Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jedinečný český crashtest: auto s motorkou volají o pomoc

"Praha Řepy, středně silný náraz motocyklu na bok osobního automobilu, v autě je řidič a dítě." Nějak tak by mohla vypadat zpráva o dopravní nehodě, kterou dostanou záchranáři. Automaticky ji vyšle samo auto díky systému e-call. Jak by mělo volání o pomoc probíhat, zkoumal unikátní crashtest.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

pezap

2. 11. 2009 22:49
Uz davno tohle funguje

No tak se mi zda ze nekdo dela medialni bublinu z neceho co uz dva roky existuje v USA a je standartne montovano prevazne v Chavroletech  LUNINA,IMPALA,MALIBU

plus Volvo zacina prodavat auto  ktere samo zastavi pokud si mysli ze je posadka ohrozena.Vyhodnocuje situaci podle  rychlosti  stavu  vozovky a dat v kterem miste se zrovna nachazi cimz je mysleno dlouhodobe  sledovani hustoty provozu v dane lokaci v danou hodinu a take povolenaou rychlosti v oblasti kde se auto nachazi.Take ke vzdalenosti k prekazce a podobnych udaju.Nevim zda je tohle ale vsechno apotrebi.

Myslim si ze by bylo lepsi lepe skolit ridice a ne davat ridicaky aji cvicenym opicim bez  radnych zkusenosti z jizd.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 20:07
Re: Uz davno tohle funguje

Ano ano ano, máte pravdu, ale tady jde o to aby to bylo standardizované pro EU a ne jen jeden výrobce, aby to bylo kompatibilní s linkami tísňového volání všech zemí EU a aby bylo možno odhadnout závažnost nehody, popř počet raněných a dokonce odhadnout jejich poranění. Není to kachna, sám na to pracuji ve společnosti s FD. Je to velmi zajímavé, ale opravdu trošku opožděné, doufejem že to bude co nejdřív využito při sériové výrobě automobilů...R^

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 15:12
AutoLocator už podobný systém nabízí léta

AutoLocator (http://www.autolocator.cz) už podobný systém dodává svým zákazníků v ČR od roku 2006. Dostal za něj mimo jiné Creative Mobile Award od firem jako Siemens, Nokia či T-Mobile. Funguje to stejně jako je popisováno v článku, t.j. při silném nárazu vozu (z jakéholiv směru) se aktivuje nárazové čidlo a centrální jednotka odešle zprávu na Pult centrální ochrany AutoLocator a zároveň hlasově propojí kabinu vozu s PCO. Zařízení samo určí polohu vozu přes satelit a posádce tak stačí říci operátorovi, kolik je zraněných a jak vážně. Operátor pak pošle na místo sanitku. Zařízení, které se jmenuje AL 3500 Satellite TopSafety, je prvním krokem k budoucímu systému eCall, jehož nástup se stále oddaluje.

0 0
možnosti
OSZK

obecní slouha z Klacíkova

2. 11. 2009 14:51
esli to zavolá když vymetu nějakej kráter v silnici

to bude ;-D

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 14:50
Na co řidič ?!

pokud to dobře chápu vše spěje k tomu že auto se bude řídit samo ,coufat samo už umí, hlídat vzdálenost, upozornovat na překážky taky umí, značky čte jedna básen.Tak na co řidič , který je tak omylný a nedokonalý ???

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 14:56
Re: Na co řidič ?!

jasně máte pravdu .Taky si myslím že tyto čidla jsou zbytečnost a jistě i ostatní věci.Jinak sam osobně vím že neexistuje silnice bez aut spíše naopak jsou přecpané auty.Tak proč nějaký telefon jenž zavolá pomoc.Sám jsem volal několikrát rychlou , bohužel smrt byla o půlhodiny rychlejší atd.Pokud budou lidi jezdit jak prasata a vlaky budou předražené bude hůř . Není potřeba řešit následky ale příčiny....

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:51
Zdvižený prst z Brusele?

Ten zdvižený prst by si měl Brusel obratem strčit do análního otvoru.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:43
Vyvoj...

Ale taky tomu tak je. Je to jen lepeni veci dohromady a zasadne nic noveho, koncepce auta je nemena u pul stoleti a misto vylepsovani samotneho auta, vylepsujeme vybaveni potazmo chceme omezit lidskej faktor. Ano to je jednodusi nez lidi naucit zodpovednosti a ucit ridit. Jen aby se to ale taky vyrabelo a prodavalo. Ono pokud vezmete auto za 100k a naplacale na to vybavu za 500k to moc velkej trhak nebude pokud zaklad je furt stejnej.

Celkove se to dost negativne vrati a stane se z toho dynosaur, ktery se zapomel prizpusobyt a jedine bude muset zemrit, protoze na zmeny je uz pozde.

0 0
možnosti
JV

Georgik-I

2. 11. 2009 14:05
Re: Vyvoj...

no to asi ne...

jestli chcete srovnávat auto před 50 lety a nynější auta, tak toho moc k srovnání není, to mi věřte, pokud se oprpstíme od základní koncepce, že auto má 4kola, motor, brzdy a volant. Protože od pneumatik , přes podvozky, karoserie, motor až po ten volant je to opravdu někde jinde. Znovu opakuji, základní koncepce zůstává stejná, nevím totiž co na ní změnit, aby z toho nebyla loď nebo letadlo. A k té základní ceně v poměru k doplňkům: ten poměr je v podstatě opačný, protože výraznou část ceny tvoří pevné náklady at už výrobní nebo režijní...  což jenom potvrzuje fakt, že spousta prvků je v autech tak jako tak, buď celé anebo z části namontováno, pouze pokud si nepřiplatím nejsou aktivovány, protože je to levnější, než to do jednoho kusu dávat a do druhého ne.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:39
řidič bez pásů

A když se srazí dva co nemají zapnutý bezpečností pás tak hlášení bude ve stylu "bouračka, dvě auta, žádná posádka, není potřeba záchranka"

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:53
Re: řidič bez pásů

Už dnes se dělají auta, která nenechají řidiče odjet, pokud někdo nemá zapnutý pás. Některá auta sice odjedou, ale celou dobu pískají. A to stačí položit si na sedačku spolujezdce nákup, protože to má tlakové senzory.

Podle "zdviženého prstu" soudím, že i tyto senzory budou v budoucnu povinné.

0 0
možnosti
JD

icmek

2. 11. 2009 12:01
jednou sednu na motorku

uvědomím si, že není airbag, není kapota, není sedačka, není deformační zóna... a chovám se podle toho. když to nedovedu, holt nedovedu.

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 12:40
Re: jednou sednu na motorku

No a pak ti neda prednost nekdo z vedlejsi a jsi jasnej.

0 0
možnosti
J

Jozxyqk

2. 11. 2009 12:01
EU

tak zase EU začíná na něco tlačit a vznikne z toho paskvil, ne všechno se dá hned zavést do provozu, taky je potřeba to chvíli testovat, nastavit parametry - aby to nehlásilo každé ťuknutí do popelnice, patníku...

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 11:54
Proč vymýšlejí vymyšlené

Vždyť už to dávno měly třeba Oply. Já mám v Oplu taky tlačítko SOS, kdy se auto spojilo s centrálou, nahlásilo GPS souřadnice apod. Jenomže Opel po pár letech fungování napsal lidem dopis, že to ruší. Asi to bylo k ničemu.

0 0
možnosti
M

Muflik

2. 11. 2009 14:46
Re: Proč vymýšlejí vymyšlené

Z toho si nic nedelej zavadeji zd eprevratnou noivinku ktera napr v USA funguje jiz radu let :D a to v mnohem sirsim meritku a s vice "funkcnema" ;)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč