Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedinečný český crashtest: auto s motorkou volají o pomoc

"Praha Řepy, středně silný náraz motocyklu na bok osobního automobilu, v autě je řidič a dítě." Nějak tak by mohla vypadat zpráva o dopravní nehodě, kterou dostanou záchranáři. Automaticky ji vyšle samo auto díky systému e-call. Jak by mělo volání o pomoc probíhat, zkoumal unikátní crashtest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pezap

Uz davno tohle funguje

No tak se mi zda ze nekdo dela medialni bublinu z neceho co uz dva roky existuje v USA a je standartne montovano prevazne v Chavroletech  LUNINA,IMPALA,MALIBU

plus Volvo zacina prodavat auto  ktere samo zastavi pokud si mysli ze je posadka ohrozena.Vyhodnocuje situaci podle  rychlosti  stavu  vozovky a dat v kterem miste se zrovna nachazi cimz je mysleno dlouhodobe  sledovani hustoty provozu v dane lokaci v danou hodinu a take povolenaou rychlosti v oblasti kde se auto nachazi.Take ke vzdalenosti k prekazce a podobnych udaju.Nevim zda je tohle ale vsechno apotrebi.

Myslim si ze by bylo lepsi lepe skolit ridice a ne davat ridicaky aji cvicenym opicim bez  radnych zkusenosti z jizd.

0/0
2.11.2009 22:49

Host

Re: Uz davno tohle funguje

Ano ano ano, máte pravdu, ale tady jde o to aby to bylo standardizované pro EU a ne jen jeden výrobce, aby to bylo kompatibilní s linkami tísňového volání všech zemí EU a aby bylo možno odhadnout závažnost nehody, popř počet raněných a dokonce odhadnout jejich poranění. Není to kachna, sám na to pracuji ve společnosti s FD. Je to velmi zajímavé, ale opravdu trošku opožděné, doufejem že to bude co nejdřív využito při sériové výrobě automobilů...R^

0/0
6.11.2009 20:07

Host

AutoLocator už podobný systém nabízí léta

AutoLocator (www.autolocator.cz) už podobný systém dodává svým zákazníků v ČR od roku 2006. Dostal za něj mimo jiné Creative Mobile Award od firem jako Siemens, Nokia či T-Mobile. Funguje to stejně jako je popisováno v článku, t.j. při silném nárazu vozu (z jakéholiv směru) se aktivuje nárazové čidlo a centrální jednotka odešle zprávu na Pult centrální ochrany AutoLocator a zároveň hlasově propojí kabinu vozu s PCO. Zařízení samo určí polohu vozu přes satelit a posádce tak stačí říci operátorovi, kolik je zraněných a jak vážně. Operátor pak pošle na místo sanitku. Zařízení, které se jmenuje AL 3500 Satellite TopSafety, je prvním krokem k budoucímu systému eCall, jehož nástup se stále oddaluje.

0/0
2.11.2009 15:12

obecní slouha z Klacíkova

esli to zavolá když vymetu nějakej kráter v silnici

to bude ;-D

0/0
2.11.2009 14:51

Host

Na co řidič ?!

pokud to dobře chápu vše spěje k tomu že auto se bude řídit samo ,coufat samo už umí, hlídat vzdálenost, upozornovat na překážky taky umí, značky čte jedna básen.Tak na co řidič , který je tak omylný a nedokonalý ???

0/0
2.11.2009 14:50

Host

Re: Na co řidič ?!

jasně máte pravdu .Taky si myslím že tyto čidla jsou zbytečnost a jistě i ostatní věci.Jinak sam osobně vím že neexistuje silnice bez aut spíše naopak jsou přecpané auty.Tak proč nějaký telefon jenž zavolá pomoc.Sám jsem volal několikrát rychlou , bohužel smrt byla o půlhodiny rychlejší atd.Pokud budou lidi jezdit jak prasata a vlaky budou předražené bude hůř . Není potřeba řešit následky ale příčiny....

0/0
2.11.2009 14:56

Host

Re: Na co řidič ?!

Počítám, že se ještě dožijeme, až budou auta jezdit samy. Navigace bude triviální, odhad rizik také, s pomocí centrálního uzlu bude dokonce možné vyhnout se včas zácpám a na úkor mírného zvětšení vzdálenosti dojet do cíle dříve apod.

0/0
2.11.2009 15:06

Host

Zdvižený prst z Brusele?

Ten zdvižený prst by si měl Brusel obratem strčit do análního otvoru.

0/0
2.11.2009 13:51

Host

Vyvoj...

Ale taky tomu tak je. Je to jen lepeni veci dohromady a zasadne nic noveho, koncepce auta je nemena u pul stoleti a misto vylepsovani samotneho auta, vylepsujeme vybaveni potazmo chceme omezit lidskej faktor. Ano to je jednodusi nez lidi naucit zodpovednosti a ucit ridit. Jen aby se to ale taky vyrabelo a prodavalo. Ono pokud vezmete auto za 100k a naplacale na to vybavu za 500k to moc velkej trhak nebude pokud zaklad je furt stejnej.

Celkove se to dost negativne vrati a stane se z toho dynosaur, ktery se zapomel prizpusobyt a jedine bude muset zemrit, protoze na zmeny je uz pozde.

0/0
2.11.2009 13:43

Georgik-I

Re: Vyvoj...

no to asi ne...

jestli chcete srovnávat auto před 50 lety a nynější auta, tak toho moc k srovnání není, to mi věřte, pokud se oprpstíme od základní koncepce, že auto má 4kola, motor, brzdy a volant. Protože od pneumatik , přes podvozky, karoserie, motor až po ten volant je to opravdu někde jinde. Znovu opakuji, základní koncepce zůstává stejná, nevím totiž co na ní změnit, aby z toho nebyla loď nebo letadlo. A k té základní ceně v poměru k doplňkům: ten poměr je v podstatě opačný, protože výraznou část ceny tvoří pevné náklady at už výrobní nebo režijní...  což jenom potvrzuje fakt, že spousta prvků je v autech tak jako tak, buď celé anebo z části namontováno, pouze pokud si nepřiplatím nejsou aktivovány, protože je to levnější, než to do jednoho kusu dávat a do druhého ne.

0/0
2.11.2009 14:05

Host

Re: Vyvoj...

To asi ano pokud neukazi zivota schopnou koncepci jak prezit, nebo se dozit napr roku 2020.

Nemaji koncepci uzavreneho zivotniho cyklu vyrobku, srotace starych je jen odstraneni konkurence v podobe stareho vozu, nikoliv recyklace za ucelem ziskani surovin.

Modularnost, kdo si uvedomuje, ze auto ktere si koupi dnes, bude treba za 4 roky nefunkcni = i neprodejne. Duvod? Nebudou do nej zarovky a zpetne nikdo do nich LED upgrade delat nebude. Otazka komfortu ikdyz mate integrovane autoradio za 15k opet prejdese na dab nebo dmr a bude nanic vymenit nepude na nejaky "settopbox" v 90% zapomente nebude kam dat ani pripojit.

Automobilky nemaji zivotaschopnou koncepci elektrovozu stredni a nizsi tridy. Tedy realne vyrobitelny , prodejny a pouzitelny vuz.

Myslim ze komfortni a bezpecnostni elektronika ma jen odvest pozornost o vaznych problemu na ktere nemaji reseni.

0/0
3.11.2009 9:53

Host

řidič bez pásů

A když se srazí dva co nemají zapnutý bezpečností pás tak hlášení bude ve stylu "bouračka, dvě auta, žádná posádka, není potřeba záchranka"

0/0
2.11.2009 13:39

Host

Re: řidič bez pásů

Už dnes se dělají auta, která nenechají řidiče odjet, pokud někdo nemá zapnutý pás. Některá auta sice odjedou, ale celou dobu pískají. A to stačí položit si na sedačku spolujezdce nákup, protože to má tlakové senzory.

Podle "zdviženého prstu" soudím, že i tyto senzory budou v budoucnu povinné.

0/0
2.11.2009 13:53

Georgik-I

Re: řidič bez pásů

spousta náctiletých pásků jezdí s trvale zapnutým pásem (majího sice zapnutý, ale pouze přes sedačku, takže když nasednou, mají ho za zády, což azto nepozná a v pohodě se jede...   osobně to ovšem považuji za vrchol idiocie8-o

0/0
2.11.2009 14:07

Host

Re: řidič bez pásů

Jo, lepší je pořídit si auto, které nebuzeruje, anebo tomu alarmu alespoň vytrhnout dráty.

0/0
2.11.2009 14:14

Georgik-I

Re: řidič bez pásů

ano, přesně tak jsem to myslel:-P

0/0
2.11.2009 14:18

icmek

jednou sednu na motorku

uvědomím si, že není airbag, není kapota, není sedačka, není deformační zóna... a chovám se podle toho. když to nedovedu, holt nedovedu.

0/0
2.11.2009 12:01

Host

Re: jednou sednu na motorku

No a pak ti neda prednost nekdo z vedlejsi a jsi jasnej.

0/0
2.11.2009 12:40

Host

Re: jednou sednu na motorku

já jsem si uvědomil, že není kapota, není sedačka, není ani pás, a na motorce nejezdim... znám ale spoustu lidí, kteří na motorkách jezdí, a problém nemají.

0/0
2.11.2009 13:43

Jozxyqk

EU

tak zase EU začíná na něco tlačit a vznikne z toho paskvil, ne všechno se dá hned zavést do provozu, taky je potřeba to chvíli testovat, nastavit parametry - aby to nehlásilo každé ťuknutí do popelnice, patníku...

0/0
2.11.2009 12:01

Host

Proč vymýšlejí vymyšlené

Vždyť už to dávno měly třeba Oply. Já mám v Oplu taky tlačítko SOS, kdy se auto spojilo s centrálou, nahlásilo GPS souřadnice apod. Jenomže Opel po pár letech fungování napsal lidem dopis, že to ruší. Asi to bylo k ničemu.

0/0
2.11.2009 11:54

Muflik

Re: Proč vymýšlejí vymyšlené

Z toho si nic nedelej zavadeji zd eprevratnou noivinku ktera napr v USA funguje jiz radu let :D a to v mnohem sirsim meritku a s vice "funkcnema" ;)

0/0
2.11.2009 14:46

Georgik-I

trak po přečtení některých příspěvku

prosím Vás, to je opravdu tak težké pochopit, že ten článek není ani o motorkářích, ani o ziscích automobilek a dokonce ani o škodovce? 

tady je rámcově popsán systém, který by do budoucna měl umět i v případě težkých zranění posádky sám zavolat pomoc a to na konkrétní místo a s alespoň základními údaji o nehodě... tak proč tu řešíte rychlostní limity, pokud se střetnou dvě auta, která pojedou 150, jsou všechny systémy k ho.nu. Protože funebráci můžou přijet klidně druhej den... .Naopak i v malých rychlostech můžete skončit v bezvědomí nebo těžce a pak je tato věc k nezaplacení.

0/0
2.11.2009 11:47

Host

trak po přečtení některých příspěvku

prosím Vás, to je opravdu tak težké pochopit, že ten článek není ani o motorkářích, ani o ziscích automobilek a dokonce ani o škodovce? 

tady je rámcově popsán systém, který by do budoucna měl umět i v případě težkých zranění posádky sám zavolat pomoc a to na konkrétní místo a s alespoň základními údaji o nehodě... tak proč tu řešíte rychlostní limity, pokud se střetnou dvě auta, která pojedou 150, jsou všechny systémy k ho.nu. Protože funebráci můžou přijet klidně druhej den... .Naopak i v malých rychlostech můžete skončit v bezvědomí nebo těžce a pak je tato věc k nezaplacení.

0/0
2.11.2009 11:37

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

Bohuzel Vy by ste si mel uvedomit, ze celosvetove je automobilovy prumysl v situaci ktera se da nazvat smrtelnou kreci. Tenhle system, neco bude stat, jak koncova zarizeni tak 24/7/365 provoz.

Takze v dobe kdy je problem s prodejem a potencionalne sou ohrozeny desetitisice pracovnich mist, nasledne je negativni dopad na zapadni ekonomiku je se zabejvat takovym nadstandartem pomyslne staveni domu od strechy.

0/0
2.11.2009 12:17

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

aha, takže jen proto, že je krize (zrovna automobilový trh má velké rezervy, ale proč je hledat, když vlády sypou šrotovné a jiné nesmysly), tak přestaneme vyvíjet cokoliv nového, hmmm, tak to by byla opravdu cesta do pekel

0/0
2.11.2009 12:24

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

Ale taky tomu tak je. Je to jen lepeni veci dohromady a zasadne nic noveho, koncepce auta je nemena u pul stoleti a misto vylepsovani samotneho auta, vylepsujeme vybaveni potazmo chceme omezit lidskej faktor. Ano to je jednodusi nez lidi naucit zodpovednosti a ucit ridit. Jen aby se to ale taky vyrabelo a prodavalo. Ono pokud vezmete auto za 100k a naplacale na to vybavu za 500k to moc velkej trhak nebude pokud zaklad je furt stejnej.

Celkove se to dost negativne vrati a stane se z toho dynosaur, ktery se zapomel prizpusobyt a jedine bude muset zemrit, protoze na zmeny je uz pozde.

0/0
2.11.2009 13:43

Georgik-I

Re: trak po přečtení některých příspěvku

viz. výše;-)

0/0
2.11.2009 14:19

Muflik

Re: trak po přečtení některých příspěvku

:D Nevim nakolik se d amluvit o kreci nicmene auomobilovy prumysl je vporadku jen se prodava o nejak eprocento mene vozu coz neznamena krec. Ja osobne bych tuto funkci v provozu uvital co nejdrive nehlede na to ze to vyrobi dalsi pracovni mista... Lide auta stale nakupuji jen treba vahaji zda koupit Hondu Audi nebo treba "jen" Skodu... takze se prodej automobilu rozlozil na vetsi plochu a neni tak bezhlavy

0/0
2.11.2009 14:50

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

Jenze sou to pojene nadoby. Takze automobilka ABC ma prodat 50k vyssi tridy X za nejakou cenu, musi se prodat 100k stredni tridy Y za nejakou cenu, aby ta cena mohla byt takova musi se prodat 200k nejnizsi tridy Z.

Jenze tady nekdo pride s inovaci za kazdou cenu ktera zpusobi ze te nelevnejsi Z zdrazi, tak ze vyroba se bude musi presunou nekam na vychod. Velke mnozstvi nezamesnanych z vyroby nejnizsiho Z, snizi kupni silu i tem kdo kupoval stredni Y a vyssi vyrobek X. Pri velke zavyslosti ekonomiky na danem odvetvi to muze vest v danem statu k retezove reakci ktera skonci krachem ekonomiky daneho statu.

0/0
2.11.2009 16:05

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

už tu pořád dokola nemelte ty nesmysly, jak tyhle inovace prodražují auta, je to prostě nesmysl !!!!!!!!!!!  to jsou furt ty samé nesmysly jako s ABS, airbagy, ceny "normálních" už jdou dlouho dolů, bez ohledu na vylepšování8-o, rozhodně v poměru k výplatám...

0/0
2.11.2009 19:02

Host

Re: trak po přečtení některých příspěvku

-nesmysl je tvrdohlave tvrdit , ze to nic nestoji, kdy z to je vec navic

-nesmysl je tvrdit ze 100%zlevnuji, zlevnuje vydava a stejne to je x+y=z , kde se mezi x a y se meni pomer.

Nakonec to ze i nejlevnejsi model bude mit ABS, ESP, EBD v zakladu a PR to pouzije tak ze vlastne to vsichni chtej, druhou stranu mince ze bez toho to nelze koupit nebudou rikat.

0/0
3.11.2009 9:24

Host

zdaňovat smrdutou naftu méně než benzin je skandál

že jo ?

0/0
2.11.2009 11:10

Host

hlavní problém jsou smrduté diesely.

X

0/0
2.11.2009 11:09

Host

Sebeznicujici pristup

Dalsi hrebik do rakve, automobiloveho prumyslu.

Nakonec implementace tehlech vymozenosti udela nejnizsi tridu neprodejnou, nebo si furt ty komise mysly, ze to bude zadarmo?

Pokrocile katalizatory s filtry, jine pneu, x airbagu , abs esp ebd atd.. , led svetla , velky bratr pro pripad nebody a.. Necekane pak relativne obycejna auta za cinaji na 300k a lidem pak staci i 15tilete stroje. Nedivte se, vecina lidi to ma na jezdeni a za sve penize a ne za dobry pocit na bourani.

0/0
2.11.2009 10:55

Host

Re: Sebeznicujici pristup

tak to je opravdu inteligentní názorRv

0/0
2.11.2009 11:06

Host

Re: Sebeznicujici pristup

No je má v něčem pravdu.:-)

0/0
2.11.2009 11:18

Host

Re: Sebeznicujici pristup

ale vždyť je to blbost, existuje něco jako volitelná výbava vozu, copak mě někdo nutí, koupit si auto s deseti airbagy, na druhou stranu inteligentní člověk si je vybere a radši se vykašle na 18" hliníky a nevýkonnější motor, je to o prioritách

0/0
2.11.2009 11:29

Host

Re: Sebeznicujici pristup

A kdy ste se dival naposledy dival do ceniku vice nez jedne auto mobilky? Uvedomujete si, ze nekdy nemate na vyber?

Kupte si dnes nove a jednoduche auto. Kolik jich je? Lada, Dacia lowend, Noble a Morgan na opacnem konci. Kde je ten stred? Neexistuje, jen dotoho cpeme desitky elektrickych vylepseni, ktere nejsou nutne a jen supluji to ze auta ridi v velke mire opicky ktere neumi ridit.

Ty opatreni nekdo musi zaplatit , but se nekde ubere aby to stalo furt stejne, nebo se to zdrazi, ale obe veci pozitivne se na prodeji nepromitnou.

0/0
2.11.2009 12:05

Host

Re: Sebeznicujici pristup

je to jen a jen o volbě, na jedné straně sarapatičky a zbytečnosti a na druhé straně bezpečnostní prvky, už jsem to tu někde psal, stejné debaty se vedly o ABS i airbagu - zbytečné, drahé a vlastně nebezpečnější, než kdyby to v tom autě nebylo... i takové názory byly, když se to zavádělo do výroby...

0/0
2.11.2009 12:28

cufir-mufir

Auto

Místo osobáku tam pošlete SUV a uvidítě, jak vám řidič motorky počechrá dítě na zadních sedačkách....

0/0
2.11.2009 9:34

Phantom2005

Re: Auto

Nebo tam postavte VW Polo a pošlete do něj superbike ve 200kmh - stalo se ve Švédsku, motorka se trefila do pravých předních dveří a rozřízla to autíčko vejpůl. Trosky jsou dodnes součástí nějaké putovní výstavy, která má varovat před následky nehod (způsobených debily).

0/0
2.11.2009 9:56

Host

Re: Auto

Naprostý souhlas proč mají jen auta omezenou rychlost ? Já bych omezoval na motorkách rychlost na 150km/hod.Soplákom bych dal po zdárném absolvování autoškoly max 50ccm a řidičák na zkoušku, po roku by mohly 125ccm atd . Superbike bych zakázal na silnicích....

0/0
2.11.2009 10:35

cufir-mufir

Re: Auto

jj, přesně tohle jsem tu už jednou psal... stupňovat nejen motorky, ale i auta. Poměr výkonu a váhy vozu. Řidičák na zkoušku a postupně při řízení bez přestupku povolovat vyšší poměry... Při dopravním přestupku prodlužovat úměrně dobu k dalšímu stupni atd...

Omezovače na motocyklech jsou samozřejmostí....

0/0
2.11.2009 10:41

Host

Re: Auto

když pominu, že ten článek není o motorkách, ale o záchranném systému, tak stejně nechápu, co to tu melete. Co chcete zakazovat? Rychlost? Tak jo. Takže auta i motorky budou jezdit 130 a hotovo. Akorát to všechny hodně brzy přestane bavit, protože jsme všichni jen lidi a chceme mít aspoň nějakou svobodu. A úúúplně nejlepší jsou ty příklady vrahů na motorkách, proberte se, na motorce se v naprosté většině zmrzačí či zabije jen motorkář, zatímco když něco trefíš autem, tak je na tom druhá strana podstatně hůř. A úplně nejlepší je ten příklad s poměrem výkonu a váhy;-D, takže vlastně u velké dodávky s 3litrovým TDIčkem o nic nejde, protože výkon na váhu vychází dobře. Na tom vlastně budou mladíci začínat;-D. Ať žijí odborníci.

0/0
2.11.2009 11:17

Bubrak

Re: Auto

Asi tak. Hysterie ohledne motorek je naprosto nesmyslna.

0/0
2.11.2009 12:18

cufir-mufir

Re: Auto

Neříkám, že to tak musím být, byl to jen nápad... může to být omezeno jen na výkon...

Jen na vás je vidět, že jste jeden z těch co jednou někoho zabijí... To že jsme jen lidi je právě ten důvod, proč v tom udělat pořádek a nenechat na silnici jezdit kdejakého blázna....

0/0
2.11.2009 18:07

Host

Re: Auto

no ty jsi mi ale chytrolín, jak hned poznáš, že jednou někoho zabiju...

příteli, jezdím služebním autem 50 000 ročně, soukromým dalších 10 000, k tomu 8 000 - 10 000 na motocyklu, doposud mám za sebou jednu lehoučkou nehodu před 15 lety v dědečkově Š 105, v rychlosti 40 km;-D  a asi před 5 lety jsem pošťouch před sebou slečnu, co se sice do křižovatky rozjela, ale v zápětí to zašlápla. To je celé - za 15 let na silnici. Snažím se jezdit hlavou. Takže ze mě nedělej piráta silnic jen proto, že řeknu, že omezovače rychlosti jsou k ničemu, zabít se můžeš v 50-ti. Docela by mě zajímala statistika, kolik smrtelných a těžkých nehod se stane ve vysoké rychlosti, dejme tomu nad 150km, to je myslím rychlost, kterou jste navrhovali jako max., bude to absolutní minimum, myslím.

0/0
2.11.2009 19:20

Host

neodpovídá pravdě

Tam asi šlo o něco jiného, než v standartním CT...to že je motorka lehčí je spíše ztížením daného CT nemyslíte? Jde o to, že čidla vyhodnotí bouračku i při lehčí havárii..takže tak:)

0/0
2.11.2009 8:28

Host

alfonsi

Alfonsi je vidět, že víte leda prd, ale musíte nám prostě sdělit svůj názor, i kdyby to byla sebevětší chujovina..jezděte jak máte...hm. Nikdy jste nedostal smyk na zdánlivě suché, čisté a bezproblémové silnici..? Nikdy Vám neprasklo kolo? Nikdy se zkrátka nestalo nic nepředvídatelného? Pokud ne jsou pro to asi různá vysvětlení. Od štěstí, po naprostou absenci řidičské praxe. Jo holt pokud někdo nic nedělá, nic nezkazí. Taky můžeme všichni zůstat doma, zahodit telefony (počítače, pda etc...), navlíknout tepláky a dělat děti..dle toho, jak píšete (kravine), to pravděpodobně už děláte. Gratuluji;-DRv

0/0
2.11.2009 8:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.