Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trabantem zpátky do časů DDR

Už je tma. Můj černý trabant se značkou DDR a vlajkou tohoto státu na dveřích se snaží, jak může, aby osvětlil noční východní Berlín. Míjí více než tři metry vysoký pozůstatek zdi, dnes obklopený turisty, které moc nezajímá, že stojí na silnici. Jednička, dvojka. Jak že byla ta trojka? Nahoru a pak od sebe, nebo k sobě?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

kolik let je autorce? Osmnáct?

S trabíkem jsme se onehdá převrátili na střechu ;-D;-D

0/0
10.11.2009 14:50

Host

hlavní problém jsou smrduté diesely

dvoutakty už ne silnici nevidno R^

0/0
10.11.2009 14:27

Shackall0

Milá autorko

Když otevřeš ten dekl vepředu blíž  k volantu a podíváš se napravo nebo na levo, jsou tam napevno takové divné kovové věci, co vypadají jako formička na pečení a jsou zakončeny matičkou a šroubečkem. Ty stříbrné vlevo ne, hned vedle... To jsou prosím domečky pro uchycení tlumičů, páč Trabi měl narozdíl od Škodovky nezávislé zavěšení předních kol. To, co dělá to bouchání, jsou napříč umístěná listová pera, jedno pro každou nápravu. Pro tvoji informaci - hodně podobný systém má spoustu velkých krásných amerických aut z té doby.

Blinkr nevrací prakticky u ničeho do r.v. 1989, možná Rolce Royce nebo Ferrari. Každopádně jsem pilotoval např Opel Omega, Renault 21, Ford Escort, Citroen BX a ty tuto fci neměly.

Sedačky má Trabant relativně pohodlné - jistě, s Lexusem IS-F to srovnávat nelze (řídil jsem to i ono), ale zase taková bída to není. Jen se musí nastavit. Přál bych vám jízdu Avií. Výhled z vozu je velice slušný, jediný problém je nahoru na semafor, ale to se dá.

0/0
10.11.2009 14:19

Shackall0

Re: Milá autorko

Problém bylo topení, ale to se dá vyřešit hadrem. Mimochodem, tento návyk se mi skvěle osvědčil, když se mi v jednom bouráku nepodařilo pustit topení.

Zkrátka a dobře - Trabant není vůbec špatné autíčko, které je v dnešní době stále RELATIVNĚ použitelné (byť už jenom dobrodruhy, 80 do kopce na D1 je adrenalin), a takové články si nezaslouží.

0/0
10.11.2009 14:23

Host

Re: Milá autorko

blinkr se vracel už u stodvacítek

0/0
10.11.2009 14:25

Shackall0

Re: Milá autorko

Já jsem se s tím nesetkal a třeba u Formana tuto funkci nemám... Ale mohu se mýlit. Každopádně bych z toho nedělal takovou kovbojku, protože na auto s nevracejícím se blinkrem není takový problém narazit...

0/0
10.11.2009 14:28

nnyky

Re: Milá autorko

Ale jen do té doby, než ti tam praskl takový malý plastový halířový dzinzik, který jsi bez "stranické knížky, valutového konta a známosti na ministerstvu mototechny" už nikdy nesehnal ;-)

0/0
10.11.2009 14:54

GNC

Re: Milá autorko

to nevím, tento problém jsem u svého vozu neřešil :-)

0/0
10.11.2009 15:00

Host

Re: Milá autorko

Nesmysl, ta soucastka, co "pohani" vypinani blinkru je kovovy venecek.

0/0
10.11.2009 17:41

Host

Re: Milá autorko

"plastova vec" je tam jen na aretaci dalkovych svetel, odejde tak jednou za 150tkm. Kupodivu se sehnat da samotna i dnes, kdy jsou tyhle drobne dily prakticky nedostupne.

0/0
10.11.2009 17:45

Host

Re: Milá autorko

Tyhle auta hezky filtrovaly řidiče jak síto zrno od plev. Dneska  aby byl řidič furt ve střehu, neboť neví kdy narazí na řidiče podobné autorce článku. Na to mám svůj recept - rychle předjet a zmizet z dosahu podobných kopyt;-D

0/0
10.11.2009 15:06

Host

Re: Milá autorko

Skodovka nema nezavisle zaveseni prednich kol??? 8-o Jdi, ty brepto. ;-D

0/0
10.11.2009 17:43

Host

Re: Milá autorko

Ostatne ma nezavisle zaveseni vsech kol...

0/0
10.11.2009 17:51

Shackall0

Re: Milá autorko

Škodovka řady 1000 MB až 130 má přední nápravu s horním ramenem, tlumič je uchycen na úrovni vnitřního lemu podběhu mezi horním a dolním ramenem. Kvůli tomu má Škodovka 2 svislé čepy.

Nezávislím zavěšením předních kol mám namysli to, že náprava má pouze dolní rameno, pružina je součástí tlumiče a to celé tvoří dohromady horní čep, který je ukotvený ve speciálním "domečku" nahoře na podběhu. Nebo je to jinak ;-)

0/0
10.11.2009 18:31

Host

Re: Milá autorko

Aha, to ale nema s nezavislosti nic spolecneho. To prvni je klasicka lichobeznikova naprava, to druhe McPherson (krom ceny nema zadne vyhody). Oboji je nezavisle!! A nezavisly je (byl) z duvodu pohonu i zadek (at uz klasicka kyvadlova - 120 a spol. nebo vlecena - 130 a spol.)

0/0
10.11.2009 21:49

Host

Jó,

to byly kutilské časy,co dokázali někteří kutilové vymyslet pro svého miláška.:-)

0/0
10.11.2009 13:54

Host

Náhodou, do Trabi_combi se vešla i koupací vana a

na parkovišti u  Berlíněa jsme v něm několirát cestou na/z Rujany přespávali všichni 3.  Akorát že synek občas v noci zmáčkl nohou klaksón a celé parkoviště se začalo bouřit.....

Jinak i Bulharsko a Jugoslavie zcela bez problémůl.

Pouze jsem si musel ektrickou zkoušečkou a šuplerou -místo svíček-, pravidelně nastavovat jiný zimní a jiný letní předstih. 

Kar-el ;-D

0/0
10.11.2009 13:49

Host

Trabi

 trabukem jsme kdysi jezdili na diskotéky... joo to byly časy... nějak moc to žralo, tuším, že na 2 litry šlo najet max 12 km... takže se skládalo na benzín, aby jsme těch 18 km tam a zase nazpátek dojeli..,.. ale bylo to super, nemuseli jsme šlapat pěcho , nebo s e někoho prosit o svezení..  a navíc si bylo aspon kam ,,odskočit,, se slečnou..

0/0
10.11.2009 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.