Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva o rychlostní rekord začíná znovu, metou je až 3 600 km/h

Snílkové a blázni zdánlivě vymřeli. Alespoň se to může zdát podle toho, že rychlostní rekord z roku 1997 dodnes nikdo neohrozil. To se ale v příští dekádě změní. Na více než dvanáct let starý rekord má spadeno hned šest týmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

definujte auto

tj. když poletí někdo pár metrů nad zemí mach 2 a bude se nějakým kolečkem dotýkat země, tak bude mít rychlostní rekord automobilu?

mám raději smysluplnější rekordy které mají nějaké reálné využití v praxi, třeba rychlostní rekordy s definovanou maximální spotřebou, nebo ještě lépe maximální dojezd s nějakou minimální rychlostí na definovaný objem paliva atp.

0/0
1.1.2010 2:30

sirkeci

ne automobily, ale letadla

Vůbec bych to nenazýval automobilovými rekordy, vždyť jde konstrukčně o stíhačky na kolečkách ;-D

0/0
30.12.2009 0:43

Host

Slepá ulička to sice je

ale pomáhá to objevit řadu dalších věcí. Nevím, jak je to přesně se spotřebou posledních modelů, tuším  že poslední držitel rekordu měl spotřebu pro tryskový motor 18 l paliva za vteřinu. 

Mimochodem jsem našel zajímavější článek na http://www.infojet.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1013:nejrychlejsi-fichtl-na-svete&catid=49:scitech&Itemid=98

přesně z opačneho konce spektra - rychlostní rekordy ve třídě objemu 50ccm

0/0
10.12.2009 15:45

Martin z Česka

Vždyť to nemá význam

tohle má společnýho s autem jen to že se dotýká po celou dobu kolama po zemi. Nakonec nebude proudový ale vodíkový, atd. Ubohý a trapný

0/0
4.12.2009 10:15

Host

Re: Vždyť to nemá význam

Berte to jako sport. Závodní chůze má s naší chůzí také společné jen to, že se po celou dobu musí dotýkat alespoň jednou nohou země.

0/0
5.12.2009 1:39

fritzek

Re: Vždyť to nemá význam

Ale porad je to chuze a ne treba jizda na kole, pri ktere soupes stridave podrazkama o zem.

0/0
9.12.2009 21:49

Host

A co kola?

Jakou rychlost a zatížení vydrží nejlepší kola? Přitom na ně musí působit docela velký tlak, aby se zajistilo, že vozidlo nevzlétne a nestane se neovladatelným.

0/0
4.12.2009 6:49

Phantom2005

Re: A co kola?

Už teď se jako kola používají disky odlité z nerez oceli, někdy (ale většinou bez) s gumovou obručí.

0/0
4.12.2009 9:16

Martin z Česka

Re: A co kola?

už ne ty s ocelovou obručí a dřevěnýmií paprskovitými koly?

0/0
4.12.2009 10:17

Host

s lenovem za 1287 km/hod

nektere obrazky jsou zname a drobnosti je mozne najit napriklad zde http://www.lenovoblog.cz/2009/07/s-lenovem-za-rychlosti-1287-kmhod.html

0/0
3.12.2009 22:44

Host

Budweiser rocket

Škoda, že autor nezmínil Budweiser rocket. Byť ta jízda nebyla podle regulí FIA, ale byla hodně rychlá R^

0/0
3.12.2009 22:21

frederiksourek

PAŠTIKA HTP JE LEPŠÍ

:-P

0/0
3.12.2009 22:12

Host

Obvyklá chyba překladatele v kategioriích

bojových letadel: "fighter" není bitevník, ale stíhač. Bitevník by byl "attack".

0/0
3.12.2009 20:32

f-voice

Slepá ulička

Myslím, že tudy cesta nevede. Kolik toho ten stroj za jednu cestu asi spálí? A jaký to má přínos pro běžné využití? Mám rád kola a mám rád rychlost, ale nevidím tady zásadní revoluci. Spíš by mě zajímal vývoj ekonomického a ekologického maglevu... V

0/0
3.12.2009 20:16

Host

Re: Slepá ulička

Přesně tak, s tímto "vozem" do práce nebo na nákup nedojedu.

0/0
3.12.2009 20:35

Host

Re: Slepá ulička

Maglev taky neni zadna slava, na vzduch to nejezdi...  Navic tohle muze maglevu taky pomoct, protoze se pri tehle vecech zkouma napriklad to, co se stane, kdyz dojde k sonickymu tresku na zemi.

0/0
3.12.2009 22:54

Host

Re: Slepá ulička

Přesně tak, když Sikorski se svým prvním vrtulníkem uletěl kolik? asi 12 metrů? měl mu někdo říct, že je to blbost - taky kde dnes potkáš vrtulník :o)

0/0
4.12.2009 8:48

Host

Re: Slepá ulička

no, doufám, že na silnici ho nikdy nepotkám.:-/.....

0/0
4.12.2009 10:51

Host

Rychlost, hřích století

Tak tenhle článek mě připomněl mou oblíbenou knížku z dětství od Karla Hrubce - Rychlost, hřích století. Jdu ji zkusit najít a znovu si ji přečíst :-)

0/0
3.12.2009 19:38

Host

Re: Rychlost, hřích století

Jj, taky ji nepravidelně čtu už asi 20 let R^

0/0
3.12.2009 21:49

Host

Re: Rychlost, hřích století

Mám ji v knihovně na čestném místě. Úžasná kniha bez bolševických žvástů a rekordů soudruhů ze Sovětského svazu.

0/0
3.12.2009 22:19

geroc

Re: Rychlost, hřích století

Taky patřím mezi vlastníky. :-)

0/0
4.12.2009 9:20

Teletabis

Jsou to žabaři.

Ať se kouknou na naše silnice jak rychle se tu jezdí. Pak pochopí, že na to nemaj. Praha - Brno za 3,5 minuty? To je na D1 pěkná nuda.

0/0
3.12.2009 19:29

Host

roztok

"šestaosmdesátiprocentní roztok..." proč tak hnusné slovo? Nebylo by lepší napsat "86% roztok..." ? Líp by se to četlo ;-)

0/0
3.12.2009 18:33

wrah

Re: roztok

Navíc tuším je s peroxidem problém.. Nedořešil ho ani ocko Hitler.. Asi nejlepší co dosáhli, bylo okamžité odpálení rakety..

0/0
3.12.2009 21:12

Host

3600...??

3600 km/h na zemi??!! Kdepak je taková rovinka kde to rozjedou ale hlavně zabrzdí!

Počítám že 1600km/h se dá dosáhnout ale spíš se jim to nepovede. Překonají dosavadní rekord ale jen o málo. Po překonání zvukové bariéry se prý auto (pokud se to dá tak nazvat) uklidní a jede lépe jak předtím. Ale do jaké rychlosti to platí? Co kola, ložiska atd?

0/0
3.12.2009 18:15

afk

Fabia 1.2 HTP

vyznam zkratky byl tedy objasnen: HTP = Hydroxyl-Terminated Polybutadiene a 1.2 znamena 1.2 Mach maximalka. bohuzel vyrobce musel pouzit nekolik drobnych omezovacu rychlosti, aby mohl vuz na silnice. vysledkem tak zustava vysoka cena za puvodni raketovy kit + priplatek za omezovac :)))

0/0
3.12.2009 16:36

mk.charlie

Re: Fabia 1.2 HTP

R^;-D

0/0
3.12.2009 16:56

ajsmen

Re: Fabia 1.2 HTP

tak ten je fakt dobrej ;-D

0/0
3.12.2009 17:46

Host

Re: Fabia 1.2 HTP

Chybička se vloudila?

"Jako palivo slouží v případě rakety Hydroxyl-Terminated Polybutadiene (HTPB) a okysličovadlem je HTP (Hight Test Peroxide – čili šestaosmdesátiprocentní roztok peroxidu vodíku)."

Takže HTP je okysličovadlo Hight Test Peroxide, zatímco "Hydroxyl-Terminated Polybutadiene" je HTPB R^

0/0
3.12.2009 18:31

Host

Bloodhound

Jednoznačně věřím týmu Richarda Nobleho. Mají obrovské zkušenosti, Bloodhound SSC se vyvíjí už několik let a těch 1000 mil se mně jeví jako dosažitelná meta. U ostatních týmů je překonání rekordu spíš zbožným přáním...

0/0
3.12.2009 16:17

Host

Re: Bloodhound

já věřím Paroubkovi, ten dokáže všechno.

0/0
3.12.2009 22:08

metalovy duchodce

Fossetův stroj

je z těch "aut" stejně nejhezčí, co?

0/0
3.12.2009 15:55

kecyvklecy

Re: Fossetův stroj

Ano, páč  v jednoduchosti je krása.

0/0
3.12.2009 16:04

kecyvklecy

Re: Fossetův stroj

Furt přemýšlím o tom "gyro.efektu motoru".To je co?

0/0
3.12.2009 16:05

Host

Re: Fossetův stroj

To je to, že se ti v ose stroje vytváří ohromný moment vysoceobrátkovou turbínou. Pak je manevrovatelnost v kolmé ose dost problém. Tzn. korekce směru.

0/0
3.12.2009 16:09

kecyvklecy

Re: Fossetův stroj

8-o aha... jako že mají letadla problém se zatáčením?

0/0
3.12.2009 16:24

Bubrak

Re: Fossetův stroj

Ano, gyro moment se resi napr. u motorek, V2 koncepce ma proti radovemu ctyrvalci zrovna tuto vyhodu nizsiho gyro momentu. Pokud neco rotuje kolem sve osy, vytvari to setrvacnou silu (ta zavisi na rychlosti otaceni a hmtnosti rotujici hmoty), ktera brani otaceni podel jine osy nez je osa otaceni. To se tyka kol, motoru, vseho co nejak rotuje.

0/0
3.12.2009 16:33

mk.charlie

Re: Fossetův stroj

Problém je pouze u podélně uloženého motoru, ne u příčně, V-twin, řadový, nebo boxer motor nehraje v tomto roli.

0/0
3.12.2009 17:04

mk.charlie

Re: Fossetův stroj

Tady bych ovšem neviděl efekt gyroskopické stabilizace jako nevýhodu (gyroskopický efekt je, že osa roztočeného setrvačníku má snahu zachovat stále stejný směr) protože auto při tomto rychlostním pokusu stejně jede furt rovně. Spíš bych viděl problém v reakčním momentu při rozběhu jedné turbíny, který by měl snahu otočit auto kolem podélné osy.

0/0
3.12.2009 17:01

afk

Re: Fossetův stroj

krasne napsano, rekl bych, ze ta posledni veta to asi vystihla nejlepe ;) zajimalo by me, jak to resi v praxi ....

0/0
3.12.2009 18:12

Host

Re: Fossetův stroj

Netočí se náhodou dvě turbiny proti sobě?

0/0
4.12.2009 6:46

Host

Re: Fossetův stroj

Nejhezčí je Fabia 1.2. HTP R^

0/0
3.12.2009 16:19

Host

SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

...když to soudruch prezident popletl, pamatujete?

Tak tento letoun bych nakopl a udělal s tim ten "rekord".Stačilo by prostě jen nevzlétnout, no a rekord je tady.A v pohodě padne i ta hranice 3000km/h.

Je tak??

0/0
3.12.2009 15:43

metalovy duchodce

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

nešlo, nejde o motor, jde o podvozek, ten by ti upad, možná by se to ale dřív převrátilo, viz zmiňovaný gyroskopický efekt proudového motoru. Ona to není sranda, pokus se navíc musí opakovat v protisměru a počítá se průměr rychlostí.  

   

0/0
3.12.2009 15:50

Host

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

Já vím...

0/0
3.12.2009 15:56

Host

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

Soudruch prezident nic nepopletl, název SR byl nakonec zvolen záměrně (jako Strategic Reconnaissance). Jo a přečet jsem si to na wikipedii :-P

0/0
3.12.2009 15:55

Host

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

Ale přehodil, přehodil a tím popletl.Mělo být původně RS a on dělal chytrého a tak přepisovali ty výkresy.Já to četl v monografii, zdroj ti už neřeknu, ale myslím, že to píšou i na té wikině.Ju?

0/0
3.12.2009 15:57

Host

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

"...červenci pak Johnson ohromil své podřízené (zvláště ty od CIA), když otevřeně hovořil o supervýkoném špionážním letadle SR-71. USAF sice mělo připraveno označení RS-71 (což byla dvoumístná strategická průzkumná verze A-12), ale nakonec označení změnila na SR..."

0/0
3.12.2009 16:00

Host

Re: SR-71, původně RS-71 než přepisovali výkresy...

Tohle píšou na wikině: "Air Force Chief of Staff General Curtis LeMay preferred the SR (Strategic Reconnaissance) designation and wanted the RS-71 to be named SR-71. Before the July speech, LeMay lobbied to modify Johnson's speech to read SR-71 instead of RS-71. The media transcript given to the press at the time still had the earlier RS-71 designation in places, creating the myth that the president had misread the aircraft's designation." Ale nechci se hádat, osobně o tom vlastně nic nevím :-)

0/0
3.12.2009 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.