pořadu STOP byla v minulosti použita maketa auta, tohle je opravdu poprve vyzkousene ve stavu realna lokomotiva, realna trat, realne auto vcetne natoceneho motoru... navic, zde byl peugot vybaven specialnimi kamerami ktere snimali i prubeh narazu uvnitr vozu... automobilky simuluji podobne narazy casto, tohle ale byl real se vsim vsudy (tedy krome ridice:-))

2/ byl jsem na miste. byly pouzity dve lokomotivy za sebou aby nedoslo k ohrozeni zdravi vlakvedouciho, oba stroje zhruba po 75ti tunach...

0/0
22.10.2009 9:43

Host

hm,...

... a to auto se bude za pár týdnů prodávat někde v bazaru jako lehce opravený po lehké nehodě s cyklistou.:-(

0/0
21.10.2009 10:44

rogerer

Re: hm,...

R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
21.10.2009 11:10

smajlik :)

Re: hm,...

:-) tohle už asi ne, tohle už je dneska prakticky neprodejný i nebouraný, kdeže by to někdo opravoval. Jó na začátku devadesátejch let, to by se o to bývali klempíři porvali ;-)

0/0
21.10.2009 14:51

Host

Re: hm,...

navic ho hasici odvezli na treninkove rozrezani, uci se na tom vyprostovani lidi, takze tohle uz se vazne neobjevi nikde:-)

0/0
22.10.2009 9:44

Kapitán Hollister

Re: hm,...

vůbec si nepochopil ironii

0/0
27.10.2009 0:18

Host

Re: hm,...

Neboj, v AAA to trochu vyklepou, napastujou lak, stočej kilometry a za 50 tis to prodaj jako lehce jetý ;-D;-D;-D

0/0
6.11.2009 10:47

Host

200 t

Tu hmotnost lokomotivy jste poněkud přehnali. 100 tun už je hodně těžká lokomotiva.

0/0
21.10.2009 10:14

Host

Re: 200 t

Beru z5, jen jsem to prolítl špatně přečetl. To video se mi nezobrazuje.

0/0
21.10.2009 10:15

Host

Re: 200 t

Pro doplnění vlak může mít běžně i 1500 až 2200 tun, jezdí pomaleji než osobáky,ale o to víc jim trvá něž zastaví.

0/0
21.10.2009 19:39

Autobus s tykadlama

100% vina řidiče...

na železniční přejezd chráněný SZZ může řidič silničního vozidla vjet POUZE, pokud bliká bílé světlo.! Takže pokud nebliká bílé výstražné světlo, SZZ má pravděpodobně poruchu a je třeba maximální opatrnosti(řidič si musí počínat tak, jako by přejížděl přes nechráněný ŽP.

Každá porucha SZZ je okamžitě elektronicky hlášena do obou nejbližších obsazených stanic a STROJVŮDCE MÁ PŘÍKAZ PŘEJÍŽDĚT PŘES PŘEJEZD S PORUCHOU NA SZZ TZV "NA ROZHLED", tedy maximální rychlostí 20 kmph, musí být schopen zastavit soupravu na svoji dohledovou vzdálenost a musí opakovaně dávat výstražnou akustickou návěst (opakovaně houkat).

Na nehodách na přejezdech není co vysětřovat, VŽDY je viníkem řidič.Na dráze je vše jištěno minimálně dvakrát, neexistuje situace "vono to nesvítilo "

0/0
20.10.2009 23:32

Host

Re: 100% vina řidiče...

A tobě nepřijde divný, že ve VŠECH případech nehod na přejezdech zjistí ČD (nebo SŽDC nebokdo), že "signalizační zařízení bylo v provozu"?  Vždyť oni prověřujou sami sebe, sami si můžou obstarat důkaz o své nevině - no kdo by to neudělal, že?

Letadla jsou jištěná líp a přesto padaj, raketoplán může spadnout, ale českej železniční přejezd funguje vždycky na 100% - vždyť je to SMĚŠNÝ !

0/0
21.10.2009 8:07

the great cornholio

Re: 100% vina řidiče...

nehody na přejezdu řeší drážní inspekce. :-P

0/0
21.10.2009 8:18

Autobus s tykadlama

Re: 100% vina řidiče...

Z mého předchozího příspěvku vyplývá, že SZZ je v provozu, i když má poruchu.

Potom přejezd funguje v mimořádném režimu jak jsem popsal, tedy JAKO NECHRÁNĚNÝ ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD.

 Vlak se k porouchanému  přejezdu, kde v SZZ třeba praskla žárovka ( ačkoli jsou tam dvě, museli by selhat obě naráz) blíží minimální rychlostí, aby stihl případně zastavit a dává o sobě vědět opakovaným houkáním, šoféra nesvítící bílé světlo upozorní na mimořádnou situaci a on by měl být maximálně opatrný. SZZ na dráze jsou velmi spolehlivé, všude jsou minimálně 2 žárovky, dráhy mají vlastní napájení všech zabezpečovacích zařízení, takže ani výpadek proudu z veřejné sítě nezpůsobí jejich selhání.

Takže ano signalizační zařízení bylo ve všech případech v provozu. Protože, když nesignalizuje to, co má, známená to, že se něco děje. Svítí bílá - můžeš jet, svítí červená - jede vlak, svítí červená i bílá - POZOR něco se děje,porucha, může jet vlak, nesvítí nic - POZOR něco se děje,porucha, může jet vlak

0/0
21.10.2009 8:31

Kaacza

Re: 100% vina řidiče...

A co třeba nedávná nehoda, u které svědci a dokonce i přítomní policisté potvrdili, že to zařízení nefungovalo? Svítila bílá (resp. modrá), i když projížděl vlak. Akorát se to pak nějak zahrálo do autu a zas se tvrdí, že je to naprosto bezpečné.

Kromě toho.. to, že když to nesvítí, tak je to na řidiči, je neskutečný alibismus. Zrovna nedávno nefungovala signalizace u přejezdu mezi Radotínem a Černošicema. Nalevo jsem viděla 20 metrů, napravo tak pět, protože tam všude jsou keře. Před přejezdem jsem zastavila a při jeho pomalém přejíždění se jen modlila, aby tam fakt nic nejelo. Opravdu pochybuju, že ten řidič by na těch pěti metrech zastavil, jak tvrdíte.

0/0
21.10.2009 13:30

Host

Re: 100% vina řidiče...

V takovem pripade se na ten prejezd nemelo vubec vjet. Nasunout se pomalu do prejezdu, kde netusi, zda neco jede, muze jen blbec.

0/0
22.10.2009 18:33

Kaacza

Re: 100% vina řidiče...

A to nemluvím o podobných nechráněných přejezdech, které se po Česku běžně vyskytujou. Viditelnost 50 metrů je naprosto nedostatečná, než se rozhlídnu na druhou stranu a než se stihnu rozjet, tak případný vlak tuhle vzdálenost hravě překoná (rychlostí 80 km za hodinu ujede za tři sekundy před 60 metrů). Takže pak se jen řekne, že na vině byl řidič. Ten je většinou na kaši, takže se nemůže bránit.

0/0
21.10.2009 13:31

Host

Re: 100% vina řidiče...

Vina je to z toho titulu, ze se ridic musi presvedcit, ze vlak nejede, pred tim nez sam na prejezd vjede. Zpusob, jakym to udela, je na nem. To, jestli neco videt je nebo neni, neni dulezite. Muze vyslat spolujezdce, aby mu ukazal atd... Kdyz ale neni s to se presvedcit, ze vlak nejede, na prejezd vjet nesmi. Pokud ano, pripadna kolize je jeho vina.

0/0
22.10.2009 18:30

Autobus s tykadlama

Re: 100% vina řidiče...

Letadla jsou plná elektroniky, náchylné na správnou údržbu a provozní podmínky, raketoplán je velice křehké zařízení, jenž může zničit kousek odpadlé izolace.

I když dnes se provoz na drahách také řídí elektronikou a počítači. základem je pořád stejná elektromechanika jako  na počátku 20. století. Tu "programujete" kladivem a nemůžete udělat chybu, chybnou operaci vám z principu konstrukce nedovolí, prostě tu špatnou páku ve špatný čas nepřehodíte. Chyba může nastat pouze vinou nepozornosti člověka - hláskaře, strojvůdce,nebo výpravčího, elektromechanika sama je neomylná a na rozdíl od počítačů a elektroniky nezávislá na elektřině.

A navíc drážní zabezpečovací systém je dělán tak, že pokud něco opravdu nefunguje, doprava se zastaví, všude naskočí červená i na přejezdech...

0/0
21.10.2009 8:49

Host

Re: 100% vina řidiče...

Hmm, a ty případy, jak se na železnici "ztrácejí" lokomotivy i s vlaky, diskutovalo se o tom dost na jaře - to taky fungovalo zabezpečovací zařízení stoprocentně?Rv

0/0
21.10.2009 22:43

Host

Re: 100% vina řidiče...

to zcela jiste ale neni mechanicka zalezitost. Nicmene i mechanika muze nekdy selhat.

0/0
22.10.2009 18:25

panzic

Re: 100% vina řidiče...

pěkná blbost!!!

ve zlíně je za zastávkou Dlouhá nefunkční bílé světlo už několik měsíců řekl bych...

když náhodou jedu ze školy domů a jedu tama, tak si na mě všichni ukazují jak na blbce, že jedu pomalu a snažím se pořádně rozhlídnout( z jedné strany stojí hospoda a z druhé vysoký plot)... takže mi něco vykládejte o tom, že to mají elektronicky hlášeno, když je bílé světlo nefunkční

0/0
31.10.2009 13:11

Host

Re: 100% vina řidiče...

Obdobně na to pohlíží i zákon o silničním provozu:

Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně,

zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Nehodlám se přít o to, zda je vůbec možné se na některých přejezdech přesvědčit (na spoustě míst není dostatečný rozhled), ale zákon je docela nekompromisní.

0/0
23.11.2009 14:32

Host

zase šotek

SŽDC nemá žádný depo. Ach ty novináři...

0/0
20.10.2009 23:23

smajlik :)

Tenhle starej model

... čtyřistapětky nemá chudák malá ani výztuhy ve dveřích, má je až od 92 vejš, tu starší zlomí z boku prakticky cokoliv, i jinej osobák. Proti vlaku nemá šanci nic, ale novější auta s výztuhami a silnějšími sloupky se aspoň zboku nezmačkaj tolik...

0/0
20.10.2009 23:08

Host

Ten Peugeot mohli dát ještě do AAA.

Nějaký volič Občanské demokratické strany by za něj dal 40 papírů a mohl by s ním u nich na vesnici ještě honit vodu. :-P

0/0
20.10.2009 22:29

Host

Re: Ten Peugeot mohli dát ještě do AAA.

ti jezdí v řekněme novějších vozech, za to ty vypadáš, že ti v garáži stojí stodvacítka, soudruhu.

0/0
30.10.2009 19:21

pokrokovesmyslejici

Vlaky bych zrušil

Beztak je to jenom socanskej dopravní prostředek, pravicově smýšlející cestují automobilem;-D;-D;-D

0/0
20.10.2009 22:23

Host

Re: Vlaky bych zrušil

doporučuji jít se podívat na nádraží Praha Holešovice kdo jezdí vlakem EC 176 nebo 378, modrá socko.

0/0
20.10.2009 22:26

Host

Re: Vlaky bych zrušil

Naopak. Socka, která neumí přemýšlet jezdí jenom autem, protože její úroveň myšlení nedosahuje takových hodnot, aby  jí napadlo jet něčím pohodlnějším a úspornějším. Takový "pravicový" socky jako ty tady akorát zamořujou prostředí Rv

0/0
20.10.2009 22:55

Host

Re: Vlaky bych zrušil

Auto už dávno není žádnou výsadou, autem jezdí všechny vrstvy společnosti, včetně těch nejsockovatějších socek, jaké si vůbec dokážete představit. Naopak mnoho lidí, kteří by se dali nazvat "elitou" např. v zemích západní Evropy jezdí MHD a vlakem. I východní postkomunistické země se jednou dostanou tam, kde ostatní jsou už dávno :-)

0/0
20.10.2009 23:19

Host

Re: Vlaky bych zrušil

Tak,tak, vlakem jezdí i božský Kája ;-DR^ a já nebudu horší ;-).

0/0
20.10.2009 23:49

Host

Re: Vlaky bych zrušil

kdepak, socky jezděj fábiemi a menežeři pendolínem

0/0
21.10.2009 15:23

modem

.

Já bych tam dal do crash testu  vytůněnýho golfa s týpkem s kšiltem dozadu nebo šáde 120 s dědkem  v klobouku. Ať to má tu pravou šťávu.

0/0
20.10.2009 22:09

Host

Re: .

s kšiltem proklatě do strany a protrženým výfukem.

0/0
30.10.2009 19:23

Host

povinnost vlakum zastavit

Povinnost vlakum zastavit na prejezdech ! Hned by bylo mene mrtvych!!!!!!

http://feministky.cz/reakce-9.html

0/0
20.10.2009 21:41

Host

Re: povinnost vlakum zastavit

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
20.10.2009 22:22

Host

Re: povinnost vlakum zastavit

Jasně, založme novou iniciativu a "obraťme závory o devadesát stupňů" ;-D

0/0
20.10.2009 23:20

Host

Re: povinnost vlakum zastavit

;-D;-D;-D;-DR^

tak to je megadrubez toto ;-D;-D

0/0
21.10.2009 11:24

Host

Re: povinnost vlakum zastavit

No to je teda hlína!!!

0/0
21.10.2009 13:07

Host

Re: povinnost vlakum zastavit

Ani bych nečekal, že se může vyskytnout jednodušší stvoření než "Anička Dido", ale holčina z tohoto webu jasně vede :)

0/0
21.10.2009 13:47

Host

testy

testy jsou hezky, ale mnohem hroznejsi je realita...

tady jsou crash testy autobusu, nakladaku, stromu, atd...Rv

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?akce=nehody

!!

0/0
20.10.2009 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.