Diskuze
Autofotka týdne: Prababička všech Octavií
Děkujeme za pochopení.
Host
Kde je ta korpulentnost?
Vždyť je to malé auto. Dnešní oktávka je dvakrát větší a i fábka aspoň jeden a půlkrát. Já měl sice Spartaka z r.53, ale v podstatě stejný. V pohodě jsem se na něm naučil jezdit. Zážitky na celej život, a nejen já.
honza2007
malá připomínka
mám pocit, že majitel nesehnal originál přední blinkry, tenkrát byly takové špičaté jako měl Spartak
Host
Re: malá připomínka
To je pravda, že původně byly blinkry malé špičaté a čiré, jenomže postupem času přišla nová vyhláška a všechny auta musela mít blinkry oranžové. Tak se předělávaly. Na týhle bílí sme blinkry nechali oranžový neoriginální, protože nám přišlo, že vypadaj na světlý barvě líp, než ty čirý (který jsme dali na modrou). Jinak tahle bílá neni v originálnim stavu. Víčko u nádrže má předělaný z modelu 61 (dřív měla nekrytý uzávěr jako Spartak) a řazení je předělaný ze sloupku řízení na podlahu...
Špulda23
Host
Kdepak prababička :-)
Prababička všech octaviií byl totiž ve skutečnosti pradědeček a jmenoval se Spartak. Jméno octavia se začalo používat až pro modernizované modely od roku 1959.
.
Jinak ani ve své době to nebylo žádné super auto, i v nabídce škodovky to byla "nižší třída", nad spartakem byl typ 1200/1201/1202. Pouze dvoudveřová karoserie byla u rodinného auta velkou nevýhodou, ale lidi si tehdy ještě zvykli na všechno a jako nástupce tudora byl spartak velký pokrok, to zase ano. Ale aby většina nových prodaných rodinných aut byly dvoudveřáky, to byla ve vyspělém světě (kam jsme tehdy ještě patřili) v té době už naprostá výjimka.
Host
Re: Kdepak prababička :-)
Ale nebyla to vyjimka.
Nemci jezili na dvoudverovem Brouku az do 1974. A i pak mel tridverovy Golf hojne zastoupeni.
Host
Nebyly to spatny auta
Nasi meli jednu z poslednich serii kombiku z roku 1970 - razeni na podlaze, vodorovna zadni svetla, motor 1300 apod. Bohuzel asi po 5 letech totalni prohnily predni blatniky, vyfuk odesel jeste o neco drive. Jinak to bylo auto k nezaplaceni, co se v ni odtahalo materialu na chalupu apod.
Tyhle auta mely navic obracene razeni - jednicka byla od sebe, zpatecka k sobe. Coz byvala docela sranda v autoskole, kdyz jsem se snazil radit misto jednicky zpatecku, protoze me o vikendu tata nechaval jezdit na polnich cestach
Pak jsem jeste mel jednu z roku 1961 s razenim pod volantem. Na to, ze to byl sedan, tak do kufru se vesel slozeny kocarek a veci na dovolenou. Jezdilo to celkem slusne, zrychleni nebylo sice nic moc, ale na druhou stranu nas nikdy nenechalo v stychu.
Fido
Re: Nebyly to spatny auta
Vzpominam na Volhu 21. Ta mela taky razeni pod volantem a jen 3 rychlosti. To auto ale bylo neznicitelne. Bohuzel zralo jak tank.
Host
Vymozenost jen pro komunisticke prisluhovace:)
Kdo mel na to, aby siv te davne dobe poridil takove auticko (jinak super!) byl bud komous, nebo udavac, nebo vekslak, nebo ing. ve vedeni podniku (a tim padem tez komous a udavac...) Neni se cim chlubit. K hrdosti zbyva opravdu jen Prvni Republika...,bohuzel...
Haui1
Re: Vymozenost jen pro komunisticke prisluhovace:)
Když vaši všechno prochlastali, tak se nediv, žes mohl akorát tak tahat polínko na provázku po dvoře.
honzasl
Co ta SPZ?
Nechci do majitele té oktávie nějak rýpat, ale pokud ste si prohlédli i ostatní jeho alba, nemohli jste si nevšimnout, že spz TAA 87-45 se nachází nejen na zmíněné bílé okavii, ale také na modré oktávce http://spulda23.rajce.idnes.cz/Bila/#album
Nevím nevím, jestli je možné mít dvě auta na jedněch papírech......
honzasl
Jan75
nádhera
Mám Felicii z roku 1961, dneska jsem ji byl ještě projet a pořád je to zážitek, jako když jsem jel poprvé. Na svou doby to byla skvělá auta.
Karawetari
x
Drive se delaly stroje na 100 let, a každý šikovnější člověk uměl tyto stroje opravit. Byly jednoduché a účinné. S dnešními auty se to srovnávat ale nedá. Když to chce někdo srovnávat,tak to srovnávejte s tím, co bylo dřív než tyto auta. Vývoj jde směrem dopředu a ne dozadu:-)
Host
vzpominka nostalgickeho pametnika
Prvni byl tudor - fakt zazitek, design z konce 40. let. Spartaka jsem jel jen kratce se strycem - moc si to nevybavuju, oktavku o trochu vic a spis bych rekl, ze to bylo trochu utrpeni, ale tenkrat kdo mel auto, tak mu bylo skoro jedno, cim jezdil. MB bylo uz jasnej skok nahoru, to jsem mel dost rad. Pak jsem mel jednu z poslednich 100, 10 let starou - mily rodinny svezeni - a pak az rapida a kdo tohle auto jezdil, tak mi snad da z pravdu, ze to bylo lepsi nez pak o generaci novejsi favorit ci prvni nove felicie. Vubec tyhle "uzkoprofilovy" auta - stary felicie, 110 kupecko ci rapid byly takovy hravejsi. Skodovky sice nabizeji mensi pozitek z jizdy, srovnatelny napr. s opelem, ale nejsou to spatny vozy. Dnes mam nejradsi volvo a audi.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky
Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...