- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ty asi nevis jakou spoust udelaji lesnici pri kaceni lesa ! Jasne, nejak to udelat musi, ale aspon tady v okoli se s tim vubec nemalujou. Od lakatose jsou projezdeny takovy diry, ze je mas po kolena.
Sorry, ale citim zavist !
Čtu příspěvky a chci napsat svůj postřeh.
Při své cestě po Malajsii jsem letos narazil na partu nadšenců (i češi se tam našli)kteří o víkendech jezdí do pralesů na stezky po černých těžařích dřeva. Bahno, hic, pijavice, opravu terénní auta s navijáky, lopatami atd a odhodlaní chapi. Po 300m metrech v pralese začlo vyprošťování a tak to šlo celý den, odměnou bylo koupání v nádherné říčce, pivo atd. Přespání v pralese je také zážitek. Všichni si auta upravují, vyšší, světlost, pneu (žádné nízkoprofily), je pravda, že mají i druhá auta a to normální osobáky pro chvíle pracovních dní.
Nic lepšího jsem nezažil. Kdo zažil, ví o čem mluvím.
Pracoval jsem v lesnictví a zemědělství. Když nebyl krumpáč či lopata po ruce, pracovalo se s kladivem jako s motykou. Vymýšlelo se lecos - když je člověk desítky kilometrů od civilizace aby se člověk dostal domu. Výkřik moderní komunikace vysílačky byl jen pro vyvolené.
V zemědělství to bylo lepší, domu bylo jen pár kilometrů. Ale občas muselal přijet armáda a vytahat nás vyprošťovákem tanků. Takže technika někdy ležela i několik dní v močálu až po kabinu zabořená.
Odměnou byly snížen platy, nesplněné výkonové normy a nižší plat, dny čištění brzd, spojky, kardanek, a i převodovky když do ní nateklo bahno. Ale jinak skvělá zábava když se člověk dokázal sám dostat z lesa ven. Když, šel daleko pěšky..
Offroad jízdy považuji za jednu z největších zbytečností a zejména pokud se jezdí do velmi citlivých tropických pralesů. Je to zneužívání chudoby tamních ekonomik. .
, lesy, louky a pole, pokud se dostane do nesprávných rukou. Pokud někdo respektuje vlastnická práva, tak skoro s offroadem nikam do terénu nemohu. Do lesa je vjezd zakázán zákonem, pole, louky jsou soukromé, tak kam jezdit, pokud to nejsou trati k tomu uzpůsobené. Nevím jak by se majitel tereňáku díval, kdyby mu třeba hajný obešel auto hřebíkem. Řvalby, hnal by ho k soudu, vyhrožoval, protože mu poškodil jeho majitel. Ale že ta auta v lese ničí porosty, plaší zvěř, ohrožují chodce, i cyklisty je pro něj v pořádku. Je rozdíl, jestliv lese jede stroj z důvodu výroby dřeva, tedy pracovně a nebo někdo jen pro zábavu. Stejně tak na polích, loukách.
pracuji jako lesník a s nárustem počtu čtyřkolek a SUVček samozřejmě narůstá počet omezenců co se jedou do lesa jen vyblbnout a je jim naprosto jedno jaké škody působí. S tím hřebíkem dobrý nápad - zkusím to ale nesmí mě při tom nikdo chytit, aby nebylo zle.
Ano zde je na místě mluvit o "teréňáku". Suzuki Samurai a jemu podobní = nosný rám + pevné nápravy = opravdu teréňák. Koupí některého velkého SUV si jeho majitel opravdu jenom něco kompenzuje, obzvlášť když je to 4x2.
Mě spíš přijde, že si něco kompenzuješ ty. Je spousta lidí, co prostě nepotřebují terénní auto, ale mají třeba chalupu s horší dostupností. K tomu chtějí dostatečně velký vůz - a pro ně je SUV dobrá volba. Rozdíl mezi snobem v Q7 a snobem v Land Roveru nevidím. Dokonce bych řekl, že procento snobů je v obou kategoriích +/- stejné.
z celýho alba jsou snad dvě fotky rozmazaný a ta jedna z nich je fotka týdne??? to i amatér pozná že to je špatná fotka ne?!