Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo chtěl oltcita, byl rád, že odjel stopětkou

Zajít do autosalonu a koupit nové auto podle svých představ - tak jednoduché to ještě před dvaceti lety nebylo. I když jste našetřili dost peněz, nemuseli jste vytoužené auto vůbec dostat. Jako třeba bloger iDNES.cz Vlastimil Fürst: chtěl oltcita, odjel škodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kdo chtěl oltcita, byl rád, že odjel stopětkou

Bratře, modlil jsi se správně. Škodovka byla oproti Olcitu nesrovnatelne spolehlivejsi.

0/0
21.11.2009 11:17

Host

Oltcit

Oltcit jsem si koupil jakozto prvni auto, jezdim s nim rok a vse co se na nem pokazilo se vzapjeti samo od sebe spravilo :-) az na zapalovani, ktere jsem musel koupit nove. Mam uz odjezdeno ve vselijakych autech za necely rok co ridim cca 20 000, ale ve meste je az na spotrebu oltcit bezkonkurencni, na sirku ma 1,55m a otoci se prakticky na miste.

0/0
17.11.2009 21:17

Xladi

Oliviér

Jak se Olcitu říkalo, kamarádův otec si ho koupil a co vím tak s ním byly samé problémy, dokonce snad 2x musel měnit motor. Jednou jsme jeli do města a nedojeli jsme, byly to cca 2km, chtěl jsem jít pěšky ale kámoš že nebudeme chodit;-D. Mě u něj fascinovaly ty ovládací kužely pod volantem na tu dobu to bylo úžasný.

0/0
17.11.2009 18:26

Datel007

Re: Oliviér

Ono i ten jednoramenny volant měl své kouzlo.

0/0
17.11.2009 20:30

Host

Pane bože to je blábol.

0/0
17.11.2009 17:56

Host

Nevymýšlíte si trochu ?

Než napíšete nějaký článek , tak si alespoň ověřte fakta ! V roce 1988 se škoda 105 již nevyráběla !!!!!!!!!! Když budete podobné věci psát třeba do blesku , tak mi to nevadí , ale v motoristické rubrice to nepřejdu !

0/0
17.11.2009 14:02

Host

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Na oficiálních stránkách Škody-auto se píše, že vyráběly se paralerně Favority a staré typy. Nebyla to i náhodou Š105?

0/0
17.11.2009 14:23

Andee

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Jj, typ M se vyráběl až do roku 1990.

0/0
17.11.2009 14:39

Host

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Ale ne v motorizaci 105 , ta byla ukončena postupně v letech 1986-87. V roce 1988 se vyráběly pouze verze 120 , 130 a od nich odvozené 125,135,136.

0/0
17.11.2009 14:59

Andee

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Tak, tak... R^

0/0
17.11.2009 15:01

Host

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Rok sem rok tam, není to dneska jedno ? za chvíli stejně skončí ve šrotu a bude po parádě;-)

0/0
17.11.2009 15:41

Host

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

výroba 1O5ky skončila rokem 88 ale zbylé neprodané kusy byly dál v prodeji.....

0/0
17.11.2009 14:39

Andee

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

120 se dělala až do roku 1990

0/0
17.11.2009 15:00

Host

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

No ono se prostě říkalo stopětka všem, pokud si vzpomínám bylo jedno jestli 105 nebo 120 navenek vypadali takřka stejně.

0/0
18.11.2009 16:09

MartyKO

Re: Nevymýšlíte si trochu ?

Nemusí si vymýšlet. Stačí se podívat sem do rubriky na jiný článek:

http://auto.idnes.cz/unikatni-prehled-kolik-stala-auta-pred-rokem-1989-fr2-/auto_ojetiny.asp?c=A091117_170114_auto_ojetiny_fdv

Š105 se tam v ceníku objevuje i v roce 88.

0/0
18.11.2009 17:22

Host

Oltcit nebyl "podpultový"

Naopak bylo to jedno z mála aut, které nebyly na pořadník. Bez pořadníku na Favorita nebo Ladu nebyla šance, Oltcit se v r. 1989 dal koupit v pohodě - pravda, nedala se vybrat barva, ale jinak se to dalo koupit okamžitě. Ovšem byl to strašnej krám, i když vnitřek byl na tu dobu poměrně luxusní.

0/0
17.11.2009 13:33

Host

k zamyšlení

podle autora v roce 88koupil škodu a o šest let tedy v 94 jí prodával za 63? Trošku nesmysl

0/0
17.11.2009 13:03

Host

Re: k zamyšlení

proc? Tech 165tkm je ale hodne.

0/0
17.11.2009 13:28

romualda

Re: k zamyšlení

Je to možné, pamatuju si, že v roce 1996 se ceny škodovek z let 1985 - 6 pohybovaly kolem 50 tisíc, a130tky z pozdějších let byly i za 65 tisíc. Ale u modelů z konce 70.let už to bylo kolem 20 tisíc.

0/0
17.11.2009 13:46

Andee

Re: k zamyšlení

Jj, poslední modely eMka byly dokonce dražší, než stejně staré Favority, které trpěly řadou neduhů a poměrně dost korodovaly...

0/0
17.11.2009 14:43

Host

Re: k zamyšlení

Já tedy kupoval svoje první auto v roce 1995, "užovku" 105 za 17 300 (ještě si to pamatuju ... :-) ... tož nevím ...

0/0
20.11.2009 14:09

Host

Re: k zamyšlení

Kdepak, je to pravda. Sám jsem v r. tuším 93 prodal rapida 135 z r. 87 za asi 67 tis. , když novej stál  v 87mým  kolem 72 tis.  Takže  skoro na svejch!!!:-)

0/0
21.11.2009 22:38

Andee

No...

Jedinej slušnej Oltcit byl originál od francouzů - Citroen Visa R^

0/0
17.11.2009 12:34

Host

Re: No...

Omyl, originál od francouzů nebyla Visa ale Axel :-P

0/0
18.11.2009 8:58

Host

Re: No...

Byla to Visa. Axel by Oltcit prodavany ve Francii.

0/0
25.11.2009 11:13

Host

Oltcit

Oltcita máme dodnes a je to dobré auto - nemusím se starat o vodu a fridex, protože má vzduchové chlazení, i se sedmiletou baterkou nastartuje vždy okamžitě a spotřeba není vůbec tak vysoká, jak se říká - v průměru 7,8 l na 100 km a to jezdím spíše kratší trasy, nejvyšší spotřeba byla naměřené v zimě 9,3l, nejnižší 6,5 l. A téměř se nekazí, jen občas nějaká drobnost (zadrhávající lanko plynu, nefunkční blinkr atd.)

0/0
17.11.2009 11:22

Host

Re: Oltcit

To je vtip? My jsme olctita měli, ale po smrti byl za 6 let!!!! První rok to byla nádhera, ten design a zvlášt pak interiér byl na r.1989 na auta prodávaná u nás bomba. To jsme si to užívali. Ale brzo se na tom začalo všechno sypat. Když k tomu připočtu, že od minus 5C to netopilo a od -10 to jelo jedině s vytaženým sytičem, byli jsme nakonec rádi, že se to po 6 letech rozpadlo.

0/0
17.11.2009 13:28

romualda

Re: Oltcit

Je pravda, že topí hůř. Můj model je z roku 1989 a nemá moc najeto, jen 85 tisíc km, protože je koupený od paní, která přes zimu nejezdila a já také nenajezdím příliš mnoho, 5 - 6 tisíc km ročně. Sytič používám na nastartování a po pár metrech jej vypínám, v létě startuju vždy i bez sytiče a vytáhnu jej až před rozjezdem.

0/0
17.11.2009 13:37

Host

Mohl dopadnout

hůř a odjet s Tavrií;-D

0/0
17.11.2009 10:21

Andee

Re: Mohl dopadnout

Tavria jede k vám ;-D

0/0
17.11.2009 12:38

Host

Re: Mohl dopadnout

Oprava....odtlačit Tavrii ;-)

0/0
17.11.2009 15:39

tatianaK

mOtotechna

a v těch MOTOTECHNÁCH, jací to byli  šejdíři. Brali si jen úplatky a kdo dal víc  ten si mohl koupit náhradní díly.  Z  těch úplatku žijou určitě ješte dnes.:-)

0/0
17.11.2009 7:53

kaktusak

Koncem 60. let rodiče složili vinkulaci

a za nějaký čas mohli koupit Š1000MB.

Š120 byly volně prodejné, tak počátkem 80. let jednu koupili.

Pak chtěli koupit Favorita, ale už nekoupili, protože po převratu došlo k propadu životní úrovně a neměli na něj.

Tady je zajímavé sledovat, jak za socialismu rostla životní úroveň. První auto měli 12 let, druhé chtěli vyměnit už za 8 let. 

0/0
17.11.2009 2:14

Homer _ 3

Re: Koncem 60. let rodiče složili vinkulaci

Z toho je vidět co jsi za vola. O životní úrovni tvůj příspěvek nevypovídá vůbec NIC.

0/0
17.11.2009 8:40

Host

Re: Koncem 60. let rodiče složili vinkulaci

txy ses asi zbláznil8-onebo o té době nic nevíš, a rodiče na tebe zadělali až po revoluci. A nebo si chodil s klapkama na očích  a na uších  anechal si cokoliv nabulíkovat.

0/0
17.11.2009 11:16

prngrr

Re: Koncem 60. let rodiče složili vinkulaci

jestli rodiče prodávali třeba v zelenině nebo v masně, tak chápu, že se za socíku měli dobře

podobným profesím se životní úroveň asi krátkodobě zhoršila

0/0
17.11.2009 17:35

Kapitán Hollister

v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

a tak otec víc než kd yjindy zuřivě procházel autobazary, Mototechny a listoval v katalozích a časopisech a uvažoval o koupi Oltcitu. Už t vypadalo, že ošuntělou  asilně ojetou škodověnku z troku 1977 po deseti letech vyměníme za svěže vyhlížejícího Olcita vínové barvy, jaké se dělaly nejčastěji, když v tom si otecko povšiml jenoho závažného faktu  ato ice, že Oltcit má velmi velmi vemi slaboučký motor. Tak z toho sešlo. ;-D

0/0
17.11.2009 2:05

Kapitán Hollister

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

  apro naše teenagery-tehdy se auta sháněly neskutečně ztuha, nebyl tu dnešní masivní dovoz ojeiin ze západu jako nastal po roce 89 a prodeje nových aut neuvěřitelně kolabovaly díky neschopné distribuci řízené neschopnými senilními dědky v centrálním plánování a bilancování.

0/0
17.11.2009 2:10

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Slaboučký motor??? Oltcit má objem válců 1129 ccm, což je třeba víc než mnohem větší Š 105.

0/0
17.11.2009 11:24

Andee

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Oltcit 41kW při 6250 otáčkách/min a 77,5 N/m při 3500 otáčkách/min, hmotnost 875kg

Š105 34kW při 4000 otáčkách/min a 74,5 N/m při 3000 otáčkách/min, hmotnost 855kg

Š120 43kW při 5200 otáčkách/min a 86 N/m při 3000 otáčkách/min, hmotnost 885kg

z výše uvedeného plyne, že ten motor v Oltcitu opravdu žádný zázrak nebyl. O něco málo lepší, než Š105, ale díky o něco vyšší hmotnosti to velký rozdíl nebyl. Š120 při téměř shodném zdvihovém objemu měla jednoznačně lepší motor R^

0/0
17.11.2009 12:25

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Ta cisla ohledne skodovek jsou nejaka zvlastni. Vykony podle norem EHK:

105: 33.1kW /4800 a 72.8 pri 3000; 120: 36.7kW/5000 a 82Nm/3000 

120LS: 40.5kW/5200 a 85.5Nm/3250; 130: 43kW/5000 a 97Nm/2850 

136: 46kW/5000 a 1000Nm/3000

otazka podle ceho jsou ty parametry oltictu (tolerance, s prislusenstvim/bez atp.)

0/0
17.11.2009 13:19

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

výkon je věc jedna ,jak to jede, věc druhá -  s olcitem jsem jel 150 km/h podle stopek na po rovině dálnici (tak 15let to bude) to se 120 ne s tim měl problém i favorit "50kW",

0/0
17.11.2009 13:28

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Jo ale 3% klesani a 15km/h vitr v zadech, to pak padaji rekordy. A do kopce to oltcitarum taky moc nejelo.... Ale byla to neskodovka a pocit mit neskodovku mnoha lidem stal za to (podne jako dnes), ikdyz tehdy to, v pripade oltcitu bylo tvrde vykoupeno.

0/0
17.11.2009 13:36

Andee

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Bude to asi podle ročníku... vyráběly se dost dlouho, v motorech se měnily průměry a zdvihy válců, takže se to může mírně lišit. Každopádně ten motor v Oltcitu opravdu žádnej zázrak nebyl.

0/0
17.11.2009 14:33

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Vrtani a zdvihy se naopak nemenily, bylo 1046, 1172? a 1289.

0/0
17.11.2009 18:56

Andee

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Máš pravdu, spletl jsem si to s přechodem od Š100/110 ke Š105/120. Tehdy se zmenšil průměr válců a prodloužil zdvih.

0/0
17.11.2009 23:42

romualda

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Můžeme také porovnat rychlosti - Oltcit max. 148 km/h, Š 105 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 Oltcit 17 s, Š 105 23 s. Ty hmotnosti mne udivují - opravdu je Š 105 lehčí? Vždyť Oltcit měří na délku cca 3,7 - 3,8 m, škodovka kolem 4,2 m.

0/0
17.11.2009 13:40

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Proc furt to srovnani se s105. Kdyz vezmene S120LS jsme na 40.5kW a vmax 150km/h. Ale tohle je opravdu zabomysi valka, proste parametry podobne. Ale z hlediska spolehlivosti a provozu, bych si (z tehle dvou) vybral skoduli.

0/0
17.11.2009 13:47

romualda

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Možná je to kus od kusu..ale mi u Oltcita vychází průměrná spotřeba 7,8 l a to jezdím spíše kratší trasy a do města. A Oltcit se závažně nekazí, za ty roky byly jen drobnosti - např. zadrhávající lanko plynu, vadná pojistka (motor nedržel volnoběh), nefunkční blinkry, viklající se volant. A před rokem a půl prošel STK bez oprav.

0/0
17.11.2009 14:32

Host

Re: v roce 1987 už bylo naší Škodě 105L rovných deset let

Je to tak, že Olcit má boxera a tam se trošku jinak počítá výkon. Boxer je všeobecně pružnější, je fakt, že škodověnkám dával Olcit na prdel dyckyR^

0/0
18.11.2009 17:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.