- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autor článku buď nezná jazyky nebo informace obšlehl z pochybných "zdrojů". "Kopějka" se v Rusku obecně neříká Ladám a Žigulíkům. Tento titul si vysloužil pouze nejstarší a nejlevnější model 2101 vyráběný od roku 1970, který byl loni v Rusku zvolen vozem století.
I když byla Lada sovětský výrobek je to od základů věc vymyšlená kapitalisty . Sovětský svaz koupil licenci na Fiat 124 a k němu koupil i komplet fabriku kde ji vyráběl . On dokonce i Moskvič byl vlastně trochu zmodernizovaný Opel Kadet
Stejný článek je na obou servrech, protože je oběma servry přebrán z ČTK
Já myslim, že Ladu zničil velký a nenáročný postsovětský trh, který kupoval její stárnoucí i nepovedené nové modely, navíc vyráběné současně (to je jako kdyby škoda ukončila před 2 roky výrobu 120, doteď dělala oplastované fávo a vrcholem by byla faceliftovaná felicie). Vždyť hranaté Lady se zadním náhodem se vyráběly donedávna, Samara a její oplastované facelifty se dělají dosud a všichni další nástupci 110, Kalina, Priora, jsou kvalitou zpracování a zastaralostí konkurence neschopné. Je to vlastně jediná postsocialistická automobilka, kterou většinově nepohltil jeden vlastník. Nejlépe dopadly škoda a dacia, které si aspoň uchovaly název. V ostatních se vyrábějí levné a výběhové modely (Fiaty v Polsku a Srbsku) nebo sloužily jako montovny Daewoo.
...nevim,ma 2105 mela nesmrtelny motor a jezdila i bez oleje...
... fiat z 60-týho roku, tj. z doby, kdy se u nás vyráběly Octavie.
lepší než škodovka
žigul to bylo auto ne ta plečka Š120
proc je naprosto stejny clanek i na serveru auto.cz ????
(datum vydani na auto.cz je o dva dny driv )
Můj strýc s ikoupil Ladu ( ten poslední typ co se u nás prodává ne niva ). Rozhodoval se mezi Felicií a Ladou. Nakonec vzal Ladu protože byla levnější a měla "silnější" motor. Za 5 let provozu dal d ooprav víc než ho auto stálo. Tolik mé zkušenosti
To není vůbec vyjímečná zkušenost, propad kvality v 90. letech byl katastrofální. Prostě prošvihli dobu, kdy to mohli efektivně zprivatizovat prodejem technologicky a kapitálově silnému partnerovi.
MAJÍ CO SI ZASLUHUJÍ - STEPNÍ AVAŘI....