Diskuze

Když autu ztuhne nafta v žilách, pomůže nejlépe teplá garáž

Někteří řidiči nafťáků o víkendu nenastartovali. Na zmrzlou naftu pomůžou aditiva. Plnou je nejlépe natankovat na horách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

25. 12. 2009 17:10
V zásadě souhlas s obsahem článku.

V zimě mám vždy plnou nádrž, zimní aditiv (VIF) do nádrže dávám vždy u stojanu  před samotným tankováním a když jsou hlášeny  kruté mrazy tak přidám na 50l nafty asi 5l benzínu.Je to léty ověřená praxe.Jediné s čím bych polemizoval je uváděné tzv. "předávkování" aditivy.Sám aditivu zvláště v zimním období dávám víc než je doporučeno a nikdy nebyl problém.A nemyslím že u moderních motorů HDI je to jiné než u mého JTD.

0 0
možnosti

Host

25. 12. 2009 22:40
Re: V zásadě souhlas s obsahem článku.

Ahoj. Pokud tankuješ již aditivovanou naftu např. od benziny TOP-Q DIESEL nebo dokonce naftu vyžší třídy a filtrovatelnosti až do - 26 až -28st. VERVU DIESEL  s cetanovým číslem skoro 60 je uplně zbytečné jakékoliv  aditivum přidávat.

Jestliže tankuješ naftu neaditivovanou, tak je aditivum např. VIF na místě!!! 

Při větším mrazu s přídavkem benzínu do nafty bych opravdu váhal, protože benzin sice rozpouští parafin v naftě, který vzniká při velkých mrazech, ale zároveň drasticky snižuje mazivost nafty, která je nezbytná k bezproblémové práci vstřik. čerpadla!

Jak je známo, tak vstřik. čerpadlo je dost drahá záležitost a proto si myslím, že než záměrně ničit čerpadlo, bylo by lepší uvažovat o elektricky vyhřívaném naft. filtru. Já osobně v zimě tankuji DIESEL VERVA  a  problé s tuhnutím (parafinovanim) nafty nemám a filtr předehřívaný též nemám :-) 

0 0
možnosti

Host

23. 12. 2009 1:08
Na naftu kašlu....

...ale ten FIAT je cooool :-)

0 0
možnosti

McMatej

22. 12. 2009 12:18
test aditiv

Ještě jsem to nečetl, ale mohlo by to být zajímavé, test zimních aditiv a problematika tuhnutí nafty.  http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 8:28
Na naftu jezdí jen

IDIOT!

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 9:35
Re: Na naftu jezdí jen

Takový příspěvek může napsat opravdu jen IDIOT!

0 0
možnosti

Host

22. 12. 2009 0:13
od cerpadlare

Velký výsměch všem co si pořad naivně myslí ,že třeba OMV atd. vozí naftu na vsechny stanice v CR jen ze "západu"....tak to jo.... ale jinak to jisti ceska rafinerska!Jedte se treba kouknout do Kralup nad Vlt. vy chytraci at vidite co jezdi za branu za dopravce.Kvalitni palivo poznate leda tak s cedule.... ;-D

0 0
možnosti

ičmeka už jednou smazali

22. 12. 2009 8:09
Re: od cerpadlare

kvalitní palivo mají tam, kde tankuju často, a bez problémů jezdím. tzn. v Říčanech maj dobrý paliva na Benzině, na Shellce maj sračky, protože majitel je hajzl od přírody. dokonce měl předloni měsíc, kdy to tam během tejdne zlikvidovalo hned několik motorů.

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 23:16
Pro me trochu nepochopitelne.

Najezdil jsem za posledni rok opravdu hodne kilometru v Octavce 2, v 2.0TDI v sestikvaltu. Docela se divim jak tu kazdy chvali to svoje a preferuje tu a tu pumpu. Rozhodne nejsem "zenuska" co jen tankuje a jezdi, ale neco o autech vim, ale neco nechapu, jak nekdo muze rict - "a, ted jsem natankoval dobre" / "a, ted mam debilni palivo". Jako sorry, ale na tohle jsem jeste neprisel a to mam projezdene snad vsechny pumpy a vzdy jsem byl nejaky cas nejake "verny".

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 23:27
Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Ze to nechapete ovsem neznamena,ze to neni mozne..

Spousta lidi nepozna rozdil mezi ruznymi druhy vina nebo syra.. Nebo nepozna cisty ton od falesneho... Kazdy jsme nejaky...

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 22:15
Benzin

Mám H-D Sportster 883, ročník 99 -  klasická verze bez vstřikování, ještě s karburátorem. Motor je konstrukčně z 80tých let a má to spoustu výhod - projel jsem s ním větší část evropy (jen letos přes 10 000 km) a sežere to všechno co aspoň trochu připomíná benzín. V rakousku do toho leju i 91 oktanů "normal" na no-name benzínkách a jede i žere to furt stejně. Sólo jízda po rovině podle předpisů za 4, ve 2 s plnou bagáží přes 2802mnm průsmyk v alpách za 5. Výkonem se to sice nemůže moderním motorům se stejným objemem rovnat, na druhou stranu se nemusím bát natantovat ve vesnici a na údržbu stačí akrorát sada palcových klíčů a základní nářadí.

Když už auto v naftě kvůli úspoře, tak nějakej starej VW střep s 1.9 SDI který jezdilo i na řepkovej olej kterej se dal kupovat přímo v továrně po barelech za pakatel - ideální pro spořílky který jsou na větvi že jim TDIčko žere 5/100. A na zimu něco na benzín - V Rusku je taky většina starejch aut i náklaďáků na benzín, právě kvůli zimě.

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 23:26
Re: Benzin

La Bonette ?

0 0
možnosti

1bear

21. 12. 2009 21:30
Nafta

bez problemu je mimo jine v Celakovich, soukroma firma, ma i vlastni autodopravu, hafo kamionu, ktery tam taky tankujou, tkze se leta nestalo, ze by sebemensi problem s naftou ;-)

0 0
možnosti

1bear

21. 12. 2009 21:31
Re: Nafta

oprava "v Celakovicich" :-)

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:13
U OMV

Nemám prblémy, o víkendu jsem nastartoval bez problémů po celý den i přes noc.

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:18
Re: U OMV

tankoval som u Lukoilu a tiez ziadny problem.. a na nadrzi som usetril tak 10-12%.. heh

0 0
možnosti

Host

21. 12. 2009 21:00
Přidat petrolej

Při takovýchto mrazech přidat trocha petroleje. Pokud vím , tak rafinérie v zimní naftě narozdíl od letní ponechávají petrolejové frakce.

0 0
možnosti

misticjoe

21. 12. 2009 21:03
Re: Přidat petrolej

Zase rada (hlavně "ňáká divná") - probůh! Hlavně ať lidi vynechají přidávání "zaručených pomocníku" do HDi i TDCi motorů... Tedy pokud před Vánoci nemají zbytečné peníze, kterých se potřebují zbavit - pak si tam klidně dolijte i ten benzín, líh, absinth a já nevím, co ještě...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!