Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily nejsou čistší než běžné automobily, tvrdí výzkumníci

Automobily poháněné elektřinou nejsou nijak čistší než klasické automobily na uhlovodíková paliva, protože většina elektřiny se stále produkuje v uhelných elektrárnách, uvádí se ve studii americké Národní rady pro výzkum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Elektromobil proc ano i ne.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

http://www.roznovan.cz/~kubis/elektromobil.php      http://www.automatizace.cz/article.php?a=1544     http://www.finmag.cz/clanek/13527/

http://www.tretipol.cz/813-elektromobily-proc-ne-a-proc-ano

http://www.denik.cz/ekonomika/skoda-chysta-svuj-prvni-elektromobil20090715.html

0/0
29.10.2009 22:46

Host

Re: Elektromobil proc ano i ne.

... nic proti elektromobilu ...

... ale umí to jezdit v našich podmínkách? Odjedu, když to nechám stát přes noc při třicetistupňovém mrazu? 

0/0
30.10.2009 7:55

Host

Elektromobily stabilizují síť

Elektromobily stabilizují síť

Elektromobil pro své vlastnosti, jako jsou okamžitá schopnost poskytovat plný výkon, neuvěřitelná akcelerace, možnost rekuperace (nabíjení akumulátorů při brzdění), žádné místní emise, plní ideální požadavky na městský a příměstský provoz. Na větší vzdálenosti jsou zde vlaky, jejichž účinnost je vynikající už vzhledem k nízkému valivému odporu a pohonu již zmíněnou elektřinou. Elektrická síť u nás je velice silná a 100 000 elektromobilů ji zatíží pouze 1 %. Zatížení však není to správné slovo, protože elektromobily dokonce stabilizují síť a nabíjejí se v době, kdy je elektřiny přebytek. Teoreticky mohou i dodávat elektřinu do sítě v případě nedostatku při vhodné symbióze s výrobcem elektřiny (zkouší se v USA).

http://www.tretipol.cz/813-elektromobily-proc-ne-a-proc-ano

0/0
29.10.2009 22:37

Host

Re: Elektromobily stabilizují síť

Před 100 lety jezdilo více elektromobilů než dnes. Dnes však nejde o otázku, kdy dosáhne cena ropy 1000 Euro za litr, ale dokdy si budeme moci koupit benzín vůbec. Jistě si armáda uvědomí, že bez ropy se válčit nedá a pouze válka rozděluje ta správná teritoria, určuje kdo má moc a právo, kde se vystřílí staré zbraně a kdy se vyzkoušejí nové.

0/0
29.10.2009 22:37

Host

Aneb jak funguje ropna lobby i u nas.

http://www.paprsky1.de/zpravy_a_elanky/kratke_zpravy/elektricke_auto/elektricke_auto.html

Jako reakce na zákon k snížení emisí, který vešel v platnost  Kalifornii v roce 1990, vyvinul a postavil General Motors lektromobil EV1 (Electo Vehicle 1).

Ale v roce 2002 začal General Motors stahovat celou flotilu svých opulárních elektromobilů EV1 a – navzdory hlasitým protestům – je sešrotovat. O tom pojednává i dokumentární film „Who Killed the Electric Car?“ („Kdo zabil elektromobil?“) filmaře Chrise Painea.

0/0
29.10.2009 22:12

Host

Re: Aneb jak funguje ropna lobby i u nas.

Jak k tomu došlo?

Poptávka po tomto nehlučném elektromobilu byla velká, ale General Motors vyrobil právě jen 1134 modelů EV1, ačkoliv seznam čekatelů narostl během krátké doby na více než 5000. Kromě toho se GM zdráhal EV1 prodávat. Detroiťané ho pouze pronajali na tři roky 800 zákazníkům a proces pronajmutí byl utvořen dosti obtížně. Tak se zákazníci museli zavázat, že EV1 po vypršení smlouvy o pronájmu vrátí GM. 2002 GM nakonec celý program zrušil, elektromobily navzdory bouřlivým protestům uživatelů stáhl a téměř všechna kultovní auta zešrotoval.

0/0
29.10.2009 22:12

Host

Re: Aneb jak funguje ropna lobby i u nas.

Proč? EV1 se stal obětí vlastních předností. Elektromobil fungoval přespříliš dobře. Stačilo ho přes noc v garáži zapojit do zásuvky, aby se dobila baterie – ve srovnání s natankováním normálního auta za zlomek výdajů. Navíc nepotřeboval EV1 prakticky žádnou údržbu a opravy, protože elektromobil má asi o 90% méně pohyblivých částí než auto se spalovacím motorem. Oblíbený elektromobil tedy představoval vážné ohrožení dvou mocných hospodářských odvětví: automobilového a ropného průmyslu.

Tato dvě průmyslová odvětví skutečně vyvíjela na kalifornské úřady mocný tlak, aby zrušily oprávnění pro elektromobily bez emisí, což tyto nakonec učinily. Dnes GM tvrdí, že „EV1 neměl prostě navzdory obrovským nákladům žádný ohlas“.

0/0
29.10.2009 22:13

Host

Re: Aneb jak funguje ropna lobby i u nas.

EV1 měl 136 HP, rychlost až 160 km/h a dosah až 240 km, nabití baterií 3 dolary, žádná údržba, sotva nějaké náhradní díly – to bylo asi až moc dobré.

Ropná lobby investuje do automobilových koncernů už dlouho; proto chtějí auta, která potřebují ropu, hodně ropy. Jedna studie dokládá, že už dávno existují čisté energie, i chemického druhu, a že celosvětová potřeba energie (?!) by se dala klidně pokrýt plochou slunečních kolektorů, velkou jako Alžírsko. Ale závislost by se ztratila.

0/0
29.10.2009 22:14

Host

Re: Aneb jak funguje ropna lobby i u nas.

http://www.csfd.cz/film/225582-who-killed-the-electric-car/

0/0
29.10.2009 22:19

Host

tak tohle je jasne zaplaceny clanek

By me zajimalo kolik autori (ctk a idnes) za tohle dostali.

Kdyz uz porovnavaji elektromotor se spalovacim motorem, tak proc nezapocitaji jeste jednu neodiskutovatelnou vyhodu, elektromotoru?

Totiz TICHO, tj. temer bezhlucny provoz, i kdyby mel provozni naklady stejne jako benzin, tak porad jen kvuli hluku vybusnych motoru se elektromobil vyplati.

Navic zapominate, ze 90% aut by se nabijelo v noci, kdy naopak elektrarny potrebuji odber elektriny, protoze je ho nadbytek. Ty nejdou jen tak vypnout jako voda.

0/0
29.10.2009 22:01

Xladi

Baterie

Ale doufám že bateriové články budou mít nějakou životnost. Mám u noteboku starého necelé 2 roky baterii která stěží vydrží 15 minut, když byl nová vydržel přes 3 hodiny. Je to li-on baterie, tak by neměla trpět paměťovým efektem, ale jaksi se to nekoná. Piokud by to tak bylo i u E-mobilů. Byl by to obrovský problém. V obchodě mi řekli že životnost je 6 měsíců:-(

0/0
24.10.2009 7:00

Host

Re: Baterie

... paměťový efekt je podvod obchodníků, kteří učí zákazníky co nejrychleji ničit akumulátory ...

0/0
24.10.2009 20:50

Naked and petrified

Re: Baterie

Obchodnici? Co ti s tim maji spolecneho? Oni zakaznikum prikazuji, jak maji nabijet notebooky?

0/0
25.10.2009 22:02

Host

Re: Baterie

... už od dob NiCd akumulátorů zákazníkům nafukují hlavy nesmysly, ze kterých mají ekonomický prospěch ...

0/0
26.10.2009 7:33

Host

Re: Baterie

A konkretne? Jake to jsou?

0/0
26.10.2009 10:47

barbudo

Re: Baterie

... paměťový efekt například ...

0/0
26.10.2009 10:59

Host

Re: Baterie

A jak takove upozorneni na pametovy efekt prinuti lidi kupovat vice akumulatoru? nebo snad plne nabijeci cykly akumulator nici? je lepsi ho nabijet od 85 do 99%?

0/0
26.10.2009 22:16

barbudo

Re: Baterie

... obchodníci zákazníky bulíkují, že je třeba akumulátory úplně vybíjet ...

... což u jednoduchých baterií znamená velmi rychlé zničení ...

0/0
27.10.2009 7:38

Host

Re: Baterie

Litiove baterky odejdou po par letech i kdyz je nechas nekde lezet. U aut je to navic urychlene tim ze v lete na to sviti slunicko a je horko a v zime naopak to cele promrzne. U aut se pouziva hlavne LiFe, ty by mohly vydrzet vic, ale to ukaze cas...

0/0
25.10.2009 8:05

Host

Re: Baterie

Když necháte kvalitní klasické lithiové články ležet z poloviny nabité při pokojové teplotě, budou mít ještě po 5 letech min. 80% kapacity. Pokud budou v chladu, vydrží minimálně 2x déle. V notebooku vydrží krátce zejména proto, že jsou udržovány stále na 100% nabité, navíc jejich teplota kvůli hřejícímu notebooku je i 40 stupňů. Li-Ion články chemicky degradují tím rychleji, čím jsou více nabité a čím mají vyšší teplotu. Počet cyklů není příliš podstatný.

0/0
25.10.2009 14:34

SVN

Něco mi ta zpráva připomíná

Ta zpráva mi příjde stejně vědecky nepsaná a zdůvodněná, jako by ji dělali výzkumníci z NISTu.

0/0
23.10.2009 18:21

Host

Co to zas je?

"Tradiční spalování uhlí také například proti zemnímu plynu produkuje asi dvojnásobek jinak neškodného oxidu uhličitého"  -  hm, vztaženo k čemu, k jednodce objemu, hmotnosti nebo na vyrobenou kWh? To je sakra rozdíl. Když budu mít plynový kotel, tak skoro nula od nuly pojde, ale když budu mít paroplyn, tak ta informace je víceméně pravdivá.

Dovoluji si upozornit, že se v zimě v autě topí de-facto odpadním teplem. V elektromobilu se bude topit primárním zdrojem, což je elektřina, a to je sakra drahý topení. To jen tak na okraj další z aspektů. Pokud se nebude využívat rozpadu nebo lépe jaderné fúze, tak nebudou elektromobily v žádném případě ekologicky čistější.

Zajímavé je, že v rámci úspor a omezení produkce CO2 se nezakáže používat klimatizaci, která způsobuje jednak vyšší spotřebu (výšší obsah CO2) a také větší ohřátí exteriéru - ve městech citelně.

0/0
23.10.2009 13:57

Host

Re: Co to zas je?

Prostě se bude dál vyhánět čert ďáblem, aby náhodou někdo nemusel slevit ze tandardu.

0/0
23.10.2009 13:59

barbudo

Re: Co to zas je?

... oni jsou to chytráci, jako když zakážou matné žárovky, aby se ty čiré mohly zavírat do ještě matnějších lustrů ...

0/0
23.10.2009 14:07

barbudo

Re: Co to zas je?

... mimochodem, polovina uhlí se spotřebuje na to, aby se vykopalo, upravilo a dopravilo k elektrárně ...

0/0
23.10.2009 14:09

fritzek

Re: Co to zas je?

Zdroj tohoto tvrzeni?

0/0
23.10.2009 14:46

barbudo

Re: Co to zas je?

ZDŠ

0/0
23.10.2009 16:14

fritzek

Re: Co to zas je?

?

0/0
23.10.2009 16:31

Host

Re: Co to zas je?

a to si k tomu fricku ještě skus přectavit, s jakou/ napovim- NEUVĚŘITELNĚ MIZERNOU!!!/ učinosti to přeměni tubina na eleproud a pak se skus zeptat nejvěčiho fanouška eleproudu s jakima ztratama se přenese přenosovou soustavou až k tobě* Ale pro nejvěči inženiri sou třeba obrázki- tak tedi si přectav že, na to abi ti sis užil ekologickiho tepla např v elpřímotopu z jednoho vlaku z uhlim, tak jich musiš v severnich čechach 9 vlaku zpalit* A to nazvali zeleni fašisté Ekologickím palivem a dotovali zavedení přímotopu v domácnostech* Muhehé* Mužeto bit teplo, mužeto bit pohon přes elmotor, mužeto bit cokoliv* Jenom si tim, že ten příměr s teplem u elektromobilu chapeš, nejsem jistá*

0/0
23.10.2009 19:26

Host

Re: Co to zas je?

A zkousels sis nekdy predstavit kolik energie se spotrebuje na to abys mohl na benzince natankovat? Vytezit ropu, previzt ji tankerama na druhy konec sveta do rafinerie, tam ji precerpat a udelat z toho benzin, ten benzin zavizt do zasobniku, a potom stovkama nakladaku - cisteren rozvizt do benzinovych stanic jiste neni efektivnejsi nez dovazet uhli pripadne uran do centralnich elektraren a do zasuvek ho  prenaset kabelama. Polovina ropy se spotrebuje na samotny jeji transport...

0/0
25.10.2009 2:18

Host

Re: Co to zas je?

R^R^R^

0/0
29.10.2009 21:54

Host

Tendenční nesmysl opakovanej posledních pár dní tlupou novin

ta studie je tendenční kravina.

Výhodou elektromobilu je jak už tu padlo oddělení a koncentrace místa výroby energie od místa její potřeby. Je pak už jen otázkou času a dostupných technologií, nakolik se povede ony centrální zdroje energie udělat čistší. Prostě výroba v několika málo elektrárnách jde v případě potřeby a dostupnosti technologie vyčistit rozhodně efektivněji, za menší peníze a rychleji, než miliony různě starých spalovacích motorů. I ty uhelky jdou nakonec do značné míry vylepšit různými technologiemi odsíření a lapači prachu.  Jde postupně pracovat s jádrem (čases snad s fůzí) nebo zvětšovat zdroje ze slunečních elektráren či větrných parků, Jde stavět elektrárny na biomasu.

Prostě jakmile se jednou přejde na elektriku jako médium, neznamená to sice automatickou spásu ovzduší, ale otevřou se tím především dveře pro rychlé a relativně efektivní záasyhy do technologie její výroby podle toho, co bude aktuálně nejvíc potřeba.

0/0
23.10.2009 11:20

Host

Re: Tendenční nesmysl opakovanej posledních pár dní tlupou novin

Ono je to stejné jako s výrobou tepla v teplárnách. V rozvodech se stratí tolik toho tepla, že by bylo lepší, aby každej panelák měl svůj kondenzační kotel

0/0
24.10.2009 10:40

Host

zase nějaký CO2 hujeři

Každému normálnímu člověku je jasné, že elekromobil + elektrárna vychází pokud jde o škodliviny výrazně lépe než dieselový sazomet postávající na volnoběh v městské koloně...

0/0
23.10.2009 11:06

barbudo

Re: zase nějaký CO2 hujeři

... ovšem jen pro toho v té koloně ...

0/0
23.10.2009 11:15

Host

Re: zase nějaký CO2 hujeři

ne! Pokud jde o škodliviny tak pro všechny. Elektrárna spaluje kontinuálně a ne nespojitě jako spalovací motor. Už to je obrovský rozdíl. Elektrárna má filtry za miliardy. Auto jen primitivní katalyzátor.....

.

Další výhoda je, že elektrárna spaluje politicky korektní uhlí a ne teroristickou ropu.

.

A ta největší výhoda je, že elektrárna smradí někde v neobydlené oblasti, zatímci dieselové sazomety přímo ve městech.

0/0
23.10.2009 11:22

barbudo

Re: zase nějaký CO2 hujeři

...v čem je výhoda spojitého spalování?

... jaké jsou emise za filtry obého?

... jediné, co má ropa s teroristy je to, že ji chtějí američané ...

0/0
23.10.2009 11:39

performer2

Re: zase nějaký CO2 hujeři

výkoda spojitého spalování je v tom že je z principu mnohem dokonalejší - prostě nevzniká tolik škodlivin z nedokonalého spalování :-)

0/0
23.10.2009 16:40

Host

Re: zase nějaký CO2 hujeři

... šmarjánoho, takové ko kotiny snad nemohou učit ani na zvláštní škole ...

0/0
24.10.2009 20:48

Naked and petrified

Re: zase nějaký CO2 hujeři

Mozna jsi tam mel davat vetsi pozor... J epomerne jasne, ze pokud budes provozovat stroj za presne definovanych optimalnich podminek, pobezi prave tak. Totiz optimalne. Motor v aute musi jet v rozsahu 1000-4000 otacek, nekde ma optimum, jenze jak dlouho se na tom optimu ohreje, je ciste sazka do loterie. Zadne auto nejezdi jen 130 na dalnici nebo 50 ve meste, proto proste kazde nastaveni bude kompromis a efektivita bude jen a jen na tom, jak vyvojari dokazali odhadnout provozni podminky sveho stroje.

0/0
25.10.2009 22:00

barbudo

Re: zase nějaký CO2 hujeři

... a když bude provozován na 2500 otáček, bude spalování spojité?

0/0
27.10.2009 7:55

DeDust

Re: zase nějaký CO2 hujeři

dokud se bude elektrina vyrabet z uhli a baterky z olova (a pod.), jsou elektromobily ekologicky neobhajitelne. Pokud teda ekologickym uvazovanim nemyslime "model Bursik", teda ze usetrime prirodu tim, ze skodliviny nevypustime u nas ale v Japonsku...

0/0
23.10.2009 16:17

performer2

Re: zase nějaký CO2 hujeři

v kontraktu ČR&Japonsko 3lo o CO2 a ne o škodliviny...

0/0
23.10.2009 16:38

DeDust

Re: zase nějaký CO2 hujeři

:-)

0/0
23.10.2009 19:04

medved.m

"... elektrárna smradí někde v neobydlené oblasti..."

"A ta největší výhoda je, že elektrárna smradí někde v neobydlené oblasti, zatímci dieselové sazomety přímo ve městech."

Ve světle tohoto objevu teda nechápu, proč někomu vadí ozónová díra nad jižním pólem ;-D;-D;-D 

Aneb: přemýšlej než napíšeš kdejakou k***tinu. Ekologie není hra na lokálním pískovišti.

A jásat např. nad jedním elektro- nebo vodíkovým autobusem v Dopravním podniku, jehož výroba a provoz zatíží životní prostředí stejně jako celý zbývající vozový park, může jen úplný hňup.

0/0
26.10.2009 22:57

fritzek

Re: zase nějaký CO2 hujeři

To neni tak jednoduche. Jednak se pri preprave cast energie ztrati a take musis zapocitat ty ohromne akumulatory, jejichz vyroba taky neco stoji a navic se pri nich spotrebovava velke mnozstvi vzacnych materialu.  Ale jinak souhlasim, ze by to mohlo prispet ke zlepseni ovzdusi ve mestech. Kdyz se bude vyrabet energie z jadra a zacnou se pouzivat nejake rozumnejsi baterky, tak to beru vsema deseti.

0/0
23.10.2009 11:19

Host

Re: zase nějaký CO2 hujeři

současné baterie jsou problém, to je jasné... To chce ještě vývoj...

.

A že lepší než uhlí je atom je samozřejmé R^

0/0
23.10.2009 11:24

Host

Re: zase nějaký CO2 hujeři

CO2, dejte mi ho do láhve, stlačte mi ho na 200 barů a já ho od Vás vezmu.  Zbavíte se "skodlivého" plynu, a já si něco svařím a nebo vypiju. Už slyším zase ty divné hlasy ...  to nejde, to je drahé, my nemůžeme, .........

0/0
26.10.2009 13:45

Host

objektivita

Me by zajimalo jak hodne je vysledek toho vyzkumu objektivni.

Mozna by mohlo napovedet kdo na vyzkum dal penize, jestli ropne nebo rafinerske spolecnosti asi to moc objektivni nebude.

Vsadim se, ze do pul roku nekdo zase vyda vysledky podobneho vyzkumu a vyjde to obracene (sponzorem budou zeleni, nebo elektrarenske spolecnosti).

Osobne si myslim, ze pro mala auta, skutry apod. ma elektrizace smysl, jinak dnes asi ne.

0/0
23.10.2009 10:45

fritzek

Re: objektivita

Smysl to ma predevsim kvuli tomu, ze je mozne oddelit misto spotreby energie(rekneme centra mest) od produkce skodlivin.

0/0
23.10.2009 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.