Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta v Česku: konkurence se jich zatím bát nemusí

Dlouho očekávaná invaze "levných a nekvalitních aut" z Číny je tady. Jenže vozy z továrny Lifan, prodávané v Evropě pod logem italské firmy Martin Motors (MM), rozhodně levné nejsou. Kvalita, až na vynikající motor 1.6, pak připomene deset let staré "lidovky" z Koreje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

záchodová_mísa

.

Titapade. Kvalita. Jedi dopeduu dozaduuu, spaluujeee

0/0
1.12.2009 22:45

Host

Hmotnost

Zajimave je, ze na vyrobnim stitku je uvedena hmotnost 1520 kg.

0/0
8.11.2009 12:14

Host

Re: Hmotnost

Na tom autě není zajímavé nic.

0/0
8.11.2009 16:45

HrubesaMares

technicka...

...Favorit pred 25 lety jeste neexistoval... ;-)

0/0
6.11.2009 9:58

Sallmi

Re: technicka...

rejpale...ty 3 roky jsi jim mohl odpustit ;-)

0/0
7.11.2009 16:22

Host

Dneska bych si s autem poloviční kvality na silnice netroufl

0/0
5.11.2009 20:39

Host

Re: Dneska bych si s autem poloviční kvality na silnice netroufl

ani ja nekupujem škodovky....

0/0
5.11.2009 22:53

Host

Re: Dneska bych si s autem poloviční kvality na silnice netroufl

Tak to mas asi trabanta, co? :)

0/0
6.11.2009 15:36

Host

cena

cena je trochu mimo,ne?S tim plynem bych to jako auto na dojíždění do práce bral.Jen ta cena:-/

0/0
5.11.2009 10:33

Glock každopádně bez -e

???

1200 kg?

To je zase nějaký "dlabaný ingot" .... Rv

0/0
5.11.2009 9:46

Host

Re: ???

V teto tride bezna hmotnost. Golf ma 1250 kg

0/0
8.11.2009 12:14

phi

vsak ona cina

casem obslehne neco modernejsiho

0/0
5.11.2009 7:39

Host

lifanicek

alkocholiki ahojiki[>-]

0/0
4.11.2009 21:26

Host

Pirati v redakci

"Jízda po klikaté okresce v rychlostech nad 90 kilometrů..."

A vite, ze rychlost mimo dalnici je max. 90? Tak na co potrebujete zkouset vic? Jezdete podle predpisu a bude vam to stacit. Kdyby se delalo vic podobnych aut, aspon by to donutilo lidi jezdit pomaleji a ubylo by casto smrtelnych nehod.

Ta cena je jina vec, ta je fakt nesmyslna.

0/0
4.11.2009 19:44

Host

Re: Pirati v redakci

Začnou nehody na rovné prázdné silnici označované tzv "čínský syndrom" ;-)

0/0
4.11.2009 19:50

Host

Re: Pirati v redakci

To nebude tak horky. Kdyz maji lidi slaby auto, predjizdi (vetsina) jen tehdy, kdyz maji dostatecne prehledny usek. Kdyz maji auto s plavajicim podvozkem, taky tomu prizpusobi styl jizdy. Kdyz maji auto silny a vybaveny vsemoznyma bezpecnostnima udelatkama, jezdim (vetsina) jak hovado, protoze maji pocit "muzu vsechno". Viz http://www.tyden.cz/rubriky/auta/auto-tema/nejvice-bouraji-audi-tvrdi-pojistovna_146370.html nebo http://www.novinky.cz/ekonomika/183289-nejhorsi-ridici-jezdi-v-audi-a-bmw-ukazala-statistika.html ...

0/0
4.11.2009 20:03

Host

Re: Pirati v redakci

Tak na to zapomen. Lidi ve slabych autech predjizdeji uplne stejne a diky slabymu autu ohrozuji ostatni mnohem vic. Ta statistika je naprosto nesmyslna, jednak ridici lepsich aut najezdi rocne mnohem vic (kdyby to prepocitali vzhledem k ujetym kilometrum, melo by to vetsi hodnotu) a jednak kdyz do sebe nabouraji dve starsi auta, tak to vetsinou konci dohodou a pojistovna se do toho vubec netaha. Vinik zaplati poskozenemu treba 5 litru nebo mu koupi karton ferneta a dotycny si sezene novej naraznik na vrakovisti a franta z vedlejsi vesnice mu to vymeni a prestrika. Kdezto znicenej naraznik napr. na audi je zalezitost minimalne 50k.

0/0
4.11.2009 20:11

Host

Re: Pirati v redakci

Tim bych si nebyla tak jista. Pro lidi, kteri maji drazsi auta, je moznost zaplatit treba i tech 50 tis. a netahat do toho pojistovnu nebo policajty (treba kvuli alkoholu) pristupnejsi, nez pro lidi se slabsim autem, kteri ho casto maji z ekonomickych duvodu, zaplatit tech 5 tis. nebo koupit basu fernetu. Ti se spise dohodnou, ze to nahlasi, at to zaplati pojistovna a usetri tak oba. Ale to bychom se takhle mohli dohadovat do pulnoci nebo i dele. Kazdopadne ta statistika je zajimava a urcite by to chtelo udelat detailnejsi pruzkum, ktery navrhujete.

0/0
4.11.2009 20:21

Host

Re: Pirati v redakci

Mám slabší auto a dávám si safra pozor kdy předjedu. Naopak jsem neustále a hoodně rizikově předjížděn, pokud jedu 90 km za hod. silnějšími vozy, v dost riskantních úsecích. Nejhorší je že na takovéhle hazardy doplatí většinou ti v těch menších autech

0/0
4.11.2009 20:33

iuos

hmm

taky nemám žádnýho závoďáka a tak se zděšením sleduju blázny, co mají ještě slabší auto a pokoušejí se předjíždět ty, který mají auta silnější než naše dohromady .. nejlépe do kopce ;-D

0/0
5.11.2009 10:43

Host

Re: Pirati v redakci

No, je vidět, že moc času na silnici netrávíte...

0/0
4.11.2009 22:25

Host

Re: Pirati v redakci

To co píšeš, snad nemůžeš myslet vážně!! Z článku je evidentní, že auto je nebezpečné. Kdyby se dělalo víc podobných aut, bude smrtelných nehod mnohonásobně víc. Viděl(a) jsi už někdy čínské auto při crashtestu???

Koukám zase někdo, kdo nejezdí a dělá chytrého...

0/0
4.11.2009 22:24

Host

Re: Pirati v redakci

Ony ty crashtesty nejsou jen o konstrukci (i kdyz o tu jde predevsim), ale opravdove havarky taky o rychlosti. Zakony fyziky nepoprete. Proste je rozdil, jestli do sebe narazi na okresce 2 auta v 60 km, nebo jedno v 60 a druhy blbec ve 100, ktery si zkousi podvozek (jako pan redaktor, jak se v clanku sam priznal). A to je to, o co tu jde. Predpisy jsou od toho, aby se dodrzovaly. Kdyz jedu na dalnici 130 a prefici mne nejakej takovej, kterej pak na diskusich tvrdi "jezdim sice 180, ale bezpecne, mne se nic nestane", tak to je uplne presnej kandidat na hromadnyho vraha. A tohle vedomi "nezranitelnosti" podle mne podporuji i cim dal technicky vybavenejsi auta, viz muj puvodni prispevek.

0/0
5.11.2009 7:14

Host

Re: Pirati v redakci

Dobrá, ale je také rozdíl v tom, jestli do sebe narazí dvě auta vinou řidičů, anebo jestli se s tímhle autem budeš chtít vyhnout překážce, podvozek to neustojí a narazíš stejně. V jiném autě dopadne úhybný manévr nejspíš pozitivně.

Mimochodem, čínské auto se rozletí, jako kdyby bylo ze dřeva...

Pokud někdo jezdí jako magor, není to airbagy ani bezpečnostními prvky. To by největší piráti silnic jezdili ve Volvech...

0/0
5.11.2009 22:54

BrumlajiciCmelak

Ty zadní sedadla

Se fakt povedly. I 20 let stary evropsky auta maj lepší;-D

0/0
4.11.2009 19:23

janvanek

Brr

Nebezpečné auto. To nemůžou myslet vážně.

0/0
4.11.2009 19:20

Host

Re: Brr

Nechápu, jak tahle rakev vůbec může dostat homologaci 8-o

0/0
4.11.2009 22:26

Dimitar Toškov

Ne!

Jedině BYD F1. Neboli čínské Aygo. ;-D

0/0
4.11.2009 19:13

Host

TAK TO JE MOC

Rozsypaná rejže a BMW motor... 8-o;-D

0/0
4.11.2009 18:50

Host

Re: TAK TO JE MOC

;-DR^

0/0
4.11.2009 19:50

Host

budou čangajškové dělat kvalitní auta,tak nebude ropa!K čemu nám to je?Máme tady aut jak sraček!!!:-/

0/0
4.11.2009 18:44

Host

a já myslím, že

češi jsou xenofobní a mají spoustu předsudků. Nemyslím, že to je tak HROZNÉ, jak to popisují redaktoři I-dnes´u´.....

Mohl bych vysvětlovat a argumentovat do nekonečna.

A jak to dopadne? Zbytek už nechám na vás:-)

0/0
4.11.2009 18:30

Andee

Njn...

Teď je to pro srandu, ale počkejte za 10-15 let... :-/

0/0
4.11.2009 17:43

Host

Re: Njn...

To budou na stejné úrovni, na které jsou auta dnes. A ty ostatní značky budou zase napřed.

0/0
4.11.2009 18:00

Andee

Re: Njn...

Nevšiml jsem si, že by automobilky Kia nebo Hyundai dneska byly deset let za Evropou jako tomu bylo před 15 lety... totéž platí pro japonské automobilky o x desítek let dříve, když začínaly.

0/0
4.11.2009 21:05

Host

Re: Njn...

Přesně tak. Japoncům trvalo dohnat svět 20let, korejcům 10 a čínanům ještě míň. Jen se podívejte jak relativně malý pokrok se udál v automobilovém průmyslu za posledních 10let. Když to srovnám s elektronikou, tak ta udělala obrovký pokrok, a přesto čínani byli schopni svět dohnat.

0/0
4.11.2009 22:26

svarak z krabicoveho vina

Re: Njn...

Korejcům to trvalo 15 let, to jen tak mimochodem. Ježe Japonci a Korejci chtějí věci dělat kvalitně, jen se to museli naučit. Čínani chtějí všechno zkopírovat a ojebat a v tom je ten rozdíl. Nevěřím, že se jejich auta do 10 let vyrovnají evropským nebo třeba japonským.

0/0
6.11.2009 15:36

Host

Re: Njn...

Ono je v Evropě ještě co zkopírovat?

0/0
7.11.2009 16:58

Host

Cinska auta

Tato očerňování se dělo ,když měla přijít na český trh KIA nebo Hyundai. A dneska jsou lepší než škodovky. Ať ukážou craschtesty superbu,který dostane náraz v malé rychlosti na boční sloupek nebo na A sloupek. Zhrozilo by se hodně lidí. V první řadě jde o peníze to všichni víme , a přece si nepustí na trh dalšího konkurenta. Evropa chce prodávat svoje předražený zmetky a ne aby jim tady někdo nový narušoval jejich plány.

0/0
4.11.2009 17:17

Host

Re: Cinska auta

Jenže lidi si chtějí ještě stále koupit auto a ne nablýskanou skořápku z tržnice. Navíc bezpečnost těchto vozů je zatím nula. Číňané nemyslí na to co se řidičům po nehodě stane, další miliarda ještě zbývá.

0/0
4.11.2009 17:21

Andee

Re: Cinska auta

Jenomže Kia a Hyundai v době, kdy sem přišly, byly taky hrozný šlupky... dneska už to neplatí, ale taky jsme o hromadu let dál...

0/0
4.11.2009 17:44

Host

Re: Cinska auta

Kia  Hyndai byly v těch dobách na podobné úrovni jako toto čínské auto. Dnes se přizpůsobily evropskému trhu. O ničem jiném to není.

0/0
4.11.2009 17:59

Host

Re: Cinska auta

Když odmyslím název Kia Hyundaj zůstane co ? zůstane evropské auto. Dovezené auto z čínské tramtárie zůstane pořád autem z č.tramtárie. Až se tady zabydlí jako korejci,zase to bude evr.auto. Jinak tyhle jejich výkřiky do tmy nemohou uspět,auto není plastový výlisek nebo sešité tričko za pár korun, musí něco vydržet a splňovat určité kritéria.

0/0
4.11.2009 18:20

Host

Re: Cinska auta

Souhlasím s tebou.Nikdo to pořádně neviděl a už to pomlouvají.

0/0
4.11.2009 18:32

Kovis

Re: Cinska auta

Nedávno jsem najezdil asi 5000 km v Sorentu. Jizdní vlastnosti dobré, třiapůlilitrový šestiválec taky v pohodě, ale to provedení a kvalita materiálů, to byla hrůza. Volant posazený nakřivo, střídavě nefunkční ostřikovače, roleta v zavazadlovém prostoru "vystřelovala" z držáku atd. Můj předchůdce zřejmě vozil dítě a sedadlo řidiče bylo zezadu neskutečně ošoupané. U staršího vozu bych čekal, že bude znát opotřebení, ale toto bylo téměř nové auto, najeto mělo na začátku asi 3 tis. km! Plno těch problémů už tam muselo být, když to auto šlo z fabriky. Těžko soudit podle jednoho zážitku, ale z mého osobního pohledu Kia rozhodně nepřesvědčila.

0/0
4.11.2009 19:16

Host

Re: Cinska auta

Volant posazený nakřivo znamená, že s tím nějaký mamlas vymetl díru v zemi a hnul s geometrií. Seřízení asi za 500 a není to zrovna vina auta. Tohle udělá při mizerném zacházení skoro každé. Zlikvidovat  koženou sedačku, to je práce na týden. Až na ty ostřikovače, všechno co píšeš, dokáže udělat s autem dobytek během velice krátké chvíle. Těch 3000 je až moc...

0/0
4.11.2009 19:50

Host

Re: Cinska auta

Jste se zbláznil? To opravdu nemůžete myslet vážně. V dávnověku (tak 1996) jsem ve Felicii odvozil stavbu a to tak, že jsem někdy neviděl na silnici jak byl předek zvednutý. A po vysátí nic nebylo poznat.

Dnes na našich silnicích chytnu díru každou chvíli, pak auto (evropské) táhne ke straně ale rozhodně mě to nehne volantem.

Nechápu tuto křečovitou obhajobu asijských výrobků.

0/0
4.11.2009 21:01

Andee

Re: Cinska auta

Musím souhlasit s tím "hostem" nad tebou. S tím autem klidně někdo mohl vymést pár děr, geometrie jde do háje a výsledkem je "volant nakřivo". To opravdu není velký problém k takové "závadě" přijít. Totéž ty prošoupané sedačky, kolega asi nemá děti a neví, co dokážou za slabou půlhodinku bez dozoru na zadní sedačce ;-D

0/0
4.11.2009 21:12

Host

Re: Cinska auta

Manželka vozí dětí v Renaultu Megane již 5 let, sedačky  jsou často plné bahna od bot ale po vyčištění jako nové.

Často jsem měl v háji geometrii (Škoda, Audi) po nějaké té díře ale nikdy jsem si nevšiml nic na volantě, maximálně vibroval.

Já se k autům chovám jako prase, protože auto považuji za spotřebku a mohu prohlásit, že evropská auta vydrží hodně a po základním vyčištění po pěti letech jako nová. 

U asijských nevím, neměl jsem nikdy asijské na více než jeden den a jelikož chci mít práci a co jíst tak ani asijské auto nikdy nekoupím.

0/0
4.11.2009 21:33

cepij

Re: Cinska auta

Ve srágoře jako je Megane asi nebudeš mít interiér ve světlé kůži...

Hadrové sedačky vydrží skoro všechno, na kůži se špatně podíváš a je to

v kelu. Špína ani tak nevadí, ale škrábance jsou tam hned. Volat nakřivo řeší fakt jen pako. Pochybuji že jsi v té své

Škodovce nebo Meganu zkoušel co to dokáže v terénu, což se klidně u

toho Sorenta stát mohlo. Pak občas dojde k tomu, že se geometrie hne o tolik, že je volant nakřivo. Ve firmě máme volant našůro skoro ve všech dodávkách, protože s nimi jezdí po stavbách kde kdo a dostávají na frak. A jsou to kupodivu evropské značky. Co si koupíš je mi fuk, auta neprodávám...   

0/0
4.11.2009 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.