Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo nelezl do žigulíku kufrem, neví, co je zima

Obout na kola zimáky, do auta lopatu a rozmrazovací spreje, do ostřikovačů zimní kapalinu, do pusy čokoládu na nervy a příprava na zimu je hotová. Zkušená řidička a blogerka iDNES.cz Božena Klingerová se chystá na sněžnou sezonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

opravář Luboš a traktor Lakatoš

jé, taky sem lez do auta kufrem

ale jen jednou 

0/0
21.2.2010 1:22

Carmel Tel

22

auto aj nove velmi rychlo vychladne..

Bez ocelovyh hrotov sa nepohnete, vela ludi z eu su iz vylomilo zuby ked chceli jazdit na klasickych zimnych, tu nemozu zasolit cestu ked v priebehu noci na to spadne dalsia vrstva a zamrzne, proste sa to odhrnie alebo sa jazdi po lade troska pofrezovanom.

0/0
10.12.2009 21:32

Carmel Tel

Viete prd o zime priznajte si to

Skuste jazdit celu zimu sever skandinavie za polarnym kruhom, zit tam..

Tetusku co je v clanku by asi presla chut kecat o zime, bolo by to pre nu ako ked colombus uvidel novu zem a nadsenie...;-D;-D

je tam tma skoro cely den, a chladne teploty nejklesaju ako u nas ze rano a popludni je velky rozdiel az do plusu.. tu ked mrzne tak mrzne nonstop a to si potom auticko tak premrzne ze preveri kazdu slabinu auta..hlavne mat stale dobru baterku..ale od -30 a nizsie uz zamrza aj baterka,alebo mate na aute zastrcku a tu date do siete220v a to drzi bateriu nabitu,zastrcky su bezne na firemnych parkoviskach ci niektorych obchodoch, ten nabijaci kit je za priplatok ku kazdemu autumotor sa neshasina pri zastavkach ci nakupovani, proste bezi na parkovisku,

0/0
10.12.2009 21:31

Host

ha ha

ani jsem tento článek nedočet.....   hned první věta mě dost pobavila....... do auta lopatu a rozmrazovací spreje.....  kdy si kdy mohl schovat do auta rozmrazovací sprej? k čemu by mu Tam byl???????   ;-D;-D;-D

0/0
7.12.2009 17:41

Host

jak se leze

Do žigulíku kufrem? Ten tam má snad pevnou přepážku, ne?

0/0
7.12.2009 16:25

Host

Re: jak se leze

..no taky si rikam,co tim autor clanku myslel...

0/0
7.12.2009 16:41

Host

Re: jak se leze

a co třeba kombík?

0/0
8.12.2009 16:33

Host

vtipné..

..ženská za volantem, auto bez řidiče. Ty kecy v článku to jen potvrzují, opravdu vtipné, jen jaksi na první pohled patrné, že autorka je pilotka se vším všudy. Tu bych na silnici potkat teda nechtěl. Ať si přidává plyn u sporáku a eplete se na silnice, zvlášť v zimě.RvRvRv

0/0
7.12.2009 13:01

Host

Re: vtipné..

Zase se projevil nějakej chytrák, co se v tom vyzná...:-/

Vtipnej jsi Ty kamaráde! :D Zkus si vyjet ten kopec z Desný do Kořenova v zimě autem s klasickou koncepcí na letním pneu! To je doopravdy řidičskej zážitek!!! Za ty letni gumy bych ji teda dneska zfackoval...

0/0
7.12.2009 14:57

Host

Re: vtipné..

jsem z Vysočiny, takže se sněhem mám dost zkušeností zvláště při jízdě po neudržovaných silnicích 2. a 3. třídy. Jezdil sem se škodovkou octavia (ta stará z 60. let - motor vepředu, náhon na zadek - něco jak ty ruský saně, jen měla těžší zadek (kombík) takže vyjela většinou bez problému i bez pytle písku v kufru), se škodou 120, ta vyjela všechno a pak sérii předohrabů od VW. Se svým současným Golfem vyjedu tady na Vysočině taky vše, jen je potřeba mít solidní zimní gumy a rozum při ježdění. Se šáde 120 sem jezdil na celoročních a přes zimu s 30kg kusem železa v kufru (aby trochu brzdila a zatáčela). Proto se můžu tomu článku jen smát, je tam spousta pitomostí a typického ženského kvákání. Kdepak, ženská za volant nepatří, jsou z toho jen problémy.

0/0
7.12.2009 23:22

Host

Re: vtipné..

To jo, no, je to zenska a clanek mi taky moc (...?) nedal. Ale zenskejma nimi jeste docela dobra. Znam jine slipky, pro které je dlouhá cesta 100 km. Ale vzhledem k tomu, ze mas asi neco najeto (podle toho, co pises), se mi zda, ze jsi dost netolerantni a mas dost mladistve nazory. To bych musel sebrat ridicak 70 % populace, aby jezdili podle Tvych predstav.

0/0
8.12.2009 0:56

Host

Re: vtipné..

opr. 2. vety: ...mezi zenskejma...

0/0
8.12.2009 0:57

Haui1

Re: vtipné..

Už ti někdo řekl, že jsi trouba a vejtaha? Jestli ne, tak ti to říkám já. Jsi trouba a vetaha.

0/0
19.12.2009 0:28

Host

Dešťový senzor

Autorka článku zřejmě neví, že dešťový senzor má nastavitelnou citlivost, takže pokud za deště senzor pozdě sepne stírače- je buď špatně seřízen, nebo je čelní sklo v oblasti senzoru špinavé... ;-)

0/0
7.12.2009 0:27

Nomad

Re: Dešťový senzor

Autorka to myslim pise trochu s humorem, tak to neber tak vazne.

Renault 8, to bych bral. Nejlepe Gordini.

0/0
7.12.2009 11:41

Host

Re: Dešťový senzor

Tak tak. ;-)

A vzhledem k tomu, že mě jakýkoliv elektronický rádobypomocník dokáže spíš neskutečně nas#at, řadím, řídím, mačkám spojku, spínám stěrače, nastavuju si sedačku... raději podle SVÉ vůle.

0/0
7.12.2009 15:06

Host

Re: Dešťový senzor

Souhlasím el. kravinky akorát omezují v tom co chce člověk opravdu udělat proto nenávidím auta s automatickou převodovkou .... je to u řízení ta největší zábava

0/0
10.12.2009 9:25

Host

studený start

Stačí do sání stříknout trochu odmašťovače nebo jiného podobného hořlavého spreje a nastartujete kdykoli....:-):-)

0/0
6.12.2009 16:37

Host

Re: studený start

stačí mít auto trochu seřízené a nemít svíčky po smrti, pak chytá téměř cokoliv na ťuknutí.

0/0
7.12.2009 23:24

Host

Re: studený start

velký omyl. V těch letech o kterých se píše to opravdu tak jednoduchý nebylo ;-)

0/0
8.12.2009 16:36

Hegemon

Drzim palce

Jak tak koukám, je tu spousta odborníků. Ale každý potřebuje aspoň v něčem doučit, ten v tom jak se leze kufrem, ten o kapalinach a jejich mrznuti etc. Zajímalo by mě kolik z Vás by svedlo napsat článek, který pobaví a člověk u něho zavzpomíná. Jak se říká, kritiku umí každý, je jednoduchá, protože je založená na destrukci věcí, které člověk nevytvořil. Děkuji za hezký článek a připomenutí "zimních radovánek s auty let minulých"

0/0
5.12.2009 23:36

Host

Re: Drzim palce

Ta zneska si hodne pridala, ale pravdive jadro to ma. Jenze tehdy se taky lidi starali o auta vic nez ted, takze spouste tech popsanych problemu predesli. Kdyz se jim podarilo sehnat jeleni luj nebo podobne nedostatkove zbozi. (Velfobin byl vzdycky, co pamatuju. A dovozovy motorovy olej MOBIL v litrovych plechovkach taky a pri zimnich startech pomohl - lepsi viskozita.)

0/0
6.12.2009 0:43

Pavkakorčagin

Re: Drzim palce

Ty jseš taky Mobil. Proč jsem tam lil roky Mogul, anebo klasický ÁDéčko. Dřív se lilo co do auta, když nebyli ÁDéčka? Víš mobily ( telefon ) dřív taky nebyly ne?

0/0
6.12.2009 17:41

Host

Re: Drzim palce

Máš recht R^ článek pobavil a připoměl, že byly i zimy se sněhem ;-D 

0/0
6.12.2009 22:15

Host

Re: Drzim palce

tady se vždycky najde odborníků habakuk... mně článek potěšil, a připoměl mi mé začátky s auty. A připomněl jeden legendární vtip:

"Proč má Škoda 105 vyhřívaná zadní okna?........Aby ti při roztláčení nepřimrzaly ruce!"

0/0
7.12.2009 9:09

Host

Re: Drzim palce

tak šáde jsme měli nějaký ten rok a bylo to velmi spolehlivé auto. Pokud je slušně seřízená, tak chytá na první otočení i při -15 stupních a vyjede všechno. Pravda, na sněhu jaksi nezatáčí a nebrzdí, ale jinak je to auto velmi spolehlivé a na zimní Vysočině si vždy šáde poradila na výbornou.

0/0
7.12.2009 13:06

FotoGraf

VAZ 1300S

My meli leta tuhle plechovku, kdyz jsme jeli s tatkou na lyze, tak bud soupnul do kufru pytel s piskem, nebo me s brachou :-). Neskonale dobrodruzstvi. Pres kufr se dalo dostat k zabouchlym klickum, kdyz jsem pro ne musel lezt jako maly prcek ja :-). Kdyz jsem se v 95tym dostal k ridicaku, tak jsem mel moznos tu a tam na ni jet a vzdy jsem se vzdy nasral, pac me nervoval strasne citlivej plyn a docela slusna vule rizeni.  Po takove te cervenooranzove barve a ladach vubec se sli uzrat cikani, tak jsme jim to prodali. At ji je zeme lehka.  

Jinak nechapu, ze vas to tady bavi se hadat o blbostech, proc si radsi nejdete zapichat?

0/0
5.12.2009 23:01

Host

Re: VAZ 1300S

To jste ale z toho kufru museli mít vybrakované ty výztuže, protože tím by normálně neprolezlo ani dítě. Nehledě na to, že opěradlo bylo chycené napevno a mezi ním a těmi výztuhami byla sololitová deska. Takže by se to celé muselo brutální silou vykopnout. I tak by to asi přes nasazený sedák nešlo.

0/0
5.12.2009 23:35

yanoshick

Re: VAZ 1300S

Opěradlo nebylo napevno, ale na dvou hácích seshora, jen to chtělo trochu cviku vytáhnout. Sedák na dvou hrotech zase a žádný sololit, jen ty plechový výstuže. A že mi rukama prošli celkem 4 kusy, včetně služebního, za socíku ;-)

A do komíka se kufrem vlézt dalo bez problémů.

0/0
26.12.2009 12:41

Host

Tak do žigulíka...

...se kufrem opravdu, ale opravdu vlézt nedá. Ale to už popsali níže jiní....

Jinak v létě chytal většinou až na podruhé (už ten karbec asi tak netěsnil), zato při dvacetistupňových mrazech skoro vždy napoprvé, byla-li v pořádku baterka.

Zámek šel rozmrazit horkou vodou. Dveře se zahřály, ale záklopka na zámku vodu dovnitř nepustila (vlhkost ano). Takže pak se stačilo projet a už to znovu nezamrzlo.

Zamrzlý benzín - to si asi autorka plete s nějakým nafťákem.

P.S. Toho žigulíka stále provozuji coby veterána. Ale v zimě stojí v garáži, do soli už bych ho nevzal. Ledaže by zase napdlo tolik, že by nestačili solit - to bych se asi šel projet tím řízeným smykem :-)

0/0
5.12.2009 21:11

Host

Re: Tak do žigulíka...

no do kombíka to kufrem šlo, ale váženě, měl jsem Ladu 1500S, když mi zamrzl zámek, nejlépe pomohl fén, koneckonců stejá metoda fungovala i na mohem mladším passatu.....

0/0
5.12.2009 21:20

Rubik1

Re: Tak do žigulíka...

A kam jste ten fén na parkovišti zapojil? Přečtěte si ten článek znovu.

0/0
5.12.2009 21:29

Pavkakorčagin

Re: Tak do žigulíka...

Si děláš srandu s tím fénem..??

0/0
6.12.2009 17:42

Host

Re: Tak do žigulíka...

Mne zamrznul benzin, a protoze to bylo ve skodovce (S110), tak to diesel spolehlive nebyl :-) Bylo neco kolem -20, i zimy byly tenkrat jine ;-)

Taky jsem to nakonec rozmrazil fenem - natazena prodluzovacka (i s tim fenem) pujcena od domorodce vedle jehoz domku jsem zustal viset

No a prestal jsem jezdit k nejlevnejsi pumpe v okoli...

0/0
6.12.2009 19:21

Host

Co že to?

Ještě před 4 lety jsem sedlal š105. Samo dveře nebo zámky zamrzaly rády, ale že by zamrzl benzín??? To slyšim opravdu prvně. A v zimě to taky startovalo naprosto v pohodě i když baterka stávkovala, kopec byl bezproblémové řešení. Dnešní auta startují hůř, ale zas to ostatní maj často lepší.:-)

0/0
5.12.2009 19:46

Rubik1

Re: Co že to?

Naopak, dnešní auta startují mnohem lépe. Tedy pokud je baterka v pořádku.

0/0
5.12.2009 21:30

Host

Re: Co že to?

no ani ne, princip funkce spalovacích motorů se zřejmě nezměnil a ta hromada elektroniky situaci jen zhorší. Párkrát sem viděl jak se podařilo "moderní" auto (206 pažout), tedy stříkačka s automatickým sytičem, uchcat stylem, že nastartovat nešlo ani za prase. Dalo se buď vyšroubovat a vypálit svíčky, nebo dlouho čekat. Tohle se u karburátoru a manuálního sytiče stane jen velkýmu mamlasovi. Navíc pokud napětí baterky padne pod kritickou hodnotu, kdy nejede elektronika, nelze z moderního auta dělat nic. Imobilizér, řídící jednotka, nic nefunguje, roztlačit to nejde a můžete se jít klouzat. Leda tak shánět startovací kabely a dobráka co vám poskytne trochu šťávy

0/0
7.12.2009 23:31

Host

Re: Co že to?

kdežto u staré oktávky to byla jiná, mráz, napětí batrky tak 5 voltů a na kliku chytla na první otočení. Samo sebou že jí bylo ruční pumpičkou na palivové pumpě podat benzín do karburátoru, ale tohle byl stroj. Když dneska koukám na ty motory, moc se to nezlepšilo, leda tak v emisích. Vždyť oktávia super měla nějakých 1250 objemu, 36kW a spotřeba kolem osmičky. Srovnejte to s dnešní HTP od VW, vždyť je to skoro stejný, samo sebou až na ty průběhy výkonu a točivého momentu, ale oktávka zase měla 750kg pohotovostní.

0/0
7.12.2009 23:36

Jyřikuv moribundus

Re: Co že to?

ty si mi dobrej odbornik že prej dnešní auta startujou huř ))) v čem jezdiš dnes volha?

0/0
5.12.2009 22:45

Host

Re: Co že to?

Dnešní auta startují lépe. Ale jak je slabší baterka, tak se po otočení klíčku rozsvítí kontrolka imobilizéru, u těch ještě novějších se objeví ještě nějaký nápis na displeji a šlus. To u těch starších, i když se to točilo jenom trochu, tak to pořád ještě šlo někdy nahodit.

0/0
5.12.2009 23:32

Host

Re: Co že to?

před 4ma rokama byla kvalita benzínu úplně jiná, než v 70tých letech.

0/0
8.12.2009 16:38

PatrikChrz

Startování na kliku

Žigulík byl jedno z posledních aut u nás, které ještě šlo nastartovat klikou. A tak se s ním dalo vyjet i v případě, že žádné normální auto nešlo nastartovat :D

0/0
5.12.2009 19:11

Host

Re: Startování na kliku

dvanáctka na kliku startovat šla, bohužel ta byla poslední

0/0
5.12.2009 22:54

PatrikChrz

Re: Startování na kliku

Jo, přesně tu jsme měli (kulatá světla). A minimálně jednou jsme díky tomu odjeli.

0/0
5.12.2009 23:06

Host

Re: Startování na kliku

my jsme měli patnáctku (dokonce dvě po sobě, před tím polskýho fiata - ale toho už moc nepamatuju) a ta taky šla na kliku startovat, takže dvanáctka si nebyla poslední. Jinak je pravda že žigulík byl v zimě k nezaplacení (po zatížení kufru) - startoval v jakýchkoliv mrazech, snad dvakrát pamatuju že táta musel použít tu kliku, topil prakticky hned když jsme vyjeli z dvorku na silnici...Ve vesnici jsme hodně často roztahovali škodovkáře a další jsme potkávali cestou jak stojí u silnice a znova škrabou zamrzlá okna...A jako malej (cca 1980) jsem pořád seděl vzadu na tej opěrce na ruce uprostřed sedadel, myslel jsem si že je to sedačka pro děti :-), akorát mě z toho naší pořád vyháněli :-) (kvůli bezpečnosti samozřejmě, i když se z toho tenkrát taková věda nedělala)

0/0
5.12.2009 23:37

Host

Re: Startování na kliku

Patnáctistovku jsem klikou nikdy nenastartoval. A to jsem se hodně snažil a auto stálo v garáži :-)

0/0
5.12.2009 23:33

Host

Re: Startování na kliku

jetště pořád máme doma jednu starou Škodu Oktávia (rv. 1962) a ta možnost kliky se mi velmi zamlouvá. Kolkrát se už stalo že se omylem nechaly rozsvícený světla a starter se ani neotočil, jak to aku vymlátilo. Takže klika a na jedno otočení spolehlivě chytá i když mrzne :) Ještě je u ní výborná ruční podávka palivové pumpy, takže hezky natlačit benzín do karburátoru a pak stačí jedno otočení.

0/0
7.12.2009 13:13

mk.charlie

Hezkej článek, pokud ho člověk bere jako nadsázku

a nehoní se po detailech. Když byla zima opravdu tuhá - na Šumavě nebyl problém kolem -30, tak to bylo fakt dobrodružství. Přimrzlý těsnění ve dveřích nebyl problém, stačilo když člověk přes den jezdil a nakydal si vodu a sních do dveří při nastupování. Specialita mý stodvacítky bylo zamrznutý zavírání dveří, takže dveře řidiče nešly zajistit - tak sem je prostě přivázal bezpečnostním pásem a vyrazil. Každý auto, hlavně u stodvacítek, bylo originál, některá se startovala se sytičem, jiná bez a na plný plyn. Ale vždycky sem nějak dojel.

0/0
5.12.2009 17:29

Host

Re: Hezkej článek, pokud ho člověk bere jako nadsázku

Jestli te to potesi ... zamrzajici zavirani dveri mam i ja na Audi A6 z roku 2000, mozna se mi tam nekdo zkousel vloupat (jen u ridice, ostatni dvere jsou OK).

Stodvacu jsem mel takovou, ze se startovala se syticem a bez plynu, kdyz byl studeny motor. A bez sytice na plny plyn, kdyz byl motor teply. Kdyz byla fakt velka zima, pomohly 2-3 kapky etheru do sani a pak startovat - chytlo vzdycky na prvni pokus. Fakt vzdycky! Tech 100 ml etheru vydrzelo nekolik let a prodali mi je vzdycky v lekarne (mama byla doktorka, takze jsem mel "protekci").

0/0
6.12.2009 0:14

Pavkakorčagin

1203 ??

Něco jsem s tím najezdil a když jsem dal na zadní nápravu soudek s pískem, kterej sloužil na posyp i jako zátěž, prakticky nebylo místo, kde bych na silnici nevyjel. Paní asi mechanička zdatná nebyla, jinak by jistě věděla, že proti zamrznutí směsi se do nádrže leje jakási kapalina kvůli tomu.;-D Ve srovnání s Fordem transitem jasně 1203 vyhrává v zimě. A sůl na okna je pěkná pitomost, kdyby to zkusila mým autě, tak by to pěkně schytala. Vidím, že je článek hezky podanej, skoro jako pohádka pro mladší ročníky. Mám třicet dvaatřicet let papíry na kamion a nestačím se divit, co lidi měli za problémy, o který jsem ani nezavadil za ty roky. Když mi opravdu na fest zamrzly dveře, tak se jim musí zase pomoct teplou vodou, ale po jízdě bylo potřeba pořádně osušit dveřní těsnění, anebo lépe hned. Jinak za mrazů se zásadně auto neumývá..

0/0
5.12.2009 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.