Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobazary před rokem 1989: ojeté auto dražší než nové

Ojeté auto dražší než nové? To vůbec nedává smysl, řekne si většina lidí, kteří už nepamatují poměry před rokem 1989 v socialistickém Československu. Prodej aut byl ve státem řízeném hospodářství tak silně deformovaný, že přinášel spousty anomálií - třeba právě systém několika cen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenitsok

dnešní agitace

Srovnávat ceny před 20 lety a více a přitom pominout, co všechno bylo dotované. A to nechci fandit minulému režimu.Jak dlouho to bude ještě argument a zástupný problém pro dnešní absurdity a drahotu.

0/0
22.11.2009 19:18

Host

Tvůj nick je přesnej !

R^

0/0
22.11.2009 14:32

Host

v ČR bude pořád nové auto přepych nebo-li luxus

,...tady v čechistánu je pořád nové auto braný jako luxus , jelikož si ho nemůže dovolit každý, protože platy jsou směšný. Máme ty samé ceny jako na západě a v peněžence kulový. Pouze zkorumpovaní politici se a tuneláři se mají dobře, není to pouze v dnešní době , platilo to i za komoušů, já tu dobu dobře pamatuji. Tohle mi říkali i moji rodiče a prarodiče, že i za 1.republiky byla šmelina. Prostě čecháček pořád něco vymýšlí a koumá jak někoho napálit či vyšmelit. Já pracuji po celé Evropě a takový bordel je pouze u nás. I ty bývalé pobaltské státy  Litva , Estonsko, Lotyško jsou na tom lépe a dokonce Polsko prý ráj vexlu a šmeliny také.  To stáčení tachometrů, různé přestavby a výměny karosérií je český patent, když jsem o tom zmínil v Německu či Belgii jak se u nás přihlašují auta tak nechápali. prostě jeden velký nepořádek řečeno slušně.

0/0
22.11.2009 11:08

forfreelife

Re: v ČR bude pořád nové auto přepych nebo-li luxus

R^R^

0/0
22.11.2009 12:52

holka od vedle

Re: v ČR bude pořád nové auto přepych nebo-li luxus

Pro normálního člověka byl a je i dnes problém našetřit na nový auto. Dvacet čistýho má dle průměru málokdo v republice a i s tím platem to dá pěkných pár let naspořit si na auto v ceně kolem 250 000 Kč.

0/0
22.11.2009 12:52

Host

Autobazary pred rokem1989

0/0
21.11.2009 17:27

Host

Chytrak

muj tata vedel sehnat kdejaký auto. robil v zahranicnim podniku a vtedy zo SRN sehnal audinu 100 avant. To byl rok 1989. Ja vtedy 11lety sem to auto obdivoval a studoval jsem jeho parametre. Tata ji ma dodnes a uziva ji ako auto na vyhoz.smeti a tak. Ted ma RS4 a ja S4.

0/0
21.11.2009 10:51

Host

Re: Chytrak

To se máš čim chlubit. Vozy soudobé falešné honorace :-P

0/0
22.11.2009 3:19

forfreelife

Re: Chytrak

;-D;-D

0/0
22.11.2009 12:53

holka od vedle

Re: Chytrak

A ja mám Ferrari na všední dny a na víkendy jezdím v Aston Martinu..;-D;-D;-D

0/0
22.11.2009 12:56

forfreelife

Re: Chytrak

na holku dost dobry R^;-D;-D

0/0
22.11.2009 18:47

Host

Re: Chytrak

A ja ve všední dny používám nohy a o víkendu se nechám nosit ;-D

0/0
22.11.2009 20:56

Host

Zahranicni podnik

Tata pracoval v zahranicni podniku a meli jsme doma Audi 100. Jo to bylo delo. Na dalnici to litilalo jako blazen. Tehdy se taky dalo jezdit, ne jak ted sama buzerace.

Je fakt, ze ale po privatizaci jsou auta mnohem lip. Ted uz ma audinu kde kdo. I my jsme zustali verni znacce. Tata ma ted A8 a ja RS4 R^

0/0
20.11.2009 14:58

Host

Re: Zahranicni podnik

Chtel jsem napsat, ze jsou auta mnohem lip dostupna lidem.

0/0
20.11.2009 14:59

Kapitán Hollister

Re: Zahranicni podnik

božíčku -tak tady si jeden expert dokonce stěžuje, ž euž nemůže autem jezdit tak rychle jako dřív8-onechceš třeba ještě sepisovat petici? ;-D

0/0
21.11.2009 9:15

Host

Re: Zahranicni podnik

Vždyt má pravdu dneska jezdit je akorát k nasrání.

0/0
21.11.2009 12:20

holka od vedle

Re: Zahranicni podnik

To je jasný, že má pravdu. I v ROCE 1977 jsme se hnali v pohodě se Š 110 LS stopadesátkou po státovce. To bylo ještě v době, kdy byla rychlost neomezená. Tu zrušili myslím v roce 1979, anebo 1980..RvRvRv

0/0
22.11.2009 13:00

Host

Re: Zahranicni podnik

Co je to litilalo? ;-D Raději se nauč psát, píšeš česky jak vemeno :-P

0/0
22.11.2009 3:23

Host

Re: Zahranicni podnik

to byl táta asi pěknej fujtajbl,...

0/0
22.11.2009 10:20

Host

xf

"na volném trhu se prodávala Volha za 110 tisíc. Tam ji mohl koupit občan, ale už ne podnik, ten musel auto pořídit buď na příděl, nebo ho koupit od jiné instituce. A tou státní institucí se stal bazar - jeho vedoucí nakoupili ty volhy, a už jako bazar je za 122 tisíc korun prodali."

Předpokládám, že ji prodali státní instituci.

Tedy státní instituce nakoupila Volhu o 12 tisíc dráž, nežli na volném trhu. Já bych to, kdyby to někdo provedl dnes, nazval tunelování, nebo zlodějna. 

Nechápu, že autor článku to nazývá "podnikání". Není chyba, že takovou zlodějnu zavírali tehdá. Chyba je, že za předražené zakázky nezavírají dnes. Dnes se je krčí rameny, a prý se s tím nedá nic dělat. Nakupovat letadla, obrněné vozy, dálnice, za 2-3 násobek běžné ceny.

Není divu, že v takovém prostředí tehdá bylo takové auto předražené o 10%, a dnes už státní zakázka o 100-200%.

0/0
20.11.2009 14:51

Host

Tahle situace může nastat i v kapitalizmu

Např. když ve Francii začali prodávat Renault Logan, tak bylo pro Francii vyčleněno poměrně málo vozů a na Logan se tak čekalo a nový se prodával za 7000 a z druhé ruky i za 9000. Obdobná situace klidně může vzniknout i v Indii u Tata Nano, kde také poptávka výrazně přesahuje nabídku, ale výrobce nezvadá ceny a místo toho zavádí pořadník. Není to tak zcela ojedinělá situace která by patřila jen k předrevoluční době, jak se v článku redaktoři tváří.Rv

0/0
20.11.2009 13:38

Host

Re: Tahle situace může nastat i v kapitalizmu

Jenže ty Logany nebo Nano může výrobce zdražit a bude po problému. To se u nás nedalo.

0/0
21.11.2009 11:12

dropa

Favorit

Ten "vejvar" za tři roky starýho Favorita v roce 92 musel stát za to.:-)

0/0
20.11.2009 9:23

Host

Mercedes!

A ze ten Havel jezdil v Mercedesu a pracoval jako topic..

Kolik teda byla prumerna mzda topicu? Neco mi tu nehraje8-o

0/0
19.11.2009 23:23

rundlik

Re: Mercedes!

...přikulovač.Jestli mu na něj nakonec nedali sami komunisti.;-D

0/0
20.11.2009 0:19

Host

Re: Mercedes!

Kdybyste na ten film koukali pořádně a ne jenom jedním závistivým okem, tak byste slyšeli, že peníze měl mimo jiné ze zahraničí za produkci jeho her a jiných děl.

0/0
20.11.2009 14:07

Host

xf

Z her? Ale kdepak. Ty se v zahraničí hrály až v letech 1990-1992, více méně ze zvědavosti. Ale ne předtím, protože tehdá Havla nikdo neznal. A ani potom, protože to už zase Havlovi hry naopak znali. A jednou jim to stačilo vidět, coby kuriozitu. Havel opravdu není Shakespeare.

Havel peníze měl z různých "nadací". (Nadací v uvozovkách. Podívej se do účetnictví těch "nadací". Jak tehdá dobová propaganda skoro ve všem lhala, tak v několika málo věcech měla pravdu - "nadace" byla zástěrka CIA atd.)

A peníze nebyly určeny na "Mercedes" pro Havla. To že si za ně Mercedes (nebyl to snad Chrysler?) koupil, je věc druhá. Ty peníze pak chyběli jinde a jiným.... ale to už jinde jsme...

0/0
20.11.2009 14:58

Host

Re: xf

Havlovi nezávidte, jste ubozaci. Havel mel novy auta z tuzexu uz od roku 1968, zacal Renaultem 16, pak novy Mercedes, VW Golf a dalsi. Penize mel skutecne z her a knizek, vydavali ho v Canade i kdyz ho v CR verejnost neznala. Otazkou pak je, zda nemel i nejaky konto po dedovi nekde v cizine. I za socialismu meli lidi konta v zahranici, zdedili treba CHF a stat mel takovou uzanci v zakone, ze kdo ma konto v cizine, tak mohl jednou rocne vycestovat za tim kontem, vsechno slo.

0/0
21.11.2009 10:34

Host

Re: xf

Vycestovat za kontem, to je genialni hlaska, pokud to tak bylo, je to opravdovy paradox doby :-) Havel je z bohate rodiny, a pokud zapad podporoval disidenty, tak prosim, i Landak to tam rikal, ze jako disident mel penize z ciziny. Nemam s tim problem, ze mel penize navic, a kdo s tim problem ma, ma problem jinde u sebe. Napr. za co jineho mel utratit penize? Mel snad koupit agitacni centrum Charty nebo? :-D To uz preci mel na Hradecku.

0/0
21.11.2009 11:11

Host

Re: xf

KECAS! Tady je link, kde Havel prebira Mercedes R-Class a chlubi se jak celej zivot jezdil v Mercedesu. Tak si nevymyslej a nelzi.

http://www.periskop.cz/cz/clanky/exprezident-vaclav-havel-prevzal-mercedes-benz-nove-tridy-r/

0/0
22.11.2009 19:53

Xi Xao

Re: Mercedes!

Ty peníze mu dával na Soros, stejně tak je dostala i Solidarita v Polsku. Viz internet.

0/0
21.11.2009 18:10

Host

Ano.

Velmi pěkný článek. Zbývá snad jen dodat, že po revoluci začali všichni majitelé autobazarů vozit shnilá auta z Itálie, Švýcarska, atd. V garáži jim to někdo přelakoval a šup s tím na plac. Zkazili si jméno víceméně sami.

0/0
19.11.2009 14:01

holka od vedle

Re: Ano.

Jak říkáš. :-):-) Navíc článek má ryze informativní charakter, protože srovnává nesrovnatelné. To je jako kdyby se někdo pohoršoval nad tím, že nebyly mobily v šedesátých letech. A praktiky prodejců v autobazarech se dobou příliš nemění a je vždy auto z něho zakoupit..:-/

0/0
19.11.2009 19:27

Host

bylo to stejne jako dnes s regulovanymi najmy

a privilegovanymi regulovanymi najemniky. Ti stale pronajimaji na cerno za trzni neco, co ziskali jako privilegium od zlocineckeho komunistickeho rezimu.

Podobnost je zcela totozna s tehdejsimi vynkulacemi na auto a trzni a vinkulovanou (rozumej regulovanou) cenou.

skvele jsme se posunuli za tech 20 let. Jen ti regulovani nadobcane, nadlide, majici zvlastni postaveni ve spolecnosti stale zustali.

0/0
19.11.2009 8:18

Host

lol

haha proste bylo pred 89 lip nez ted, ale jen komunistum;-D

0/0
19.11.2009 4:34

Host

já si pořídil z druhé ruky v roce 1986 Renault 5

a i po letech na Renault 5 vzpomínám jako na nejlepší a nejspolehlivější auto  který jsem kdy měl. jediný čeho lituju je že jsem ho v roce 1993 prodal a koupil jetej Opel Kadet. Kadet byl proti R5 větší ale taky hodně poruchovej a na spotřebu žravej. Teď mám škodu Fábii 1.4 sedan ale na R5 ani Fábie nemá. Prostě Renault 5 bylo fajn auto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   !! !!

0/0
18.11.2009 17:15

capas

Re: já si pořídil z druhé ruky v roce 1986 Renault 5

jojo..........R^R^

0/0
19.11.2009 10:02

rudlanka

Re: já si pořídil z druhé ruky v roce 1986 Renault 5

Renault 5 TL. Super  auto. Já jsem ho koupil v roce 1983 za 65000 Kčs. Rok výroby 1977. Spokojenost.

0/0
19.11.2009 14:46

Host

?

To je ale sbírka nesmyslů.

Soudruzi z Mladé fronty přešly od nepřesností a polopravd k opravdovým pohádkám.

0/0
18.11.2009 13:27

prngrr

Re: ?

soudruzi přešli nebo soudružky přešly, vole !!

0/0
19.11.2009 14:36

holka od vedle

Re: ?

Vůl jsi spíš ty, jak tak koukám inteligente..RvRvRvRvRv

0/0
19.11.2009 19:30

Kapitán Hollister

Re: ?

a co tě na tom uráží? ;-D

0/0
21.11.2009 9:14

CCblue

Re: ?

Přece ta inteligence! :-)

0/0
21.11.2009 14:51

Host

hlavní problém jsou smrduté diesely

a těch za socíku tolik nebylo (osobních a do 3,5t samozřejmě)

0/0
18.11.2009 12:48

metalovy duchodce

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

diesel prakticky, krom ojetých (dost vzácných) mercedesů, v té době v osobních autech nebyl. Když si příbuzný (měl velké štěstí) přivezl v r. 1988 diselového Golfa ze SRN, tak to jezdilo skoro zadarmo, nafta se dala sehnat všelijak, vyšla levněji, než voda.

0/0
18.11.2009 12:54

tojsouveci

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

Ale když se na tom Golfu něco podělalo a musel sis to nechat poslat ze SRN, tak to žádná láce nebyla.

0/0
18.11.2009 13:57

Host

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

Ale byla. Měli jsme ze kumunistů (téměř 20 let staré) BMW. Jednak lidé vlastnící zahraniční auta měli svoje kanály na západ pro ND a jednak se některé díly daly docela dobře nahradit dostupnými (například tlumiče byly stejné jako na Barkas). A když mi prdla spojka na kardanu, stála mne 500 Kčs (což se dalo). Plechy uměl Pan klempář v poho udělat aj. Prostě díly se sehnat daly a nebylo třaba být ani v KSČ.

0/0
18.11.2009 20:07

hňup

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

dala sehnat všelijak. takže kupoval kradenou vod profesionálů, to je ten tvůj příbuznej fér člověk. ale na komunisty nadává jako na lumpy a  zloděje, že ?

0/0
19.11.2009 17:51

Host

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

od euro 3 diesel nesmrdi a co teprve euro 5 :-P ale chce to mit prachy a nekupovat 10 let stare auto, ale to smrdi i benzin

0/0
19.11.2009 4:41

Host

Re: hlavní problém jsou smrduté diesely

Diesel dost smrdí i s Euro 5, jenom jinak.

0/0
19.11.2009 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.