- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vždyť je to malé auto. Dnešní oktávka je dvakrát větší a i fábka aspoň jeden a půlkrát. Já měl sice Spartaka z r.53, ale v podstatě stejný. V pohodě jsem se na něm naučil jezdit. Zážitky na celej život, a nejen já.
mám pocit, že majitel nesehnal originál přední blinkry, tenkrát byly takové špičaté jako měl Spartak
To je pravda, že původně byly blinkry malé špičaté a čiré, jenomže postupem času přišla nová vyhláška a všechny auta musela mít blinkry oranžové. Tak se předělávaly. Na týhle bílí sme blinkry nechali oranžový neoriginální, protože nám přišlo, že vypadaj na světlý barvě líp, než ty čirý (který jsme dali na modrou). Jinak tahle bílá neni v originálnim stavu. Víčko u nádrže má předělaný z modelu 61 (dřív měla nekrytý uzávěr jako Spartak) a řazení je předělaný ze sloupku řízení na podlahu...
Špulda23
Prababička všech octaviií byl totiž ve skutečnosti pradědeček a jmenoval se Spartak. Jméno octavia se začalo používat až pro modernizované modely od roku 1959.
.
Jinak ani ve své době to nebylo žádné super auto, i v nabídce škodovky to byla "nižší třída", nad spartakem byl typ 1200/1201/1202. Pouze dvoudveřová karoserie byla u rodinného auta velkou nevýhodou, ale lidi si tehdy ještě zvykli na všechno a jako nástupce tudora byl spartak velký pokrok, to zase ano. Ale aby většina nových prodaných rodinných aut byly dvoudveřáky, to byla ve vyspělém světě (kam jsme tehdy ještě patřili) v té době už naprostá výjimka.
Ale nebyla to vyjimka.
Nemci jezili na dvoudverovem Brouku az do 1974. A i pak mel tridverovy Golf hojne zastoupeni.
Nasi meli jednu z poslednich serii kombiku z roku 1970 - razeni na podlaze, vodorovna zadni svetla, motor 1300 apod. Bohuzel asi po 5 letech totalni prohnily predni blatniky, vyfuk odesel jeste o neco drive. Jinak to bylo auto k nezaplaceni, co se v ni odtahalo materialu na chalupu apod.
Tyhle auta mely navic obracene razeni - jednicka byla od sebe, zpatecka k sobe. Coz byvala docela sranda v autoskole, kdyz jsem se snazil radit misto jednicky zpatecku, protoze me o vikendu tata nechaval jezdit na polnich cestach
Pak jsem jeste mel jednu z roku 1961 s razenim pod volantem. Na to, ze to byl sedan, tak do kufru se vesel slozeny kocarek a veci na dovolenou. Jezdilo to celkem slusne, zrychleni nebylo sice nic moc, ale na druhou stranu nas nikdy nenechalo v stychu.
Vzpominam na Volhu 21. Ta mela taky razeni pod volantem a jen 3 rychlosti. To auto ale bylo neznicitelne. Bohuzel zralo jak tank.
Kdo mel na to, aby siv te davne dobe poridil takove auticko (jinak super!) byl bud komous, nebo udavac, nebo vekslak, nebo ing. ve vedeni podniku (a tim padem tez komous a udavac...) Neni se cim chlubit. K hrdosti zbyva opravdu jen Prvni Republika...,bohuzel...
Když vaši všechno prochlastali, tak se nediv, žes mohl akorát tak tahat polínko na provázku po dvoře.
Nechci do majitele té oktávie nějak rýpat, ale pokud ste si prohlédli i ostatní jeho alba, nemohli jste si nevšimnout, že spz TAA 87-45 se nachází nejen na zmíněné bílé okavii, ale také na modré oktávce http://spulda23.rajce.idnes.cz/Bila/#album
Nevím nevím, jestli je možné mít dvě auta na jedněch papírech......
Mám Felicii z roku 1961, dneska jsem ji byl ještě projet a pořád je to zážitek, jako když jsem jel poprvé. Na svou doby to byla skvělá auta.
Drive se delaly stroje na 100 let, a každý šikovnější člověk uměl tyto stroje opravit. Byly jednoduché a účinné. S dnešními auty se to srovnávat ale nedá. Když to chce někdo srovnávat,tak to srovnávejte s tím, co bylo dřív než tyto auta. Vývoj jde směrem dopředu a ne dozadu:-)
Prvni byl tudor - fakt zazitek, design z konce 40. let. Spartaka jsem jel jen kratce se strycem - moc si to nevybavuju, oktavku o trochu vic a spis bych rekl, ze to bylo trochu utrpeni, ale tenkrat kdo mel auto, tak mu bylo skoro jedno, cim jezdil. MB bylo uz jasnej skok nahoru, to jsem mel dost rad. Pak jsem mel jednu z poslednich 100, 10 let starou - mily rodinny svezeni - a pak az rapida a kdo tohle auto jezdil, tak mi snad da z pravdu, ze to bylo lepsi nez pak o generaci novejsi favorit ci prvni nove felicie. Vubec tyhle "uzkoprofilovy" auta - stary felicie, 110 kupecko ci rapid byly takovy hravejsi. Skodovky sice nabizeji mensi pozitek z jizdy, srovnatelny napr. s opelem, ale nejsou to spatny vozy. Dnes mam nejradsi volvo a audi.