Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii chystají drsné pokuty za kouření za volantem

Itálie se chystá z bezpečnostních důvodů zakázat kouření za volantem. Nový předpis má být jako dodatek reformy silničního zákona schválen v nejbližších dnech. Zapálená cigareta za volantem přijde hříšníka na 250 eur, tedy asi 6 300 korun a bude ho stát pět bodů z dvanácti v řidičském průkazu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeche

Jediny moment

kd clovek opravdu nema kontrolu nad rizenim,je kychnuti.Doporucuji zakazat a tvrde trestat kychani za volantem.Taky zakazat jidlo,piti,autoradia,navigace,spolujizdu matek,tchyni,deti a zvirat,jizdu v klobouku a v botach.Zakazat jizdu pro znacky BMW, Audi,Skoda Superb a stribrne Octavie.Pak zakazat tmava skla a zacernena zadni svetla a mracitka.Zakazat tuningove vyfuky ruzna kridla a spoilery.Zakazat jizdu kamionum..zakazat,zakazat zakazat.Vsechno zakazat,pokutovat,zavrit nakrajet na nudle a postrilet.Der Teufel soll das alles buserieren!

0/0
3.12.2009 15:08

Narcis

Re: Jediny moment

...si me trochu nastval...;-(, mam bavora a jeste jsem zadnou nehodu nezpusobila a snazim se jezdit slusne.

Jinak k tomu clanku, v Italii ziju a trestnych bodu tam neni dvanact, jak je uvedeno, ale osmnact. A jeste k tomu maji Italove vyhodu v tom, ze pokud cely rok jezdi bez nehody, pripisou se jim body navic, takze, kazdy Ital, ktery vyjede na silnici a chce to rozjet si spocita, zda ma dostatek bodu a podle toho bud jede jako prase nebo ne. Navic jsou jejich body prenosne, takze pokud uz nema body ani maminka, ktera by je zapujcila, jezdi Ital opatrne, nez zase nejake nasbira. Tedy si myslim, ze kdyby misto zakazu koureni, zrusili moznost s body kseftovat, udelali by lepe.R^

0/0
5.12.2009 10:42

Host

Koureni bych nikde nezakazoval...

stejne se bude hulit porad...Pouze bych zvysil dane za cigarety o 1000% Pak by se to vyresilo samoR^

0/0
3.12.2009 14:54

jeche

Tihle protikuracti fasiste

jsou horsi a horsi.Zakazali kourit na zastavkach-dobre.Chapu,ze kurak hulici v hloucku lidi je nesnesitelny.Tuhle jsem si zapalil na zastavce-dlouhy ostruvek a stal jsem uplne na kraji,uplne sam,nikoho jsem tedy neotravoval.Pak prisel nejaky clovek a hned jestli vim,ze je to zakazane.Tak jsem mu odvetil,ze to vim-ze je to zakazane kvuli tomu,aby kurak neotravoval nekuraka,ale ze bohuzel jediny,kdo ted nekoho otravuje je on a otravuje mne.Vytahl telefon a ze na me zavola plicajty.Mozna jim telefonuje doted,nevim,protoze mi prijela tramvaj driv,nez se dovolal...

a za volantem?Nehody zpusobuje bezohledna a riskantni jizda.Kdo nezvladne rizeni auta a manipulaci s cigaretou,nemel by ridit vubec,protoze mu pravdepodobne bude delat potize zvladat zaroven manipulaci s volantem,radici pakou a pedaly.

0/0
3.12.2009 14:49

jeche

Hoste

ja kourim vic nez pul zivota.Kalhoty jsem si propalil taky.Ale malem zapalit auto-cigarem,jo?Prosimte jak?

0/0
3.12.2009 14:31

zv02

Nejlepší je,

když h.ovada kuřáci vyhazují za jízdy z okna auta hořící vajgly. To jsou opravdu takoví de.menti?

0/0
3.12.2009 14:29

Host

Re: Nejlepší je,

Ano,...... vy jste to nevedel? Preci si nebudou spinit popelnik!!!!;-)

0/0
3.12.2009 14:32

Host

Souhlasim

Pokuta by mela byt jeste vetsiR^;-)

0/0
3.12.2009 14:28

jeche

Jezdim opatrne

vzdy si nechavam odstup,nepredjizdim riskantne.pri tom muzu kourit a cigareta mi pomaha pri koncentraci na rizeni.

0/0
3.12.2009 14:27

Host

nadrzena az po kolena

kourit osasy za jizdy muzu?

0/0
3.12.2009 10:13

Host

Re: nadrzena az po kolena

Kudy jeszdis? Muzeme jezdit spolu, muzes byt mim spolujezdcem kdykoliv!R^V

0/0
3.12.2009 14:50

crhs

250 EUR nebo AŽ 250 EUR?

Neříkejte že ta pokuta je fixní a jako přestupek se nedá potrestat domluvou. Článek je nepřesný a zavádějící. Nejsme v televizních novinách tak bych čekal (asi marně) více objektivity.

0/0
3.12.2009 9:55

Host

Realita?

Uz dnes je zakazano kourich na vsech motocyklech a realita je, ze v Italii jezdi spousta lidi na scootrech s cigarem. Nikdo je nepokutuje, podobne to bude s cigarem v aute.

0/0
3.12.2009 9:43

jeche

Re: Realita?

Zkousel jsi kourit na motorce?ja jo,je to vopruz a cigaro vyhori asi za minutu...

0/0
3.12.2009 14:25

Host

Nechapu nektere prispevky...

Procetl jsem si par prispevku v teto diksusi a nejak mi prislo, jakoby lide, kteri nekouri videli obrovske procento nehod zavinene kuraky. sam jsem kurak a vim, ze treba pri zapalovani cigara nevenuji uplnou pozornost rizeni. proto nerad kourim za volatnetm. jedine koureni za volantem je (tedy u mne a urcite u spousty jinych) v kolone. mam sice ridicak jen tri roky, ale porad mam v hlave to, ze je nejdulezitejsi predpovidat reakce ostanich ucastniku silnicniho provozu. muj ucitel nam jednou rekl, ze blinkry nepouzivame kvuli sobe nebo zakonu, ale kvuli ostanim lidem, aby vedeli, co chceme udelat a opravdu nerad vidim ridice, kteri toto nedodrzuji...

0/0
3.12.2009 0:08

Host

Re: Nechapu nektere prispevky...

ad blinkry: to je opravdu prekvapive zjisteni ;-D

0/0
3.12.2009 7:27

Host

protikuracky zakony

Ze by se nemelo kourit za volantem? No ok, to beru, tam clovek muze ohrozit dalsi lidi. Ale proc porad vsichni zbroji proti koureni? Je to muj zivot kua, jestli chci kourit, at si kourim, chci jist nezdravy jidla, je to moje vec, tak proc mi do toho nejakej stat keca. Proc keca stat restauraterum do podnikani? Co to je za nesmysly...

btw jsem nekurak

0/0
3.12.2009 0:03

zv02

Re: protikuracky zakony

Třeba já nechci přijít z hospody a smrdět jako cap. Je zajímavé , že někteří kuřáci chodí doma kouřit na balkón. Proč asi? Ať si hezky hulí doma, ale v prostorech, kde jsou lidé, kterým to smrdí. A vůbec je normální ve 21. století přebírat nesmyslný indiánský zlozvyk, který zcela jasně poškozuje zdraví?

0/0
3.12.2009 14:27

phi

Re: protikuracky zakony

no a proc nejdete do nekuracke hospody ?

0/0
3.12.2009 16:35

Host

Já, co jsem pro zákaz v EU....

Já vím, já vím....Italové jsou totalitní volové, zato čeští řidiči-kuřáci v diskusi níže rozhodně budou kouřit, jíst, pít, telefonovat, jelikož jsou prostě řidiči svéprávní a řidiči kuřáci zodpovědní. ;-D

0/0
3.12.2009 0:02

Host

Jsem pro zákaz i v EU !

Kouřil jsem půl života....Propálil jsem si jednou kalhoty, jednou zadní sedadlo, a jednou skoro podpáli auto...vždy s popelem při otevřeném oknu auta v létě a velkém provozu, kdy jsem se součastně s kouřením musel krátkodobě soustředit na provoz...a ne na cigaretu. - v životě měl jen jednou v 18létech malý protlačený blatník - nyní paltím jen 40% pojištění v Německu, tedy přes 30 let bez nehody...Kouření je nebezpečné, tak jako jíst, pít (nealko) nebo telefonovat během jízdy s mobilem u ucha a i kdybych byl kuřák, uvítal bych zákaz.

0/0
2.12.2009 23:19

Host

Re: Jsem pro zákaz i v EU !

Že jste nemehlo, za to nemůže ani cigareta, ani pití a ani jídlo :-P

0/0
2.12.2009 23:31

Host

Re: Jsem pro zákaz i v EU !

Ty jo, tim nemehlem jsi způsobil u mne doma nehodu. Rozbil jsem si frňák o monitor.

0/0
2.12.2009 23:45

Host

Re: Jsem pro zákaz i v EU !

Opravdu sis jist, že pojem "nebezpečnosti" jsi prostudoval do detailů ze všech úhlů a stran? Nebude to náhodu tak, že máš jen breptavý ruce a neuměl jsi odklepnout? Nebo že odnaučený kuřák je horší nekuřáka?

Řidič, který se cítí za volantem dobře a má respekt před fyzikálními zákony je řidičem zodpovědným, bez ohledu na skutečnost, je-li kuřákem, nekuřákem, křesťanem, či budhistou.

0/0
2.12.2009 23:40

Host

Příště zakážou smrkání

za volantem. Auta budou smět řídit jen bruneti v pondělí, zrzatí v úterý, blonďatí ve středu, přebarvení ve čtvrtek, v pátek budou jezdit jen Fiaty, v sobotu Volva s plešatejma a v neděli nikdo. Kdo toto poruší, bude pro výstrahu přejet policejním antonem. Už mne nebaví řídit teď, jedu jen v nejvyšší nutnosti. Za 30let jsem neměl jedinou nehodu a několika zabránil tím, že jsem si domyslel, co chce ten druhej udělat za ovadinu. Mimochodem, jezdil jsem závodně a tenkrát mě to dost bavilo.

0/0
2.12.2009 22:56

Host

co vse bylo zakazano za totality a co ted

bylo by velmi zajimave porovnat co bylo zakazane za totality a co je zakazano ted...a byli by jste vsichni prekvapeni jakou volnost jsme meli drive. je mi 42 a muzu porovnavat...cestoval jsem i za totality a pozdeji a na vychod i zapad..bez problemu a clenstvi ve strabe a dychalo se mi stejne jako dnes..a rikal jsem si co jsem chtel.Jezdil, kouril a mobil jsem jeste nemel. dnes je mi z toho na bliti..jen se hrabe pod sebe a na lidi se vymysli jen nove bice a zakony at se da vybrat co nejvic penez. z toho je mi na bliti...

0/0
2.12.2009 22:06

Host

Re: co vse bylo zakazano za totality a co ted

Jsem stejný ročník jako ty a naprosto s tebou souhlasím. Za komančů jsem kouřil kde jsem to uznal za VHODNÉ, jezdil jsem bez pásů 60 km/h ve městě a v noci 90 km/h (taky ve městě a legálně) s autem bez ABS a airbagů, na fichtlu bez přilby, bez bodového systému a likvidačních pokud a dejchalo se do trubiček s tolerancí. Jízda byla potěšením, ne jako dnes.!!

0/0
2.12.2009 22:16

Host

Re: co vse bylo zakazano za totality a co ted

prezils to az doted, nekteri takovi hrdinove to stesti nemeli. S dnesnima pravidlama by se jim to treba povedlo...

0/0
3.12.2009 7:33

zv02

Re: co vse bylo zakazano za totality a co ted

třeba bylo zakázáno si vyjet za hranice, kdy tě napdalo, bylo zakázáno mít doma valuty, bylo zakázáno kritizovat systém. To, že je dneska zakázáno kouřit na některých veřejných místech, považuji za VELKÉ plus. Ještě aby to zavedli i v hospodách.

0/0
3.12.2009 14:30

jeche

Re: co vse bylo zakazano za totality a co ted

Tak to bych byl OPRAVDU VELMI prekvapen.

0/0
3.12.2009 14:53

Host

Absurdistán

Začíná absurdistán,  jezdím 20 let s cigaretou v ruce, za tu dobu jedinou drobnou nehodu a rozhodně ne kvůli kouření a najednou ze mne bude nebezpečný pirát silnic.

0/0
2.12.2009 21:43

Host

Re: Absurdistán

Mně se stávalo, že jsem si občas urazil motor o rám okýnka, jezdil jsem stále v jiných autech. V tu chvíli jsem se věnoval víc tomu vajglu, než provozu.

Ale už nekouřim vůbec :-)

0/0
2.12.2009 22:26

socanský jelito

Kuřáci jsou největší prasata pod sluncem.

Jen si zkuste představit, kolik z nich nevyhodí vajgla rovnou pod sebe. Jak to prase, když se podělá. A teď to znásobte za den, za rok, za život.

0/0
2.12.2009 21:36

def...

Re: Kuřáci jsou největší prasata pod sluncem.

predstavme si kolik lejn z huby dokaze za den, mesic rok vyzvracet nekdo jako ty... no a pak ze se svet topi ve srckach Rv

0/0
2.12.2009 23:39

Host

Všechny tady ty zákazy a příkazy vymýšlejí lidé, kteří

tématu naprosto nerozumí. Lidé bez řidičáku vymýšlejí značky, nekuřáci a bez ŘP vymýšlejí např toto co je v článku a All Gore vymýšlí věci ohledně globální změny klimatu.

0/0
2.12.2009 20:58

socanský jelito

Re: Všechny tady ty zákazy a příkazy vymýšlejí lidé, kteří

A kuřáci v poslanecké sněmovně pak prosadí bezzubý zákon o kouření v restauracích.

0/0
2.12.2009 21:32

Host

Dodržování zákazu kouření

Nechci hodnotit jestli je ten zákon dobrý nebo špatný, spíš by mě zajímalo, jak se bude kontrolovat, resp. vymáhat jeho dodržování.?

Mám po Itálii něco odjeto a vím, že dopravní předpisy se tam berou ještě možná méně vážně než u nás, berou se spíše jako jákesi nezávazné doporučení a nad jejich dodržováním také nikdo moc nebdí.:-)

Nicméně jezdím tam radši než u nás.:-(

0/0
2.12.2009 20:52

Host

Každý důvod je dobrý pro zvýššní výběru pokut.

Jde jen o peníze. [>-]

0/0
2.12.2009 20:52

Host

Re: Každý důvod je dobrý pro zvýššní výběru pokut.

Přesně tak. Já si např. zapaluju cigáro v autě už asi 20 let a trvá mě to rozhodně míň času než zaostření na dobře rostlou občanku na chodníku.

0/0
2.12.2009 20:59

Host

Zakažte matky!

Telefonování za volantem je nebezpečtné, kouření taky. Ale co je vůbec nejnebezpečnější je moje matka.

Ta mě vždycky dokáže vytočit tak, že řízení nejsem schopen věnovat náležitou pozornost celé dlouhé kilometry! Většinou mě uklidní až cigárko.

Prosím tedy případné zákonodárce aby v zájmu bezpečnosti nás všech zakázali jezdit v autech matkám pokud řídí jejich synové. A také starším i mladším sourozencům, tchyním, švagrům, protivným stopařům,milým stopařkám, strejdům... ... ...

0/0
2.12.2009 20:27

Host

Re: Zakažte matky!

Chi chi chi .... to jste mě pobavil ;-D;-DR^

0/0
2.12.2009 21:21

BananaPhonE

Re: Zakažte matky!

Ah ;-D;-D;-D;-D

Ale sem na tom podobně, taky mě vždycky maminka tak prudí v autě, až to hezký není, to je zajímavý, ženský na to musej mít asi nějaký buňky, žvanit do něčeho čemu nerozuměj ...

0/0
2.12.2009 21:32

maxxim

Hon na čarodějnice

Tak nějak bych to nazval. Současná "demokratická" společnost si bez následků nemůže dovolit potlačovat práva jiných ras a náboženství. Kuřáci nejsou ani rasa, ani nejsou registrováni jako církev. V rámci boje za popularitu se politici rozhodli potlačovat práva této výrazné minority. Lidé na tyto aktivity proti kouření slyší, což je vidět na bouřlivých diskusích, a je tak možné, že politici se rozpoutáním takových vášní jen snaží zamlžit skutečné problémy.  Zákonodárci by si ale měli uvědomit, že zákazy k ničemu nevedou. Když byla v USA zavedena prohibice, počet konzumentů alkoholu dokonce vzrostl a něco podobného se dá očekávat i u cigaret.   

0/0
2.12.2009 19:53

tmf

Re: Hon na čarodějnice

moje slova, každý musí uznat, že přijal telefon, byť s HF a po jeho ukončení byl najednou o 1, 10, 20, 100 km dál a pokud se snažil vybavit si cestu tak zjistil že si vlastně nic nepamatuje. Při tom kouření jde možná o 5 sekund, při telefonování jde i o desítky minut kdy auto jede v režimu autopilot. Tohle "vystoupení" z auta je i studiemi prokázané.

0/0
2.12.2009 20:09

Host

To je zase pitomost

Při telefonování člověk mluví, musí nad tím přemýšlet, reagovat na protistranu. Kuřák kouří automaticky nevěnuje tomu žádnou zvláštní pozornost a cigaretu si může odložit do popelníku.

Korunu tomu nasazuje ten nesmysl o dětech, který nemá žádný význam a jedná se o čistý alibismus. Nebo rodičům domů nainstalují kamery, jestli tam nekouří dítěti pod nos? To je snad na odpovědnosti každého rodiče !!

A tohle všechno píšu, ačkoliv jsem nekuřák. Ovšem umím používat mozek.

0/0
2.12.2009 19:48

Host

Re: To je zase pitomost

R^R^R^:-)

0/0
7.12.2009 13:59

pandrysek

Správné

To je zcela spárvný zákon do posledního detailu. Nechápu proč se za volenatem u nás nemůže telefonovat ale kouřit ano. Cigareta zamestanva ridica uplne stejne jak mobil ne-li víc pokud mu treba spadne a a borec ju lovi nekde pod sedackou. Je absurdni zakazovat telefonovani a nechat koureni povolene. Stejne tak by se melo zakaz i jezeni za jizdy a piti taky.

0/0
2.12.2009 18:57

Host

Re: Správné

Ty jsi správný máčo! Promiň. Sirky do očí a ani nemrkat, to taky stojí cenné setiny sekundy pozornosti, nesmrkat...apropó co je horší, smrkat nebo se napít?

0/0
2.12.2009 19:01

pandrysek

Re: Správné

No kourni je takova pakaz ze to by rozhodne zakane met bylo !

0/0
2.12.2009 19:03

Host

Re: Správné

A to jsi psal jakou řečí?

0/0
2.12.2009 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.