- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tatrovka je fajn, jen fotograf byl totalni amater. To si nemohl vzit aspon externi blesk, kdyz uz sel fotit pro idnes?
Ales
původním autorm konstrukce je Jára Cimrman, čech jak poleno
Ne, ne. Ve skutečnosti VW Brouka navrhl a postavil židovský designér Josef Ganz v roce 1933 jako automobil Standard Superior.
http://en.wikipedia.org/wiki/Josef_Ganz
Jenže nacisté mu upřeli jeho zásluhy, uvěznilo ho getapo a z Německa musel v roce 1934 uprchnout do Švýcarska.
chyba - to auto se jmenovalo Mai-Käfer (=chroust), Volkswagen nebylo jmeno, ale proste popis vozu "lidovy vuz"...ale co s opravdovym broukem absolutne nema spolecneho, je KONSTRUKCE - Mai-Käfer ma motor vepredu !!!
Proč to tenkrát Tatrovka nedala zaregistrovat na Patentním úřadu? Psát tedˇ, že někdo něco okopíroval po tolika letech, je neprofesionální...
BMW X 3 se na evropskem trhu taky vyskytuje v cinske (okopirovane) verzi....ale neni potreba se nicim ohanet, VW samo uznalo, ze se "Porsche koukal Ledwinkovi pres rameno" a vyplatilo Tatre odskodne (1961-1963)
Kde mohla tatra s vyrobou osobaku byt, kdyby neprisel bolsevik
kde by byla, kdyby tam na vedoucich mistech nebyli Nemci. A kde je ted? Bohuzel, v konecniku. Neni schopna zkonstruovat moderni, lehkej, vzduchem chlazenej diesel.Nektere ruske diesly v tankach maji jiz od valky 1.5 kg na kone, po valce i mene nez 1 kg. Tatra asi 8kg na kone.
pokud neumite alespon googlovat, tak nepiste prispevky. Ing. Hans Ledwinka se narodil v C.a K. Rakousku-Uhersku v Kloster Neuburgu, coz je temer predmesti Vidne a zadne Sudety. Pokud se nekdo narodil jako cesky obcan nemecke narodnosti, tak to byl ing. Ferdinand Porsche (narozen ve Vratislavicich n.N.). Oba dva se znali proto, ze spolu byli zamestnani v tovarne AustroDaimler v rakouskem Steyeru, v tovarne, ktera donedavna vyrabela terenni mercedes rady G. Jinak udajne ing. Ledwinka odmitl zajem Hitlera o jeho tatru a do Hitlerovy rozjete souteze o lidovy vuz (Volkswagen) naskocil jako nahradnik Porsche. Arbitraz proti VW vedla Tatrovka uz pred valkou, ale i dlouho po ni a tesne po roce 1960 vyplatil VW Tatrovce jako odskodne 3M tehdejsich nemeckych marek. Tatra rady 8 je v nemeckem muzeu moderniho umeni (Pinakotheka) na jednom z nejcestnejsich mist - brouk se krci v koute nad ni
sorry Porsche nikoli cesky, ale rakousko-uhersky obcan..........
Návrh základní koncepce vozidla předložil konstruktér Erich Überlacker, který již předtím pracoval na vozidle T 57. Ředitel automobilky Hans Ledwinka Überlackera několikrát kritizoval a hrozilo mu propuštění z továrny.
Vsechno cesi :)) tak jsem se dlouho nezasmal.
Pokud vim tak VW musel zaplatit Tatrovce obrovske penize, proto tak dlouho vyrabeli brouka, protoze nemeli penize na vyvoj. Cechum vubec nevadilo ze konstruovali auto nemci ktere zavreli - jejich patenty si nechali VW zaplatit
Ledwinka- Přestože se významně zasloužil o světovou pověst značky Tatra a byl čestným doktorem vídeňské univerzity, strávil po válce ve vysokém věku šest let v československém vězení. Konec života prožil Ledwinka jako odborný technický poradce v Mnichově.
Tyto lidi zavreli podobne jak i nemecky mluvici zidy, ale ceske herce kteri z hitlerem flirtovali nebo z goebbelsem spali (barova) nechali nazivu. Vzdyt to byli mirumilovni cesi :)
Já si myslím, že si obě strany nemají co vyčítat.
Konstrukter tenkrat sudeto-nemecke Tatry byl genialni sudetak Hans Ledwinka., ktereho jsme po valce zavreli i pres dukazy ze byl proti nazistum..
Hans Ledwinka byl kamarad ze sudetakem panem Porsche. oba pracovali na lidovem auto, ktery potom porsche sam zkontruoval.
Německé auto by to bylo až po Mnichovu
ideální aerodynamický tvar je kapka...pozpátku by to moc tedy nefungovalo