Diskuze

Výroba žigulíků: smutná současnost, nejistá budoucnost

Auto s plachetnicí ve znaku bývalo předmětem touhy v celém východním bloku a na "sovětský mercedes" se čekalo v pořadnících. Dnes se v Rusku "žigulíkům" a "ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka" podle nejdrobnější mince či "kýbl na šrouby" a vláda si láme hlavu, jak zachránit závod, na kterém závisí celé město Togliatti i s přilehlou oblastí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

24. 11. 2009 1:00
Dnes se v Rusku "Ladám" pohrdavě přezdívá "kopějka"

Autor článku buď nezná jazyky nebo informace obšlehl  z pochybných "zdrojů".  "Kopějka" se v Rusku obecně neříká Ladám a Žigulíkům. Tento titul si vysloužil pouze nejstarší a nejlevnější model 2101 vyráběný od roku 1970, který byl loni  v Rusku zvolen vozem století. 

0 0
možnosti
K

karel66

18. 11. 2009 19:45
Pro obdivovatele socialistických světlých zítřků

I když byla Lada sovětský výrobek je to od základů věc vymyšlená kapitalisty . Sovětský svaz koupil licenci na Fiat 124 a k němu koupil i komplet fabriku kde ji vyráběl . On dokonce i Moskvič byl vlastně trochu zmodernizovaný Opel Kadet ;-D

0 0
možnosti

Host

18. 11. 2009 16:54
Stejný článek

Stejný článek je na obou servrech, protože je oběma servry přebrán z ČTK

0 0
možnosti
DC

Muroň

18. 11. 2009 13:12
Proč?

Já myslim, že Ladu zničil velký a nenáročný postsovětský trh, který kupoval její stárnoucí i nepovedené nové modely, navíc vyráběné současně (to je jako kdyby škoda ukončila před 2 roky výrobu 120, doteď dělala oplastované fávo a vrcholem by byla faceliftovaná felicie). Vždyť hranaté Lady se zadním náhodem se vyráběly donedávna, Samara a její oplastované facelifty se dělají dosud a všichni další nástupci 110, Kalina, Priora, jsou kvalitou zpracování a zastaralostí konkurence neschopné. Je to vlastně jediná postsocialistická automobilka, kterou většinově nepohltil jeden vlastník. Nejlépe dopadly škoda a dacia, které si aspoň uchovaly název. V ostatních se vyrábějí levné a výběhové modely (Fiaty v Polsku a Srbsku) nebo sloužily jako montovny Daewoo.

0 0
možnosti

Host

24. 11. 2009 3:24
Re: Proč?

V polsku flákj 500-ovky a ta není výběhová ani levná ;-)

0 0
možnosti

Host

17. 11. 2009 5:05
wow

...nevim,ma 2105 mela nesmrtelny motor a jezdila i bez oleje...;-D

0 0
možnosti
H2

honza2007

16. 11. 2009 21:18
ach ty jízdní vlastnosti

... fiat z 60-týho roku, tj. z doby, kdy se u nás vyráběly Octavie. ;-)

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 20:55
lada před 89

lepší než škodovka

žigul to bylo auto ne ta plečka Š120:-P

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 20:01
auto.cz ???

proc je naprosto stejny clanek i na serveru auto.cz ????

(datum vydani na auto.cz je o dva dny driv )

;-O

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 21:00
Re: auto.cz ???

krademe a kopírujeme ??:-P

0 0
možnosti

Host

16. 11. 2009 18:52
Lada

Můj strýc s ikoupil Ladu ( ten poslední typ co se u nás prodává ne niva ). Rozhodoval se mezi Felicií a Ladou. Nakonec vzal Ladu protože byla levnější a měla "silnější" motor. Za 5 let provozu dal d ooprav víc než ho auto stálo. Tolik mé zkušenosti

0 0
možnosti
KK

Santa1

16. 11. 2009 22:34
Re: Lada

To není vůbec vyjímečná zkušenost, propad kvality v 90. letech byl katastrofální. Prostě prošvihli dobu, kdy to mohli efektivně zprivatizovat prodejem technologicky a kapitálově silnému partnerovi.

0 0
možnosti
LB

Homer _ 3

16. 11. 2009 14:52
Prostě typický rusácký bordel...

    MAJÍ CO SI ZASLUHUJÍ - STEPNÍ AVAŘI....

0 0
možnosti