- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Normalne jsem sem trikrat neco napsal, a nekdo mi to trikrat smazal, asi nechteji, abych se o to podelil s ostatnima
Nedavno tu byl zajimavy clanek, ze 4 nejvetsi trajekty na svete, udelaji stejne skody, jako vsechny auta na svete. Co se tyka vyfukovych plynu, mozna by se meli resit nejdriv tyhle problemy .... :o)
A jeje dalsi co ma v palici nasrano.Ono je rozdil jestli to trajekt vypusti u Afriky kde se exhalace rozfoukaji po Sahare nebo jestli ti celej zivot denne smrdi pod nosem par tisic aut ve meste.Tak se zamysli co je pro tebe lepsi,kdopak asi driv dostane rakovinu?:-)Namornik urcite ne.Nehlede na to,ze kdyz budou auta na vodik,tak co budou trajekty vozit?:-)
Nikdo se moc nehrne do staveni tech vodikovych benzinek. Plneni tanku vodikem ma neskutecne problem a ztraty, po jednom dni musite veskery zbytek vypustit. Auta na tenhle pohon budou v nedohlednu jeste pozdeji nez palivove clanky. Koho zajima, ze tu jezdi po Evrope par laboratornich aut, kdyz prakticky problem neni v aute, ale v tankovacich stanicich...
V clanku http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-10204075-48.html pisou, ze je cerpacich stanic v Kalifornii otevrenych pouze 6, ale nic se nepise o tom, ze by mely nejake zavazne problemy, o kterych pisete. Uvedte zdroj, jinak je jasne, ze jde o famu. Tady je fotka cerpaci stanice:
http://www.hydrogencarsnow.com/hydrogen-filling-station-irvine-ca.htm
Je sice pěkné, že nyní stojí kg vodíku 5e. Samotný benzín je také levný - většinu ceny dělají daně. Ve chvíli, kdy by všichni začali jezdit na vodík, tak stát zdaní vodík. Výpadek příjmů si přece nemůže dovolit.
No a stejně to bude i s elektromobily , jak se asi bude rozlišovat elektřina na svícení a na ježdění . Nebo bude elektřina najednou 10 krát dražší ?
Možná to nadšencům uniká, ale z výfuku jde pára. A víte, co se stane se silnicí, na které jezdí vodíková auta při teplotě pod nulou? S každým dalším průjezdem vzniká na vozovce led. To je ten hlavní důvod, proč se dosud vodíková auta neprosadila v USA - vedle drobností, jako je neviditelný vodíkový plamen. Ten lze pořešit smíšením se stopovací látkou, ale ledovka, která vzniká tím více, čím víc auta jezdí, je zcela vážný problém.
Z vyfuku kazdeho auta vychazi para a je jedno, zda jede na vodik, benzin, naftu, LPG nebo CNG.
Krásná ukázka pohonu na Problém někoho jiného. Auto vypouští jen vodní páru a to CO 2 na jeho výrobu a na výrobu toho auta a palivových článků, které mají životnost 80tis. kilometrů. Prostě tohle auto je ekologické a ostatní nás nezajímá. Dostaneme dotace
Pane...koukám, že ste to celý prokouk! Vás nikdo nenachytá ...tenhle výžblebt s náklady na výrobu ekologických věcí je v módě no. Ale neekologicky se vyrábí i normální auta jestli se nemílím. S takovými jako ste vy by sme se nikdy nehnuli z místa pane
Sedet na nadrzi natlakovany na 700atm. plny vodiku :-D Ze jsou s uchovavanim vodiku problemy se ale uz nepise a ze se ten vodik vyrabi ze zemniho plynu nebo z te ropy, ktera ma podle autoru "dojit", o tom uz se taktne mlci. Dobra pecka taky bude, kdyz se poskodi separator H2/O2 v tom palivovym clanku :-D Jinak zavedeni elektromobilu/vodikomobilu zivenych vodikem z elektrolizy bude znamenat konec levnych nocnich tarifu elektriny.
Nebude vznikat pri vyrobe techto aut daleko vice sajrajtu, nez pri vyzkumu, vyrobe a provozu soucasnych modelu?
Se zájmem sleduji směr vývoje náhrady zdroje energie ( paliva ) pro automobily . Je mnoho cest, ta vodíková se mi zdá nepřiměřeně drahá, pokud si uvědomím, že vodík není zdroj energie ale její přenašeč a jako každý je zatížen ztrátou. K této úvaze mne vede současný způsob výroby vodíku. Ppředevším jede o výrobu z fosilních paliv parním refirmingem, oxidací ropných frakcí, redukce vody uhlíkem z koksu či uhlí, případně elektolízou vody - což je energeticky náročnější a elektřinu ve většině získáváme zase z fosilních paliv. Dále pak je zásadní logistika vodíku. Zajímá mne, zda je vynakládáno přiměřené ? množství prostředků na hladání levného a ekologičtějšího způsobu výroby vodíku nezávislého na fisilních palivech.
Ano, pracuje se na tom. Slibne se jevi efektivni elektrolyza vody pri velmi vysoke teplote z horke pary. Asi najdete lepsi clanek, ale pro zacatek http://www.greenoptimistic.com/2008/09/20/hydrogen-steam-electrolysis/
Auto za 13 M, aneb nechci slevu zadarmo.
Tak to je podle mého mnohem perspektivnější nechat vyrábět ropu bakterie a nemuset měnit stávající vozový park na jinou technologii.