Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většina řidičů zimní gumy na D1 používá

Většina řidičů jedoucích po dálnici D1 na Vysočině má zimní výbavu. Od začátku listopadu, kdy na krajském úseku dálnice D1 platí dopravní značka Zimní výbava vyžadující vybavení zimními pneumatikami, udělili policisté řidičům několik desítek pokut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schivaa

Jen mag*r neprezouva v zime na zimni

Vim o tom svoje, mam celkem moderni vuz, ESP, ABS a dalsi srandicky ktere pomuzou v nebezpecnych situacich, ale ani tyhle systemy nejsou vsemocne a kdo si mysli ze je nad zakony fyziky tomu nepomuze ani panbuh. Zju ve Velke Britanii a vsichni maji jen letni gumy, protoze zimni se tu ani neprodavaji, nikdo snih ci led na ceste neceka a kdyz, tak jen na jeden ci dva dny v roce, ale zkusenost z tydne pred vanoci kdy jsem videl na ceste tancovat auta, neovladatelne se ritici z kopce a v mnohych pripadech neschopni vyjet do kopce me nuti k zamysleni, jak nekdo muze vyputtit z ust blabol ze zimni gumy jsou k nicemu a jezdi celorocne na letnich.

0/0
3.1.2010 2:35

Host

Re: Jen mag*r neprezouva v zime na zimni

ehm ... žiju na jižní moravě. 20 let jsem aktivním motoristou, najedu ročně cca 60 tisíc km .... za těch 20 let mám 6-tý auto .... nikdy jsem neměl dopravní nehodu hlášenou ani nehlášenou ..... nikdy jsem neměl zimní gumy ...... ano, nejezdím na hory ...... pokud silničáři udrží aspoň současná žalostný výsledek své práce, NIKDY si zimní gumy kupovat nebudu.

0/0
3.1.2010 10:10

jiruna

Re: Jen mag*r neprezouva v zime na zimni

Je to celé jen o zavedené buzeraci policajty v Čechách. Zloděje a cikány nechytějí, tak buzerují řidiče, kteří jsou na používání auta existenčně závislí. Pokud je někdo nezodpovědný, bude i nadále jezdit se značkami cizích aut, se 2 prtomilemi alkoholu a bez řidičáku, zrovna jako někteří policajti, spoléhající na to že je kolegové dýchnout ani nenechají. Z každé diskotéky pojede i nadále plno 18ti letých slečen s mokrým řidičákem s plným autem opilců, ale buzerovat budou normální řidiče a v Praze teď na širokých ulicích i dodržování 50 km. Ptal jsem se při dechové zkoušce policisty, jestli mi může dokázat je-li přístroj v pořádku, tak ať dýchne. Samozřejmě, že nedýchl a začal kontrolovat lékárnu a trojúhelník. Když už mě kontroloval projel kolem cikán s Wartburgem, kterým bych nejel ani na vlastní pohřeb. A reakce? Můžu kontrolovat koho chci. V Praze Na Černém mostě 15. října hlídka normální Policie, nikoli dopravní.

0/0
3.1.2010 14:46

Host

řekněte mi

proč se silnice prohrnujou? přijde mi, že to na prohrnutý silnici klouže třikrát tolik, než na rozježděnym sněhu. proč sypaj štěrkem? přijde mi, že je to uplně k ničemu. :-/

0/0
2.1.2010 14:52

Host

Re: řekněte mi

Tak jako prosazování zavedení pov.zimních gum prosazuje loby výrobců gum, tak zase sypání štěrkem sponzorují výrobci předních skel ;-D;-D;-D

0/0
3.1.2010 10:11

Lvy

Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

Jenže zatím na to nikdo nevymyslel značku natož měřící přístroj. Víte jak by byly cesty prázdné a bezpečné? Jenže to je jen sen a místo tohu se raději dělají auta, která se snaží tu lidskou blbost potlačit.

Jinak je mnohem nebezpečnější jet po dálnicí 130km/h na zimních gumách při teplotě +20C než stejnou rychlostí na letních při teplotě -20C a zcela suché vozovce. Navíc tak jak se říká, že někomu hoří i voda a někomu nechce hořet ani benzín, tak je spousta pseudo řidičů, kteří jsou na zimních gumách mnohem nebezpečnější než schopný řidič na letních...

0/0
1.1.2010 15:27

Andee

Re: Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

Že se najde prase, které je nebezpečné na letních i na zimních, nijak nesouvisí s tím, že zimní pneumatiky zvyšují bezpečnost provozu.

0/0
1.1.2010 16:39

menesis

Re: Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

rozhodně ne....

....pití 2dcl bíleho vína denně zvyšuje odolnost organizmu proti infarktu, ale nařídit to plošně pro všechny je taky hovdina

0/0
1.1.2010 22:08

Andee in Red Book

Re: Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

To je opravdu výstižný případ. Ty nejsi moc normální, co? :-PRv

0/0
2.1.2010 16:32

habr

Re: Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

Naopak bezpečnější je jezdit celý rok na zimákách než v zimě na letních. Už řada lidí jezdí celý rok na zimákách. Před zimou nasadí nové a do další sezóny je dojezdí (ti co najezdí cca 40 - 60 tisíc ročně). Teorie, že letní na suché vozovce v zimě jsou v pohodě je možná zajímvá, ale nerepektuje proměnlivost zimního počasí jak s ohledem na nadmořskou výšku, tak s ohledem na denní, či týdenní lokální výkyvy počasí. ;-D

0/0
2.1.2010 12:24

Host

Re: Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

To bych chtěl vidět, jak na zimní gumě najezdíš 40 tisíc kilometrů. (A to ani nemusím brát v úvahu, že v létě zimní gumy ubývají o mnoho rychleji.)

0/0
2.1.2010 12:30

Host

Nejvíc nebezpečná je lidská blbost.

Jenže zatím na to nikdo nevymyslel ani značku a ani měřící přístroj, to by bylo hned na cestách volno a bezpečno a nikdo by neřešil kraviny typu jaké má kdo mít gumy, protože když pojedu 130 na zimních a bude +20C, tak to je mnohem nebezpečnější, než když pojedu stejnou rychlostí na letních při -20C na zcela suché vozovce...

0/0
1.1.2010 15:23

Host

Teplotní rekordy na jihu Moravy: Břeclavsko 14,8 stupňů Cels

http://zpravy.idnes.cz/teplotni-rekordy-na-jihu-moravy-breclavsko-14-8-stupnu-celsia-prf-/brno.asp?c=A091125_144023_brno_dmk

0/0
1.1.2010 9:57

Host

Jet bez zimních pneumatik, to je přitěžující okolnost

Takže už to není viník nehody a poškozený, ale policista jako soudce rozhodne o vině a trestu. No když kouknu na tu statistiku, že  3 z 50 neměli zimní výbavu, tak je to fakt tragické. Zvlášť když v listopadu byly teploty hodně nadprůměrné, 25.11. až +15°C, to je bez zimních pneumatik obzvláště nebezpečné.

Jak je vidět, náš stát vede stádo diletantů, tady už to nemůže být nikdy normální.

0/0
1.1.2010 9:52

Host

nechapu

Pro zacatek upozornim, ze patrim do skupiny co prezouva, protoze jezdim kazdy den, ale jsou lidi, kteri jezdi jen o vikendu nakoupit nebo o dusickach na hrob a takovy zimni gumy nepotrebuje. Take dost lidi ve velkych mestech zimni nepotrebuje. Nechapu proxc se zimnim gumam davaji tak velke magicke schopnosti, kdyz maji smysl jen za snehu a brecky. Kolikrat ve meste jedete po snehu nebo brecce ? Bohuzel tohle masirovani zpusobilo, ze kdo prezuje mysli si, ze muze jet stejne jako s letnima a divi se, ze skonci v prikopu nebo nekomu v zadku, protoze to klouze. Vsechno je jen o ridici a budu radeji za dobreho ridice na letnich nez hovado na zimnich.

Mimochodem v nekolika testech vyslo najevo, ze zimni je lepsi jen na snehu a brecce, na ostatnich povrsich je hrosi jako letni a to dokonce i pri teplote -5. Pohadky o tom, jak letni ztvrdne pri 7 stupnich, to si nechte pro deti v materske skolce.

0/0
1.1.2010 8:27

Andee in Red Book

Re: nechapu

Záleží taky na tom, jakou letní gumu máš. Letos jsem nějak nestíhal a jeden den musel po městě odjezdit na sněhu s letními. Děkuju, ale stačilo. Mám šířku 225 na 1500kg těžkém autě a když jsem se hrabal i na rovině na parkovišti, tak jsem to vzal rovnou do servisu... za případné komplikace mi to fakt nestojí.

0/0
1.1.2010 14:03

lks0079

Re: nechapu

Bohuzel testy taky odhalily že nejenom že zimní guma je horší při brzdění na mokru a suchu oproti letní, ale zejména to že mnohem víc záleží na hloubce dezénu než na použité směsi. Nejlepší jsou komikové kteří přezujou na zimu zimní gumu s 3mm vzorkem a mají pocit jak na to vyzráli.

0/0
2.1.2010 0:28

Andee in Red Book

Re: nechapu

Tak to je pravda. Pokud máš letní v nějaké rozumné šířce k hmotnosti auta a máš na ní nový vzorek, skoro rozdíl nepoznáš, ale musí být ty pneumatiky opravdu téměř nové. Mám tohle nechtěně vyzkoušené kdysi před lety, když mi v servisu nebyli schopni sundat jeden z bezpečnostních šroubů a my večer odjížděli na hory. K mému překvapení jsem tenkrát vyjel až k chatě, přestože cesta byla všechno, jen ne udržovaná. Naopak pod 4mm sjetá zimní vyjde s letní skoro nastejno Rv

0/0
2.1.2010 16:38

schivaa

Re: nechapu

Mama stejnou sirku gum a i podobnou vahu auta a jezdit v zime na letnich je tragedie, co potom dedove ve fabii na letnich.

0/0
3.1.2010 2:40

Host

Re: nechapu

co máš za auto že na něm máš 225ky při 1500 kg ??

0/0
3.1.2010 10:13

Andee

Re: nechapu

Stilo JTD se 150 koni, výrobce dává 215/45 R17, chtěl jsem na jaře konkrétní typ ve verzi XL a bohužel byl zrovna k mání jen ve 225.

0/0
4.1.2010 0:06

Host

mám to odzkoušené

všechno,letnáky typu 3 drážky po obvodu jsou na prd,vzimě i v létě za deště,celoročky se v pařákách nad 35 lámou v zatáčkách při rychlosti nad 110 a zimáky jsou při teplotách nad 10 stupnů taky o držku.Musíte přizpůsobit jízdu stavu a povaze,prostě sundat kopyto z plynu,protože abs a esp fyzikální zákony nezmění.nařízení povinně zimáky je ale blbost přinejmenším v nížinách.povinně škola smyku v autoskole a při zkouškách i praktická zkouška ovládání vozidla na kluzkém povrchu!!pak  si teprve hoňte trika se značkama pneumatik.s pozdravem  JV autosport vencl

0/0
31.12.2009 17:09

Host

Re: mám to odzkoušené

Určitě by to bylo účinnější jak primeros lobby a klíny do hlavy že zimáky je spása ,ale to by měla řidičák asi jen půlka lidí,protože dnes ho má káždej kdo má do řiti díru.;-D;-D;-D;-D;-D;-D.

0/0
31.12.2009 17:15

Andee in Red Book

Re: mám to odzkoušené

Já se divim, že vy dva chytrolínové nejezdíte v trabantu. Vždyť do cíle dojede, tak proč si to ulehčovat zimákama, posilovačem, klimou, ABS, ESP či čím jiným, co? :-PRv

0/0
31.12.2009 20:54

Host

Re: mám to odzkoušené

protože je to k prdu.máš byt dobrý řidič a ne spoléhat na elektroniku.jedna chybyčka komunikace a je vystaráno.Lepší spoléhat se sám na sebe.dámasi zapravdu pisateli  nad tebou,ty by jsi tím trabantem v případě potřeby ani nebyl schopnej odjet.;-D;-D;-D

0/0
1.1.2010 9:26

Andee in Red Book

Re: mám to odzkoušené

Ale já jsem nenapsal, že spoléhám na elektroniku. Jen je podle mě naprostá blbost hrát si na hrdinu v plečce na letních gumách, když můžu jet stejně bezpečně a přitom rychleji na zimních. Ta elektronika se pak hodí v extrémní situaci, do které se dostaneš jednou za X desítek tisíc km. Tam je ti pak nějaká škola smyku a podobný blbosti úplně k ničemu, protože v té rychlosti si stejně nic nevybavíš. To bys musel podobný kurzy absolvovat aspoň jednou ročně, aby to mělo nějaký smysl. Než bych spoléhal na to (a nesmyslně do toho každý rok investoval), to si fakt radši koupím auto se stabilizací. Koneckonců už by měla být brzy povinná u všech nových aut...

0/0
1.1.2010 13:59

Host

Re: mám to odzkoušené

je vidět že nejsi z míst kde leží sníh dlouho.

0/0
1.1.2010 15:22

Andee

Re: mám to odzkoušené

Ano, to máš pravdu, na horách se pohybuju pouze 14 dní z celé zimy. Jinak bych ty mezní situace asi zakoušel častěji, ale pořád nevidím jediný logický argument proti zimnímu obutí.

0/0
1.1.2010 16:41

Host

Ale, ale,

kde je psáno, že ti bez zimáků jezdí hůře a více bourají? Kontrolovat zimní výbavu, když je na teploměru +10 je hodné jen blbých policatjů. Vzpomínám, že stáli na sjezdech v půlce března, kdy bylo +17 a pokutovali řidiče, že nemají zimní gumy.  Absurdistán v této zemi stále funguje. K čemu jsou mi zimní gumy například v Praze. Je tu + 10, rychlost max 50 a jen se popojíždí v kolonách. Sníh vidím 2x do roka.

0/0
31.12.2009 14:16

Host

Re: Ale, ale,

Vy jste "chytrý" člověk s inteligentním automobilem. Když začne sněžit, tak okamžitě přerušíte jízdu a odstavíte vozidlo, aby jste nebyl třeba i minimálním nebezpečím ostatním v silničním provozu. A ti "blbí" policajti většinou pokutují  ty "blbé", co nedodržují zákony.

0/0
31.12.2009 15:48

Host

Re: Ale, ale,

když je + 15? Neseš blb ty? ;-)

0/0
31.12.2009 22:27

Host

Re: Ale, ale,

A heleme se, potrefená husa zakejhala. Vy jste určitě jeden z těch blbejch policajtů, co při teplotě nad + 15 kontrolují zimní gumy.

0/0
1.1.2010 11:26

Host

Re: Ale, ale,

Mezi policajtama je procentuálně tolik blbů, kolik je mezi občany ČR. Rozdíl je jenom v tom, že policajt z této skupiny lidí trvá na zimní pneu při +15 a chlapec z druhé strany barikády nevidí nic divného, že jede 80 na 50-ce, když mu v tom kromě zákona přece nic nebrání.

0/0
1.1.2010 14:52

lks0079

Re: Ale, ale,

V praze se solí podle předpovědi, takže sůl je na silnici ještě předtim než začne sněžit, tady opravdu sníh nevidíme celej rok

0/0
2.1.2010 0:33

Andee

No...

Jsem zvědav, jestli bude ten kamioňák dál takhle machrovat, až mu podobný hovado sejme rodinu :-/Rv

0/0
2.11.2009 11:10

Host

Re: No...

Ale on ma pravdu. Zimni na kamion existuji, ale smi se  s nimi jezdit jen po snehu, na asfaltu se mohou prehrat a explodovat. No a jak vyrobci vyresili povnost zimnich pneumatik v Rakousku ? Doplnili jednu drazku, udelali drazky o kousek sirsi, doplnili napis M+S a nikdo nemuze nic rict - samozrejme to za zimni pneu nemuze nikdo povazovat, ale ty dve magicka pismenka tam jsou.

Retezy na kamion se doporucuji nasazovat jen pokud v blizkem okoli nikdo neni a je tam led nebo vetrsi vrstva snehu, protoze pri kontaktu s asfaltem dojde k roztrzeni retezu a kousky kovu letaji vsude mozne.

0/0
1.1.2010 8:32

Host

Re: No...

Jo, jo pravda magická písmenka M+S :-):-)

A řetězy jsou na prd i na osobáku. Když je méně sněhu rádi prasknou.!

0/0
1.1.2010 13:51

Andee

Re: No...

Všimni si datumu mojí reakce - 2. listopadu!!! Autor přepsal dva měsíce starý článek a ani se neobtěžoval vymazat starou reakci. Tehdy bylo v článku napsáno něco úplně jiného... :-P

0/0
1.1.2010 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.