- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V zimě mám vždy plnou nádrž, zimní aditiv (VIF) do nádrže dávám vždy u stojanu před samotným tankováním a když jsou hlášeny kruté mrazy tak přidám na 50l nafty asi 5l benzínu.Je to léty ověřená praxe.Jediné s čím bych polemizoval je uváděné tzv. "předávkování" aditivy.Sám aditivu zvláště v zimním období dávám víc než je doporučeno a nikdy nebyl problém.A nemyslím že u moderních motorů HDI je to jiné než u mého JTD.
Ahoj. Pokud tankuješ již aditivovanou naftu např. od benziny TOP-Q DIESEL nebo dokonce naftu vyžší třídy a filtrovatelnosti až do - 26 až -28st. VERVU DIESEL s cetanovým číslem skoro 60 je uplně zbytečné jakékoliv aditivum přidávat.
Jestliže tankuješ naftu neaditivovanou, tak je aditivum např. VIF na místě!!!
Při větším mrazu s přídavkem benzínu do nafty bych opravdu váhal, protože benzin sice rozpouští parafin v naftě, který vzniká při velkých mrazech, ale zároveň drasticky snižuje mazivost nafty, která je nezbytná k bezproblémové práci vstřik. čerpadla!
Jak je známo, tak vstřik. čerpadlo je dost drahá záležitost a proto si myslím, že než záměrně ničit čerpadlo, bylo by lepší uvažovat o elektricky vyhřívaném naft. filtru. Já osobně v zimě tankuji DIESEL VERVA a problé s tuhnutím (parafinovanim) nafty nemám a filtr předehřívaný též nemám
Ještě jsem to nečetl, ale mohlo by to být zajímavé, test zimních aditiv a problematika tuhnutí nafty. http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf
Takový příspěvek může napsat opravdu jen IDIOT!
Velký výsměch všem co si pořad naivně myslí ,že třeba OMV atd. vozí naftu na vsechny stanice v CR jen ze "západu"....tak to jo.... ale jinak to jisti ceska rafinerska!Jedte se treba kouknout do Kralup nad Vlt. vy chytraci at vidite co jezdi za branu za dopravce.Kvalitni palivo poznate leda tak s cedule....
kvalitní palivo mají tam, kde tankuju často, a bez problémů jezdím. tzn. v Říčanech maj dobrý paliva na Benzině, na Shellce maj sračky, protože majitel je hajzl od přírody. dokonce měl předloni měsíc, kdy to tam během tejdne zlikvidovalo hned několik motorů.
Najezdil jsem za posledni rok opravdu hodne kilometru v Octavce 2, v 2.0TDI v sestikvaltu. Docela se divim jak tu kazdy chvali to svoje a preferuje tu a tu pumpu. Rozhodne nejsem "zenuska" co jen tankuje a jezdi, ale neco o autech vim, ale neco nechapu, jak nekdo muze rict - "a, ted jsem natankoval dobre" / "a, ted mam debilni palivo". Jako sorry, ale na tohle jsem jeste neprisel a to mam projezdene snad vsechny pumpy a vzdy jsem byl nejaky cas nejake "verny".
Ze to nechapete ovsem neznamena,ze to neni mozne..
Spousta lidi nepozna rozdil mezi ruznymi druhy vina nebo syra.. Nebo nepozna cisty ton od falesneho... Kazdy jsme nejaky...
Mám H-D Sportster 883, ročník 99 - klasická verze bez vstřikování, ještě s karburátorem. Motor je konstrukčně z 80tých let a má to spoustu výhod - projel jsem s ním větší část evropy (jen letos přes 10 000 km) a sežere to všechno co aspoň trochu připomíná benzín. V rakousku do toho leju i 91 oktanů "normal" na no-name benzínkách a jede i žere to furt stejně. Sólo jízda po rovině podle předpisů za 4, ve 2 s plnou bagáží přes 2802mnm průsmyk v alpách za 5. Výkonem se to sice nemůže moderním motorům se stejným objemem rovnat, na druhou stranu se nemusím bát natantovat ve vesnici a na údržbu stačí akrorát sada palcových klíčů a základní nářadí.
Když už auto v naftě kvůli úspoře, tak nějakej starej VW střep s 1.9 SDI který jezdilo i na řepkovej olej kterej se dal kupovat přímo v továrně po barelech za pakatel - ideální pro spořílky který jsou na větvi že jim TDIčko žere 5/100. A na zimu něco na benzín - V Rusku je taky většina starejch aut i náklaďáků na benzín, právě kvůli zimě.
bez problemu je mimo jine v Celakovich, soukroma firma, ma i vlastni autodopravu, hafo kamionu, ktery tam taky tankujou, tkze se leta nestalo, ze by sebemensi problem s naftou
Nemám prblémy, o víkendu jsem nastartoval bez problémů po celý den i přes noc.
tankoval som u Lukoilu a tiez ziadny problem.. a na nadrzi som usetril tak 10-12%.. heh
Při takovýchto mrazech přidat trocha petroleje. Pokud vím , tak rafinérie v zimní naftě narozdíl od letní ponechávají petrolejové frakce.
Zase rada (hlavně "ňáká divná") - probůh! Hlavně ať lidi vynechají přidávání "zaručených pomocníku" do HDi i TDCi motorů... Tedy pokud před Vánoci nemají zbytečné peníze, kterých se potřebují zbavit - pak si tam klidně dolijte i ten benzín, líh, absinth a já nevím, co ještě...