Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saab: záchranné práce pokračují

Saabisty čekají smutné Vánoce. Ikonická značka zavře, oznámilo koncem minulého týdne vedení amerického vlastníka švédské značky. Poslední jednání s jediným zájemcem zkrachovala. A to má Saab podle všeho nové skvělé auto, 9-5 dosáhla v crashtestech na pět hvězd a chystá se kombík. Jediný zájemce o značku se ale nevzdává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BG1

Pro Klementa Gottwalda:

Russian interests and misgivings about the people behind the Convers Group was one of the main reasons that General Motors (GM) pulled out of a shop on Friday morning. But although the risks of the technology know-how from Saab could go to Russia recorded, according to sources with transparency.

Spykers CEO Victor Muller's work that, under extreme tidpress, change the constellation behind the bid for Saab could mean that one of the obstacles behind a business is eliminated. According to Victor Muller Spyker amended bid for eleven points - and as a direct response to the requirements laid down GM. But it is far to go before it can be no question of any business. It is about a straw after the last straw.

0/0
22.12.2009 9:27

BG1

Re: Pro Klementa Gottwalda:

Vedel jsem, ze na tohle ten domaci rozumbrada neodpovi. Jednak neumi anglicky a jednak nema zadny protiargument.

0/0
22.12.2009 17:46

Host

Re: Pro Klementa Gottwalda:

Je hezké, že ses konečně naučil anglicky, ale je to docela s křížkem po funuse. ;-D Ikdybych byl na tvé úrovni a text projel automatickým překladačem (což nepotřebuji), stejně v něm nenajdu nic, co by jakkoliv vyvracelo má tvrzení. Je jasné, že si GM hlídá  know-how a sakra si vybírá, komu a za jakých podmínek prodá. Prodává-li fabriku s minimálně jedním fungl novým modelem, která je technicky do značné míry shodný s modelem, který si ponechává (Opel Insignia, případně další modely na platformě GM Epsilon II), nemůže se chovat jinak. Jedna věc je hodnota prodělečné a neperspektivní fabriky jako takové, jiná věc je hodnota technologie, která v ní zůstane. V kupní cena a při výběru kupce se samozřejmě musí zohlednit obojí. To je jasné jak facka a divit se tomu může snad jen naiva jako ty.

0/0
23.12.2009 12:07

Host

Re: Pro Klementa Gottwalda:

Mohl bys nám, prosím, popsat svou kvalifikaci v daném oboru, která tě opravňuje neustále všecny kolem sebe urážet a chovat se jako arognantní čuně, které sežralo Šalamounovo lejno?

0/0
23.12.2009 13:25

BG1

Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy prodat .

Koenigsegg a Spyker meli (maji) zajem navazat na tradici originalniho, sportovniho, ekologickeho, bezpecneho auta z doby jeho nejlepsich let. Z doby jeste PREDTIM, nez bylo nutne ho prodat GM, ktery jeho pad dokonal svym nevhodnym marketingem. K i S chteli vyuzit technicke schopnosti inzenyru z Trollhättan. Jsou to prave tyto schopnosti, ktere zkomplikovaly hledani kupce. GM ma totiz strach z budouci konkurence! Spyker vyhovel pozadavkum GM a odstranil prekazky, ktere GM vadily pro prodej Saabu. Ruske investice byly dany mimo hru. V zahranicnim tisku se zacina cim dal vic objevovat podezreni, ze GM nikdy nemel v umyslu Saab prodat z obavy z budouci konkurence. Ekologie a bezpecnost jsou hesla budoucnosti a pokud se k tomu prida atraktivni design a sportovni vlastnosti, tak mame Saab budoucnosti, ktery by to mohl GM v budoucnu pekne zavarit. TOTO je duvod vsech komplikaci. Vy co tady pindate o tom, ze Saab je prevleceny Opel a ze byl 20 let v minusu. Ci marketing to byl? Saabu nebo GM?

0/0
22.12.2009 6:58

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy prodat .

To jsou zase kecy. Díky svému vlastnímu marketingu byl Saab na krach už před 20 lety. GM mu jen dodalo 20 let života. Rv

0/0
22.12.2009 8:12

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Chodi mi pravidelne zpravy ze zahranici o firme SAAB. Spyker stale bojuje o ziskani SAABu a to co se pise tady na idnesu je minulost a bulvar. GM ma vysoke pozadavky a aktualne Spyker odstranuje ze smlouvy komplikace.

0/0
22.12.2009 8:28

BG1

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Nepovidej. A v cem spociavala ta chyba marketingu Saabu pred 20ti lety?

0/0
22.12.2009 8:35

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Milý všeználku, jaký byl důvod prodeje Saabu do rukou GM před 20 lety? Nebyl náhodou Saab ztrátový, tedy neschopný prodávat svou produkci za cenu alespoň pokrývající náklady? Máš pocit, že tato neschopnost je důkazem fungujícího marketingu?

0/0
22.12.2009 10:06

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Ono to bylo tak před 30-20 lety. Prostě celá 80. léta byla pro Saab prů.ser jako hrom, který neustále rostl. Jestli to byla chyba marketingu nebo jiného oddělení, je vcelku jedno.

0/0
22.12.2009 10:26

BG1

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Jakmile prijde rec na vecnou informaci, tak jsi zticha.

0/0
22.12.2009 9:00

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

No to víš, já nemám liduprázdný autosalon Saab, abych mohl trávil celé dny tlacháním. ;-D

0/0
22.12.2009 10:18

BG1

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Pokud jsi ted mel cas napsat tuto blbost, tak jsi uz mohl i pripojit par vecnych faktu. Za predpokladu, ze by jsi nejake mel. Saab ma mozna liduprazdny autosalon, kdezto ty mas prazdno v hlave. Co je lepsi?

0/0
22.12.2009 17:17

Host

Re: Duvody proc GM nikdy nemel v umyslu Saab doopravdy proda

Spíš se ptej, je-li pro automobilku něco horšího, než mít poloprázdné autosalony a prodělávat na každém každičkém vyrobeném autě. R^

0/0
23.12.2009 12:08

Host

taky mám Saaba - typ Opel Vectra

a jsem spokojenej člověk. Vectra mi slouží třetím rokem až na drobné problémy s řídící jednotkou a turbem dobře. nikdy mě nemusela odvézt z cest odtahovka.

0/0
21.12.2009 22:21

Host

Re: taky mám Saaba - typ Opel Vectra

Nelze porovnávat turbo u vozu SAAB a Vectry.

0/0
21.12.2009 22:28

Host

Re: taky mám Saaba - typ Opel Vectra

Taky jezdím Folcwágnem;-D typ Škoda Superb ;-D jestli jste v nějakém Saabu někdy jel s Vectrou by jste ho nesrovnával. Švédi si dokázali s podvozkama pohrát a vůbec vším sdíleným pohrát

0/0
22.12.2009 9:28

Host

SAAB - auto, které nezklame

Jsem majitelem modelu SAAB 900 16V, r.v. 1990. Navíc vozu, který toho víc nacestoval po moři než po silnicích. Prostě řečeno "americká verze". Auto svých kvalit. Žádné auto u nás z dostupných v letech počínajícího kapitalismu, nebylo natolik vybaveno jako právě SAAB. A není tomu dnes jinak. Mám též tu zkušenost, jaké to je, když zažije crash test nedobrovolně. Musím k uznání vozu říci, že žádný vůz vyrobený po roce 1989 by neobstál tak, právě jako SAAB. Jsem mezi živými a chodícími. Znám několik lidí, co jeli v SAABu a museli dobrovolně zničit svůj vůz, aby nezabili jiné, protože SAAB je vlastně "zbraň na čtyři". SAAB totiž nezklame. Vzpomeňme na několik slavných lidí, jakým způsobem skončili ve svých vozech. Bohužel nejeli v autě zn. SAAB. Je smutné, že VOLVO již dávno není tím bezpečným "přístavem", jakým kdysi býval. SAAB je skutečně bezpečí samo. Saabisté mi dají za pravdu v tom, že bezpečí, zrychlení potřebné při předjíždění a pohodlí na dlouhé cesty je synonymem pro značku SAAB.

0/0
21.12.2009 22:06

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

http://www.auto.cz/main.php?site=crashtesty_detail&kod=sa901997

0/0
21.12.2009 22:15

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

Nechci se přít. Jde o to, jakým způsobem dojde k nárazu. Má rychlost na dálnici nebyla malá. Jsem však živ a zdráv. Být v jiném voze, věřím, že již 4 roky zde nejsem.

0/0
21.12.2009 22:26

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

Problém je, že na světě není dostatek lidí s obdobně vypláchlou mozkovnou (případně obdobně nadrogovaní placebem), aby Saab uživili. :-/

0/0
22.12.2009 8:14

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

Nevím, co chcete od auta s turbem, ale za 6 litrů benzinu jezdit 2,0 nebo 2,3 litrový motor jezdit prostě nebude. Běžně jezdí za 8 či méně. Vždy je to o způsobu jízdy. I maloobsahový motor může jezdit za 8 litrů a ne za 5, když jezdíte brzda plyn. Naše silnice stejně nejsou moc uzpůsobeny pro jízdu sportovním stylem, tak co chcete.

SAAB je prostě král na našich silnicích. Všechny technické novinky přišly právě od značek SAAB a VOLVO. Nebýt těchto techniků a konstruktérů, tak do dneška jiné vozy jsou trakaře na čtyřech kolech.

0/0
22.12.2009 16:09

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

Skutečně? Jaké technické novinky přišly v posledních 15 letech od Saabu nebo Volva? Z minulosti se dá žít pouze omezenou dobu. A ta v případě obou značek už uplynula. Volvo se přitom ve srovnání se Saabem ještě jakž takž drží. :-/

0/0
23.12.2009 12:09

Host

Re: SAAB - auto, které nezklame

A safra, podle posledních zpráv prodal Ford Volvo Číňanům (Geely).... Tak to je smutné, když už má Volvo hodnotu jen pro ty Číňany.  :-/

0/0
23.12.2009 12:36

Host

Historická maličkost...

Jak už kdosi v diskuzi zmínil, dřív než někdo začne kritizovat GM za „působení„ v saabu, měl by si za sebe seřadit několik historických souvislostí: Saab byl na pokraji absolutního krachu už v roce 1989, tedy ještě v době, kdy většina automobilek prosperovala i bez včlenění do megalomanských nadnárodních koncernů. GM byl jediný podnik, ochotný investovat do Saabu. Bez proklínaných platforem z Opelu by nevznikl žádný nový model, a bez peněz od GM by dokonce nedošlo ani k „velké“ modernizaci slavného modelu 9000, kterýžto byl právě po modernizaci majiteli vychvalován jako vůbec nejlepší v historii. GM prodloužila život Saabu o dvacet let a zaměstanci ji místo nadávání můžou akorát děkovat. A je logické, že když se GM dostala do problémů, bude se snažit zbavit se té koule na noze jednou provždy. Klidně i tak, že výrobní linky prodá číňanům. Švédi pro svou záchranu a svou prosperitu za dvacet let ve skutečnosti nehnuli prstem, jenom žvanili. Teď je konec, pacient byl odpojen od přístrojů

0/0
21.12.2009 21:45

Host

proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Kdo chce Saaba koupí si OPEL,  kterej je úplně stejný auto a je o třetinu levnější.

Saab je mrtvej. [>-][>-]

0/0
21.12.2009 21:04

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Saab je mrtvej. A to tak že už hodně dlouho. A nezabil ho GM, ten jen prodloužil jeho agonii. Saab je auto z jiného (starého) světa. Fajn světa, ale už neexistujícího. :-/ Automobilový průmysl jen se zpožděním následuje to, co se stalo ve spoustě jiných segmentů trhu - prakticky zmizela střední třída výrobků, přinášející kvalitu a osobitost. Zůstal už jenom lowcost aušus, spotřební masovka a luxusní zboží. A posledním trendem je smazávání hranic mezi lowcost aušusem a spotřební masovkou. Kdo chce něco víc, musí si připlatit sakra víc, než dřív. To, co bylo dříve standardem, najde dnes kolikrát člověk jen u luxusu... :-/Rv

0/0
21.12.2009 21:11

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

SAAB Turbo-X je Opel jo? 8-o

0/0
21.12.2009 21:50

BG1

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

R^ Hlupakovi to nevysvetlis. On nedokaze odlisit GM-Saab a Saab, takovy jak ho vzdy v Trollhättan chteli stavet, ale nemohli, protoze jim GM chtel zmenit image podle sveho marketingu.

0/0
22.12.2009 6:08

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Bože, bože, Saab tak dlouho stavěl to, co stavět chtěl, až je před krachem musel zahránit GM. Rv

0/0
22.12.2009 8:15

BG1

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Presne tento image ze Saaba udelal GM.

0/0
22.12.2009 6:01

BG1

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Zatim jsi porad neuvedl duvody tehdejsiho prodeje Saabu do rukou GM a myslim, ze o tom vis velky kulovy.

0/0
22.12.2009 8:53

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Sem s těmi důvody prodeje Saabu do rukou GM. R^

0/0
22.12.2009 10:07

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Saab byl na konci 80. let v tragické ekonomické situaci a aby netáhl ke dnu celý koncern Saab-Scania, bylo rozhodnuto o jeho prodeji. Přišli naivní amíci z GM a koupili 50% Saabu za cenu, nad níž si evropští výrobci klepali na čelo. Následně GM napumpoval do Saabu své technologie a díly, srazil náklady a postavil Saab ekonomicky na nohy, tedy po dlouhých letech do zisku. V euforii z toho koupil někdy kolem roku 2000 i zbytek akcií. Pletu se v něčem?

0/0
22.12.2009 10:34

BG1

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Pred 30ti lety byl i VW na pokraji krachu.

0/0
22.12.2009 18:01

Host

Re: proč oživovat MRTVOLU-SAAB ???????????????

Ano. A kde je dnes ve srovnání se Saabem... :-P

0/0
23.12.2009 12:10

BananaPhonE

Trh

Jenže zmenšení trhu není idelní, to vede i k monopolu který si bude diktovat ceny atd. podle sebe :-P

0/0
21.12.2009 19:16

BananaPhonE

Re: Trh

Omluva, reakce na post níže.

0/0
21.12.2009 19:17

Host

je dobře že krachnou

recese prostě zmenšuje trh a tím pádem jsou firmy které musí z kola ven a já jsem rád že je to saab a nikoli naše škodovka

RIP saab:-)R^

0/0
21.12.2009 18:31

BananaPhonE

Re: je dobře že krachnou

Jenže zmenšení trhu není idelní, to vede i k monopolu který si bude diktovat ceny atd. podle sebe :-P

0/0
21.12.2009 19:16

Host

Re: je dobře že krachnou

Zapomínáš na to, že Saab už 20 let není samostatná automobilka, ale jen jedna z mnoha značek koncernu GM. Nepřijde mi, že by poměry na trhu nějak ovlivnilo, pokud GM bude mít místo 15 značek jen 14 (13, 12...).

0/0
21.12.2009 20:18

Host

V 80.letech

mého automobilového pubertálního věku byl mým snem SAAB 9000 Turbo 16. :-)Nicméně střízlivým pohledem pozdějších let a dnešní doby chápu (ze strany potenc. zákazníka, který by si SAAB taky nekoupil) dnešní jeho situaci. Švédi měli vždy pověst velmi bezpečných aut, na které se dalo stavět... Ale když by došlo na lámání chleba, většina z nás by volila Volvo a ne SAAB, když už... V rozmachu automobilismu 90. let a poč. 21.století nešlo tržní úspěch postavit na přeci jen trochu zvláštním, ale o dost dražším modelu.. Konzervativní majetnou třídu neosloví.. A kdo se chtěl odlišovat, sáhl také jinde..

0/0
21.12.2009 18:30

Host

Re: V 80.letech

Tak to jsi asi nikdy nejel v SAAB X-turbo ;-) Prerostly pubertaku :-P

0/0
21.12.2009 19:56

Host

Re: V 80.letech

Saab X-turbo je stejná plečka jako Octavia RS. X

0/0
21.12.2009 21:07

Host

Re: V 80.letech

V zakladu SAAB Turbo-x 280 koni a Octavia RS 200 koni ;-D Primo s fabriky ma SAAB hodne slusnej tuning a kam se hrabe naka SKODA

0/0
22.12.2009 8:57

Host

Re: V 80.letech - ŠKODA

Škoda za působení VW stále nic nepředvedla. Do této rakve mne nedostane ani stádo volů. Život mám jen jeden. Podívejte se na silnice a totálky s tímto vozem = > připravená rakev je nezbytností pro pozůstatky těla.

0/0
22.12.2009 16:13

BG1

Tento clanek je suprove napsany.

Jen je skoda, ze autor neprilozil par lepsich fotek.

Tady jsou dneska jen sami "hosti"?????

0/0
21.12.2009 17:59

Host

Oko pitomce zaslzi...

Na kazdem aute prodelal GM 8800 USD. O znacku NEMA nikdo zajem ba ani svedska vlada ne.

Tak jakapak cilevedoma likvidace od GM???

At si ten moloch koupi Skodovka![>-]

Thyronx@seznam.cz

0/0
21.12.2009 17:04

BG1

Re: Oko pitomce zaslzi...

Nerozumis tomu a jen se ztrapnujes.

0/0
21.12.2009 17:17

BG1

Re: Oko pitomce zaslzi...

Koenigsegg i Spyker maji velky zajem o Saab, ale GM jim ho nechce prodat. Zjisti si neco nez zacnes blabolit nesmysly.

0/0
21.12.2009 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.