Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má první „benzinku“ na vodík ve střední Evropě. Je v Neratovicích

První čerpací stanice vodíku v Česku zahájila provoz v Neratovicích. Bude u ní tankovat unikátní autobus, který bude v Neratovicích vozit cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

hlavní problém jsou smrduté diesely

Naftu je potřeba zdanit tolik, aby to odpovídalo smrdutosti dieselových smradláků a pak se můžeme začít bavit o sofistikovanějších technologiích, které se zatím (díky levné (málo zdaněné) smrduté naftě nevyplácí. Nafta by měla být zdaněná více než benzin a ne naopak !!!!!!

0/0
6.11.2009 11:15

flames828

...

Taky do sebe večer nahážu nějaké ty vodíky...

0/0
6.11.2009 11:03

Host

Re: ...

Pozor ať ti nebouchnou saze ;-D

0/0
6.11.2009 11:23

Host

mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

a nebo bateriíí. Investovat do obojího se mi zdá jako plýtvání. Zvlášť když se tyto hračky platí z mých daní !

0/0
6.11.2009 10:53

Host

Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

Proc? Investujes 1 mld do vyskumu jednoho, 1 mld do druheho a pak zjistis co je lepsi nebo radeji investujes 3 mld do jednoho za delsi obdobi a pak zjistis, ze mozna ses mohl zamerit na to druhe, ze by to bylo lepsi

0/0
6.11.2009 11:22

Host

Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

Ten bus jde cestou obojího ,palivových článků i akumulátorů li-on. Ještě je cesta pohonu na zemní plyn, která v některých městech už slušně funguje,např.v Havířově jich jezdí spousta. Spíš jde o to co může mít budoucnost vzhledem k finančním možnostem, penízky rozhodnou kam půjde vývoj u nás. Z fondů eu jsme dostali na jeden bus a na další dá kdo,města se svým napnutým rozpočtem?...zapomeňte:-/

0/0
6.11.2009 11:40

r.o.p.a.k

Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

Nelze to oddelit. K palivovym clankum je vhodne doplnit akumulatory pro zasobu spickove energie, skladovani prebytecne energie a energie ziskane rekuperaci.

0/0
9.11.2009 13:35

packa1

A hned se musi pochlubit

;-DRv

0/0
6.11.2009 10:34

Host

Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

Plně obnovitelná energie - výroba vodíku elektrolýzou.Každý zaslepený fyzik řekne, že je to nehospodárné že tam jsou ztraty.Argumenty které ale ty ztráty kompenzují:

R^

1/  Vyrábět se může v noci, když např. atomové elektrárny jedou naprázdno a energie přichází nazmar.

2/ v případě postevní čerpačky u elektrárny se může ušetřit za distribuci el. energie. Víte vůbec že 2/3 ceny za el.energii tvoří distribuce? !!!!

3/ Na co se mění ztráty? Na teplo !!!! A myslíte že teplo nepotřebujeme?

0/0
6.11.2009 10:05

packa1

Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

A republika bude jezdit tankovat do Dukovan ;-DR^

Teplo potrebujem, zejmena v horkem lete ;-DR^

0/0
6.11.2009 10:36

Host

Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

distribuce vodíku mi ve srovnání s distribucí elektřiny nepřipadá jako zrovna jednoduchá záležitost... ;-)

0/0
6.11.2009 10:55

Host

Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

NEDELA! musis si uvedomit, ze energii na elektrolyzu vyrabis zo zdroju neobnovitelnych ;-)

0/0
10.11.2009 8:50

Host

nevím nevím

Ale vodík bych zrovna nenazval "protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj" vzhledem k tomu že se vyrábí většinou refrakcí(nebo jak se to říká) zemního plynu. Vodík vyráběný elektrolýzou je moc drahý a skoro nikde se nevyužívá.

0/0
6.11.2009 9:55

Host

Re: nevím nevím

Jestli se vyrábí z zemního plynu tak nevím proč to dělat tak složitě,když jde jednoduše jezdit rovnou busy na zemní plyn s menší úpravou naftového busu. Zemní plyn je zaveden téměř všude a náklady na čerpačku budou zlomkem čerpačky na vodík.

0/0
6.11.2009 11:47

Host

Náklady na celý projekt byly tři miliony eur. Z toho milion

A to se vyplatí :-/;-D

0/0
6.11.2009 9:40

Host

jo BENZÍNKU na VODÍK

hahá

0/0
6.11.2009 8:01

Host

provozni naklady

provoznimi naklady se clanek podezrele moc nechlubi. Ani prumernou spotrebu na 100km neuvadi. Kdyz jsem vzal v poraz cisla 180km denne na rok, uvazovanou rocni spotrebu 6tun  a cenu 130Kc/kg,  budu radsi dal jezdit na naftu.

0/0
6.11.2009 0:51

Host

Co tak si precist i clanek ...

"Luděk Janík, vedoucí oddělení vodíkových technologií výzkumného ústavu v Řeži, uvádí, že provozní náklady jsou u vodíkového autobusu asi o třetinu nižší v porovnání s dieselovým autobusem."

0/0
6.11.2009 6:26

Host

Re: provozni naklady

Zajímavé jsou však pořizovací náklady. Milion za benzinku a milion za autobus. No nekup to!

0/0
6.11.2009 9:07

walker1234

Re: provozni naklady

Milion za autobus ti prijde hodně?

0/0
6.11.2009 9:36

Host

Re: provozni naklady

No vono je to v eurech, tak si to znásob 26,-8-o

0/0
6.11.2009 9:42

Host

Re: provozni naklady

a jestli pak víš kolik stojí benzínový autobus v € ?

0/0
6.11.2009 9:47

r-man

Re: provozni naklady

No rozhodne ne 1M. Co ja vim, tak v nekterych autobusech byly cedulky za kolik se to koupilo a byly tam ceny do 8M Kcza bus.

Ten 1Meuro je ale cena za vyvojovy kus, je prvni. Vsechny dalsi uz tyhle naklady budou pomerove snizovat, proto tahle castka ani za bus a ani za cerpaci stanici neni vubec smerodatna.

0/0
6.11.2009 9:55

Host

u běžného autobusu

Je cena tak mezi 6,5 až 9,5 mega korun(za krátkej nekloubovej bus), takže třetinová cena proti tomu vodíkovému autobusu.

0/0
6.11.2009 10:00

Host

Re: u běžného autobusu

Tak poloviční - ale to není tak dramatický rozdíl....když zase provoz je levnější.

0/0
6.11.2009 10:07

Host

Re: u běžného autobusu

Takže firma provozující autobusy si řekne,končí nám životnost asi pěti autobusů a máme penízky s dotací od města na čtyři normální autobusy nebo dva vodíkové autobusy, kolik jich koupíme a jaké ? Provoz vodík.bus je zatím levnější, protože není tak šíleně zdaněná jako nafta.

0/0
6.11.2009 11:03

Host

Re: u běžného autobusu

Nafta je zdaněná příliš málo na to, jak moc je smrdutá! Méně smrdutý benzin je zdaněný víc !!!!!!!!

0/0
6.11.2009 11:13

Host

Re: provozni naklady

na smrdutou naftu jezdí jen prasata a dobytek :-)

0/0
6.11.2009 10:56

Host

Re: provozni naklady

V prasatech a podobných traktorech ;-D

0/0
6.11.2009 11:49

Host

PROC??

Neni jednodussi ten dodik vyrabet primo v autobusu a tankovat jen vodu .Bylo by to zarizeni cca o rozmerech 50x30cm a naklady na zarizeni 4000kc.Ano pratele je to realne v USA uz tak nekteri jedinci jezdi.:-P

0/0
5.11.2009 21:54

Host

Re: PROC??

To by se šejkům asi moc nelíbilo ;-D;-):-P

0/0
5.11.2009 23:05

Host

Re: PROC??

Hm, navic amici nikdy nebyli na mesici, velky baraky v NY si zbourali sami a Elvis zije, vid.

0/0
6.11.2009 8:26

Host

Re: PROC??

to si pleteš s Joe Cell a to není provoz na vodík...

0/0
6.11.2009 9:51

Host

Re: PROC??

ty zařízení prodává vyvoleným Aštar Šeron ?

0/0
6.11.2009 10:58

Host

vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

:-D

....tak to me teda pobavilo, hlavne ze se vyrabi z uhli pripadne z destilacniho zbytku po rope splynovanim vodni parou....

0/0
5.11.2009 21:12

Angelost

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

pletes si to s LPG chlapce

0/0
5.11.2009 21:35

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

Neplete. Vodik se sice nevyrabi z uhli jak pise, ale vyrabi se ze roformovanim zemniho plynu vodni parou jako tzv. syntezni plyn, ze ktereho je odseparovan od oxidu uhelnateho. Vodik dosud vskutku neni obnovitelny zdroj.

0/0
6.11.2009 4:03

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

Může se vyrábět i elektrolýzou. .... A už tu vidím ty pitomý kecy jak je elektrolýza neefektivní.

0/0
6.11.2009 9:49

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

No to ale vskutku je :-)

Pokud vím, tak výroba vodíku elektrolýzou funguje akorát na nějakém ostrově kdesi na severu, kde tak ukládájí větrné elektrárny krátkodobé přebytky...

0/0
6.11.2009 10:02

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

Vodik vyrobeny elektrolyzou vody je velmi drahy a v CR se pouziva jen pro potravinarske aplikace (tuky) a zdaleka nemuze pokryt potencialni masovou spotrebu pro dopravu.

0/0
7.11.2009 19:27

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

a kde beres energiu na elektrolyzu... cvak.... z neobnovitelnych zdrojov... ;-)

0/0
10.11.2009 8:48

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

vodík se vyrábí z uhlí! Svítiplyn je vodík s příměsí CO a vyrábí se z uhlí. :-)

0/0
6.11.2009 11:00

Host

Re: vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj

Nevyrabi. Ne v Ceske Republice.

0/0
7.11.2009 19:25

Host

První ve střední Evropě?

Technická poznámka, kterou si neodpustím, protože jde o zásadní nesmysl v nadpisu. Vždy, když se chceme vytahovat, co všechno máme jako první nebo největší či nejlepší ve střední Evropě, je třeba mít na paměti, že Německo je taky střední Evropa (viz. např. Wikipedia). Takže první nejsme. Jsme možná první země bývalého východního bloku.

0/0
5.11.2009 20:50

Host

Re: První ve střední Evropě?

No jo, zase ta Zimmermannova střední evropa

0/0
6.11.2009 9:14

Host

Re: První ve střední Evropě?

střední evropa je název pro satelity CCCP.. Rakousko s Wehrmachtem je bráno jako už západní evropaEU

0/0
6.11.2009 9:54

Host

bláááááááááá

to- sou blitky tyhle příspěvky nj idnes jako vždy,sem hcoděj idioti.tak zas nejdřív za rok  pa.nebo nikdy.;-O

0/0
5.11.2009 19:39

Host

Jako projekt hezký, ale energeticky v dnešní době nesmysl..

0/0
5.11.2009 18:37

Host

Re: Jako projekt hezký, ale energeticky v dnešní době nesmysl..

V dnešní době se ale nejlépe shání peníze právě na nesmysly;-)

0/0
6.11.2009 9:44

Host

Autobus

za 80melounů Kč  -to je teda luxus,v těch Neratovicích si teda žijou :-/

0/0
5.11.2009 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.