Diskuze
Kdo před 20 lety kupoval favorita, měl by dnes superba
Děkujeme za pochopení.
Kobácpacka
To jsou kecy!!!!!!
Dnes bych si koupil tak tříkolku za mzdy, co jsou dnes oproti těm před dvaceti léty v poměru. Aspoň v mém zaměstnání. Bych musel mít nejmíň padesát čistýho, abych to mohl srovnávat.
Kocourek69
Za 20 tisíc koupíte akorát tak veliké kulové
neb musíte poté ještě zacálovat 10 kolíků Bursíkovu eko daň a jste hnedle na třiceti a to jste ještě nevyjeli ani z boxu neb nemáte povinné ručení které je destkrát dražší než tehdy, STK a emise jsou také prachy které se tehdá neplatily a kolek (dnes se to cáluje přímo na přepážce) za přepis na dopravce také řádně zdražil.
Kocourek69
Něco tady nehraje.
Zatímco tehdá na navou Škodovku dosáhla většina domácností dnes si nového Superba může dovolit podstatně menší procento rodin a to ani neberu v potaz že dnes většina těch Superbů nepatří řidičům nýbrž leasingovým firmám, či se jedná o služební vozy.
Kocourek69
Re: Něco tady nehraje.
V 80. letech jsem měl kamaráda za kterým jezdili příbuzní z Mnichova a ti se hrozně divili tomu, že u nás i přesto že lidé berou cca stejně v kačkách co se u nich bere v markách tak u nás má auto za 60 tisíc skoro každý zatímco u nich aby si člověk mohl dovolit auto za 60 tisíc to už musí být pan "někdo".
MHHH
Ještě jednu věc nechápu!
Když budu chtít, tak rok 1989 vykreslím úplně v dokonalých barvách. Srovnám ho třeba s rokem 1920. A to najednou zjistíme, jaký byl v roce 1989 blahobyt! :-) V roce 1920 se auto startovalo klikou, v roce 1989 mělo startér, v roce 1920 byl na vsi třeba jeden automobil (kdoví jestli), v roce 1989 několikanásobně víc a tak bych mohl, hloupě, argumentovat, jak prvorepublikový režim nestál za nic!
Srovnávat techniku 1989 a 2009, to je blbost!
John.Major
Re: Ještě jednu věc nechápu!
Ona se v článku nesrovnává technika, ale hlavně dostupnost a ceny...
MHHH
To je demagogie!
To snad je jasné, že v technice je vývoj. A nemusíme ani porovnávat rok 1989 a dnešk. to nesouvisí s politickým zřízením. Za co jsem si v roce 2000 koupil nabušenou Octávii, za to mám dnes Mercedesa střední třídy s mnohem vyspělejšími technologiemi. To je úplně normální.
Host
A kdo před dvaceti lety postavil barák, by dnes
neměl ani na garsonku...
Host
ty dvě slečny na ilustrační fotu
bych vyměnil za všechny svobody a demokracie ve vesmíru
Host
průměrný plat .........
Tak v roce 1989 bych si to auto za 26 platů (obrazně řečeno) opravdu koupil, protože jsem bral ještě o 200,- víc než byl průměr. Náklady např. na bydlení minimální i po nesmyslném přepočtu na dnešní "průměrný plat" Jenže kdo dneska na ten průměrný plat dosáhne Kdo dnes bere 24 000,-? Dřív byl ten průměrný plat opravdu průměrem velké části obyvatel. Dnes? Já beru 16 000,- a ty 32 000...oba máme 24 000,- ale v reálu jsou ty rozdíly daleko větší.
Host
Re: průměrný plat .........
měl si se líp učit a víc snažit ...já mám 5 let po škole a plat cca 50.000 Kč brutto a auto řešit nemusím, protože to mám jako firemní benefit .... nestydím se za to, nejsem placen z daní, ale z výnosů soukromé firmy.
Muroň
To je sice pravda, ale...
Nová a zejména ojetá auta jsou dnes mnóóhem dostupnější než v dobách temna. Sice tehdy byly relativně levnější opravy, pojištění atd., ale pořízení a provozování vozu je teď (kromě nejchudších) dostupné skoro každému. Naopak je to s bydlením a nemovitostmi. Smějeme se těm, kdo v 80. letech dali za Uno tolik co za barák, nám se zas budou smát naše děti, jaktože desetinásobek ceny kompaktu dáváme za dvougarsonku...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...