Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok 2009: pohroma pro stopětky i tuzexové fiaty

Vozový park prošel letos výraznou změnou. Auta z dob socialismu opouštějí silnice. Vysoké zpoplatnění převodu starých aut na nového majitele udělalo ze „socialistických veteránů“ bezcenný šrot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZZZZZZZZ

Kurz bonu

Tesne pred revoluci byly NOVE bony za KCS 3. Kurz stary bon versus novy byl 3:5

0/0
18.11.2009 5:38

Jenda.Pracka

Zelení skončí v Parlamentu

A bursíkovné snad zruší. Vždyť je to blbost, kterou stejně kdekdo obchází. Auta se neprodávají, nýbrž půjčují a půjčují se do té doby než se opravdu dočista rozpadnou. Potom budou v evidencích odborů dopravy figurovat jako sklady nářadí, králíkárny anebo jiné zastřešené prostory. vzniká tak jen nepořádek v evidencích dopravdních odborů.

0/0
17.11.2009 16:30

pepa01

jsou to podvodníci

v Německu má oktávka normu Euro 3 a s drobným vylepšením může mít i Euro 4, ale tady ten stejnej motor má jen Euro 2, takže 3 litry v pr....

nehledě na to, že je to s těmi normami celý nesmysl

0/0
16.11.2009 23:52

zabiják komoušů

Re: jsou to podvodníci

Samozřejmě,že je to nesmysl!Jestliže mě stát okrade, tím pádem donutí zaplatit nesmyslný poplatek za nějaké euro1,2,3,4,10000,tak očekávám,že mi to nějak vrátí na novém autě.Tím samozřejmě nemyslím šrotovné.To je podvod sám pro sebeRv

0/0
17.11.2009 15:47

Host

Uno - Car of the Year 1984

Uno je pro mě srdeční záležitost:-) Jeho design od Giugiara je krásnej i dnes, navíc je to italský autoR^ A i když dnes už mám na normální ježdění Stilo a 7er, unko mám pořád v garáži a je to takovej můj mazel:-) R^ Mám verzi Turbo i.e., která byla na vrcholu nabídky a co vím, tak se u nás sehnat nedala vůbec, ani v Tuzexu.Mimochodem málokdo ví, že do Una Turbo šlo dát za příplatek i ABS, manuální a na některých trzích i automatická klimatizace, nebo kožený sedačky. Ovšem sehnat dneska takovej kousek v top stavu je záležitost cca. 6.000-10.000,-EUR

0/0
16.11.2009 21:09

smajlik :)

Re: Uno - Car of the Year 1984

Starší, nebo Logo? Pokud nebylo bourané, je to dnes už fakt rarita.

0/0
16.11.2009 21:23

Host

Re: Uno - Car of the Year 1984

Starší, logo se mi libí už míň... Vyloženě bouraný nebylo, jen jednou jsem s nim přelítnul ostrůvek, odnesl to ještě origo blatník s vyraženym logem a sehnat se mi povedlo už jen druhovýrobu, potom rameno a litý kolo. Jinak motor je v top stavu, má najeto poctivejch 62tis., je upravenej ze sériovejch 105CV na současnejch 150CV a vzadu je origo Abarth nárazník (dopředu se kvůli většímu Intercooleru nevešel). V současný době uvažuju o úpravě v duchu současných Abarthů - bílý lak, červeno-bílá šachovnice na střeše a přes auto proužek v barvách italský tricolory:-)

0/0
16.11.2009 21:33

smajlik :)

Re: Uno - Car of the Year 1984

Mně se moc výrazný úpravy nelíběj, raději mám auto nenápadný. Jo, takováhle událost ještě docela jde, rameno je u Una jen plechový, snadněji se ohne a nepřenese se to tolik do kastle jako u kovaného. Většina těch turb byla zbořená podstatně víc... Zase je ta kastle hodně jednoduchá, na můj vkus v některých místech až moc, takže opravit to šlo taky celkem dobře. Ty starší modely ale pro zlost hnily skoro rychleji, než jezdily, Logo je na tom aspoň o chlup líp. U takové rarity je garáž a neježdění v zimě základ.

0/0
16.11.2009 21:43

Host

Re: Uno - Car of the Year 1984

Opravit to šlo v pohodě, jen mě mrzelo, že se nepovedlo sehnat už ten origo blatní s vyraženym logem Fiatu... Hnily jen když se o ně člověk nestaral. Já měl štěstí, že jsem ho koupil po podobnym bláznovi do italů, jako jsme já, takže už mělo vystříkanej podvozek antikoroznim nátěrem. A co ho mám ve vlastnictví já, tak nevidělo ošklivý počasí:-) Já mám tuning rád, ale musí být zaměřený na výkon. Žádný Show&Shine, ale všechno udělaný na co nejlepší zajetí času na 1/4 míle. Karoserii se snažim upravovat v duchu módy 80. let a hlavně nabídky tehdejších výrobců, jako byl Abarth, nebo Hörman Motorsport.

0/0
16.11.2009 21:50

smajlik :)

Re: Uno - Car of the Year 1984

Já mám z těhle starých srandiček jiného oblíbence, už jsem jej jednou málem koupil - X1/9...

0/0
16.11.2009 22:57

iuos

hmm

x 1/9 je rásný autíčko R^R^

0/0
17.11.2009 7:37

Host

Grande Fiat

UNO bylo ve svý době super, ale taková černá 131 Mirafiori, to je ještě dnes lepší než nová Fabija...

0/0
16.11.2009 21:00

smajlik :)

Re: Grande Fiat

Miraf je celkem legenda, ale najít zachovalý kousek, to už skoro nejde.

0/0
16.11.2009 21:07

Host

Re: Grande Fiat

V ČR nejde, v zahraničí to neni nejmenší problém. Seženeš od sedanů v základní výbavě, přes verze Familiare až po závodní Abarthy Gruppo B všechno, potřebuješ k tomu jediný - peníze, hodně peněz. Normální verze v top stavu pod 4000EUR neseženeš ani náhodou a takovej Abarth v závodní specifikaci "Gruppo B" vyjde klidně na 100tis. EUR;-( Prostě už je to víc pro bohatý sběratele, než pro zapálený fandy italských aut;-(

0/0
16.11.2009 21:43

smajlik :)

Re: Grande Fiat

No tak jasně, takovej blázen zas nejsem :-)

0/0
16.11.2009 22:08

Host

Blbost

To jsou keci. Uno v Tuzexu 21950 TK (tuzexových korun) učtenku ještě mám!!!!!!!!

0/0
16.11.2009 20:22

Host

Re: Blbost

19.000 stál rapid, uno 25.000, escort 36.000 a sierra 42.000... meli jsme doma cenik... modlil jsem se, aby nasi koupili sirku nebo aspon escorta... samo, ze dopa pristal rapid (ale aspon s 5ti kvaltem)

0/0
16.11.2009 21:16

Host

Re: Blbost

ok: můžete mi ji poslat ofocenou mailem? Na co se prodával rapid v tuzexu??

0/0
16.11.2009 23:21

TATRA 613

Re: Blbost

ok: můžete mi ji poslat ofocenou mailem? Na co se prodával rapid v tuzexu?? sorry nebyl jsem přihlášen. @seznam.cz   

0/0
16.11.2009 23:23

Host

Olcit

Olcit,jedině Olcit.Nejlepší vůz.Nedám na něj dopustit.   Olcit !R^

0/0
16.11.2009 18:14

Host

Re: Olcit

Co?? Vzdyt je to treba proti s130 pravek... ale nadseni respektuju.

0/0
16.11.2009 19:30

packa1

Re: Olcit

Minimalne koncepci mel Oltcit modenejsi.

Jinak zrejme nechapes humor :-)

0/0
16.11.2009 19:50

Host

Re: Olcit

Pokud ozacujeme jako modernejsi koncepci motor ve predu a zustaneme jen u toho, tak ano. Kdyz uz je to dvoudverak a porovnam to treba s rapidem v modernejsim provedeni 135/6. Tak holt skodovka ma motor vzadu a nejdou tam nakladat kramy, ale to je asi jediny minus. Design (ok, oltcit mel docela avantgardni pristrojovku a okoli, to se musi nechat), spolehlivost, jizdni vykony, rychlost koroze.... Mam takovou matnou vzpominku, ze nemel posilovac brzd.... Ostatne oltcitu se tu prodalo asi 40 tisic kusu, rapidu vcetne garde se vyrobilo asi 50 tisic vcetne exportu, ale olticta jsem v provozu uz nevidel ani nepamatuju.

Humor chapu, ale nekdy je tezke rozlisit, co kdo mysli vazne, protoze Oltcit fans existuji.

0/0
16.11.2009 21:13

Host

Re: Olcit

Oltcit mám dodnes a je to bezva auto. Nastartuje vždy na první pokus, průměrná spotřeba (a jezdím spíš kratší trasy) 7,8 l, nepotřebuju doplňovat vodu do chladiče, ani fridex a téměř se nekazí - jen jednou za čas nějaká drobnost.

0/0
16.11.2009 20:56

Host

Re: Olcit

sem tam nějakej shořel na silnici... s rumunským karburátorem žral víc než autobus... rezavěl už na showroomu... revoluční kola s třemi šrouby... ;-D

0/0
16.11.2009 21:19

Host

Re: Olcit

ty 3 srouby prevzal od frantiku

0/0
16.11.2009 21:23

smajlik :)

Re: Olcit

Jako ostatně spoustu dalších věcí, když je to vlastně předělanej Citroen Visa...

0/0
16.11.2009 21:38

Host

Re: Olcit

Mám model 1989 - a spotřeba je, jak jsem již uvedl 7,8 l, nejnižší byla 6,5 l, nejvyšší mi vyšla 9,3 l v zimě.

0/0
17.11.2009 9:45

Host

Re: Olcit

Na prvni pokus nastaruje cokoliv, cemu je venovana alespon zakladni udrzba.... Vodu do chladice nepotrebuje doplnovat nic, pokud ano, je nekde zavada a je treba ji vyresit a ne s tim jen tak dal jezdit - takze to zas tak velka vyhoda proti vodnimu chlazeni neni.

0/0
16.11.2009 21:21

Mám rád svou vlast Boehmen

No

A co Ford T ? Laurint & Klement? Tatra 603? Prostě pokrok jde dál, tak málokdo bude držet 30 let jedno auto...Že to za komoušů bylo běžné mít 30 let jedno auto a ještě dohromady pro 2 generace neznamená, že to je správně a musí tomu tak být i dnes

0/0
16.11.2009 16:38

Shackall0

Re: No

Tak s Tatrou 603 se v současném provozu opravdu neztratíte. Jízdní vlastnosti má stejné, ne-li lepší než 90% nových aut, které se v této zemi prodali. Horší je to z hlediska pasivní bezpečnosti - vůz postrádá například hlavové opěrky. Pokud ovšem chcete jezdit, a ne bourat, nemusí Vás to zajímat...

Já bych nicméně Tatru 603 pro normální provoz nepoužíval - jednak by mi to přišlo líto, druhak dobře vím, že se s autem těchto rozměrů hodně špatně parkuje a manévruje po městě. Na běžný provoz je ideální Favorit nebo Felicia ;-)

0/0
16.11.2009 17:04

Angelost

Re: No

Na běžný provoz je ideální Favorit nebo Felicia

;-D

0/0
16.11.2009 17:18

Shackall0

Re: No

No jistě - pokud za běžný provoz považujete 100 km denně převážně po městě, opravdu ta Felda nemá konkurenci. Zvláště, když se pohybujete v limitech 50/90/130 ;-)

0/0
16.11.2009 17:22

Host

Re: No

Bourat s feldou pri 50 to je jisty spital.

0/0
16.11.2009 18:01

Jandik73

Re: No

V čem je ideální? Mám kámoše, který nedal dopustit na Trabanta. Pak přesedlal do Corsy a teď je super Corsička. Třeba si někdy pořídíte lepší auto, než je Felda.

0/0
16.11.2009 18:42

flames828

Re: No

Ne, Mozgál, Mozgál je nejlepší auto. Jedině Mozgál. !R^

0/0
16.11.2009 18:51

Host

Re: No

S jizdnima vlastnostma  T603 bych tedy brzdil....

0/0
16.11.2009 19:33

Host

Re: No

Jízdní vlastnosti má stejné, ne-li lepší než 90% nových aut;-D To snad nemůžete myslet ani jako vtip na prvního dubna. Tenkrát ty vlastnosti skutečně nebyli špatný, ale v dnešním měřítku jsou katastrofální. Podvozek, zavěšení, vyvážení, typ pneumatik... To všechno je ve srovnání i se současnými auty předpotopní. A ta Vaše věta na závěr, že na běžný ježdění je ideální fáčko, nebo felina, to je už jen takový perlička v tom vašem humorném příspěvku. Nevim, co je ideálního na autě bez víceprvkový nápravy, aktivní tlumičů, kontroly trakce, nebo takový samozřejmosti, jako jsou airbagy a pořádný deformační zóny. To ani nemluvim o tom, že to má poháněnou špatnou nápravu. Auto má mít náhon na zadek  a kdo to neví, ať se koukne, jak to dělaj hoši v Mnichově!R^

0/0
16.11.2009 22:20

Shackall0

Stará auta....

... zmizí ze silnic v okamžiku, kdy si budou lidé moci dovolit koupit a provozovat nová. Pak zbude jen pár youngtimerů ve výborném technickém stavu, jako tomu je všude na západě. Jenže vykládej to Bursíkovi, to to můžeš rovnou povidat koze.

0/0
16.11.2009 16:07

Host

Re: Stará auta....

Přesně tak, situace se vyřeší sama. Pochybuji ,že by někdo schválně jezdil ve starém křápu, když by si mohl dovolit lepší.

0/0
16.11.2009 16:29

Host

Re: Stará auta....

Já takových lidí znám několik a koneckonců je to i můj případ.V pohodě můžu ještě dnes odjet novým autem z obchodu ale pročAuto je naprosto spolehlivé,má 150 tkm,což leckterá firemní auta mjí po 3 letech..Žádné problémy s hromadou elektroniky,žádný stres že mi auto zmizí z parkoviště a další a další.Technicky je v pořádku,takže STK prochází v pohodě,110 koňů to má,takže nikoho nebrzdím,spotřeba u dvoulitrů je pořád 8 l,tak jako před 20 lety,snad jen ta bezpečnost je na pováženou.Ale určitě si nikdo nekupuje auto proto že čeká až se s ním nabourá.

0/0
16.11.2009 20:54

smajlik :)

Re: Stará auta....

Já přesně takto jezdím, a zdaleka nejsem sám. Na co vyhazovat zbytečně víc peněz za plechovku, když to není potřeba.

0/0
16.11.2009 21:05

Host

Re: Stará auta....

Asi bylo myšleno "oldtimerů" :-) ,ale jinak samozřejmě souhlas .

0/0
16.11.2009 16:31

Shackall0

Re: Stará auta....

Opravdu bylo myšleno "youngtimerů" - tj. vozidel roku výroby cca 1970 - 1990 ;-). Klasické oldtimery, tj. 1890 až těch cca 1970 obvykle moc nejezdí - ono zkuste si dát D1 s Tatrou cihličkou

0/0
16.11.2009 16:36

Host

hmm, nic než okrádání lidí

Tato "ekologická" daň není nic jiného než jak z lidí tahat další peníze. Nevím proč by mělo vlastnictví staré funkční věci podléhat jakémukoliv poplatku. Pokud se kdokoliv chce ohánět "ekologií" která je v tomto případě pouze zástěrkou měl by také uvalit tuto ekologickou daň na prodej starých např. el. přímotopů (ty dnešní mají také mnohem příznivější poměr příkon/výkon a tedy nespotřebují tolik, a jestli někdo chce říci že elektřina je čistý zdroj energie - jistě jen ten komín ze kterého se kouří nevidíte... :-/ ), nebo chladniček, staré hračky pro děti konzumující baterie jak na běžícím pásu, atd. Ale auta se prostě někomu hodily do krámu...

Takhle budeme platit brzy za to, že je nám 20, 30, 40.... a vydýchali jsme tedy tolik a tolik vzduchu...

Jen houšť...Rv

0/0
16.11.2009 15:29

Host

Re: hmm, nic než okrádání lidí

R^

0/0
16.11.2009 20:25

Host

nic nez zakon...

ale kdeze. tak jak se po inzercich a bazarech prodavaji auta, ktera se nikdy neprepsaly, protoze nemaji kompletni velky technicak a podobne, tak se ted akorat trh oficialne preorientuje na dlouhodoby pronajem s dalsimi vysadnimi pravy.

0/0
16.11.2009 13:55

Autobus s tykadlama

nejak nechápu

Co vede seniory k nákupům nových/lehce olítaných aut.Takový člověk neví, jak dlouho ještě bude schopen řídit a na občasné cesty za doktorem a nebo na nákupy felda za 15.000 plně vyhovuje. Tím neříkám, že jim ty prachy závidím, akorát mi to přijde zbytečné, být v jejich věku, tak už nechám dožít auto, které mám a nebo koupím ojetinu za 10.-20.000

.

0/0
16.11.2009 13:33

Host

Re: nejak nechápu

To tak to si povíme, až budeš starej. Nikdo si nechce připustit, že už je jednou nohou v hrobě a ty vyjímka nebudeš. Koneckonců, jsou to jejich prachy a je jen na nich, jestli si koupí Logana nebo si třikrát někam zaletí all inclusive. Do hrobu si ty prachy nevemou.

0/0
16.11.2009 13:36

Autobus s tykadlama

Re: nejak nechápu

vždyt píšu, že je mi to fuk, za co svoje prachy utratí. Akorát říkám, že já určitě nebudu ten, kterej si v 70ti koupí zbrusu novej au´ták. To nemám ani te´d, obecně pokládám nový auto za vyhozený peníze,a kupuju jen olítaný.nejraději bych byl, kdybych se bez auta obešel úplně,  jenže to jde dnes dost blbě.

0/0
16.11.2009 13:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.