- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naftu je potřeba zdanit tolik, aby to odpovídalo smrdutosti dieselových smradláků a pak se můžeme začít bavit o sofistikovanějších technologiích, které se zatím (díky levné (málo zdaněné) smrduté naftě nevyplácí. Nafta by měla být zdaněná více než benzin a ne naopak
a nebo bateriíí. Investovat do obojího se mi zdá jako plýtvání. Zvlášť když se tyto hračky platí z mých daní
Proc? Investujes 1 mld do vyskumu jednoho, 1 mld do druheho a pak zjistis co je lepsi nebo radeji investujes 3 mld do jednoho za delsi obdobi a pak zjistis, ze mozna ses mohl zamerit na to druhe, ze by to bylo lepsi
Plně obnovitelná energie - výroba vodíku elektrolýzou.Každý zaslepený fyzik řekne, že je to nehospodárné že tam jsou ztraty.Argumenty které ale ty ztráty kompenzují:
1/ Vyrábět se může v noci, když např. atomové elektrárny jedou naprázdno a energie přichází nazmar.
2/ v případě postevní čerpačky u elektrárny se může ušetřit za distribuci el. energie. Víte vůbec že 2/3 ceny za el.energii tvoří distribuce? !!!!
3/ Na co se mění ztráty? Na teplo !!!! A myslíte že teplo nepotřebujeme?
A republika bude jezdit tankovat do Dukovan
Teplo potrebujem, zejmena v horkem lete
Ale vodík bych zrovna nenazval "protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj" vzhledem k tomu že se vyrábí většinou refrakcí(nebo jak se to říká) zemního plynu. Vodík vyráběný elektrolýzou je moc drahý a skoro nikde se nevyužívá.
Jestli se vyrábí z zemního plynu tak nevím proč to dělat tak složitě,když jde jednoduše jezdit rovnou busy na zemní plyn s menší úpravou naftového busu. Zemní plyn je zaveden téměř všude a náklady na čerpačku budou zlomkem čerpačky na vodík.
A to se vyplatí
provoznimi naklady se clanek podezrele moc nechlubi. Ani prumernou spotrebu na 100km neuvadi. Kdyz jsem vzal v poraz cisla 180km denne na rok, uvazovanou rocni spotrebu 6tun a cenu 130Kc/kg, budu radsi dal jezdit na naftu.
"Luděk Janík, vedoucí oddělení vodíkových technologií výzkumného ústavu v Řeži, uvádí, že provozní náklady jsou u vodíkového autobusu asi o třetinu nižší v porovnání s dieselovým autobusem."
Neni jednodussi ten dodik vyrabet primo v autobusu a tankovat jen vodu .Bylo by to zarizeni cca o rozmerech 50x30cm a naklady na zarizeni 4000kc.Ano pratele je to realne v USA uz tak nekteri jedinci jezdi.