Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hamburgery od italského šéfkuchaře: půlka chryslerů budou fiaty

Objem ničím nenahradíš, říká americká poučka. U Chrysleru se ji ale asi začnou odnaučovat - v jedné z nejameričtějších automobilek totiž přebírají otěže Italové od Fiatu. A to jsou odborníci na malá auta s malými motory. Jestli z toho bude úspěch nebo průšvih, ukáže následujících pět let. Nově vzniklý italsko-americký obr už odhalil své plány.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

1.2 HTP = objem ničím nenahradíš

  VW-Skoda  RvRv[>-]RvRv 

0/0
23.11.2009 22:06

Host

Objem ničím nenahradíš

je podle Francouzů  výrok E.Bugattiho, podle Italů E.Ferrariho ...   ;-D 

V každém případě si ho vzali k srdci  hlavně Amíci  ( a částečně Rusové) a chudá soc. Evropa dělá dodnes z nouze ctnost :-/ Ono je totiž trochu rozdíl jet po Státech 1000 mil s autem, kde si motor vrní kopec nekopec svých 1800 otáček a puštěná klima neznamená automaticky 30% pokles jeho výkonu  oproti nějaké uječené třináctistovce  co  se musí točit jak křovinořez aby se vůbec rozjela  ...Kdo to má ty desítky hodin poschouchat?8-o  Státy  holt nejsou   předměstí Paříže a ostatně celá Evroppa má dohromady rozměry Texasu a dvou jeho sousedů na každou stranu  ...

0/0
23.11.2009 21:33

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

0/0
23.11.2009 21:36

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

;-D;-D;-D;-D A Škodovka pod bičem VW vyrábí tříválce 1.2 HTP  ;-D;-D;-D;-D

0/0
23.11.2009 22:05

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

To jo, největší rozdíl je především v tom, že v  USA se těch 1000 mil jede dvakrát tak dlouho a s dvakrát takovou spotřebou ;-D

0/0
23.11.2009 21:37

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Neřekl bych :-/ Dáš automat a jedeš v podstatě lidu(auto) prázdnou krajinou a i ten 6,5 V8Hemi si vezme v tomhle stabilním režimu nějakých 10-11  litrů  i když je venku +50 st., ty máš uvnitř 20 , puštěný radio, občas kávovar a děti vzadu čuměj na nějakou pitomost v notebooku  :-) 

 "Závodit" na tyhle štreky tam nemá naprosto  smysl a  aspoň z toho auta každých 5 hodin  vystoupíš jako relativně zdravý a funkční člověk ....

Neumím si moc dobře představit jak se "roztočeným"  F-Puńtem 1,2  "řítím" přes Nevadskou poušť ... 8-o    

0/0
24.11.2009 0:07

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Ještě pozn.: Je to naprosto jiný svět, s jinými dimenzemi  a  pokud jej člověk osobně nezažije, nemá smysl jej  jakkoli podle našich evropských měřítek hodnotit, tím méně kritizovat ... :-/  Z toho, přesněji z neznalosti prostředí,  mimochodem těží všechny ty "antiamerické"  nálady a postoje , zhusta tu různými týpky po desetiletí živené ...:-P 

0/0
24.11.2009 0:29

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

No to je tak úúúúžasné, že si to vezme 10-11 litrů při rychlosti 90-100km/hod. Ne, nemá naprosto smysl plazit se 1000 mil o půl dne dýl, proto taky každý Amík, kterého jsem kdy po Evropě vezl, nám tu ty rychlostní limity záviděl, že ;-D. A taky ne každej má 1,2 Punto, ale i kdyby, na to, plazit se u nich tou devadesátkou by nijak "roztočené" nebylo. Ano, tu liduprázdnost (někde) jim lze závidět, ona tam taky zdaleka není všude, ale to je asi tak všechno.

0/0
24.11.2009 8:52

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Dvakrát taková spotřeba ??

Dodge Caliber 2,4 VVT + CVT2 převodovka - 9 l / 100 km (10 l/100Km LPG)  - takhle vypadá dvojnásobná spotřeba amerického vozu.

Na to se s těží dostaneš se slavnou Schade HTTP - ve 130Km/h jsem s ní jezdil za 10-11 benzínu a v té jízdě je taky nepatrný (ale opravdu jen velice nepatrný rozdíl);-)

0/0
24.11.2009 7:57

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Ne každej má HTP, jestli sis nevšiml.

0/0
24.11.2009 8:52

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Dobrá (jen se do ní dobře strefuje - pač ji vydávají za vrchol ekologie), ale na dvojnásobku prostě nejseš ani oproti jiným benzínovým autům.

0/0
24.11.2009 14:59

smajlik :)

Re: Objem ničím nenahradíš

To je v Evropě, kde je takovej boom dieselů, docela dobrá hláška ;-D

0/0
24.11.2009 15:26

Host

Re: Objem ničím nenahradíš

Ne každý chce jezdit traktorem a trousit brikety.

Kolik z těch smraďochů má filtr pevných částic ? Jel jsi Ty osobně za svým autem ? Asi ne - jinak bys aspoň tušil jak vám ty diesely páchnou.

Račte si všimnout, že emisní limity pro benzínové vozidlo jsou ve stejné kategorii EUROx řádově přísnější než pro naftu. Co se týče podílu pevných částic je u benzínu mnimálně od EURO3 limit = 0 , a toto splňovalo jej už Fávo. Takže až to bude splňovat TDDDI tak přiď a povyprávěj nám o něm.

0/0
24.11.2009 22:15

Host

furt lepší Fiat

než třeba VW,nebo Peugeot.. nebo dokonce amerika... Americká technika je opravdu zastaraláRv

0/0
23.11.2009 19:48

Host

Re: furt lepší Fiat

Možná "zastaralá", ale účinná ! ;-D Mimochodem většina dnešních "extras" od airbagů přes ABS přišla do Starého Světa právě odtamtud.  To,  že by   motor Fabia 1,2 HTP byl  ve většině jejich aut  dobrý   leda tak na pohon stěračů je dané holt rozměry toho území ... :-/  Ostatně asi není náhodou , že v dalších  zemích podobné  velikosti je tomu víceméně  stejně  -  Kanada, Rusko, Austrálie  a d.  ...:-) 

0/0
24.11.2009 0:46

Host

Re: furt lepší Fiat

jojo, většina těchto moderních vynálezů přišla do Evorpy z USA, ale hlevně proto, že tam o ně nikdo nestál. (první seriové auto s airbagem Chevrolet Impala 1973, následující rok další modely, za první tři roky se prodalo cca 10000 airbagem vybavených vozů)

0/0
24.11.2009 10:50

Host

Re: furt lepší Fiat

jediný co nám dala Amerika dobrýho, jsou automatický převodovky..

K čemu mi tu bude motor Hemi? I když 1.2htp je taky na prd..

0/0
24.11.2009 14:55

def...

Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

Opravy v autorizovanem servisu - jesteze to je firemni auto Rv , auto je stare ROK a par mesicu, a snaz se jak chces, prumerna spotreba 8-9L NAFTY

motor cuka - cosik pry seridili, pak se stejna zavada objevuje cca 2-3mesice porad dokola

nefunkcni ventilator klimatizace - 10dni v servisu - vymenena RJ

nesviti prave svetlo (cele) - 4dny v servisu - vymena svetla, elektroinstalace a jeste nejakych hejblatek

vymena spojky - neco pres mesic, protoze dily se nepodarilo objednat

0/0
23.11.2009 14:59

def...

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

opet nefunkcni ventilator klimatizace - po tydnu vymenena RJ

umrela palubni deska - vymena RJ a radia

servisni vymena oleje - uz za 5 dni bylo hotovo !

klimatizace sepne na nejvyssi vykon (tj v aute kosa) a nejde s ni nic delat - tyden a neco - vymena RJ

nefunkcni klakson - 14dni

0/0
23.11.2009 15:00

smajlik :)

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

To je toho, podobný příhody u jednotlivejch aut znám u většiny značek, a u těch, co náhodou ne, je to spíš tím, že s těma autama nepřijdu do styku, než že by to vůbec nikdy žádné nedělaly.

0/0
23.11.2009 15:02

def...

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

samozrejme je to kus od kusu u kazde znacky, proste zmetek, ktery sjel z linky do prodeje, ale znam spokojene majitele, vW, Fordu, Skodovek i cehokoli jineho, ale ze bych potkal nekoho spokojeneho s "novejsim" Fiatem? ...to fakt ne...

0/0
23.11.2009 15:06

smajlik :)

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

Já už neznám s novějším Fiatem skoro nikoho, pokud beru osobáky. My končili dvojkovými Punty, mmch. velmi povedená věc. Sypajících se a problémových VW, Fordů a Škodovek znám dost, ale to je tím, že jich je obecně hodně a ke mně se spíš dostanou problémová auta. Procentuálně v tom extra rozdíly nejsou. A spíš byl vždycky nějaký problémovější model, než značka dlouhodobě. Vždycky se i u neoblíbené značky najde jeden model, co se povedl, a naopak i u tradované "nejlepší" a "poctivé" značky model, co se nepovedl. Navíc se u jednotlivých modelů dost liší ty funkční celky, s kterými je probém. To se pak porovnává ještě hůř.

0/0
23.11.2009 15:17

Baxter

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

Já mám Lineu 1,4TJet asi tři měsíce a zatím bez problémů, 100% spokojenost. Tak doufám že podobná martyria jak zažívají přátele s poruchovými Passaty mě nepotkají.

0/0
23.11.2009 15:30

Host

Re: Fiat Linea 1.3D - krasne auto (ale jen na pohled)

jestli náhodou nekecáš ale elektronika je německá a tak bych se tomu nedivil.jak je někde něco německýho,tak je to nejlepší předpoklad maléru i kdyby to auto bylo sebelepší.

0/0
23.11.2009 18:33

detour

Dodge

Chrysler je mi ukradený, líto je mi Dodge.

Už vidím scénu z obchodu. A:"Chtěl bych si koupit Challengera SRT/8." B:"Bohu žel, ten se už nevyrábí/nedováží. Nebyl moc ekologický a měl příliš velkou spotřebu. Ale místo něj Vám mohu nabídnout nejnovější Fiat Sfidatore, který má se svým předchůdcem mnoho společných prvků- 4 kola, 2 dveře, benzinový motor." A: "Benzínový motor, hmmm, a jaký má objem?" B:" 55 cui na ..." A:" 55 cui na válec? To je skvělé, 440 mi už dlouho chyběla!" B:" Ne, na 3 válce. Je to 3 válec!"

0/0
23.11.2009 13:36

Host

Stret dvou svetu

Sem docela zvedav, jak tohle dopadne.... snad si ale Fiat na Chrysleru nevylame zuby jako Mercedes a bude to dobry R^

0/0
23.11.2009 12:38

Host

Pro info...

Jen pro informaci:Kontrolní otázka pro všechny zatvrzelý antiFiatáře, víte jaká automobilka stála u zrodu technologie CommonRail než jí odkoupila firma Bosch? P.S. Fiata nemám ale problém s ním taky nemám...

0/0
23.11.2009 12:33

Host

Re: Pro info...

víme, poprvé použito ve FIATu Croma, není-liž pravda?

0/0
23.11.2009 12:34

smajlik :)

Re: Pro info...

Ne.

0/0
23.11.2009 12:39

Host

Re: Pro info...

tipoval jsem to na Alfu a je to skutecne Alfa R^;-)

0/0
23.11.2009 12:42

Ellefsen

Re: Pro info...

a do které Alfy? A rok? Protože já bych taky souhlasil s tou Cromou, ta měla přímý vstřik už na koncio 80. let...

0/0
23.11.2009 12:48

Ellefsen

Re: Pro info...

i když souhlasím, že ne každý přímý vstřik je Common Rail, že...

0/0
23.11.2009 12:50

Host

Re: Pro info...

Tak nak - bude to v detailech a terminologii - ja mrk klasicky do Wikipedie na heslo 'Common rail' ;-D - a tam je to brany jako technologie vyvinuta az v 90's, takze prvni auto tam je Alfa Romeo 156 1.9 JTD v 1997, pozdeji tehoz roku Mercedes-Benz C 220 CDI

0/0
23.11.2009 12:53

Ellefsen

Re: Pro info...

a kdy si hodíš na wiki Fiat Croma, tak v článku najdeš, že měla první přímý vstřik u dieselů - takže pan host, který říkal, že croam minutu poté co byla zveřejněna otázka má buď znalosti v motorářství, nebo je to fanda do FIATu anebo mu sedla otákza ;-D

0/0
23.11.2009 12:55

Host

Re: Pro info...

Je tam "first passenger car in the world to have a direct injection Diesel (Turbo D i.d.) engine in (1986)." - ale ja mam v motorarstvi znalosti limitne se blizici nule, takze jakej je v tom rozdil nevim ;-D Kazdopadne je to stejne v zasade jedno, protoze jak Alfa, tak Fiat patri pod Fiat Group jako koncern R^

0/0
23.11.2009 13:00

smajlik :)

Re: Pro info...

První přímý vstřik u dieselů v Cromě je ptákovina, nejprv byl obecně přímý vstřik, pak se začala používat vírová komůrka, protože přímej jde strašně tvrdě, a teprve když se zvládla technologie pilotních vstřiků a citlivého řízení předvstřiku, začal se zase používat přímej. Co si asi tak myslíš, že má třeba vejtřaska, nebo starej transit? To samý, nechanickej přímovstřik, proto jdou tak tvrdě.

0/0
23.11.2009 13:01

Host

Re: Pro info...

...jen že automobilka Fiat stála u vzniku řady zajímavých technologií a jelikož se pohybuji u vzniku a vývoje některých věcí pro automobilky vím, že řada těch věcí je možná teď nedoceněných, ale v budoucnu se to snad změní...jo a k té poruchovosti, Fiat měl takové temnější období, ale dnes je to už pryč...řada těch věcí, co tady kritizujete je způsobena především problémy u výrobků z řad subdovavatelů, zejména elektronických soušástek...sám jsem to na vlastní kůži poznal u zcela nové Toyoty a jejího vstřikovacího palivového systému...ale přece za to nebudu odsuzovat Toyotu a říkat, že dělá poruchový auta...prostě pech...:-)

0/0
23.11.2009 13:56

Host

No nazdar...

Tak jestli na tom budou kvalitativně ty nový ameriky po 60 tisících ujetejch kilometrech tak, jako fiaty, tak potěš...Další značky, který si škrtám z budoucích možnejch aut v mém výběru...

0/0
23.11.2009 10:09

Host

Re: No nazdar...

neplácej nesmysly  - až vyrosteš z autosedačky a nebudeš kupovat jenom burago zkus  najet  v nových fiatech aspoň 100 000km a pak tu povídej co budeš škrtat. ;-D 

0/0
23.11.2009 11:08

Host

Re: No nazdar...

Těmhle hospodským znalcům nemá cenu nic vysvětlovat.Že třeba v motorech je Fiat v poslední době na špičce,nejspíš nikdy neslyšel.

0/0
23.11.2009 11:16

Danny_Kay

Re: No nazdar...

Na spicce v motorech??? To snad ne...tvrdi kdo? Zalezi z jakeho hlediska, ale na spicce je prave nemecke BMW a Honda s Toyotou.

0/0
23.11.2009 11:48

Andee

Re: No nazdar...

No, to je sice pravda, ale třeba výborná 2,2 commonrail od Hondy přišla s obrovským zpožděním za podobně zdařilými motory od Fiatu. Toyota má ztrátu podobnou. Co se týče novinek, tak tam je Fiat s novinkami mezi prémiovými značkami MB a BMW jako jediná "konfekce".

0/0
27.11.2009 1:05

Host

Re: No nazdar...

tos měl ale divoký sny chlapče. od itala jedině tak špagety, teda pokud se nechceš stěhovat do servisu ;-D

0/0
23.11.2009 12:02

def...

Re: No nazdar...

;-D;-D;-D;-D

jestli je ted fiat na spicce s kvalitou, tak by mela byt radeji zrusena, a smazana cela firma... BTW 100.000km to auto sice najede, ale za cenu oprav dalsiho vozu Rv

0/0
23.11.2009 14:47

Host

Re: No nazdar...

Kravina jak mraky, koncern Fiat je opravdu na špičce, co se týká motorů a designu, kvalita je taktéž oproti rokům 1988 až 2006 velmi zlepšená..

0/0
23.11.2009 19:51

Host

Re: No nazdar...

100 000 ve fiatu no to potěš teda, to je teda řehole :-P

0/0
23.11.2009 12:03

Host

Re: No nazdar...

a máš fiat?

0/0
23.11.2009 19:52

cassul

no nevím

Pro "ameriky" byly velké motory výhodné i proto, že pro tamní silnice - rovné, široké a se značnými rychlostními limity byly ideální - jakmile se jednou rozjede, tak si bouchne jen občas - výslednem je ohromná výdrž a spolehlivost. Evropa je úplně jiná, máme úzké ulice, se spoustou zatáček a křižovatek, pořád se řadí, brzdí a rozjíždí - proto tady šel vývoj cestou nízkoobjemových, ale vysokotáčkových motorů. Takže se uvidí, jestli bude nějaký Fiat do USA vůbec vhodný, jestli objektivně nevýhody nepřeváží...

0/0
23.11.2009 7:44

Host

Re: no nevím

No nevím, v USA je max. speed limit v Texasu a to 80 mph (cca 130Km/h) což bych  značným limitem nenazýval a zdaleka ne všichni Amíci jezdí pouze po dálnicích, značnou část najezdí také po městech, kterých je více jsou větší než v Evropě, takže  se řadí, resp. automaty řadí, brzdí se a rozjíždí  možná ještě více než v Evropě....

To že pro amíka začíná auto "na šesti válcích, třech litrech objemu a pěti metrech délky" je věc jiná.   

0/0
23.11.2009 8:48

Host

Re: no nevím

No ale bezne limity jsou - maximalka 110 kmph na dalnici a jsou staty, kde je i 96 kmph... takze tak.

0/0
23.11.2009 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.