Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legenda F1 chystá automobilovou revoluci. Autolego

Jeho vozy získaly řadu titulů mistra světa ve Formuli 1, jím zkonstruovaný McLaren F1 patřil dlouho do klubu nejrychlejších aut planety. Nyní chce Gordon Murray ovládnout automobilový svět pomocí levných minivozů a elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kdy ?

Zprávy o T25 se v tisku objevují již několik let ale skutečná autíčka jsou bohužel stále v nedohlednu. Není to jen T25. Nyní sse objevila studie dvousedadlového VW IN ale jen pro jižní Ameriku (VW UP je zbytečně velký). Subaru vyrábí R1 s pohonem 4x4 dlouhé 3,3 m, bohužel do Evropy se nedováží. Toyota IQ je nesmyslně drahá. Fiat se nemůže rozhoupat se Zastavou. Všechna ostatní auta nazývající se malými jsou přes 3,4 m takže vlastně malá nejsou. I Smart (původně 2,5 m) je nyní 2,7 m. Je to bída o skutečně malá auta. Zvětšují se i mopedauta - viz AIXAM.

0/0
19.2.2010 18:19

schivaa

Zase dalsi slepa cesta

Predstavte si ze mate range rover a ted by se vam nekdo snazil prodat tohle, jake bude asi mit argumenty aby me presvedcil nevim ale az s presvedcovanim skonci nasednu do rangeru a pidi auta mu udelam pidi placku a schvalne jestli aspon plechovka koly v kufru zustane cela.

0/0
17.1.2010 18:05

Host

proc tak velky

vetsinou se jezdi v jednom max. ve 2 tak staci preci peel p50 :-)

0/0
12.1.2010 13:35

whitemagic

proč ne

když tam bude prima cenaR^

0/0
11.1.2010 17:48

Host

Logický krok správným směrem.

Dnešní městský provoz je v 99.999999999% o provozování vehiklů konstruovaných pro transport 5 lidí v rychlostech 150+km/h a to způsobem, kdy vozí 1 člověka rychlostí do 40km/h... Zhovadilost.

Pokud budu mít potřebu, použiji konvenční auto (konvenční alespoň co do konstrukční a provozní rychlosti a rozměrů). Na to strčit ráno děcko do školy a pokračovat v jízdě do práce mi stačí něco na způsob tohoto vozítka.

0/0
11.1.2010 13:27

Host

Re: Logický krok správným směrem.

Problem u takovych clanku je ten, ze diskutujici porovnavaji male velkomestske elektromobily s limuzinami na dalnice od Mercedesu a BMW a nechapou, ze napr. tohle vozitko bylo specialne konstruovano pro husty, velkomestsky provoz, kde se auta pohybuji ve spickach rychlosti max. 15km/hod. S takovymito malymi vozitky by se provoz mnohem zrychlil. Tahle vozitka by se mela spis porovnavat s tzv. "mopedovymi auty", ktera se uz docela bezne v cizine pouzivaji. Uz to, ze T25 prosel crash testy pro stredni tridu vidim jako uspech. Ja bych se spokojil i s testy pro mopedove auto, protoze tohle vozitko ani neni vetsi.

0/0
11.1.2010 13:47

f0rr35t

Re: Logický krok správným směrem.

R^ Oni to berou tak, že když se svým SUV převálcujou na křižovatce pidiauto, tak na tom budou asi líp než ten v mini. Pravda to sice je, ale s touhle logikou ať si rovnou pořídí tank :-/

0/0
11.1.2010 14:08

Host

Re: Logický krok správným směrem.

Doporučuji:

http://www.armyvyprodej.cz/shop/zil-157-p-2601.html

http://www.earmyshop.cz/eshop/vojenska-technika/kolova-technika/ostatni-2/vt34.html

To jsou přeci vhodná vozidla do velkoměstského provozu :).

0/0
12.1.2010 14:42

schivaa

Re: Logický krok správným směrem.

To jsou slova jedine nekoho kdo bud auto nema, nebo je uplne padlej na hlavu. Snad temer kazdej prumernj pracujici clovek ktery ma auto si jej porizuje aby nemusel mit auta dve, predstavte si ze bydlite treba v Praze, nebo Brne a krome jezdeni po meste chcete jet na dovolenou nekam k mori autem, nebo treba k pribuznym na druhem konci republiky. Vlakem NE, autobusem uz VUBEC. Chci videt jak vas tohle pidi nic doveze z Prahy do Brna a nebudete potrebovat prasky na uklidneni.

0/0
17.1.2010 18:12

Host

Dobrá politika.

V takových autech řidiči nepřežijí ani dva roky. Hned bude spousty místa na parkování = dobrý ekologický počin.

0/0
11.1.2010 13:11

Host

Re: Dobrá politika.

A na cem se zaklada tento tvuj nazor? Prostudoval sis o tom neco?

0/0
11.1.2010 13:14

Host

docela pěkný

je tu jen otázka kolik to bude stát.  vždyť to není o moc menší než lecjaká nákuní taška.

0/0
11.1.2010 11:50

Host

Re: docela pěkný

T25 s benzinovym motorem o kterem se psalo v zahranicnim tisku pred vic jak rokem a pul by mel stat v prepoctu ca 140 000 KC. T25 by mel odpovidat bezpecnostnim pozadavkum na stredni tridu a prosel cirka stovkou crash testu. Pouziti tezkych materialu je silne omezen. Auto ma vyrabet nejaky velky vyrobce aut. Ocekava se, ze T25 a T27 by se mely zacit prodavat v roce 2011-2012.

0/0
11.1.2010 12:17

legnaw

smart?

majitelov (-lky) smartov by som vo vseobecnosti bil bejzbalkou denne do hlavy...

samozrejme kvoli parkovaniu....

mam auto tak zaparkujem ako s tuaregom...preco nie... (ved aj s tuaregom dosla kolegyna...qwoooqwoqwo)

0/0
11.1.2010 10:54

Host

asi jen detaily...

ale 1) To auto je imho tak osklive, ze ani blondyna z ucteniho by ho nechtela. Vzdyt to ma profil jak auticka kreslena detmi ve skolce. To crashtesty neprojde.

2) Neumim si predstavit, ze se do neceho tak maleho vejdou uz jen dva lidi. Bude to tedy o tom, ze kazdy bude muset mit svoje prti-auti. Jedno, ze se usetri na vyrobe jednoho auta, protoze se jich bude muset vyrobit mnohem vic. Ekologie je dneska dobre spocitana. Takze se to tvari ekologicky, ale jsou to predevsim prachy.

0/0
11.1.2010 10:31

Host

Re: asi jen detaily...

Ta fabrika taky vypada, jak nakreslena od decka. A tak nejak uplne plastove ze, jak nejaka hracka ze? A ty cesty co po nich to auticko jezdi vypadaji uplne jak nejaka mapa pro deti co? A jeste k tomu na ni jsou hadi! A co teprve ty sede cesty?! To uz je vrchol! Asfalt ma byt preci cerny! A ta barva auta? PFFFUUUUUJJJJ ZELENAAAA!! Tohle urcite nebude nic dobreho.

Tobe asi nedoslo, ze to je pouze model, ktery ma zabavnou formou ukazat velikost elektromobilu a princip vyroby vid? To, ze elektromobilum patri budoucnost ukazuje treba i vystava v Detroit 2010, kde celou jednu halu venovali prave elektromobilum. Zalezi jen na tom, jak tuto skutecnost ceska, staromodni media v nastavajicich dnech podaji verejnosti.

0/0
11.1.2010 11:02

Host

Re: asi jen detaily...

Barvu jsem nehodnotil, protoze ja jasne, ze ma ucel. Ovsem tvar vozitka jsem bral jako takovy ten utajovany novy model pod plachtou. Ma to tvar skutecne zamysleneho modelu. Kdyz uz vedle toho postavi do detailu propracovany model Mini, nebo Fiat, usuzuju, ze minimalne tvar (a hlavne velikost) odpovida planovane podobe.

Elektromobilum budoucnost klidne patrit muze. Zrovna tak jinym alternativnim pohonum. (osobne bych byl pro vodik) Ovsem co je naprosto tutovy, tak to budou penize, ktere rozhodnou, co bude mit sanci. Zadna ekologie, ale ekonomika o tom bude rozhodovat. A je jedno, jestli v Cechach, nebo Americe. Nejde o staromodnost, ale vseobecne postradanou logiku. A to se neprojevuje jen v automobilovem prumyslu.

0/0
11.1.2010 14:25

Host

Re: asi jen detaily...

Design T27 jeste tusim nebyl odhalen. Ostatne mne osobne zajimaji na elektromobilech (ale i na ostatnich autech) jine vlastnosti, nez jen design. Design je samozrejme taky dulezity. Jen proto, ze se jedna o elektromobil nemusi znamenat, ze to musi mit laciny design. Na druhou stranu: hodnotit auta jen podle vzhledu a ani si nic vic o tom nezjistit a presto se k veci vyjadrovat? Superbourak dnes dokaze na pockani nakreslit student prvniho rocniku nejake designerske skoly. V tom neni zadny problem. Internet se jen hemzi ruznymi amaterskymi navrhy i na zname znacky aut.

Design je ale taky to, co se na tom vozitku da jako prvni zmenit. Dat dohromady fungujici techniku vsak trva mnoho hodin usilovne prace. Cenu jsem uvedl vyse: cirka 140 000KC byla oznamena v britskem tisku pred rokem a pul u benzinove varianty T25. V bohatsich zemich je to velice konkurencneschopna cena auticka na jezdeni po velkomeste. S prihlednutim jaka technika v tom aute je.

0/0
11.1.2010 19:34

jellyfish

Achjo

jsem sice ekologicky zaměřený, ale takovýhle huráelektromobilů už jsem viděl snad desítky.. Kolik jich dnes jezdí? Až je začnou ve větším, s pěknými cenami a výdrří nabízet velké automobilky, a bude i dost přípojných míst pro dobíjení, tak to bude stát za pozornost. Tohle je jen další plácnutí do vody, nic nového nepřinášející.

0/0
11.1.2010 9:47

Host

Re: Achjo

"a bude i dost přípojných míst pro dobíjení"

Ta auta budou mit "Plug-In" techniku a proto se maji dobijet v bezne zasuvce.

0/0
11.1.2010 10:45

jellyfish

Re: Achjo

ještě aby ne, ale jak píšu, je málo přípojných míst např na ulici, kde by se dalo auto bezpečně dobít, dořešení plateb. Bohužel u těchle EM je pořád problém dojezd a výkon.

0/0
11.1.2010 11:34

Host

Re: Achjo

No tak ale snad musis uznat, ze tva obava je dost neopravnena. Tohle je to posledni a nejjednodussi co by se melo na cele veci vyresit. Kazda benzinka ma zavedenu elektrinu, kazde obchodni centrum ma zavedenu elektrinu na parkovistich, kazda vetsi firma zamestnavajici vetsi pocet zamestnancu ma zavedenu eletrinu. Elektromobil si pak muze clovek dobit mezitimco nakupuje, nebo mezitimco je v praci, nebo doma mezitimco spi apod. Staci jen zabudovat automat na platebni kartu kdy tok eletriny je otevren az po provedeni platby, stejne jako tomu je u benzinovych automatu. Takovy automat je dokonce jednodussi namontovat z hlediska bezpecnosti oproti benzinkam, ktere musi splnovat ty nejprisnejsi normy v otazkach pozarnich predpisu a jsou narocne na misto. Kdyz se vratime zpet do pocatku automobilismu, tak taky neexistovalo moc mist, kde se dal natankovat benzin ze? Taky to nezastavilo vyvoj spalovaciho motoru. Vyresit "tankovani" elektromobilu je mnohem jednodussi.

0/0
11.1.2010 11:47

Host

blbost

A kam dam deti .... V

0/0
11.1.2010 9:10

deméter

Re: blbost

deti nech doma, jedes se bavit ne? nebo jedes na naku...nebo do prace...nebo si je tahas uplne vsude s sebou?

0/0
11.1.2010 9:47

Host

Nejdřív

ale bude potřeba zrušit crash testy :-))

0/0
11.1.2010 7:42

Grimkin

Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

Tak to je... Ušetří se pracovní síla, ale co s lidmi v automobilkách? Je to dvojsečné...

0/0
11.1.2010 3:27

Host

Re: Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

Spravne, takze dle nejlepsi tradice delnickeho hnuti hrr do textilek rozbijet stroje, ktere berou delnikum praci :-)

0/0
11.1.2010 3:42

Host

Re: Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

mas recht tato zeme potrebuje takovy revolucni veci...lidi praci najdouR^

0/0
11.1.2010 8:32

Majklova_proxy

Re: Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

Dalsi socialne citici mamlas ochotnej podporovat nekonkurenceschopnou vyrobu a treba i srotovat funkcni hodnoty, jen aby nekleknul zamestnavatel, kterej ma na trhu min a min co nabidnout?

-

Kazda racionalizace ma dve stranky. Pokud si trh rekne, ze chce golfovy vozejky, Schade se bud prizpusobi, nebo padne. Co je na tom k podiveni nebo rozhorceni?

0/0
11.1.2010 4:00

Oldis_rab

Re: Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

Nejjednodussi a nejlogictejsi by bylo prehodnotit danovou strukturu, prestat danit praci a danovou zatez presunout na prirodni zdroje, tim bude prace levnejsi nez automaty.

0/0
11.1.2010 4:47

Kei: pronásledovaný diskutér

Re: Lidé přijdou o práci... A kdo je zaměstná?

Pojedou domů, zpět do Mongolska.

0/0
11.1.2010 10:20

Host

videjko

www.youtube.com/watch?v=wI763QePYwo

0/0
11.1.2010 0:52

Beluga

Blbost

Ani jedny tyhlety "o xx% lepší a šetrnější" kecy se nikdy nevyplnily.

Nějak moc zelenejch mozků na mě...

0/0
11.1.2010 0:37

Host

Re: Blbost

picovina...je na to nejvyssi cas

0/0
11.1.2010 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.