Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když autu ztuhne nafta v žilách, pomůže nejlépe teplá garáž

Někteří řidiči nafťáků o víkendu nenastartovali. Na zmrzlou naftu pomůžou aditiva. Plnou je nejlépe natankovat na horách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

V zásadě souhlas s obsahem článku.

V zimě mám vždy plnou nádrž, zimní aditiv (VIF) do nádrže dávám vždy u stojanu  před samotným tankováním a když jsou hlášeny  kruté mrazy tak přidám na 50l nafty asi 5l benzínu.Je to léty ověřená praxe.Jediné s čím bych polemizoval je uváděné tzv. "předávkování" aditivy.Sám aditivu zvláště v zimním období dávám víc než je doporučeno a nikdy nebyl problém.A nemyslím že u moderních motorů HDI je to jiné než u mého JTD.

0/0
25.12.2009 17:10

Host

Re: V zásadě souhlas s obsahem článku.

Ahoj. Pokud tankuješ již aditivovanou naftu např. od benziny TOP-Q DIESEL nebo dokonce naftu vyžší třídy a filtrovatelnosti až do - 26 až -28st. VERVU DIESEL  s cetanovým číslem skoro 60 je uplně zbytečné jakékoliv  aditivum přidávat.

Jestliže tankuješ naftu neaditivovanou, tak je aditivum např. VIF na místě!!! 

Při větším mrazu s přídavkem benzínu do nafty bych opravdu váhal, protože benzin sice rozpouští parafin v naftě, který vzniká při velkých mrazech, ale zároveň drasticky snižuje mazivost nafty, která je nezbytná k bezproblémové práci vstřik. čerpadla!

Jak je známo, tak vstřik. čerpadlo je dost drahá záležitost a proto si myslím, že než záměrně ničit čerpadlo, bylo by lepší uvažovat o elektricky vyhřívaném naft. filtru. Já osobně v zimě tankuji DIESEL VERVA  a  problé s tuhnutím (parafinovanim) nafty nemám a filtr předehřívaný též nemám :-) 

0/0
25.12.2009 22:40

Host

Na naftu kašlu....

...ale ten FIAT je cooool :-)

0/0
23.12.2009 1:08

McMatej

test aditiv

Ještě jsem to nečetl, ale mohlo by to být zajímavé, test zimních aditiv a problematika tuhnutí nafty.  http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf

0/0
22.12.2009 12:18

Host

Na naftu jezdí jen

IDIOT!

0/0
22.12.2009 8:28

Host

Re: Na naftu jezdí jen

Takový příspěvek může napsat opravdu jen IDIOT!

0/0
22.12.2009 9:35

Host

Re: Na naftu jezdí jen

To máš pravdu proteže stodvacítky na naftu nejezdí, vid?

0/0
22.12.2009 10:25

Host

Re: Na naftu jezdí jen

zdravi te idiot... na naftu jezdim rad a s chuti.... a nastartoval sem i v mrazech stejne jako v lete, zadny problem...

0/0
23.12.2009 17:40

Host

od cerpadlare

Velký výsměch všem co si pořad naivně myslí ,že třeba OMV atd. vozí naftu na vsechny stanice v CR jen ze "západu"....tak to jo.... ale jinak to jisti ceska rafinerska!Jedte se treba kouknout do Kralup nad Vlt. vy chytraci at vidite co jezdi za branu za dopravce.Kvalitni palivo poznate leda tak s cedule.... ;-D

0/0
22.12.2009 0:13

ičmeka už jednou smazali

Re: od cerpadlare

kvalitní palivo mají tam, kde tankuju často, a bez problémů jezdím. tzn. v Říčanech maj dobrý paliva na Benzině, na Shellce maj sračky, protože majitel je hajzl od přírody. dokonce měl předloni měsíc, kdy to tam během tejdne zlikvidovalo hned několik motorů.

0/0
22.12.2009 8:09

Host

Re: od cerpadlare

on si někdo myslí že se paliva vozí ze západu? Tak tos byl kamaráde asi jedinej, proč by to vozili ze západu když jsou rafinerie tady????;-D

0/0
22.12.2009 19:56

Host

Pro me trochu nepochopitelne.

Najezdil jsem za posledni rok opravdu hodne kilometru v Octavce 2, v 2.0TDI v sestikvaltu. Docela se divim jak tu kazdy chvali to svoje a preferuje tu a tu pumpu. Rozhodne nejsem "zenuska" co jen tankuje a jezdi, ale neco o autech vim, ale neco nechapu, jak nekdo muze rict - "a, ted jsem natankoval dobre" / "a, ted mam debilni palivo". Jako sorry, ale na tohle jsem jeste neprisel a to mam projezdene snad vsechny pumpy a vzdy jsem byl nejaky cas nejake "verny".

0/0
21.12.2009 23:16

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Ze to nechapete ovsem neznamena,ze to neni mozne..

Spousta lidi nepozna rozdil mezi ruznymi druhy vina nebo syra.. Nebo nepozna cisty ton od falesneho... Kazdy jsme nejaky...

0/0
21.12.2009 23:27

habr

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Sledij pravidelně spotřebu ale ještě přitom srovnávej jaký byl styl jízdy, zatížení auta, klimatické podmínky apod. Třeba tě potom zarazí, že při stejném druhu jízdy, stejné trase, stejném počasí a zatížení auta bude rozdíl ve spotřeb při čerpání nafty od různých čerpacích stanici v případě jedné značky. Pokud máš trochu cit v noze a v uchu, možná, že nekdy budeš pozorovat, že třeba do stejného kopce jednou jedeš s víc přišláplou nohou na plynu a motor se přitom "dře", jindy zas je noha jen a pedálu jen "položena" a motor si přitom do stejného kopce jen "přede". Ale je třeba sledovat i počasí, i to ovlivní výkon motoru.

0/0
22.12.2009 0:11

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Priznavam, toto jsem nikdy takto vehemetne nesledoval, to je pravda. Taky je pravda a klidne se tu "sundam", ze nejsem z tech co by zrovna potencial TDI vyuzivali maximalne. Na dalnici davam tempomat na 160/165 a tam se pak spotreba dostane na 7/8 litru.

V Praze v zacpe snad nemuze nikdo nic poznat.

Zkusim se na to vic zamerit, ale bud mam zivot jinych priorit a nebo nemam tolik casu na toto sledovani, nevim (to v dobrem).

A nebo taky to, ze jsem asi hold cech a kdyz palivo neplatim, tak nemam tendenci to resit :) (ale to neni mysleno, nejako namyslene).

Ale kazdopadne si na to dam oddeska pozor.

0/0
22.12.2009 0:52

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Sledovat všechno to co jste napsal může jen pomatenec. Chci v autě jezdit a ne být jeho otrok a vést si statistiku!

0/0
22.12.2009 18:39

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

Proc by nekdo, koho to zajima musel by pomatenec? trosku hloupy nazor, ne?

0/0
22.12.2009 21:47

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

-byt-

0/0
22.12.2009 21:48

Host

Re: Pro me trochu nepochopitelne.

rozhodne poznam rozdil mezi novou Vervou a beznim palivem, zrovna tak poznam kdyz natankuju nejakou premiovku za hranicema....pocitove, statistiky si nevedu, nejsem posuk...

0/0
23.12.2009 17:42

Host

Benzin

Mám H-D Sportster 883, ročník 99 -  klasická verze bez vstřikování, ještě s karburátorem. Motor je konstrukčně z 80tých let a má to spoustu výhod - projel jsem s ním větší část evropy (jen letos přes 10 000 km) a sežere to všechno co aspoň trochu připomíná benzín. V rakousku do toho leju i 91 oktanů "normal" na no-name benzínkách a jede i žere to furt stejně. Sólo jízda po rovině podle předpisů za 4, ve 2 s plnou bagáží přes 2802mnm průsmyk v alpách za 5. Výkonem se to sice nemůže moderním motorům se stejným objemem rovnat, na druhou stranu se nemusím bát natantovat ve vesnici a na údržbu stačí akrorát sada palcových klíčů a základní nářadí.

Když už auto v naftě kvůli úspoře, tak nějakej starej VW střep s 1.9 SDI který jezdilo i na řepkovej olej kterej se dal kupovat přímo v továrně po barelech za pakatel - ideální pro spořílky který jsou na větvi že jim TDIčko žere 5/100. A na zimu něco na benzín - V Rusku je taky většina starejch aut i náklaďáků na benzín, právě kvůli zimě.

0/0
21.12.2009 22:15

Host

Re: Benzin

La Bonette ?

0/0
21.12.2009 23:26

Host

Re: Benzin

jj, jeden z 10 dvoutisícových pasů které jsme po cestě projížděli. Zrovna v poslední vesnici pod pasem je "benzínka" - jeden stojan s pistolí před regulérní hospodou. Platí se u baru v hospodě. Motor to ale v pohodě sežral ;-D

0/0
21.12.2009 23:50

Host

Re: Benzin

Ja tam byl jen na otocku od severu, objel jsem ten kopec a zpet. Dostal mne tam ale cvok s kamionem, jeste mam vyfoceny, jak se prodiral tim vlastnim prusmykem. Kdyby tam jeli taci dva pro ti sobe, tak by mne zajimalo, co by delali.

0/0
21.12.2009 23:59

Host

Re: Benzin

To je nornální , ve švýcarsku na Furkapass jezdí velké autobusy s turisty, přitom zatáčky takové že je občas problém si tam najet i na motorce a dolu tak 500 metrů díra;-D

Škoda že jste nepokračoval dál, jižní část cestou přes soutěsky ke Grand Canyonu byla nejhezčí část cesty ;-)

0/0
22.12.2009 0:10

Host

Re: Benzin

Furka je zajimava, tu jsem prejizdel z jihu, nepripadla mi ale nejak drasticka, co se tyce zatacek atd. Tam asi vede Stelvio nebo Gavia. Pres Bonette jsem dal nejel, protze jsem potreboval dal na zapad :o) a na Grand Canyonu jsem byl rok pred tim. Nekdy priste....

0/0
22.12.2009 0:19

Host

Re: Benzin

Furka je jediný takový pass kde jsem viděl velké autobusy. Šoféři si do zátáček museli najíždět na centimetr přesně a zadek autobusu visel nad propastí. Cestující na zadních sedačkách to měli i s vyhlídkovým letem. Já bych si na takový adrenalin netroufnul. Taky nevím co by dělali kdyby se potkali dva proti sobě. Nebo jestli jezdili jen v daných intervalech po jednom...My jsme pokračovali na jih až do St. Tropez a do Monaka ;-) Na email Vám mohu poslat trasu, určitě by stála při následující dovolené za zvážení. Např. Grande Dixence Dam ve švýcarsku cestou z Furky směrem na Francii - 4. nejvyšší přehrada na světě... :-)

0/0
22.12.2009 0:38

Host

Re: Benzin

Kazdopadne bych nechtel sedet v tom buse :o). Do St. Tropez jsem pak jel take, ale az cestou zpet, z Bonette jsem tehdy jel na Avignon pres Aix en Provence a dal na Montpelier. Trasu poslete, alespon bude inspirace - michal75(at)centrum.cz, dekuju. Jinak prusmyky 2000+ a zejmena 2500+ uz mi nejak zacinaji dochazet, alespon v Evrope.

0/0
22.12.2009 1:09

1bear

Nafta

bez problemu je mimo jine v Celakovich, soukroma firma, ma i vlastni autodopravu, hafo kamionu, ktery tam taky tankujou, tkze se leta nestalo, ze by sebemensi problem s naftou ;-)

0/0
21.12.2009 21:30

1bear

Re: Nafta

oprava "v Celakovicich" :-)

0/0
21.12.2009 21:31

Host

U OMV

Nemám prblémy, o víkendu jsem nastartoval bez problémů po celý den i přes noc.

0/0
21.12.2009 21:13

Host

Re: U OMV

tankoval som u Lukoilu a tiez ziadny problem.. a na nadrzi som usetril tak 10-12%.. heh

0/0
21.12.2009 21:18

Host

Re: U OMV

;-D ale já nepotřebuju šetřit,když to je na CCS :-)

0/0
21.12.2009 21:20

Host

Re: U OMV

A ta CCS je bezedný úvěr?

0/0
21.12.2009 22:34

misticjoe

Re: U OMV

No tak já mám aktuální info, že dneska se u LukOilu na konci Čerňáku rozhodně nevyplatilo tankovat - přestože se oteplilo (na cca -4), auta vypovídala službu - 4 lidi od nás z činžáku, kde je 29 partají, to je celkem reprezentativní vzorek (tzv. průzkumy veřejného mínění staví na daleko nižších poměrech) - předpokládám, že zítra všechny nafťáky u nás na dvoře zůstanou stát... ;-)

0/0
21.12.2009 22:39

Homer _ 10

Re: U OMV

Dobře jim tak, to mají za to že podporují rusáky...

0/0
21.12.2009 23:58

Host

Přidat petrolej

Při takovýchto mrazech přidat trocha petroleje. Pokud vím , tak rafinérie v zimní naftě narozdíl od letní ponechávají petrolejové frakce.

0/0
21.12.2009 21:00

misticjoe

Re: Přidat petrolej

Zase rada (hlavně "ňáká divná") - probůh! Hlavně ať lidi vynechají přidávání "zaručených pomocníku" do HDi i TDCi motorů... Tedy pokud před Vánoci nemají zbytečné peníze, kterých se potřebují zbavit - pak si tam klidně dolijte i ten benzín, líh, absinth a já nevím, co ještě...

0/0
21.12.2009 21:03

Já mám dukátů dost.

Re: Přidat petrolej

Zlatý starý dobrý chrchláky, který sežerou i vyjetej olej... :-/

0/0
21.12.2009 21:15

Host

Re: Přidat petrolej

no to sice jo,ale zase nejde srovnávat starý 2.0  s výkonem maximálně kolem 100kobyl a nový s výkonem kolem 140 kobyl :-P

0/0
21.12.2009 21:25

Host

Re: Přidat petrolej

Co je na přidávání petroleje do nafty divného ?  Jenže petrolej je drahý  . Ale jak jsem již uvedl , zimní nafta proti letní obsahuje více petrolejových frakcí. A pro info , nafta se vyrábí smícháním plynných olejů s petrolejem. , taktéž velmi zjednodušeně řečeno.

0/0
21.12.2009 22:08

Host

Re: Přidat petrolej

A proč? V sobotu už jsem nenastartoval, dobil jsem baterku, nastartoval s éterem a u pumpy koupil 2l benzínu a 30l nafty. Od té doby startuju a jezdím jak z praku. PS: Mám 2.2 HDI z 2003.

0/0
21.12.2009 22:16

misticjoe

Re: Přidat petrolej

Udělej to ještě dvakrát - třikrát a pak poreferuj, jak byli v servisu šťastní :-)))

0/0
21.12.2009 22:40

misticjoe

Re: Přidat petrolej

Ale abys neřekl, že jen tak bezbřeze plkám - přidáváním benzínu do nafty se snižuje její "mazivost woe" a podle vesnickejch buranů to potom hůř táhne vodcpoda. Výsledek často u HDi i TDCi motorů bývá ten, že odjedou do věčného nebíčka vstřiky i čerpadlo. Neřkuli že u TDCi je filtr daleko jemnější a takto naředěná nafta by neměla na průchodnost stejně žádný vliv. To, že takto někdo ředí naftu v motorech rovnajících se staré Avii neznamená, že si to může dovolit i u moderních motorů...

0/0
21.12.2009 22:55

Host

Re: Přidat petrolej

Bavíme se o petroleji , ne o benzínu!!!!!!!! Přidávat benzín je blbost.

0/0
21.12.2009 23:02

Host

Re: Přidat petrolej

Vždyť ho v zimní naftě stejně máš. A  ty různé přísady, co si lidé kupujou ho obsahují také. Ale žádný z těch kouzelných přípravků neudělá z letní naty zimní , pouze "změní krystaly parafínu". Nevím proč by třeba 10% petroleje mělo být na závadu, to není benzín , ten bych do moderního motoru opravdu nepřidal.

0/0
21.12.2009 23:00

habr

Re: Přidat petrolej

Za bolševika se říkalo, že jeden start  éterem je jako ujetých 5 tisíc km. Leckterý trochu jetý motor startování éterem nevydržel, odešly mu "spodky" (klika, ojnice, šály apod.- pro neznalé). Dělával jsem při startování kdysi různá kouzla, ale dneska u motoru kde vstřikovací čerpadlo stojí okolo jednoho sta tisíc korun startuji jenom teplem (parkuji pod nebem, ale když je zle, teplo dodám).Pokud nějaký přídavek do nafty, tak to co doporučuje výrobce. A už od konce října je třeba se nenápadně připravovat na zimní radovánky. Přesto se stane, že ranní odjezd se někdy oddálí.

Jinak mám za to, že petrolej  je mastná , takže proti benzinu nehroz výrazné snížení mazacích vlastností nafty. kdo dává benzin, mohl by se zamyslet na přidáním oleje pro dvoudobé benziňáky.  Leckdo (distributoři PHM) doporučuje aby se tento olej přidával zcela normálně, protože naše nafta je prý "suchá".

0/0
21.12.2009 22:41

Host

shell na prd...

Nattankoval jsem trochu nafty do skoro prazdne nadrze na (pro me nezname) shellce v malesicich s tim, ze vezmu plnou na "sve" proverene pumpe. No a nez jsem tak udelal, dneska rano mi to nechtelo vubec jet, furt to cukalo a vubec netahlo. Nastesti nez jsem se poradil po telefonu tak nafta povolila(sedel jsem v nastartovanym aute) Blbec jsem si myslel, ze tomu pomuzu, kdyz vezmu plnou a pro jistotu tu "kvalitni" w-power naftu s gtl. Ted jak to tu ctu (a ten test z lonskyho roku), tak jsem jen vyhodil prachy... :-(   Mno, nastesti uz se trochu oteplilo, tak zitra uz to pojede bez problemu. Doufam....

0/0
21.12.2009 20:44

Host

Re: shell na prd...

v testu z loňskýho roku jsi nemoh číst o naftě s gtl;-D

0/0
22.12.2009 20:04

Host

Traktoristi a lidi se smradlavyma dieslama nenastartovali

R^

0/0
21.12.2009 20:39

Host

Re: Traktoristi a lidi se smradlavyma dieslama nenastartovali

A kdo ti odhrne silnice ty genie?

0/0
21.12.2009 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.