Diskuze

Hit Mototechny 1989 kontra vekslácký kočár

Peugeot 309 a Škoda Favorit. Před dvaceti lety předmět tužeb motoristů, dnes auta za jeden plat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

17. 12. 2009 23:30
si robis prdel,

no neviem co za blbecka pisal ten clanok ,ja mam 309 z 87 s plne pozinkovanou kasnou,....v zivote asi nesedel v 309tke,ja mam na nej najazdene 450 000,chcel by som vydiet schopny favortit s tymi kilometrami...:-),ked na favorite bucnem z dverami ta odletia blatniky aj s prahmi

0 0
možnosti

Host

21. 11. 2009 21:51
jakej umělec to zase psal?

v článku je spousta chyb, protože si jeho autor zřejmě nedal práci aby si o autech cokoliv našel. Také pochybuji že některé z uvedených aut kdy řídil. Monošpric nebyl u pažouta nijak pokrokový, v polovině 80. let to byla již celkem běžná věc v automobilech vyrobených na západ od nás, stejně jako v příplatkových nabídkách vyšších modelů ABS, Airbagy, atd. Nesrovnávejte prosím favorit s čímkoliv vyrobeným v civilizovaném světě, vždyť to byl v postatě motor ze stodvacítky položenej na předku, tedy technika někdy ze 70. let a to mu ještě lichotím.

Za 20k bych si nekoupil ani jeden z těchto vraků, vždyť za tuhle cenu už můžu uvažovat nad něčím z počátku 90. let, jako například VW Golf III, Felicií (i když to je skoro nastejno s tím fáčkem), BMW 3 E30 nebo snad už i E36 a další spoustou vozidel. Proč se vrhat do zoufalé techniky tehdejší škodovky a nebo mizerné francouzské techniky? Rv

0 0
možnosti

Host

23. 11. 2009 23:36
Re: jakej umělec to zase psal?

Ona jakakoliv technika za 20k bude stat za backoru a je spis hrackou pro nadsence.

0 0
možnosti

Host

20. 11. 2009 15:05
Několik nesmyslů...

3) Pokud musíte při startu šlapat na pedál plynu pak je něco špatně a řekl bych že problém tkví právě v dodělávaném manuálním ovládání sytiče. U správně seřízené startovací automatiky stačilo sešlápnout plynový pedál pouze jednou a motor hladce naskočil.Pokud tomu tak není je nutno hledat závadu.

4) Udivuje mě jak autor článku není schopen si zjistit alespoň základní informace. Člověk, který chce psát o této oblasti by se v ní měl také patřičně orientovat. Pokud někdo pobírá finanční odměnu za takovéto bludy pak je to velice smutné a tristní.

S pozdravem Alter

0 0
možnosti

Host

20. 11. 2009 15:05
Několik nesmyslů...

2) Žádný Favorit nikdy s tzv. manuálním sytičem nevyjel z výrobní linky. Už ze samotného principu je to naprostý nesmysl jelikož poloautomatický sytič karburátoru Pierburg 2E3 byl jedním z taháků a avizovaných pokroků oproti předchozím vozům Škoda. Manuální sytič si totiž nechali montovat kolenovrti zblbnutí ze škodovek kde bylo u karburátorů EDSR/SEDR řešeno obohacení studeného startu jiným způsobem a jak známe všichni bylo ovládáno páčkou. Tehdy totiž měli pocit, že pokud běží auto na zvýšené otáčky pak je obohacení naplno aktivní. Což je, ale omyl jelikož sytič řešený vzduchovou přívěrou pracuje u karburátorů Pierburg 2E3 a licenčně vyráběného Jikov 28-30 LEKR na principu takovém že obohacení je vypnuto cca do 2-3 minut po startu, ale zvýšený volnoběh je aktivní až do zahřátí motoru na provozní teplotu. To proto aby se předešlo problému s případnými špatnými přechody neprohřátého motoru díky pasivním odporům. Alter

0 0
možnosti

Host

20. 11. 2009 15:04
Několik nesmyslů...

Aby bylo jasno...

1) Uvádíte že test podstoupila Škoda Favorit 136 L. V tabulce u tohoto motoru je uvedeno 43 kW. Což je, ale docela zásadní a faktický omyl. Jelikož motor 781.136 měl papírově 46 kW.

Z důvodů příliš dlouhého příspěvku jsem nucen ho rozdělit. Alter

0 0
možnosti
T6

TATRA 613

20. 11. 2009 10:57
ten peugeot

jsme mohli vidět ve filmu kamarád do deště 1. tak ho měl ten vekslák:-D

0 0
možnosti
T6

TATRA 613

20. 11. 2009 10:56
chybné foto favorita

je tam vyfoceno 135 L. co já vím,tak první verze favoritu byly 136 L.

0 0
možnosti

Host

19. 11. 2009 22:39
Vybava

Nahodou v 80tych letech ABS nebo airbagy byla celkem dostupna vec, (samozrejme ne pro vozy teto tridy :-D) Napriklad nase stara Omega z roku 87 mela ABS, nebo takovy BMW rady 5 E34 uz taky meli bagy :-D

0 0
možnosti

Host

19. 11. 2009 7:52
Favorit + sytič ?

Nějak mi to hlava nebere - od kdy měl Fanouš sytič. Asi nějaká limitovaná edice, měl jsem  rv. 1990 , 1992 oba s karbecem a oba bez manuálně ovládaného sytiče. Byl jsem Škodovkou okraden ? 

0 0
možnosti
RK

krakra

19. 11. 2009 8:45
Re: Favorit + sytič ?

Mám pocit že první favoriti měly karbec, ten měl sytič automatický, jenomže to prej nefungovalo správně, tak bylo možné si dokoupit (dodělat) ruční sytič.

Ten automatický se řídil podle teploty vody a né podle teploty motoru, voda se zahřívala pomaleji tak Favorit jel delší dobu na sytič a mělo to větší spotřebu.

0 0
možnosti

Host

19. 11. 2009 0:11
To je snad

kazdemu jasne ze jsme byli technologicky za Zapadem ... proste v okupovane zemi to neni tak jednoduche at uz tam vladne Mugabe nebo rus ...

0 0
možnosti

Host

19. 11. 2009 1:33
Re: To je snad

takže chceš říct že kdyby nám zde postavili ten radar tak bysme zase jezdili ve stodvacítkách?:-P

0 0
možnosti