- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Srovnávat ceny před 20 lety a více a přitom pominout, co všechno bylo dotované. A to nechci fandit minulému režimu.Jak dlouho to bude ještě argument a zástupný problém pro dnešní absurdity a drahotu.
,...tady v čechistánu je pořád nové auto braný jako luxus , jelikož si ho nemůže dovolit každý, protože platy jsou směšný. Máme ty samé ceny jako na západě a v peněžence kulový. Pouze zkorumpovaní politici se a tuneláři se mají dobře, není to pouze v dnešní době , platilo to i za komoušů, já tu dobu dobře pamatuji. Tohle mi říkali i moji rodiče a prarodiče, že i za 1.republiky byla šmelina. Prostě čecháček pořád něco vymýšlí a koumá jak někoho napálit či vyšmelit. Já pracuji po celé Evropě a takový bordel je pouze u nás. I ty bývalé pobaltské státy Litva , Estonsko, Lotyško jsou na tom lépe a dokonce Polsko prý ráj vexlu a šmeliny také. To stáčení tachometrů, různé přestavby a výměny karosérií je český patent, když jsem o tom zmínil v Německu či Belgii jak se u nás přihlašují auta tak nechápali. prostě jeden velký nepořádek řečeno slušně.
muj tata vedel sehnat kdejaký auto. robil v zahranicnim podniku a vtedy zo SRN sehnal audinu 100 avant. To byl rok 1989. Ja vtedy 11lety sem to auto obdivoval a studoval jsem jeho parametre. Tata ji ma dodnes a uziva ji ako auto na vyhoz.smeti a tak. Ted ma RS4 a ja S4.
Tata pracoval v zahranicni podniku a meli jsme doma Audi 100. Jo to bylo delo. Na dalnici to litilalo jako blazen. Tehdy se taky dalo jezdit, ne jak ted sama buzerace.
Je fakt, ze ale po privatizaci jsou auta mnohem lip. Ted uz ma audinu kde kdo. I my jsme zustali verni znacce. Tata ma ted A8 a ja RS4
Chtel jsem napsat, ze jsou auta mnohem lip dostupna lidem.
"na volném trhu se prodávala Volha za 110 tisíc. Tam ji mohl koupit občan, ale už ne podnik, ten musel auto pořídit buď na příděl, nebo ho koupit od jiné instituce. A tou státní institucí se stal bazar - jeho vedoucí nakoupili ty volhy, a už jako bazar je za 122 tisíc korun prodali."
Předpokládám, že ji prodali státní instituci.
Tedy státní instituce nakoupila Volhu o 12 tisíc dráž, nežli na volném trhu. Já bych to, kdyby to někdo provedl dnes, nazval tunelování, nebo zlodějna.
Nechápu, že autor článku to nazývá "podnikání". Není chyba, že takovou zlodějnu zavírali tehdá. Chyba je, že za předražené zakázky nezavírají dnes. Dnes se je krčí rameny, a prý se s tím nedá nic dělat. Nakupovat letadla, obrněné vozy, dálnice, za 2-3 násobek běžné ceny.
Není divu, že v takovém prostředí tehdá bylo takové auto předražené o 10%, a dnes už státní zakázka o 100-200%.
Např. když ve Francii začali prodávat Renault Logan, tak bylo pro Francii vyčleněno poměrně málo vozů a na Logan se tak čekalo a nový se prodával za 7000 a z druhé ruky i za 9000. Obdobná situace klidně může vzniknout i v Indii u Tata Nano, kde také poptávka výrazně přesahuje nabídku, ale výrobce nezvadá ceny a místo toho zavádí pořadník. Není to tak zcela ojedinělá situace která by patřila jen k předrevoluční době, jak se v článku redaktoři tváří.
Jenže ty Logany nebo Nano může výrobce zdražit a bude po problému. To se u nás nedalo.
Ten "vejvar" za tři roky starýho Favorita v roce 92 musel stát za to.
A ze ten Havel jezdil v Mercedesu a pracoval jako topic..
Kolik teda byla prumerna mzda topicu? Neco mi tu nehraje
...přikulovač.Jestli mu na něj nakonec nedali sami komunisti.