Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výroba žigulíků: smutná současnost, nejistá budoucnost

Auto s plachetnicí ve znaku bývalo předmětem touhy v celém východním bloku a na "sovětský mercedes" se čekalo v pořadnících. Dnes se v Rusku "žigulíkům" a "ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka" podle nejdrobnější mince či "kýbl na šrouby" a vláda si láme hlavu, jak zachránit závod, na kterém závisí celé město Togliatti i s přilehlou oblastí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dnes se v Rusku "Ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka"

Autor článku buď nezná jazyky nebo informace obšlehl  z pochybných "zdrojů".  "Kopějka" se v Rusku obecně neříká Ladám a Žigulíkům. Tento titul si vysloužil pouze nejstarší a nejlevnější model 2101 vyráběný od roku 1970, který byl loni  v Rusku zvolen vozem století. 

0/0
24.11.2009 1:00

karel66

Pro obdivovatele socialistických světlých zítřků

I když byla Lada sovětský výrobek je to od základů věc vymyšlená kapitalisty . Sovětský svaz koupil licenci na Fiat 124 a k němu koupil i komplet fabriku kde ji vyráběl . On dokonce i Moskvič byl vlastně trochu zmodernizovaný Opel Kadet g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
18.11.2009 19:45

Host

Stejný článek

Stejný článek je na obou servrech, protože je oběma servry přebrán z ČTK

0/0
18.11.2009 16:54

Muroň

Proč?

Já myslim, že Ladu zničil velký a nenáročný postsovětský trh, který kupoval její stárnoucí i nepovedené nové modely, navíc vyráběné současně (to je jako kdyby škoda ukončila před 2 roky výrobu 120, doteď dělala oplastované fávo a vrcholem by byla faceliftovaná felicie). Vždyť hranaté Lady se zadním náhodem se vyráběly donedávna, Samara a její oplastované facelifty se dělají dosud a všichni další nástupci 110, Kalina, Priora, jsou kvalitou zpracování a zastaralostí konkurence neschopné. Je to vlastně jediná postsocialistická automobilka, kterou většinově nepohltil jeden vlastník. Nejlépe dopadly škoda a dacia, které si aspoň uchovaly název. V ostatních se vyrábějí levné a výběhové modely (Fiaty v Polsku a Srbsku) nebo sloužily jako montovny Daewoo.

0/0
18.11.2009 13:12

Host

Re: Proč?

V polsku flákj 500-ovky a ta není výběhová ani levná g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
24.11.2009 3:24

Host

wow

...nevim,ma 2105 mela nesmrtelny motor a jezdila i bez oleje...g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
17.11.2009 5:05

honza2007

ach ty jízdní vlastnosti

... fiat z 60-týho roku, tj. z doby, kdy se u nás vyráběly Octavie. g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
16.11.2009 21:18

Host

lada před 89

lepší než škodovka

žigul to bylo auto ne ta plečka Š120g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
16.11.2009 20:55

Host

auto.cz ???

proc je naprosto stejny clanek i na serveru auto.cz ????

(datum vydani na auto.cz je o dva dny driv )

g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
16.11.2009 20:01

Host

Re: auto.cz ???

krademe a kopírujeme g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
16.11.2009 21:00

Host

Lada

Můj strýc s ikoupil Ladu ( ten poslední typ co se u nás prodává ne niva ). Rozhodoval se mezi Felicií a Ladou. Nakonec vzal Ladu protože byla levnější a měla "silnější" motor. Za 5 let provozu dal d ooprav víc než ho auto stálo. Tolik mé zkušenosti

0/0
16.11.2009 18:52

Santa1

Re: Lada

To není vůbec vyjímečná zkušenost, propad kvality v 90. letech byl katastrofální. Prostě prošvihli dobu, kdy to mohli efektivně zprivatizovat prodejem technologicky a kapitálově silnému partnerovi.

0/0
16.11.2009 22:34

Homer _ 3

Prostě typický rusácký bordel...

    MAJÍ CO SI ZASLUHUJÍ - STEPNÍ AVAŘI....

0/0
16.11.2009 14:52

Host

Žigul byl Žigul,

to auto jezdilo, topilo, nebylo poruchový a hodně uvezlo. Sám jsem měl 053 a 07 a nedám na ně dopustitg.idnes.cz" alt="R^">.

0/0
16.11.2009 14:30

Host

Re: Žigul byl Žigul,

hlavní předností byla bytelná konstrukce, takže na českých silnicích tolik netrpělo jako jiná auta. Po půl roce odstavenýmu autu stačilo trošku napumpovat ručně benzin a motor naskočil na první otočení.

0/0
16.11.2009 22:13

vandor

Re: Žigul byl Žigul,

...g.idnes.cz" alt="8-o">...   pověz mi, na co si člověk pořizuje auto, když s ním půl roku nevyjede?   ...g.idnes.cz" alt=":-/">...

0/0
17.11.2009 19:03

Host

Re: Žigul byl Žigul,

může být klidně nemocný a nemoci jezdit... otec takhle marodil dva roky a auto u baráku jen stálo a stálo...

0/0
18.11.2009 8:45

Host

Žigul

byl ve srovnání se Š120 lepší auto. S motorem 1500 a 75 PS to bylo ve srovnání se Škodovkami a Wartburgy rychlé a pohodlné auto s ne příliš dobrými  jízdními vlasnostmi. Antikorozní ochana prakticky žádná, po prá letech kvetly přední blatníky. Sovětští soudruzi koupili od Fiata licenci. To, co bylo ruské stalo za h... Například  pneumatiky a vnitřní výbava. JInak to byl stále Fiat 124.

0/0
16.11.2009 14:28

Host

Re: Žigul

nevim jak na normální ladě, ale kdo měl nivu a sehnal na to origoš ruský gumy, vyjel všechno.........

0/0
16.11.2009 22:14

Host

Lady je 100x lepší než posrana škodovka

 g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
16.11.2009 14:17

Host

Re: Lady je 100x lepší než posrana škodovka

Chaaaaa, chaaaaaaaaaa.

Vyndej si hlavu z ruske perdele, sasku pocmarany.

0/0
16.11.2009 15:24

nnyky

Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

"Závod vznikl na základě italského vozu, který jsme racionalizovali, čili model od modelu se vůz zhoršoval. Tak k tomu není co dodat g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
16.11.2009 14:14

Host

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

Tohle nemá s bolševiky zas tolik společného, jinak by po nástupu demokracie ten podnik musel nevídaně rozkvést. Je to jinak, tam kde není konstruktérská tradice se jednorázovým nákupem licence zázraky do nekonečna dělat nedají.

Každý další model horší? To je jistě nadsázka, protože třeba úspěšná Niva byla již čistě ruská konstrukce. Taky Samara z počátku osmdesátých let ještě snesla srovnání se západní konkurencí, ale po roce 89 už to bylo jen zaostávání, zejména potíže s náběhem nové Samary, kterou představili v roce 1994, ale do výroby naběhla až někdy v roce 1999...

Když ale ještě v roce 1993 západní novináři provedli srovnávací test Samary a Favorita, s tehdy nově zavedeným vstřikováním Bosch a stovkami změn, dopadla pořád lépe Samara a to dokonce ve spotřebě, což čekal málokdo.

0/0
16.11.2009 15:10

Host

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

Já mywlím že to že nerozkvetly je důkaz že je to bolševické auto. Na odbyt šlo totiž jen v socialistických zemích kde se nedalo z ničeho vybírat. Po jejich pádu logicky nikdo tento vůz nechtěl.

0/0
16.11.2009 18:53

1000mb

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

S tou čistě ruskou konstrukcí bych to nepřeháněl.Niva byla ve své době solidní auto za pár korun(spíš marek) proti konkurenci,ale jinak je tam tak 50% dílů ze žigula.počínaje motorem(původ Fiat 124),části karoserie,zadní náprava je taky původem ze žigula,pouze upravená.A o Samaře tady píšete,že na počátku 80.let snesla srovnání s konkurencí.Tak to je pěknej blábol,když Samara šla do prodeje ve zhruba stejný době,jako Favorit

0/0
16.11.2009 21:29

Santa1

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

Samara se vyráběla od roku 1984, nástup prodeje Samary v ČSSR byl uměle oddalován kvůli tomu, aby nekonkurovala Škodě 105/120, které se od roku 1986 těžce hromadily ve skladech Mototechny. Jeden takový sklad byl v Plesné u Ostravy, to byl fakt pohled pro bohy, několikahektarové pole plné žlutých a bílých stopětek a stodvacítek. Později byl prodej dokonce podpořen půjčkami, což bylo naprosto nevídané.

Dále byla uměle navýšena cena Samary a dovážet se mohly jen 3-dveřové verze, aby nekonkurovaly pro změnu Favoritům, kterých ovšem AZNP stejně nebyl schopný vyrobit dostatečné množství. Prostě agónie komunistické ekonomiky.

Jinak nezpochybňuji, že Niva vycházela z Žigulíka, jen zpochybňuji tvrzení, že každý další model po prvním Žigulíku byl jen horší. To jsou klasické výmluvy neschopných managerů. Samara byla poměrně úspěšná i exportně, montovaly se i ve Finsku. Bohužel, pokles kvality po roce 1990, neschopnost inovace a aplikace moderních bezpečnostních a komfortních prvků Ladu pohřbily.

0/0
16.11.2009 22:21

Host

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

Samara byla ve své době poměrně na úrovni (na sovětské poměry),měla velmi dobrý motor vyvinutý u Porscheho a solidní podvozek,nicméně kvalita designu a zpracování byla zlá,asi tak jako u Favorita(no možná o něco lepší) ono asi taky záleží na roku výroby-vozy z prvních let na tom asi byly líp..Jinak Lada Niva byl ve své době trhák,to je nesporné,auto se na západě prodávalo víc než dobře.

0/0
17.11.2009 10:18

Host

Re: Pro ty, kteří smutní za bolševiky!

Kvalita žigulíků se postupem času zhoršovala hlavně tím,že kolem roku 1980 odešli z Togliatti italští inženýři,kteří tam působili ve funkcích mistrů a kontrolorů a kvalita kontroly a zpracování šla rapidně dolů..Je to vidět i na designu, zatímco "kulaté" žigulíky (2101,2103) měly klasický italský design (2103 má stejné budíky jako Ferrari Dino :-) ),tak "hranatá řada" už má klasický ruský design,pro středoevropana takový..nezvyklý...:-) A pro ty co nadávají na jízdní vlastnosti: zkuste se někdy projet v autě které má funkční tluniče,neunavené pružiny,seřízené vůle v řízení a moderní neojeté gumy a budete překvapeni. Jízdní vlastnosti sice obecně nebyly nic moc ani v době vzniku,ale pořád jsou o dvě třídy výš než u Škody 100,která byla současníkem a o třídu výš než u Moskviče nebo Fiata polski,které měly vzadu ještě listové pera...

0/0
17.11.2009 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.