Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo řízení si na dálnici přečteme noviny, stačí se zařadit do autovlaku

Auta bez řidičů, která vídáme v sci-fi filmech, se možná brzy stanou realitou. Evropská unie se totiž zasazuje o vývoj systému, který by umožnil automatickou jízdu po dálnici v uspořádané koloně. Řidiči by si tak při jízdě na dálnici mohli třeba číst noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

artaxerxes

To pro mě není

No pokud neřídím, tak při cestě v autě velice rychle usnu. Takže nedej Bože, kdybych jel z Ostravy do Prahy a měl tu smůlu, že "strojvedoucí" jel např. do Valencie....

0/0
16.11.2009 0:43

Jabella

Jules Verne žije

Kdyby ty prachy,co to bude stát /myslím ten vývoj něčeho,co nebude mít  ještě hóóóódně dlouho uplatnění/ investovali do realizace evropského transportu kamionů,nebo jen kontejnerů vlakem,byla by to výhra...ale tohle?Se musím smáti...:-):-):-):-)

0/0
13.11.2009 14:53

Jeniks

Re: Jules Verne žije

Postavit novou elektrifikovanou železniční trať pro nákladní dopravu, která by vedla z okolí Břeclavi až do severních Čech, kde by nákladní vlaky převážely náklady kamionů pomocí elektrické energie, dálnice by byly bezpečnější, uplatnit v dopravě EU. Přeji všem Dobrý den! 

0/0
15.11.2009 12:00

Host

-

a co když v  čele pojede Leoš Mareš, nebo Ransdorf.....8-o

0/0
12.11.2009 20:44

Mak1

Takže když první sjede do pangejtu,

tak tam sjedou všichni ?;-D

0/0
11.11.2009 12:59

mr.jackk

neco na tom je

pokud se jim podari zarucit bezpecnost tak proc ne, kolikrat musim cestou po dalnici zastavit na parkovisti kvuli vyrizeni emailu, objednavek atd, takhle bych to mohl resit za jizdy. Jen se mi trochu nelibi ze muj zivot bude mit v ruce nejakej cvok z taxiku, autobusu nebo kamionu. Vsichni vime co tato skupina ridicu na silnicich dokazuje.....

0/0
11.11.2009 8:50

Host

Re: neco na tom je

Ty jseš taky cvok,když se ti to zamlouvá;-)

0/0
11.11.2009 11:57

Host

Re: neco na tom je

váme, a daleko horší jsou "kravaťáci" s černýma sklama;-D

0/0
11.11.2009 19:34

Host

Systém

Automobilky chtějí zvýšit prodejnost aut nebo proč dělají takový "vymakaný" systém, který udělá jen více nehod...

Co když první řidič uděla chybu a ostatní ji "udělají" také. To bude má vina, že jsem zařadil do vláčku?

0/0
11.11.2009 0:21

Host

Re: Systém

Už to konečně pochopte,jde jen a jen o tahání penízků z kapes mas. Za systém se shrábne balík peněz a následně při kolizi za celý vláček zinkasují prodejci,kteří při salonu většinou provozují i servis. O bezpečnost pantátům s milionovými konty vůbec nejde, zájem je pouze o konta mas - to je první a základní pravidlo kapitalismu, vymyslet jakoukoliv bejkárnu jen když to zvětší konta "vyvolených";-)

0/0
11.11.2009 11:07

Host

Silniční vlak bude řídit zkušený profesionál

..., třeba taxikář, řidič náklaďáku nebo autobusu....hmm, to je výkvět, to se raději půjdu zabít nějak elegantněji;-D

0/0
10.11.2009 23:44

Host

v Japonsku to jde uz ted

V Japonsku lze na nekterych usecich dalnice prepnout na autopilota. Silnice je specialne vybavena (senzory, vodici prouzky...) Jedine co je k tomu potreba je prislusne vybavene auto, ktere je s technologii kompatibil. Prvni pokusy tam zacali delat cca pred 10 lety.

Je ale pravda ze Japonsko je v technice (mobily,elektronika) peknej kus pred zbytkem sveta ;-(

B.

0/0
10.11.2009 22:33

Host

heh

Vite co bude maximalni hlina??? Az ten prvni frajer, zapomene, ze tahne dalsich devet ovci a pojede si na odpocivadlo dat kafe, nebo se vychcat!!!  to budou vsichni cucet, kam ten jejich vlacek jede!! :-)8-o

0/0
10.11.2009 22:24

Jannynov

Re: heh

hehe ;-D;-D;-DR^R^

0/0
10.11.2009 22:41

Host

Re: heh

Ještě větší hlína bude, když tu kolonu povede týpek ve stříbrný Octě na hlínách voe v plný palbě... to si rovnou půjdu vyhrabat zákop;-D

0/0
10.11.2009 23:46

DeWalt

Ráno byl titulek jak si budeme číst iDnes a MFDnes

teď je titulek jiný. Komupak z vás se tam rozsvítilo? ;-D

0/0
10.11.2009 22:21

Host

je mi špatně

já řídím rád a z tohohle nápadu je mi opravdu, opravdu hooooodně špatně od žaludku. Začínám si říkat, jestli ten Hájek s vystoupením z EU neměl dobrej nápad...

0/0
10.11.2009 22:11

Host

Re: je mi špatně

no tak pojedes v cele jako ten tahoun - pokud je takovych dost tak parada - ostatni se povezou zadarmo za tebou a vystoupej si jen kdyz pojedes blbe

0/0
10.11.2009 22:54

malvino

Dobrý nápad

čím jsem starší, tím míň mě řízení baví (jako každá činnost, kterou zvládne i cvičená opice). Konečně možnost dát si v klidu dvacet za volantem.R^

0/0
10.11.2009 22:06

Host

Zabiju se raději vlastní vinou

tedy pokud bruselký uředník dovolí...

Já sice mám rád pohádky, ale abych se nechal vést někým koho jsem nikdy neviděl a kdo to nemá ani jako pravidelné zaměstnání včetně kontrol. To děkuji nechci.

0/0
10.11.2009 21:59

Host

Re: Zabiju se raději vlastní vinou

Si asi v životě nejel vlakem, busem, taxikem, letadlem...

0/0
10.11.2009 22:29

Host

Re: Zabiju se raději vlastní vinou

si asi nedočet ani druhou větu...

0/0
11.11.2009 16:54

Host

co kdyz

co kdyz vedouci vlaku usne a nicnetusici kolona pojede stale rovne az k prvni zatacce?

co kdyz usne clánek retezce a kolona se bude blizit k exitu, kde si usnuvsi ridic nadefinoval sjet z dalnice? ho pak profackuje airbag?

co kdyz ridic uprostred dostane infarkt nebo bude mit jiny zdravotni problem, ktery system nepozna (budeli vubec stav ridice sledovat)?

zajimavy by to bylo spis v nakladni doprave. Ve vedoucim kamionu ridic s kvalitami pilota (bez legrace) a za nim nekolik virtualne rizenych motorizovanych nakladnich vozu - treba i bez ridice uplne. Jako maji v Australii tusim silnicni vlaky - ale tam jsou opravdu tazna jednotka a  pevne sprazene vagony.

0/0
10.11.2009 21:44

PetrBrno

Někdo nedomyslel že člověk je jen "inteligentní zvíře"

a řídí se především instinktem. I když budu 100x vědět že to bezpečně jede samo, pokud mi tam nechají brzdu a já budu mít pocit že jsem nebezpečně blízko za nějakým autem, vždycky na ní dupnu. Stejně tak nemám rád když se mi někdo lepí na kufr. Když to tak někdo dělá delší dobu, vždycky odbočím na odpočívadlo, benzínku a pod. jen proto abych se ho zbavil.

0/0
10.11.2009 21:36

Host

Re: Někdo nedomyslel že člověk je jen "inteligentní zvíře"

kdyz zastavujes u odpocivadla kvuli nekomu do jede za tebou misto ays ho nechal predjet tak jses stejne zralej na psychiatra to je asi nejaka paranoia nebo jina nemoc za to my nemuzem

0/0
10.11.2009 22:56

PetrBrno

Re: Někdo nedomyslel že člověk je jen "inteligentní zvíře"

Nechal předjet?8-o  Můžeš mi prozradit jak se to dělá?

0/0
11.11.2009 0:33

Host

Re: Někdo nedomyslel že člověk je jen "inteligentní zvíře"

zadkem se mu přilepíš na předek (to u lepičů neni složitý provést) a pak šlápneš na brzdu. Jak moc, záleží na tvejch nervech, tys přece měl ve vozovce myšičku, který jsi se lek, jsi z obliga při případný kolizi a ten lepící se debil je nahranej.

0/0
11.11.2009 16:58

Host

Auto

už tedy nepotřebuji  a můžu rovnou jezdit vlakem. Ušetřím za řidičák a drahé palivo a o opravácha ni nemluvě. Čistá hlava, žádné STK a podobné blbosti jako odebrané body. !!!??? Kam jsme se to dostali??

0/0
10.11.2009 21:32

Host

Opět objev ameriky? Nikoliv

Automatickou jízdu v koloně na dálnici už testoval VW kolem roku 1994 s passaty B3 variant. Myšlenka  tedy stará minimálně 20-25 let a technicky dořešená před cca 15 lety.

0/0
10.11.2009 21:20

Host

To je ale blbost !!!

Nepochopim, proč se dělají takovéto výzkumi, které jsou lidově řečeno k "h*vnu". Kdyby místo těchto výzkůmů se začalo pořádně (ne že by se na tom už nedělalo, to ne!) bádat nad teleportací, tak se nemusí řešit takovéto "vláčky" a další udělátka do aut a energetická krize by nikdy nenastala ;-D;-D;-DR^R^

0/0
10.11.2009 21:13

BlkRider

Re: To je ale blbost !!!

Neco si o teleportaci precti a zjistis, ze pocitac kterej by ji byl schopnej ridit tu bude tak nejdriv za sto let...

0/0
10.11.2009 23:06

Host

Re: To je ale blbost !!!

a já nepochopim takovouhle naivitu, pokud nejsi třináctiletý dítě......

0/0
11.11.2009 17:00

Host

Re: To je ale blbost !!!

Tak samozřejmě chápu, že jde o peníze....Ropa a automobilový průmysl by byl v koncích. To je to samé jako elekromobili. Ty tady už taky byli před 70. lety, ale jen kvůli tomu, že někdo tahal za provázky se to nedotáhlo do konce a upřednostnil se spalovací motor....Takže všude teď, kde se používá nafta vlastně mohl být proud a nafta by se stala normálním zbožím, na které by se nevzhlíželo s takovou "závislostí"...

A s tou teleportací, to není vůbec nemožné. Pokud něco víte o "Philadelfském experimentu", tak je jasné, že pokud by se na tom pracovalo dále, a intenzivněji, už jsme to mohli (s nadsázkou) "umět":-)

To ale by nemohla být konkurence a všichni vědci z různých firem a druhů výzkumů by museli pracovat společně, což jak píšete, je ode mě hrozná naivita;-D

0/0
11.11.2009 19:39

Host

Re: To je ale blbost !!!

Tak samozřejmě chápu, že jde o peníze....Ropa a automobilový průmysl by byl v koncích. To je to samé jako elekromobili. Ty tady už taky byli před 70. lety, ale jen kvůli tomu, že někdo tahal za provázky se to nedotáhlo do konce a upřednostnil se spalovací motor....Takže všude teď, kde se používá nafta vlastně mohl být proud a nafta by se stala normálním zbožím, na které by se nevzhlíželo s takovou "závislostí"...

A s tou teleportací, to není vůbec nemožné. Pokud něco víte o "Philadelfském experimentu", tak je jasné, že pokud by se na tom pracovalo dále, a intenzivněji, už jsme to mohli (s nadsázkou) "umět":-)

To ale by nemohla být konkurence a všichni vědci z různých firem a druhů výzkumů by museli pracovat společně, což jak píšete, je ode mě hrozná naivita;-D

0/0
11.11.2009 19:55

Host

Unknown Error at CarTrain App

Program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen. Pokud prezijete a problemy pretrvaji, obratte se na vyrobce tohoto programu. ;-D;-D

0/0
10.11.2009 20:47

ladaxxt

Bude to asi spíše takto..

vymyslí se vždy nějaký dostatečně šílený projekt.. (něco nad čím se dá přemýšlet alespoň celé jedno volební období), ale jen tak šílený, aby se o jeho smysluplnosti a reálnosti daly vést za dlouhých Bruselských zimních večerů polemiky..;-)

0/0
10.11.2009 20:29

starej_vul

:-) ... představa

Ty vláčky se budou řídit podle nejslabšího auta v koloně ... :-) ... a tak si představím když se do vláčku mercedesů a BMW zapojí Fabia 1.2 HTTP ... :-) .... jak asi ji budou moci řidiči "vyhodit" ...???

0/0
10.11.2009 20:17

Host

Re: :-) ... představa

# !callvote kick HTP

a když se bude chtít znova zapojit, tak normálně dostane ban...

0/0
10.11.2009 20:31

Host

Re: :-) ... představa

;-D;-D;-DR^

0/0
10.11.2009 20:48

Host

Re: :-) ... představa

Doufám, že se tam někdo nenahackuje, to by pak mohlo vypadat jako # mp_changemap fy_queensland -restart :)))

0/0
10.11.2009 20:49

ladaxxt

Re: :-) ... představa

až tohle bude fungovat, nebudou už velké rozdíly ve výkonech aut.. Omezit maximální rychlosti a akcelerace je ten nejmenší technický problém..;-)

0/0
10.11.2009 20:31

Host

Re: :-) ... představa

Ty vláčky se budou v prvé řadě řídit maximální povolenou rychlostí, která u takového druhu hazardu nemůže být ani taková, jako je dneska.

0/0
10.11.2009 20:49

Host

Re: :-) ... představa

Fabia HTP snad neumi jet 130 km/h? Jedzim s ni denne a uplne v pohode.

0/0
10.11.2009 21:31

Antony30011

To bude sranda...

Až jim to jednoho krásnýho dne napíše ERROR ;-D

0/0
10.11.2009 19:44

hezoun

Nejrychlejší

auto na světě AVIA,vždy je v koloně první-to bude ono a zase to od nás někdo okoukal!!!;-)

0/0
10.11.2009 19:40

tom.c

zajímavé

, ale zcela nereálné. Představte si, že jedete někde konstantní rychlostí dejme tomu 120 km/h v těsném závěsu na automobilu před vámi a zezadu se na vás opět těsně lepí další automobil (nevím, co je přesně těsně, ale i 20m může být v této rychlosti dost málo). a pkak máte tuto kolonu oustit třeba na sjezd k benzínce. Mylíte si, že toto opravdu každý zvládne ve zmíněné konstantní rychlosti?? Takže tady pomůže pak tempomat - hned je vyloučeno 80% automobilů u nás.

A je i pěkné, že by se mohlo ušetřit 20% paliva... Vzhledem k tomu, že je "vlak" určen pro max 8 aut, tak to jako moc velkou výhodu nevnímám. Nebo bude vodící vůz jezdit na vzduch?

Na druhou stranu, každý takovýto pokus nás posouvá trochu dále a učí novým věcem. A pokud se neujme, tak snad alespoň podpoří další výzkum ve věcech bezpečnosti a rychlosti provozu....

0/0
10.11.2009 19:13

ladaxxt

Re: zajímavé

tak to bych věděl o mnohem zásadnějších důvodech, proč to nepůjde.. Ten vlak a vozidla v něm mají být po dobu jízdy řízena elektronicky.., tempomat je asi to nejmenší, co budou ta auta muset mít.. Elektronicky řízené bude zapojení se do vlaku i odpojení.. Jo a vodící auto může klidně jezdit na vzduch (stlačený)...;-D

0/0
10.11.2009 20:24

GUHU

Re: zajímavé

a co z toho bude to první auto mít? bude mu někdo něco platit? a jak? a kdy?

0/0
10.11.2009 21:04

BlkRider

Re: zajímavé

No placeni automaticky pres internet podle poctu ve vlaku ujetych km... proste podobnej princip jako provolany minuty...

0/0
10.11.2009 23:16

Host

Celý je to nějak divně jednoduchý

Taky je potřeba vybírat pokuty, ne ?

0/0
10.11.2009 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.