- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale pokud bych šel do veterána od Citroenu, tak jedině SM, to je úplná bomba.
ID bylo jednodušší DS, s míň hydraulickejma šaškárnama, ale zvenčí se lišily jenom štítkem na kufru, podle týhle fotky těžko říct. Ale při prvním pohledu jsem měl taky takovej iracionální pocit že je to ID, asi podle těch plechovejch disků
To jste vedle jak ta jedle, pane. ID poznáte na první pohled - má černé pryže kolem oken, kdežto DS je má šedé. ID měla vše, co DS, akorát s cca 2-letým zpožděním. Hydraulika shodná u obou typů. Vybava u ID byla samozřejmě chudší byl to model pro méně majetné obyvatelstvo. Na fotce je pravděpodobně model D-super. Populární verze počátku 70-tých let. Není pravda, že ID byla 19-ka a DS 21-ka. Jinak pro mne nejúžasnější auto mého života. Litinový nízkoobrátkový motor se točil skoro stejně při 60-ti a 160-ti km/ h. Udržba takřka žádná. Uvnitř pohodlné divany jak v obýváku. A mimochodem DS-23 mělo přímé vstřikování benzínu již v roce 1973. Širší rozchod kol vpředu než vzadu má vliv na stabilitu vozu při průjezdu zatáčkou.DS-ka držela na silnici, jak přibitá. Jsem rád, že se po slabších letech vrací Citroen k tomu dobrému, co v minulosti vyvinul - viz nové koncepty hodně připomínající CX.
možno sa mýlim, ale nie je na fotografii 19-kaID? ds bola 21-notka.
Sice to není DS, ale je neskutečně pohodlný, promyšlený a spolehlivý. Mám už najeto 100tis. a leju jen naftu, měním olej a destičky.
to samé dělám i já s němcem s tím, že už mám 200tis.
Jenom v zájmu historické přesnosti (ne že bych to DSo neměl rád) musím dodat, že co se moc nepovedlo, tak byl u DSka motor - nestihli připravit nějaký důstojnější agregát, a proto se v nich používala předválečná 1.9 z Traction Avant. Podobný problém se BTW vyskytl u nástupce - CX, kde se původně plánoval Wankel, ale do výroby se nestihl naladit a pak se do toho stísněného motorového prostoru cpaly různě posbírané 2l čtyřválce. No ale nakonec Citroen je stejně hlavně o podvozku a designu :-)
no s tim wankelem by si moc nepomohli. ten motor byl z Citroen 15, ktery se delal jeste dost dlouho soubezne s 19.
Jinak jsou všechna jejich auta hnusná. Hnusnější už je jenom Renault.
Ještě ušel jeho přímý nástupce CX a klasika Citroen 11.