Diskuze

Autofotka týdne: Fantomasův bourák na vyjížďce

"Neexistovalo téměř nic, co by na tomto voze nebylo nové. A co nové nebylo, to bylo provedené lépe než u vozů konkurence," rozplývá se nad Citroënem DS odborník na autohistorii Jonathan Mantle ve své knize Automobilové války. Citroën DS patří k nejkrásnějším a nejvýznamnějším autům všech dob.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OK

Host

7. 12. 2009 12:56
DS je krásná

ale pokud bych šel do veterána od Citroenu, tak jedině SM, to je úplná bomba.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 19:29
To se nedá poznat

ID bylo jednodušší DS, s míň hydraulickejma šaškárnama, ale zvenčí se lišily jenom štítkem na kufru, podle týhle fotky těžko říct. Ale při prvním pohledu jsem měl taky takovej iracionální pocit že je to ID, asi podle těch plechovejch disků

0 0
možnosti

Host

8. 2. 2010 22:04
Re: To se nedá poznat

To jste vedle jak ta jedle, pane. ID poznáte na první pohled - má černé pryže kolem oken, kdežto DS je má šedé. ID měla vše, co DS, akorát s cca 2-letým zpožděním. Hydraulika shodná u obou typů. Vybava u ID byla samozřejmě chudší byl to model pro méně majetné obyvatelstvo. Na fotce je pravděpodobně model D-super. Populární verze počátku 70-tých let. Není pravda, že ID byla 19-ka a DS 21-ka. Jinak pro mne nejúžasnější auto mého života. Litinový nízkoobrátkový motor se točil skoro stejně při 60-ti a 160-ti km/ h. Udržba takřka žádná. Uvnitř pohodlné divany jak v obýváku. A mimochodem DS-23 mělo přímé vstřikování benzínu již v roce 1973. Širší rozchod kol vpředu než vzadu má vliv na stabilitu vozu při průjezdu zatáčkou.DS-ka držela na silnici, jak přibitá.R^ Jsem rád, že se po slabších letech vrací Citroen k tomu dobrému, co v minulosti vyvinul - viz nové koncepty hodně připomínající CX.

0 0
možnosti
MP

ztrewq

6. 12. 2009 19:05
id vs ds

možno sa mýlim, ale nie je na fotografii 19-kaID? ds bola 21-notka.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 22:41
Re: id vs ds

ale prdlajz

0 0
možnosti
PV

Vilém Hynek Jarmila

6. 12. 2009 14:04
Citroen mám doma a jiný auto už nechci

Sice to není DS, ale je neskutečně pohodlný, promyšlený a spolehlivý. Mám už najeto 100tis. a leju jen naftu, měním olej a destičky. R^

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 15:54
Re: Citroen mám doma a jiný auto už nechci

to samé dělám i já s němcem s tím, že už mám 200tis.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 13:33
Oznámení

iDnes okrádá své čtenáře a uživatele soutěží ;-€

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 8:18
Nic co by nebylo nové

Jenom v zájmu historické přesnosti (ne že bych to DSo neměl rád) musím dodat, že co se moc nepovedlo, tak byl u DSka motor - nestihli připravit nějaký důstojnější agregát, a proto se v nich používala předválečná 1.9 z Traction Avant. Podobný problém se BTW vyskytl u nástupce - CX, kde se původně plánoval Wankel, ale do výroby se nestihl naladit a pak se do toho stísněného motorového prostoru cpaly různě posbírané 2l čtyřválce. No ale nakonec Citroen je stejně hlavně o podvozku a designu :-)

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 11:34
Re: Nic co by nebylo nové

no s tim wankelem by si moc nepomohli. ten motor byl z Citroen 15, ktery se delal jeste dost dlouho soubezne s 19.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 2:13
Tohle je asi jediný Citron, který se mi kdy líbil.

Jinak jsou všechna jejich auta hnusná. Hnusnější už je jenom Renault.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 7:42
Re: Tohle je asi jediný Citron, který se mi kdy líbil.

Ještě ušel jeho přímý nástupce CX a klasika Citroen 11.

0 0
možnosti

Host

6. 12. 2009 1:49
Na první pohled

vypadá jako tříkolka

0 0
možnosti
P

pravnik.za.hodinu

6. 12. 2009 1:38
p

lež a lež a lež Nestojíte.

0 0
možnosti