Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hit Mototechny 1989 kontra vekslácký kočár

Peugeot 309 a Škoda Favorit. Před dvaceti lety předmět tužeb motoristů, dnes auta za jeden plat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

si robis prdel,

no neviem co za blbecka pisal ten clanok ,ja mam 309 z 87 s plne pozinkovanou kasnou,....v zivote asi nesedel v 309tke,ja mam na nej najazdene 450 000,chcel by som vydiet schopny favortit s tymi kilometrami...:-),ked na favorite bucnem z dverami ta odletia blatniky aj s prahmi

0/0
17.12.2009 23:30

Host

jakej umělec to zase psal?

v článku je spousta chyb, protože si jeho autor zřejmě nedal práci aby si o autech cokoliv našel. Také pochybuji že některé z uvedených aut kdy řídil. Monošpric nebyl u pažouta nijak pokrokový, v polovině 80. let to byla již celkem běžná věc v automobilech vyrobených na západ od nás, stejně jako v příplatkových nabídkách vyšších modelů ABS, Airbagy, atd. Nesrovnávejte prosím favorit s čímkoliv vyrobeným v civilizovaném světě, vždyť to byl v postatě motor ze stodvacítky položenej na předku, tedy technika někdy ze 70. let a to mu ještě lichotím.

Za 20k bych si nekoupil ani jeden z těchto vraků, vždyť za tuhle cenu už můžu uvažovat nad něčím z počátku 90. let, jako například VW Golf III, Felicií (i když to je skoro nastejno s tím fáčkem), BMW 3 E30 nebo snad už i E36 a další spoustou vozidel. Proč se vrhat do zoufalé techniky tehdejší škodovky a nebo mizerné francouzské techniky? Rv

0/0
21.11.2009 21:51

Host

Re: jakej umělec to zase psal?

Ona jakakoliv technika za 20k bude stat za backoru a je spis hrackou pro nadsence.

0/0
23.11.2009 23:36

Host

Několik nesmyslů...

3) Pokud musíte při startu šlapat na pedál plynu pak je něco špatně a řekl bych že problém tkví právě v dodělávaném manuálním ovládání sytiče. U správně seřízené startovací automatiky stačilo sešlápnout plynový pedál pouze jednou a motor hladce naskočil.Pokud tomu tak není je nutno hledat závadu.

4) Udivuje mě jak autor článku není schopen si zjistit alespoň základní informace. Člověk, který chce psát o této oblasti by se v ní měl také patřičně orientovat. Pokud někdo pobírá finanční odměnu za takovéto bludy pak je to velice smutné a tristní.

S pozdravem Alter

0/0
20.11.2009 15:05

Host

Několik nesmyslů...

2) Žádný Favorit nikdy s tzv. manuálním sytičem nevyjel z výrobní linky. Už ze samotného principu je to naprostý nesmysl jelikož poloautomatický sytič karburátoru Pierburg 2E3 byl jedním z taháků a avizovaných pokroků oproti předchozím vozům Škoda. Manuální sytič si totiž nechali montovat kolenovrti zblbnutí ze škodovek kde bylo u karburátorů EDSR/SEDR řešeno obohacení studeného startu jiným způsobem a jak známe všichni bylo ovládáno páčkou. Tehdy totiž měli pocit, že pokud běží auto na zvýšené otáčky pak je obohacení naplno aktivní. Což je, ale omyl jelikož sytič řešený vzduchovou přívěrou pracuje u karburátorů Pierburg 2E3 a licenčně vyráběného Jikov 28-30 LEKR na principu takovém že obohacení je vypnuto cca do 2-3 minut po startu, ale zvýšený volnoběh je aktivní až do zahřátí motoru na provozní teplotu. To proto aby se předešlo problému s případnými špatnými přechody neprohřátého motoru díky pasivním odporům. Alter

0/0
20.11.2009 15:05

Host

Několik nesmyslů...

Aby bylo jasno...

1) Uvádíte že test podstoupila Škoda Favorit 136 L. V tabulce u tohoto motoru je uvedeno 43 kW. Což je, ale docela zásadní a faktický omyl. Jelikož motor 781.136 měl papírově 46 kW.

Z důvodů příliš dlouhého příspěvku jsem nucen ho rozdělit. Alter

0/0
20.11.2009 15:04

TATRA 613

ten peugeot

jsme mohli vidět ve filmu kamarád do deště 1. tak ho měl ten vekslák:-D

0/0
20.11.2009 10:57

TATRA 613

chybné foto favorita

je tam vyfoceno 135 L. co já vím,tak první verze favoritu byly 136 L.

0/0
20.11.2009 10:56

Host

Vybava

Nahodou v 80tych letech ABS nebo airbagy byla celkem dostupna vec, (samozrejme ne pro vozy teto tridy :-D) Napriklad nase stara Omega z roku 87 mela ABS, nebo takovy BMW rady 5 E34 uz taky meli bagy :-D

0/0
19.11.2009 22:39

Host

Favorit + sytič ?

Nějak mi to hlava nebere - od kdy měl Fanouš sytič. Asi nějaká limitovaná edice, měl jsem  rv. 1990 , 1992 oba s karbecem a oba bez manuálně ovládaného sytiče. Byl jsem Škodovkou okraden ? 

0/0
19.11.2009 7:52

krakra

Re: Favorit + sytič ?

Mám pocit že první favoriti měly karbec, ten měl sytič automatický, jenomže to prej nefungovalo správně, tak bylo možné si dokoupit (dodělat) ruční sytič.

Ten automatický se řídil podle teploty vody a né podle teploty motoru, voda se zahřívala pomaleji tak Favorit jel delší dobu na sytič a mělo to větší spotřebu.

0/0
19.11.2009 8:45

Host

Re: Favorit + sytič ?

Meli jsme rocnik 89 a sytic jsme dodelavali pod volant.

0/0
19.11.2009 9:28

Host

Re: Favorit + sytič ?

Mám rok 1993 ještě s karburátorem a žádnej ruční sytič tam není. Je tam jenom automatickej, kterej funguje naprosto perfektně. Chytá i v zimě na první otočení

0/0
19.11.2009 12:08

Svent

Re: Favorit + sytič ?

jo, ten automat se nahrazoval manualem, taky jsem mel 89 a zadnej sytic. Mel docela slusnou spotrebu kolem deviti litru, zrovna tak jako moje dnesni 2,5 litrove BMW s 205 konma

0/0
19.11.2009 20:16

Host

Re: Favorit + sytič ?

Favorit u karburátoru má sytič automatický, který se vypíná po ohřátí vody a bimetalového pérka. Manuální sitič se dodával především z důvodu dřívjějšího vypnutí sytiče než to prováděla automatika takže se montoval dodatečně a páka je u štelování náklonu světel.

0/0
20.11.2009 9:28

Host

To je snad

kazdemu jasne ze jsme byli technologicky za Zapadem ... proste v okupovane zemi to neni tak jednoduche at uz tam vladne Mugabe nebo rus ...

0/0
19.11.2009 0:11

Host

Re: To je snad

takže chceš říct že kdyby nám zde postavili ten radar tak bysme zase jezdili ve stodvacítkách?:-P

0/0
19.11.2009 1:33

Host

Re: To je snad

Ti, kteri nejsou schopni rozlisit radar od tanku mozna ano. :-)

0/0
16.12.2009 14:52

Host

Citroen XM

za 20 000 se dá koupit i jiný auto z tý doby - Citroen XM...a to je excelentní auto, i dnes lepší než kdejaká Fabija Vypasený Morče TDI, s koženejma sedačka, hydroactive, super auto

0/0
18.11.2009 23:51

Host

Re: Citroen XM

citroen xm je stále před   dnešními pseudomodernímiškodofkami,jako je superb ,nebo podobnými od VW.Ale to člověk,který se s tímhle autem nepovozil nikdy nepochopí.

0/0
19.11.2009 1:29

Host

Re: Citroen XM

zvlášt když v něm pak smutně sedíš u popelnic a nechtěj se ti natlakovat pneutlumiče. to je potom povození....

0/0
19.11.2009 10:49

Jan.Sochor

Re: Citroen XM

Pokud se Ti nechtěj natlakovat pneutlumiče, tak je nejčastěji problém že nemáš čistou kapalinu anebo že ji máš málo. Citroen BX a XM vyžadují mít v pořádku hydraulický systém a pak to funguje perfekt avšak je to třeba pravidelně servisovat odborníkem.

Náhradních dílů je na BX a XM dostatek, tak je třeba do servisu anebo k automechanikovi, který tomu rozumí a má potřebnou výbavu.

0/0
22.11.2009 16:59

Host

Re: Citroen XM

XM nebrat každej mechanik jak ho zmerčí tak zavírá dílnu Rv

0/0
26.1.2010 15:09

Host

f-p

favorit je o proti peugeotu absolutní nula a co o tom píšou jsou jen bláboli

;-O

0/0
18.11.2009 23:23

Host

favorit

mel automaticky sytic.

0/0
18.11.2009 22:10

Host

Re: favorit

To sice měl,ale vypínal se bůhvíkdy.Proto si to lidi předělávali na lanko ručně.Jezdil jsem s nim deset let.Poruchy bych už nespočítal...

0/0
18.11.2009 22:19

Host

Výbava

Tak nevím já Peugota 87 a ve výbavě jsem měl centrál na dálku okna v el. a teké tonované. Když něco porovnávám tak bych měl brát oboje v max výbavě což tady není. Ten favorit v maxu je ale, peugeot ne.

0/0
18.11.2009 21:52

Host

LOL LOL

Ten favál za dvacku - to je včetně bursíkovného ? ;-D

0/0
18.11.2009 21:12

Host

Re: LOL LOL

to ne, za 20 je ten peugeot a favála dostanete zadarmo jako dárek :D

0/0
18.11.2009 21:42

Host

Re: LOL LOL

tak tomu říkám danajský dar ;-DR^

0/0
18.11.2009 22:51

Host

f-p

Já měl jek favotrita tak peugeot 309 1.4gr tak peugeot 2051.9 xsd a favorit jim nesahá ani pokotníky

0/0
18.11.2009 21:07

Host

Já měl...

405GLD :-P

0/0
18.11.2009 20:20

Host

50 000 facko a za davcet

Dovolte, abych se zasmal. To auto koupi jen naporostej mamlas. Realita najetych km bude uplne jina a cena i tak bude max 10 k...vic jak 5K bych za ten srot nedal.

0/0
18.11.2009 20:14

Host

Re: 50 000 facko a za davcet

50tkm facko existovat urcite bude jen ne na kazdym rohu a za 20tkc asi take ne.

0/0
18.11.2009 21:03

Host

Re: 50 000 facko a za davcet

děda má najeto 43tis (favouš ročník 1993) ...  bez chyb to neni, připadám si v tom ne moc bezpečně (výhled fajn, ale ty tenký stěny a muší váha ...)

0/0
18.11.2009 22:04

Host

Re: 50 000 facko a za davcet

jj, můj děda má taky Faftaka 92 a  má najeto necelých 80 000 km ;-)

Donedváno ježděno jen v létě, v zimě jen vyjímečně-a to už teda potom hned než vjel do garáže myl... a myčk v žádném případě...loni si koupil 1.zimní gumy a najel na nich necelý 1 tis. km :-) ....v myčce faftík už taky byl...

Ale pořád je v perfektním stavu, koroze zatím (tuk tuk) minimální, lak krásný...

A taky znám jednoho důchodce,co má Felicii myslím 96 a nemá tam ani 30 000 km

:-D

0/0
19.11.2009 17:33

lžiDnes.cz

Peugot 309 je prostorný ?

Jednou jsem v něm jen na zadním sedadle - nohy jsem měl rozkročené, aby se mezi ně vešlasedačka řidiče, hlava předkloněná kvůli nízkému stropu. Ve Favoritu se na zadních sedadlech sedí o něco lépe.

0/0
18.11.2009 19:47

Host

Re: Peugot 309 je prostorný ?

obě auta jsem vlastnil, takže:peugeot je rozhodně větší všude, žádný nízký strop ani nic jiného

0/0
18.11.2009 19:59

lžiDnes.cz

Re: Peugot 309 je prostorný ?

A seděl jste vzadu ?

0/0
18.11.2009 20:20

Host

Re: Peugot 309 je prostorný ?

tak to budete asi dost vysoký člověk... ve své 309ce jsem jel už hodněkrát vzadu a vždycky spokojenost, co se pohodlí týče

0/0
18.11.2009 21:41

Host

Re: Peugot 309 je prostorný ?

ridils ze zadniho sedadla? tak to potom jo.

0/0
18.11.2009 22:00

Host

Re: Peugot 309 je prostorný ?

všichni frantíci mají vzadu zoufale málo místa nad hlavou, jí co mám 188cm se vždycky opřu, ať jde o 206, 207, Megan, a dokonce i Scenic! Frantíci auta prostě neumějí a to nejen kvůli této prkotině..

0/0
21.11.2009 21:59

Host

Re: Peugot 309 je prostorný ?

jezdil jsem v picassu, scenicu, meganu, 406, a v žádném nebylo málo místa,myslím i vzadu. a ty bláboly o frantících-pár známých má němce a já bych to za frantíka neměnil.... 

0/0
22.11.2009 10:03

Host

FAVORIT ZA 20000?

kdo dnes koupí fávo za dvacet tisíc? když za ty samý peníze seženete felicii, při troše štěstí v LPG? to by musel mít najeto opravdu těch 5Otis a být po nějakém dědovi, co ho jen letil a jezdil když bylo venku hezky...s poďobancovou stupidní ekodaní vyleze cena na 3Otis a to je už dost...

jinak těm km věřím,naši koupil auto 7 let staré s 8tis km - nějakej děda si chtěl udělat radost a pak umřel..jezdil prý fakt akorát když bylo venku hezky..ale auto za původních 200tis stálo jen 60 .....R^

0/0
18.11.2009 19:42

hugo.tom

Re: FAVORIT ZA 20000?

njn, mrtvý děda už to těžko potvrdí. Co ty lidí si všechno nevymyslí, aby prodali auto ;-D

0/0
19.1.2010 8:55

Xladi

50000km za 20 let

;-D tak tomů múže věřit jen někdo nesvéprávný. Obě auta byla ikonou doby na našich silnicích, ale už jsou prostě stará, i já jsem měl ještě před 2 lety auto z roku 92, ale zlobilo a už 2 roky předtím jsem měl obavy jestli mě někde nenechá stát(nenechalo) ale pak se začalo sypat snad všechno a už to nemělo cenu dál spravovat, tak jsem si koupil nové(úplně nové) a s tím jsem spokojený, na údržbu nenáročné a ceny servisních prohlídek jsou taky slušné.

0/0
18.11.2009 19:01

Host

Re: 50000km za 20 let

50 tisíc km za 20 let je opravdu docela dobře možný, takový auta opravdu existujou a mnohdy i u prvních majitelů, navíc v nádherném stavu, provoz pouze za hezkého počasí, pravidelná údržba, garáž, v autě se nesmí jíst a tak :-P. I pro cesty na chalupu za městem od jara do podzimu si před 20 lety lidi pořizovali nový Fáva, byl to důkaz společenského postavení. I když k tomu později přidáš cesty na nákup do nejbližšího hypáče, 2.5 tisíce km za rok odpovídá. Ekonomociky možná nesmysl, ale tak to bylo. Pokud nevěříš, přemlouvat tě nebudu. Ale i tady v diskusi máš konkrétní příklady. Samozřejmě neříkám, že jiný 20 let starý auta nemají těch 50 tisíc jen díky ztočení tacháče, naivní nejsem. ;-)

0/0
18.11.2009 19:09

Host

Re: 50000km za 20 let

To taky rikam hejlum v bazaru, kdyz potrebuju dobre prodat R^

0/0
18.11.2009 22:00

Host

Re: 50000km za 20 let

Škubni si. :-P Samozřejmě pokud mi tohle bude někdo tvrdit v bazaru, tak si o tom taky budu myslet svý. Ale když má takový auto v garáži soused nebo někdo z rodiny (a já ho ani náhodou nechci koupit), nemám důvod tomu nevěřit.

0/0
18.11.2009 22:06

Host

Re: 50000km za 20 let

Existují vyjímky, kamarádovo rodiče nedávno prodávali favorita r.v. 93, nevím kolik měl najeto, ale věřte nevěřte, na ještě originálních pneumatikách, který měly po stranách ještě výlisky jak se odlévaly..........prostě stál jen v garáži. A ještě znám jednoho pána, kterej má 5 let starou fábii a ještě nemá najeto 10000 km............

0/0
18.11.2009 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.