Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K nejbezpečnějším autům patří dle crashtestů korejský chevrolet. Průšvih má toyota

Ještě před pár lety jsme si z korejských aut utahovali. Daewoo změnilo jméno na Chevrolet, tvrdě zapracovalo a dnes je velkým překvapením evropských crashtestů. S ostudou odjíždí z laboratoří EuroNCAP malá Toyota Urban Cruiser, která předvedla slabou ochranu posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tazatel

Hele, když je to tady plné odborníků, můžete mi někdo prosím dát informace jak dopadl v testech Chevrolet Lacetti? A takový kecy jako, že je Daewoo na h.... apod si strčte, mě jde o fakta a ne abych tady četl kvazizaručené informace. Díkec všem kteří chápou moji otázku a mají na to dát mi plnohodnotnou odpověď. Jinak možná je na to brzy, ale "hezký svátky".

0/0
19.12.2009 22:18

Biermann

Re: Tazatel

No treba tady http://www.zoomgadget.com/2009/11/lacetti-and-matiz-creative-were-well.html pisou, ze dostal 5 hvezd. Nicmene primo na euroncap.com ho to vubec nenabizi. Tak nevim.

0/0
20.12.2009 21:41

Host

Re: Tazatel

Moc díky, já bych však potřeboval něco k CH Lacetti SW, ideálně r.v. 2005. Ale to mi asi nikdo nesežene co?

0/0
30.12.2009 17:29

pravice a pravda zvitezi

Daewoo určitě není bezpečnější než toyota

Na to vsadim cokoliv.

Mimochodem taková bezpečnost chodců, mě jako řidiče zajímá určitě nejvíc co se mojí bezpečnosti týká Rv;-€

0/0
17.12.2009 9:46

Host

Re: Daewoo určitě není bezpečnější než toyota

Auto by mělo být bezpečné nejen pro posádku, ale i pro  své okolí které potencionálně ohrožuje ;-)

0/0
18.12.2009 7:11

Host

Kecy

Korejci si ty hvězdičky zase koupili

0/0
13.12.2009 11:49

FenyAMG

Re: Kecy

Já bych tomu snad i věřil...

0/0
13.12.2009 17:20

Host

Re: Kecy

Jak to víš? a jak zase?

0/0
15.12.2009 10:43

pravice a pravda zvitezi

stačí vědět že je to daewoo...

0/0
17.12.2009 9:52

Host

Re: Kecy

ale to si pleteš hvězdičky si kupují ti severní.

0/0
18.12.2009 15:02

Host

Re: Kecy

to by jsi se divil z jakých materiálu je stavěný Hyundai , Kia. Jakých závratných chyb se dopouští korejci při výrobě jednotlivých dílů. Ti nerespektují ani základní normy na zpracování už tak ubohého recyklovaného kovového materiálu. Ty sváry a podobně to se chce jednomu zvracet. Zaplatily asi někomu tučný úplatek, nebo vyrobily pár kusů jen na zkoušky tak jak mají vyrábět všechna auta.Potom prochází, stačilo by vzít jakékoliv auto od prodejce, rozebrat ho a jeden by se nestačil divit;-D

0/0
23.12.2009 13:25

Host

Re: Kecy

ALE pán chytrý co,že bys pracoval v Hyundai nebo Kia???tak se divím že německo má plné cesty i30,že by jím nešlo o bezpečnost[>-]

0/0
30.12.2009 13:14

Host

Re: Kecy

Hm, škoda jen, že právě EuroNCAP kupuje auta anonymně od dealerů právě s ohledem na to, aby k podobnému ovlivnění nedošlo. Projdi si napřed způsoby výběru a získávání aut k testům a pak něco povídej! Možná pokud bys věděl něco více o modelu CRUZE - je to koncernové auto GM, platforma společná s novým Opelem Astra, karosérie designovaná v Německu s ohledem na bezpečnostní parametry jak evropské (reprezentované EuroNCAP), tak severoamerické.

0/0
3.1.2010 15:32

Host

Alto

Suzuki Alto se u nás prodává, že je ho plný článek? Třeba SX4 dostala 4 hvězdy a USA mezi compact cars dopadla velmi dobře. To je samozřejmě ale dva roky stará informace.

0/0
11.12.2009 13:35

Host

Následky nehody vozidel.

Zdravím motoristy.

Já se kloním k těm , kteří hovoří o naprosto stejných - následcích na všech vozidlech při diskutovaném teoretickém pokusu.Musíme v pokusu vyloučit všechny okolnosti , které v praxi například při čelním střetu odhodí vozidla do boku a  další.

 Každé ze zúčastněných vozidel na pokusu . má stejnou hmotnost a stejnou rychlost - tedy stejnou pohybovou energii. Zastavíli-se při střetu zůčastněná vozidla na nulovou rychlost , při protijedoucích vozidlech ve stejném okamžiku , tak každé z vozidel přemění svoji(stejnou) energii na stejnou  práci - stejné následky střetu , stejně jako když se zastaví o pevnou překážku . Tedy následky střetů , budou ve všech případech na všech zůčastněných vozidlech totožné.Protijedoucí vozidlo se stejnou energií , je prakticky pevnou pžekážkou pro káždé z protijedoucích , střetnuvších se vozidel.

0/0
11.12.2009 9:12

Host

Re: Následky nehody vozidel.

Výjimkou je ,že když větší vozidlo narazí do menšího vozidla tak  odhodí menší vozidlo a nezabrzdí na nulu , tak zpomalení a síla působicí na ososby uvnitř ve větším vozidekl bude menší a následky také menší.

0/0
18.12.2009 15:05

me2di

Bych doplnil, ze minule Aveo propadlo sice v evropskych

testech, ale melo plny pocet v USA testech..je to dane tim, ze se auta navrhuji na trhy/testy, kde se budou nejcasteji prodavat..Testy se mirne lisi .Ten novej Chevrolet, je navrhnutej primo pro EU, tedy evropsky testy, tak jako vetsina aut v Evrope...

0/0
10.12.2009 12:59

Host

CRUZE

CRUZE - pekne auto za peknou cenu. Akorat ten motor v zakladu 1.6 je tezka bida ! Viz. testy

0/0
30.11.2009 14:49

Host

Re: CRUZE

těžka bida je 1,4  v Yeti

0/0
1.12.2009 10:15

Host

Re: CRUZE

Nemyslels 1,2l Turbo??

0/0
3.12.2009 13:37

wildos

Re: CRUZE

chce to méně číst  a více jezdit ;-D základ v každém autě je na pytel...

0/0
1.12.2009 12:25

Mak1

Re: CRUZE

Protože jsem v létě kupoval nové auto, byl jsem se podívat i na Cruze - a co mě dostalo bylo, že má tak úzký sedák, že jsem se tam se svým zadkem tak tak vešel - a to nemám moc velkej zadek ;-)

0/0
30.12.2009 10:48

pan.klobouk

zprisneny protokol?

tomuhle se vzdycky musim jen smat, proc se delaji testy v 60 km/h? proc ne aspon 80km/h? vime jak vykonna jsou dnesni auta, vime jake rychlostni limity plati na silnicich... ale testuje se uz roky v sedesati a spousta aut z toho vyjde jako super bezpecnych. ok, testy maji nejakou vypovedni hodnotu... ale je to dobre max. tak nekam do tabulek, jako zajimavost nebo tahak pro automobilku. :/  

0/0
30.11.2009 14:12

Host

Re: zprisneny protokol?

No asi proto,že dobrý matematik ,ale spíše pro tohle určený program to dokáže přepočítat na různé rychlosti,když by na to přišlo.A jinak při 80 by takovýto náraz na tvrdo asi lidský organismus nezvládl ne.A částečně se dá bezpečnost od toho odhadnout.Když například vidím u kterých vozů jak je zkroucená kastle,kde se víc palubka dotýká kolen figuríny apod.apod.

0/0
30.11.2009 16:07

Andee

Re: zprisneny protokol?

Hlavně jde o to, že většinou nenarážíš cestovní rychlostí, ale stihneš něco ubrzdit.

0/0
30.11.2009 17:15

Host

Re: zprisneny protokol?

To je dobre, ze je Vam to k smichu, zrejme jste jeste nezazil dopravni nehodu. Rychlost je relativne mala, byla zvolena takova, ktera odpovida rychlostem pri niz dochazi vetsinou ke skutecnym nehodam. Automobily pred stretem brzdi. A vnitrni organy lidskeho tela kupodivu nemaji rady velke zpomaleni, to uz je vetsinou dotycnemu jedno. Mimochodem, pokud mate v poradku brzdy, zkuste si ve 40 km/hod dupnout na pedal.

0/0
30.11.2009 20:54

pan.klobouk

Re: zprisneny protokol?

to je mi vsechno samozrejme jasne. ;) ja jen poukazoval na fakt, ze ta sedesatka uz se pouziva leta, pritom auta i bezpecnostni prvky jsou za ty roky uplne jinde. jsou to zkratka takove testy pro testy

zrovna tak ano, pri nehode se (vetsinou) brzdi, ale pokud jde o celni stret a obe auta jedou 60 km/h, je to razem jako 120 km/h do zdi. a stejne je to pri bocnim narazu, tam k brzdeni kolikrat ani nedojde, treba pri nehode na krizovatce.

poukazuju zkratka na ten smesny fakt, ze nekdo kdysi, pred davnymi casy rekl, sedesat. dejme tam sedesat, pratele. nejake testy musi byt, nejake srazky v nejake rychlosti se musi provest, nejake cislo tem autum dat musime. budiz testy a normy 

0/0
1.12.2009 0:43

dYvY

Re: zprisneny protokol?

Kdyz jedou 2 auta proti sobe 60 km/h tak je s toho 120 do zdi? A na to jsi prisel jak?

Kdyz jsou to 2 stejna auta, tak vysledna rychlost je porad jako 60 km/h do zdi.

A je blbost testovat auta treba pri 80-ti kilometrove rychlosti kdyz jich vetsina boura pri  sedesatce.

0/0
1.12.2009 10:08

Host

Re: zprisneny protokol?

"Kdyz jsou to 2 stejna auta, tak vysledna rychlost je porad jako 60 km/h do zdi." - Nesmysl. 1. srážku dvou aut nelze přirovnávat k nárazu do zdi, protože zeď se nedeformuje a zeď se neodsune. 2. Už jen selský rozum zřetelně evokuje myšlenku, že pokud auto jedoucí 60 km/h narazí do stojícího auta, je energie nárazu (a tedy dopad na posádku) zásadně menší, než v případě srážky dvou aut jedoucích každé 60 km/h. Rychlosti se pochopitelně sčítají.

0/0
1.12.2009 11:45

dYvY

Re: zprisneny protokol?

Zakon akce a reakce ti nic nerika? Zed kdyz se nedeformuje, tak pusobi na auto uplne stejnou silou jako auto na zed. To znamena, ze kdyz proti sobe pojedou  stejna auta stejnou rychlosti, tak vysledek bude pro kazde auto stejny jako kdyby bourala do zdi.

Selsky rozum viditelne nekdy nefunguje.

0/0
1.12.2009 11:53

Host

Re: zprisneny protokol?

Při nárazu do zdi se na deformaci použije jen energie tvého auta, při srážce aut i toho druhého...rozhodně bych nechtěl riskovat, že druhé auto moc deformovat nepůjde a sešrotuje to mě.

0/0
14.12.2009 14:23

Host

Re: zprisneny protokol?

"pokud jde o celni stret a obe auta jedou 60 km/h, je to razem jako 120 km/h do zdi." - Pokud mají obě auta parametry zdi (absolutně se nedeformují, neuhnou ani v jednou směru ani o milimetr), pak bys měl pravdu.

Jenže skutečnost je dosti jiná...

0/0
1.12.2009 11:41

dYvY

Re: zprisneny protokol?

Vysvetluji vyse. Je to zakon akce a reakce. Kdyz do sebe nabouraji stejne auta, tak se deformuji v jednom bode. Kdyz misto jednoho auta bude zed. Tak se druhe auto bude deformovat zase v jednom bode a vysledek pro nej bude uplne stejny.

0/0
1.12.2009 11:57

Host

Re: zprisneny protokol?

"Kdyz do sebe nabouraji stejne auta, tak se deformuji v jednom bode." - v jednom bodě? Víš vůbec, o čem píšeš??? Auta se při havárii nedeformují v bodě, ani v přímce, ani v rovině, ale v prostoru.

0/0
1.12.2009 12:16

Host

Re: zprisneny protokol?

Přesně, ještě by mě zajímalo kam se vypaří setrvačnost asi 1,5 tuny druhého auta oproti zdi.

0/0
1.12.2009 12:37

pan.klobouk

Re: zprisneny protokol?

vyborne, tak z testu... jsem tu nechtene rozviril fyzikalni debatu ;)

je-li tu nejaky profesor, at se prosim zapoji, ale opravdu ciste po selsku: zed si stoji a nic nedela. kdezto celni stret s jinym autem v sedesati... to druhe tak nejak pusobi tou sedesatkou. no alespon ze nikdo nenapsal, ze se to vyrusi, ze vlastne sedesat bez sedesati... zadna nehoda se nestala, rychlost je na nule ;D

0/0
1.12.2009 16:49

Host

Re: zprisneny protokol?

"alespon ze nikdo nenapsal, ze se to vyrusi, ze vlastne sedesat bez sedesati... zadna nehoda se nestala, rychlost je na nule "

... a vědci a konstruktéři mají hned námět zkusit něco vymyslet, aby to takhle fungovalo ;-)

0/0
1.12.2009 18:39

dYvY

Re: zprisneny protokol?

To neni pravda ze zed nic nedela! Zed pusobi na auto zrovna takovou silou, jako auto na zed. To se snad shodneme. To se probira ve fyzice na zakladce!

A kdyz zed pusobi stejnou silou jako auto a bylo by tam misto zdi auto, tak vysledek je STEJNY.

0/0
1.12.2009 23:48

Host

Re: zprisneny protokol?

Pane, trochu se zamislete a představte si třeba, že místo auta by se proti Vám pohybovala ta zeď 60 km rychlosti a vy proti ni jedete taky 60 km/h, tak se ty rychlosti sčítají a je to stejné, jakobyste jel proti stojící zdi rychlosti 120 km/h. To jsou základy fyziky:)

0/0
2.12.2009 14:13

Host

Re: zprisneny protokol?

To, co popisujete by tak dopadlo pouze za předpokladu, že zeď poputuje pořád nezměněnou rychostí (60 km/h) ve svém původním směru.

Jinak ke zdejší diskuzi dodávám, že plnou pravdu má akorát diskutující dYvY, tedy pokud to do sebe naprerou čelně dvě identická auta rychlostí např. 60 km/h, pak dojde na každém autě ke stejnému nárazu jako když to napálí pouze jedno auto čelně do pevné, nedeformovatelné (například železobetonové) zdi. To je totiž ta fyzika.

K základním tezím diskuze dodávám pouze fakt, že původně (cca před deseti, patnácti lety)  se testoval náraz do nedeformovatelné bariéry, přesazení přídě auta bylo tuším 60%. Dnes se čelně bourá do deformovatelné bariéry, přesazení přídě je tuším nějakých 40% a rychlost je 64 km/h (tedy někdo se tu pozastavoval nad 60 - ta to není a nebyla).

V rámci testu se provádí množství dalších dílčích testů (smysluplných - boční nárazy, zadní náraz - i nesmyslných - ochrana chodců, nějaké nálepky s instrukcemi, co dělat, když je v autě airbag, atd

0/0
3.12.2009 13:28

Host

Re: zprisneny protokol?

... někde z toho textu vypadlo, že před těmi 10 - 15ti lety se bouralo rychlostí 55 km/h.

0/0
3.12.2009 13:40

dYvY

Re: zprisneny protokol?

A v čase. ;-)

0/0
1.12.2009 23:50

Host

vyska dospele osoby podle testu?

jaka je vyska dopsele osoby podle testu?

je to dalsi z mnoha veci dimenzovanych na trpasliky, takze pro nekoho s 198cm to bude zcela zavadejici test?

0/0
30.11.2009 14:11

Host

Re: vyska dospele osoby podle testu?

tim myslim, ze kdyz uz se treba sroluju do tech pidiauticek a posunu si sedacku az nadoraz dozadu, takze budu sedet vedle sloupku, budou me ohrozovat i promackle vyztuze i strecha volant i pedaly a sloupek a ne "jen neco a nekdy" tak jak v pripade trpaslika za volantem.

0/0
30.11.2009 14:13

Host

Re: vyska dospele osoby podle testu?

Je to tak. Asi jsme oba vyrostli pro Rolls Royce. V mém případě bohužel jen fyzicky, nikoliv ekonomicky.

0/0
14.12.2009 6:11

Host

ahoiki

zaimave bi bilo kolik bodu bi dostala ceska skodovka treba 120l, v porovnani s nemecka skoda fabie;-)

0/0
30.11.2009 13:57

Host

Re: ahoiki

8-o

0/0
30.11.2009 13:58

Host

Re: ahoiki

trapné;-)

0/0
30.11.2009 14:02

Host

Re: ahoiki

nula

0/0
30.11.2009 14:03

Host

Re: ahoiki

yes, ahoiki;-)

0/0
30.11.2009 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.