Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Valaši vymysleli přístroj, který vidí za zatáčku

Už za pár let budou možná nový vynález z Valašska používat lidé v celé Evropské unii. Možná díky němu na silnicích nebudou každý rok zbytečně umírat stovky lidí. Zařízení se jmenuje ASV, akustický systém varování, a jeho tvůrci jsou přesvědčeni, že může znamenat malou revoluci v silničním provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

A co na to odborníci?

Diskuse se zde vede v obecné rovině. Vyzývám odborníky v této oblasti, ať se k tomu vyjádří!

Přehlédnutí havarovaného vozidla, přehlédnutí blikajícího železničního přejezdu, nerespektování vozidel IZS, a řada podobných situací způsobuje každoročně jen v ČR desítky smrtelných úrazů, tisíce havarií.

Alarmující čísla pro odborníky a osoby odpovědné za bezpečnost na silnicích!

0/0
20.11.2009 17:26

Host

ASV

Do diskuze o ASV mohou výrazně přispět řidiči nebo ostatní účastníci silničního provozu, kteří mají nešťastnou  zkušenost s dopravní nehodou způsobenou přehlédnutím nebo pozdní reakcí na silnici odstaveného vozidla, na železničním přejezdu,silniční překážky,záchranářů a pod. Právě pro tyto mimořádné situace je varovný systém ASV určen.

  Miroslav Štefela, spoluautor  ASV. 

0/0
16.11.2009 17:02

Host

Re: ASV

Pěkný den spoluautorovi AVS,

mnoho řidičů, účastníků a čtenářů přispělo. Ti, kteří technicky tuší o co jde se shodli: - nic nového, nic patentovatelného, - v této jednoduché podobě v běžném provozu nepoužitelného.

Stručné shrnutí - Ptákovina, ale jako recese geniální, ivan

0/0
17.11.2009 13:51

Host

Ptákovina, ale geniální

Pokud to autoři a novináři mysleli vážně (tvrdím, že je to tento případ), tak je všechny lituju!

Pokud ale záměrem autorů byla recese, tak je to geniální finta:

 - zajistí jim nesmrtelnou slávu ve Valašské Bystřici a širokém okolí

 - perfektně převezli novináře (ty lituju v každém případě)

0/0
13.11.2009 15:29

Host

je to potřeba

     Dobrej, já si taky myslím, že je to bezva nápad. Taky pracuji jako policajt a to přímo u složky dopravní policie a spíš než, že si řidiči nevšimnou jde o to, že mají třebas nahlas rádio v automobilu a pak se stává a to úplně běžně, že opravdu nezaznamenají, že buď  to z boku jede auto na majáky a pod sirénou, nebo i zezadu, když je předjíždí. A tohle by je jistě upozornilo na to, že se k nim blíží auto složek IZS. Bezva věc a chlapi na Valašsku držím palce. ČÍM DŘÍVE TO BUDE V AUTECH NA ULICÍCH, TÍM MÉNĚ ZEMŘE LIDÍ.

0/0
11.11.2009 15:55

Host

dobrá věc

     Zdravím všechny Ty co věří v dobrou věc. Já osobně pracuji jako policista a vim jaké to je, když jedem na zákrok ¨, nebi k dopravní nehodě a přesto, že používáme ZVZ tak řidiči málokdy reágují. To tedy myslím ať už z hlediska drzosti spousty řidičů, nebo toho, že nevěnují dostatečnou pozornost provozu na pozemních komunikacích. A tohle by jistě žádný nepřeslechl. tak si to laskavě uvědomte.

0/0
11.11.2009 13:10

Host

optimista

     Držím palce autorům tohoto nápadu. Vždyť je to něco převratného. Všichni Vy co tu píšete, že něco takového už je vymysleno, tak nemáte pravdu. Ano je několik podobných věcí, které jsou, nebo se vyvíjejí, ale tohle je jistě věc, která může převratným způsobem změnit všechny ty lobisty, kteří dělají jen drahé věci pro horních deset tisíc obyvatel. Ovšem toto bude pro všechny řidiče i pro ty, kteří mají starou škodofku za pár tisíc, protože si to budou moci dovolit. Ovšem to musí posvětit i lidé na ministerstvu a hlavně nějaká solidní firma, která to jistě zafinancuje. A pro ty co si to pořádně nepřečtou a jen kritizujou VZKAZUJI - zkuste si něco vy vymyslet chytráci a autorům DRŽÍM VÁM PALCE A NENECHTE SE ODRADIT TĚMI POSMÍVAJÍCÍMI SE TYDÍTY.

0/0
11.11.2009 12:52

Host

Re: optimista

Největší část práce mají před sebou a to je marketing a legislativa. Oni však,podle článku, se zatím ptali na ministerstvu. Takhle si někdo jiný zalobuje a zaparazituje na této myšlence a zaplaví trh čínskými šmejdy. Ani výrobce nenajdou, když nebudou mít rozjednanou legislativu nebo odběr velké automobilky. Takhe se byznys nedělá,protože to nic jiného než byznys není,třebaže to má myšlenku sebekrásnější.

0/0
11.11.2009 13:58

Host

kudy vede silnice...

a jak ten pristroj pozna kudy vede silnice... nebude pipat na kazdej barak u cesty nebo zaparkovany auto... leda snad satelitni sledovacka :D

0/0
10.11.2009 11:23

Host

Re: kudy vede silnice...

Šetři dechem blbečku, četl jsi vůbec jak to funguje?

0/0
10.11.2009 13:49

Host

nic pro mě

Já osobně bych si nic takového do auta nedal. Nakonec to bude jak se značkama "Pozor radar" - u nás je policajti zasázeli všude po městě a nechávají je tam pořád. Řidiči už ví kde přesmě zpomalit a kde to prostě nemá cenu - lítají značka neznačka;-D

0/0
9.11.2009 23:01

Tomas R.

Končí to na tom:

jak zajistit, aby systém nebly zneužíván. Dám příklad: před mým domem bude silnice z dlažebních kosek, zapnu si pípák na noc a budu spát klidneji ;)

0/0
9.11.2009 12:31

Host

jsem také Valach

Moc bych přál autorům jako krajan, aby uspěli, a ValMez se stal známý nejen pro oskarovou dvojku z filmu Once. Mám ales obavy, že jim nápad v klidu vykradou a udělají po svém, byť technologie je tajná. Ono stačí, když tým inženýrů dostane zadání, a nějak se k němu dostane. Jenomnže to už bude za jiný peníz, např. Opel tyhle pomůcky bezpečnosti v poslední době vyvíjí.

0/0
9.11.2009 8:00

Host

Re: jsem také Valach

příspěvek pro vývoj:

Zapracujte to do navigace, která se připíná na přední sklo a prodávejte to co nejdřív!

Snad montáž čidla nebude zásadní překážkou k prodeji.

Pípák v krabičce navigace bude základní výbavou, a grafické upozornění v mapě by byl ten dražší typ. Jednoduché, ale vemte to do svých rukou, přátelé.[>-]

0/0
9.11.2009 8:03

Host

dobrej napad

souhlasim s autory, ze se jedna o dobry napad. V pripade aktivace pri detekci narazu (cidla airbagu) nebo pri zapnuti vystraznych svetel ridicem, nebo automaticky pri prudkem brzdeni - tak jak to ma moje Octavia, je daleko ucinejsi signalizace problemu na vetsi vzdalenost, nez blikajici oranzova svetla v zatacce nebo na horizontu, ktere uvidim tesne pred tim, nez to auto sejmu - a to nemusim letet jak hovado. pri 80 km/h kterými prejedete horizont za kterym stoji porouchana 120 je jen o stesti, ze se vyhnete -kdyz do protismeru nic nejede nebo dobrzdite....  Vsem preju hodne stastnych kilometru.

0/0
8.11.2009 21:32

Host

Re: dobrej napad

Jen řidič hovado vletí do zatáčky nebo horizontu kam nevidí rychlostí kterou nezvládne nečekanou situaci, to není rally. Tomu nepomůže ani pípající krabička. 100x to vyjde a po 101 udělá pár lidí nešťastnými. Proto předpokládám vždy tu horší situaci,a to je rozdíl mezi řidičem nováčkem a dlouholetým řidičem(zhruba 8 a více roků).

0/0
8.11.2009 22:54

Host

Re: dobrej napad

Skoda, ze takovejch ridicu hovad jsou nase silnice plne. A budou este plnejsi - prece kdyby se tam neco delo pipal by mi pipak.

0/0
9.11.2009 14:14

Host

Dost nebezpečné bezpečnostní zařízení

Samotný princip funkce toho přístroje z něj dělá dost nebezpečnou záležitost. Lidi si zvyknou vlítnout na horizont nebo do zatáčky jak hovada a tam na ně bude čekat překvapení. Neobjevili nic nového, už dnes mají některá auta systémy, které signalizují nedodržení bezpečné vzdálenosti za vpředu jedoucím vozidlem či nebezpečné přibližování ke krajnici/svodidlům. Ale i to je neúčinné když za zatáčkou bude díra v silnici nebo padlý strom.

Jediné účinné zařízení je lidský mozek, který velí jezdit tak, aby člověk stihl zabrzdil v prostoru, kam vidí.

0/0
8.11.2009 12:14

Host

Re: Dost nebezpečné bezpečnostní zařízení

Jenomže pro každého je ten práh jiný. Někdo jede 70km/h a už má strach, jiný 120km/h a zdá se mu, že je to pomalu a reaguje velmi hbytě. 

Nemluvě o jízdě dlouhodobé, pro profi řidiče, kteří jsou často unaveni.

Není nic cennějšího než správná informace ve správný čas!

0/0
9.11.2009 8:07

Host

A co překážky, které tímto systémem vybavené nebudou?

Např. auta, která tento systém mít vmontovaný nebudou, spadlé stromy a řada dalších překážek?

Neznamenal by takovýto systém u řidiče spíš falešný pocit jistoty a tím pádem sníženou koncentraci na řízení? Pokud není absolutní jistota, že úplně každá překážka bude tímto systémem vybavena, tak je podle mého skromného názoru takovýto systém kontraprodiktivní.:-P

0/0
8.11.2009 9:45

Host

Re: A co překážky, které tímto systémem vybavené nebudou?

dtto

Obava zní jinak: pro časté překážky typu "práce na silnici" (v uvozovkách úmyslně, všichni víme proč), by mohl systém brzy obtěžovat. Dostanete varování a při tom tam bude jen značka 30km/h.

Bylo by tedy potřeba rozlišovat "překážku" a PŘEKÁŽKU.

0/0
9.11.2009 8:09

Host

Nepomůže to

Ta věc ve finále před ničím neochrání. Řidiči ai na ni zvyknou a budou jezdit za horizont víc na hranu. A tam bude něco co přístroj nezaznamená a bude vymalováno.

Je to to samé jak s dokonalýma podvozkama. Dřív se auto v 80-ti kilometrové rychlosti naklánělo a dávalo výrazně najevo, že se asi na silnici neudrží. Dnes se aktivní podvozek výborně přizpůsobí a když se to přežene, tak to auto bez varování opouští cestu ve velké rychlosti a škody jsou horší.:-(

0/0
8.11.2009 1:16

Host

Vymysleli to co se uz uziva a je davno patentovane.

Vymysleli to co uz se vyrabi a montuje do aut. Volvo Mercedes a jine automobilky to maji ve svych luxusnich autech seriove. Auta nepipaji ale primo brzdi bez pricineni ridice kdyz zaregistruji prekazky. Vsilaji signaly pri havariich atd.

0/0
7.11.2009 21:31

Host

Re: Vymysleli to co se uz uziva a je davno patentovane.

A tys objevil něco co už je popsáno v x příspěvcích pod tebou,šetři dechem;-)

0/0
7.11.2009 21:58

xmann

???

Nápad to teoreticky naní špatný,ale nevyhodnotí jako překážku každé auto,které se předemnou objeví?To by se to pak ve městě upípalo..

0/0
7.11.2009 21:23

Host

Re: ???

Jenom pokud auto před tebou nabourá. Je jasný, že kdyby to pípalo furt, efekt to mít moc nebude....

0/0
7.11.2009 23:47

Host

Re: ???

Zdravím všechny, kteří se zapojili do diskuze.

Ve zkratce uvedu pár informací k našemu systému. ASV  uvede do činnosti řidič, který má například poruchu, havaruje, zastaví v nepřehledném místě, zastavuje v koloně na dálnici, atd v součinnosti s výstražnýni blinkry. Pro ostatní řidiče to znamená, že ASV ve vozech ve vzdálenosti cca 250 m dostane tuto info a spustí daný varovný zvukový signál. ASV  se při velkém nárazu dokáže aktivovat samo a výsílat pro okolní řidiče SOS signál, což v praxi zamená při těžké havárii může být havarované vozidlo mimo cestu a posádka v bezvědomí, ale projíždějící vozy dostanou do vozu tuto  důležitou informaci. ASV  lze použít pro vozy IZS, kdy vysílají pro okolní řidiče vlastní signál, v praxi vy nevidíte za roh, za zatáčku, ale ASV Vás varuje, že ve Vaší blízkosti je vozidlo s předností v jízdě.

    ASV má možné další využití, nechráněné železniční přejezdy, překážky na dálnici, námraza, .....

S pozdravem Mikuláštík Silvestr

     

0/0
8.11.2009 18:04

Host

Re: ???

Myšlenka dobrá,ale vývoj a výroba je tak asi 15% tohodle byznysu.  V současné fázi už jste měli mít zajištěnou účast pojišťoven, velkého aut.koncernu,závaznu účast ministerstev,atd , jinak to vyrobíte na sklad. Žádný výrobce do toho nepůjde,pokud nebude perspektiva odbytu. Nejlepší je to dostat do legislativy, českého pepíka těžko donutíte koupit něco co z jeho pohledu nepotřebuje "vždyť on jezdí bezpečně a opatrně".

0/0
8.11.2009 18:51

Host

no to jsem zvědavý

...v našem státě to spíš dopadne tak že na to mít nebudou, pak v lepším případě prodají patent, v horším případě jim to některá automobilka ukradne a bude po prdeli...

Taková je smutná pravda, když nejsou peníze. protože když nemají na výrobu, pochybuju o celosvětovém patentu...

(ani jsem článek nedočetl celý...)

0/0
7.11.2009 20:43

Host

Re: no to jsem zvědavý

Celosvětový patent neexistuje

0/0
7.11.2009 23:01

jaryk1

Jediný problém

tohoto zařízení je v tom, že by muselo být ve všech autech najednou jinak to nemá smysl, nabouráte právě do toho auta, které ho mít nebude;-(

0/0
7.11.2009 20:16

Host

Re: Jediný problém

Řekl bych, že nejen v autech, ale úplně ve všech možných překážkách, které se na silnici mohou vyskytnout - např. i ve vyvrácených stromech, které padly na silnici....:-P

0/0
8.11.2009 9:47

Host

co treba

Jako napad pekny, takze dalsi kram pridelanej k vozidlu jo???

Taky mam napad. Co se tak postarat o to aby ti nevychovani ridici neohrozovaly sve okoli a byli nuceni pouzivat verejne prostredky. Jsem totiz presvedcen ze nejakych 60-65% majitelu ridicskych prukazu neni naprosto zpusobylych rizeni jakehokoliv vozidla. Zbavime li se techto individui z cest, nebude potreba vymyslet nejaka zarizeni ktera nas maji radoby chranit. Pak uz nas tech par bouli a krivych plechu nebude nijak extreme desit. Ja vim jsem cvok chtit po lidech aby se chovali jako lidi.

0/0
7.11.2009 20:01

Host

Tak....A jsem totalne v pr..li!

Dukaty v riti, zivot se mi hrouti!!!.....;-DR^..A to vsechno jenom za to, ze jsem napsal pravdu!....Citim se hodne ukrivden!!!.......Nevim, jestli mam podat zalobu a nebo jit vystrilet nejakou vojenskou zakladnu!!8-o8-o8-o;-D;-D

0/0
7.11.2009 19:31

Host

...

Silvéro je hlavička... :)

0/0
7.11.2009 19:26

Sonikv

TCAS

TCAS pro motoristy. :-):-)

0/0
7.11.2009 18:52

Host

Údiv

S údivem čtu příspěvky v diskusi. Nevím pochopitelně zda nejde o "kachnu", ale z technického hlediska neexistuje nic, co by tento typ ochrany řidiče vylučovalo. Právě naopak. Jedná se o vtipné zařízení, které je založeno na zjištění vlastní rychlosti auta a tím i na možnosti vyhodnotit nebezpečí. Tím víc je zarážející technická neinteligence diskutujících.

0/0
7.11.2009 17:20

Host

apríl?

Jakube, Jakube, ;-( naivitě starších občanů se nedivím, ale ty by si měl mít trochu rozumu. Předpokládám, že si taky Valach, tak nechápu, jak zde můžeš tento článek vystavit. Každý kdo si tohle přečte, musí dojít k názoru, že všichni Valaši jsme trumberové, kteří nedostudovali základní školu.

0/0
7.11.2009 15:56

Host

Re: apríl?

a né, jo?

0/0
7.11.2009 16:38

monty darty

něco lepšího

mám něco lepšího, zdálo se mi to před pár lety. Měl jem auto v servisu v Kolíně, jel jsem si pro něj vypůjčeným autem a až tam mi došlo, že nemůžu řídit dvě auta najednou. Řekli mi že to už není problém a půjčili mi takovou krabičku na volant, a tím že budu řídit to druhé auto zezadu ze svého. Tak jsem vyjel. Na dálnici Praha-CB (!) jsem se stavil v motorestu a zapomněl jsem to auto zastavit. Tak jsem volal policajty a ti mi řekli, že se to auto zatím samo navedlo na dálnici CB-Plzeň (!!) a že ho odchytí. Dál nevím, probudil jsem se. Ale hledám výrobce.

0/0
7.11.2009 15:40

Host

Re: něco lepšího

Jsem moc rad, ze nemam podobne sny!!!;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
7.11.2009 19:07

Host

Konstatování

Vzhledem k tomu že většina podvodů pochází z Moravy ,tak bych k tomu neměl důvěru.

0/0
7.11.2009 15:05

Host

Re: Konstatování

nekteri cajzli by se meli zdrzet svejch vyplodu a radeji nic nepsat

0/0
7.11.2009 15:42

Host

Re: Konstatování

ač sám z Moravy, tak potvrzuji to co psal autor původního příspěvku

0/0
7.11.2009 16:38

Host

Re: Konstatování

Dokaž to. 8-o

0/0
7.11.2009 17:25

Host

Re: Konstatování

Máš dojem,že jinde je to jiné ? opravdu naivní představa,že když se vyhneš moravě nebo moravákovi, tak jsi uchráněn všeho zlého. Že ty budeš blondýna;-D

0/0
7.11.2009 21:15

Host

Re: Konstatování

Hahaha,kam se hrabou na nás pražáky,my bychom to měli už prodané a ani by to nefungovalo,ale mělo by to dobrozdání z x vědeckých ústavů. Jsou to amatéři;-D

0/0
7.11.2009 21:25

Host

Re: OPTIMISTA

     Jací podvodníci? Ty budeš zřéjmě číšek cooooooo? Já sem pracoval a žil 8 let v Praze tam jsou šmelináři a podvodníci. tady na moravě se musí tvrdě makat. A když už někdo něco vymyslí tak se budeš smát a pomlouvat? Tak vymysli něco Ty ty chytráku. Ono kritizovat to je dost jednoduché!

0/0
11.11.2009 13:01

Host

..

Předpokládám, že toto pracuje na principu "rádia", větším humorem je ale skutečnost, že by toto zařízení signalizovalo ve všech směrech..

0/0
7.11.2009 14:16

Host

Re: ..

Klidně ať to signalizuje ve všech směrech, to vůbec není problém. Stačí, když v tý krabici bude GPS přijímač a komunikační protokol bude obsahovat kromě stavu vozu i další údaje, jako je aktuální poloha z GPS, rychlost atd. Pak nebude problém přidrátovat jednoduchý přijímač přímo k navigaci, kterou stojí dnes pár korun a napsat software, který auta před vámi zobrazí přímo na mapě. Vysílačka s dosahem cca 5 km se prodává za 2 tisíce. Šikovný kutil by to dneska poskládal na koleně do 10 tisíc (GPS, rádio, PDA, software).

0/0
7.11.2009 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.