Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Značka by měla dostat šanci, přejí si saabisté

Rozhodnutí o budoucnosti Saabu mělo padnout včera. Lhůtu, do které měli zástupci GM odpovědět na nabídku, stanovenou na pondělní 17:00 hodinu "amerického" času, hlavní zájemce Spyker prodloužil. Nejprve dostali vládci GM dvě hodiny navíc, jednání se však protahují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BG1

Uzavreni bude trvat 5 let.

Nekdo se tady ptal jestli budou dostupne nahradni dily na Saab. GM poslal pred ca 7i hodinami ted uz konkretni instrukce, ze (pripadne) postupne uzavreni fabriky bude trvat 5 let, cimz se GM snizi vydaje. Po celou tu dobu existuje moznost pro pripadne spekulanty zakoupit casti vyroby. Spyker a Merbanco maji porad jeste zajem odkoupit Saab. GM ma v umyslu vyuzit techniky z nove 9-5 v novem modelu Buicku. 9-5 uz jezdi v nekolika kusech na svedskych silnicich a sam jsem jednoho videl. Ve svedskem auto-moto-sportu vcera zverejnili tyto fotky 9-5, ktery uz jezdi na silnicich. Vypada to, ze se jich stacilo par vyrobit pred vanocnimi svatky.

http://www.automotorsport.se/news/19989/nya-saab-9-5-på-besök-i-stockholm/

Podle pozn. znacky patri auto Jan-Ake Jonssonovi, ktery bydli pobliz mista kde byl Saab vyfocen. Po dobu 4 tydeniho vanocniho volna se budou vyr. stroje prestavovat pro produkci 9-3 Cabriolet (jehoz vyroba se premisti z rakouskeho Graz) a take budou prizpusobeny pro novy 9-5.

0/0
28.12.2009 7:26

BG1

Anonymni sikanator(i) na diskuzich o autech!

Divim se, ze iDNES tady dovoli anonymni prispevky, kdyz na jinych zpravach vyzaduje prihlaseni. iDNES si tim svini do sve vlastni kapsy, protoze kvalita diskuzi se tim hodne zhorsila. Vypada to, ze iDNES nejak moc nezalezi na serioznich ctenarich a kvalitnich prispevcich v diskuzich.

0/0
27.12.2009 8:45

BG1

Vzkaz od Merbanco na saabsunited.com:

From Christopher Johnston, CEO of Merbanco and one of the bidders to acquire Saab Automobile, a Christmas eve update on the Saab sale situation:

We are patiently making progress and have considered and agreed to everything we have been asked. All of our Sweden and Management partners, and the Swedish Government, have been a big help. All along, we have believed our skills are a good fit for Saab and Saab for us. We have learned a ton over the past 7 months and I can't imagine someone trying to learn what we know in a matter of weeks. We are comfortable with GM deciding on their timetable.

0/0
26.12.2009 7:25

Host

Re: Vzkaz od Merbanco na saabsunited.com:

Saab konečně končí a nebude vysávat GM.

Ty auta sou mizerný a ani v česku je nikdo kromě pár pomatenců nechce.

Saab je mrtvej. Doufejme že ho nezachrání číňani jako Volvo a konečně zmizí z trhu jako Tatra, Rover, nebo Zastava..

0/0
26.12.2009 21:26

BG1

Re: Vzkaz od Merbanco na saabsunited.com:

Uz se hodne opakujes.

0/0
27.12.2009 8:42

BG1

Merbanco.

Dalsim serioznim zajemcem o koupi je Merbanco v kterem jsou i svedsti investori.

GM ma moznost vybrat mezi dvema zajemci. Z taktickych duvodu je pro GM lepsi, kdyz Saab uplne zrusi. Saab by mohl byt pri dobrem marketingu a pod spravnym vedenim budoucim, tvrdym konkurentem GM.

Pro majitele Saabu, kteri by chteli GM primet, aby prestal taktizovat a podporit Saab:

http://iwontbuyfromgm.wordpress.com/

0/0
26.12.2009 7:18

Host

Re: Merbanco.

Saab je prodělečnej zastaralej výrobce. Ty auta nikdo nechce.

Saaba nekoupí ani ČÍŇAN.EUEU

0/0
26.12.2009 21:27

BG1

Re: Merbanco.

Tak ses zase vyblil, tak ted do hajan.

Uz se hodne opakujes.

0/0
27.12.2009 8:43

BG1

Statni automobilka GM a Saab.

Americkou vladou vlastneny GM (60%) potopil nejednu dobrou znacku. Casto se vyskytujici poznamka se tyka profilu firmy Saab jako "ten, ktery kdysi davno s dvoutaktem vyhral Monte Carlo". Tohle je pouze perspektiva medii, ktera jsou pod vlivem nemeckych zajmu. V nemecky a cesky pisicim tisku se vzdy v souvislosti se Saabem publikuji stare fotky Saabu. Pritom Saab se vzdy profiloval predevsim bezpecnosti, prakticnosti a ekologii. Saab vyvinul mnoho vlastnich inovaci a take dal vyvijel jiz existujici: 1958: Bezpecnostni pasy jako standard 1969: Automatika zapinani svetel 1971: "force-absorbing & self-repairing" tlumice 1971: Sterace a ostrikovace svetel 1971: Vyhrivana sedadla 1972: Ochrana proti narazu ze strany s vystuzi ve dverich 1976: SAAB Turbo

0/0
25.12.2009 9:19

BG1

Re: Statni automobilka GM a Saab.

1978: Deformovatelna ridici tyc - dulezity prvek bezpecnosti 1978: Elektrostaticky kupefiltr, ktery odfiltrovava vsechny partikly na 0,0004mm 1980: Automatic Performance Control (APC) 1981: Zpetna zrcatka s sirokouhlym videnim 1982: Bezazbestove, brzdove desticky 1991: Bezfreonova klimatizace 1996: Saab Active Head Restraint (SAHR), Prvni na svete s aktivnimi podperkami hlavy pro zabraneni hyperflexe krku pir nehode 1997: Ventilovana sedadla 2000: Saab Variable Compression. Prvni motor na svete s variabilni kompresi. Prodelecny GM potopil Saab jako posledni z dlouhe rady automobilek. Je jen otazkou casu, kdy potopi dalsi firmy.

0/0
25.12.2009 9:20

Host

Re: Statni automobilka GM a Saab.

Hnusnější auta než vyrábí GM pod značkou Saab jen těžko najdeme.

Ať to zabalej jako Rover a bude klid.

0/0
26.12.2009 21:29

BG1

Re: Statni automobilka GM a Saab.

Opakujes se a blijes na sklo.

Kvalita diskuze se tvymi prispevky rapidne snizuje.

Rv

0/0
27.12.2009 8:44

Host

saab ????????????????

saab zachrání jen číňan stejně jako volvo. EU

0/0
23.12.2009 20:43

Host

Re: saab ????????????????

Co máš proti číňanům ? Já nakupuju už patnáctlet u rákosků čínský zboží a spokojenost.

Číňani by mohli zastaralý  krachující Saab i Volvo vytáhnout z bahna. R^R^

0/0
23.12.2009 22:24

Host

saab ????????????????

saab ten krachnul před léty s Roverem ne ?????????????????

a estly saab eště nekrach tak ho zachrání jedině číňan jako volvo !!EUXEU!!

0/0
23.12.2009 20:41

Host

Re: saab ????????????????

Saab, Volvo, Rover, Pontiac, Jaguar a spousta jinych znacek jsou jen dukazem neschopnosti a spinavych praktik americkych automobilek. A nauc se psat cesky, "anonymni" primitive!

P.S.: Slovo "anonymni" davam do uvozovek, protoze zas az tak anonymni nejsi.

0/0
25.12.2009 13:24

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

kdyby si saabisti nedrželi svýho saaba celej život, ale měnili ho každý tři roky, jako koncernáři tý svý dojče mašíne, aby jim nezůstal černej petr v ruce, tak by teď nekrachoval;-D;-D;-D;-)

0/0
23.12.2009 18:51

Host

Re: hmm

Já mám saaba z tuzexu r.v. 1976 a slouží dobře. Dalšího saaba neplánuju do konce života a jak vidim nejsem sám.[>-][>-]

0/0
23.12.2009 20:45

Host

Re: hmm

A já mám zase Trabanta z Tuzexu z roku 1971 a stál mě 5000 bonů.

Post Scriptum : slouží dodnes a po rzi ani stopa prostě nekoroduje !  

0/0
23.12.2009 22:22

Host

Re: hmm

kecáš !!!!!!!!!!!!!!

já dal za Trabanta v tůzu v roce 1972 bez pořadníku  9.500,- BONŮ a mohl sem si vybrat ze tří barev !!!!!!!!!!!!!!!!

Za 5.000,- BONŮ je to nesmysl !!!!!!!!!!!!!!

0/0
23.12.2009 22:51

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

no právě, zabil jsi saaba;-D;-D;-D;-)

0/0
24.12.2009 7:35

BG1

Re: hmm

Prodelecny je predevsim GM. Proto se zbavuje jedne znacky za druhou. Ve velkem koncernu se lehce da skryt prodelecnost hlavniho aktera a vse svezt na "malou znacku ze Skandinavie". Opel si ponechal jen proto, ze nemecka vlada Opelu poskytla pujcku. GM je z velke casti vlastneny americkou vladou, ktera do nej pumpuje penize danovych poplatniku. Majitele GM: U.S. Department of the Treasury: 60.8 %

UAW Retiree Medical Benefits Trust: 17.5 %

Canada and Ontario governments: 11.7 %

The old GM: 10 %

Za techto okolnosti by se GM asi jen tezko mohl zbavit znacek jako Cadillac a Buick, jejimiz hlavnim zakaznikem je statni aparat. Je zajimave, ze smlouva se Spyker byla jiz pripravena k podepsani a na posledni chvili ji odmitl Ed Whitacre znamy svym neurotickym charakterem, netrpelivosti a znamy svymi metodami "slash and burn"!!!

0/0
25.12.2009 9:36

Host

Re: hmm

Saab končí a jsem rád. Ty zprzněný auta s logem Saab si nekupojou už ani švédi. RvRvRvRv

0/0
26.12.2009 21:31

BG1

Re: hmm

Blijes na sklo a porad se opakujes dokola.

0/0
27.12.2009 8:46

Host

Tu navonenou bidu Opelu nechteji uz ani Cinani

Automobilka, ktera vyrabi pres deset let furt stejne modely defacto v kusove serii. Neustale dotovana ze strany vlastnika ci skryte od statu nema v dnesni dobe, co pohledavat na trhu automobilek Rv

Kdyz se podivame na kvalitativni hlediska tak jejich ppm finalniho vyrobku dosahuje astronomickych hodnot. Co je nejvice alarmujici, jsou nedostatky i u dilu ci skupin aktivni bezpecnosti - motory, sasi a obcas elektronika.

0/0
23.12.2009 15:42

Host

Re: Tu navonenou bidu Opelu nechteji uz ani Cinani

Číňani chtěj Volvo a ne zprzněnýho OPEL-SAABA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RvRvRvRvRv

0/0
23.12.2009 20:47

BG1

Bliti na sklo.

Tve prispevky jsou velice nekvalitni a asi tezko nekoho obohati. Pokud by se produkce tvych prispevku dala prirovnat k vyrobe automobilu, tak by ses asi jen tezko uzivil.

Ucastnil jsem se diskuzi uz v ruznych zemich a v ruznych jazycich, ale nikde jsem se s tak nekvalitnimi prispevky nesetkal. Slovo "nekvalitni" ber jako kompliment, protoze bych ve skutecnost mel pouzit vyraz "bliti na sklo"!RvRvRvRvRv

0/0
25.12.2009 11:00

BG1

Re: Tu navonenou bidu Opelu nechteji uz ani Cinani

GM je dotovan z 60,8% americkym statem a z 11,7% kanadskym statem. Opel zachranila od krachu nemecka vlada. Bez statni pomoci by dnes neexistoval ani Renault, ktery je (spolecne s temi predeslymi jmenovanymi) klasickym prikladem toho, ze prodejnost se da dobre regulovat zakony a narizenimi.

0/0
25.12.2009 11:09

Host

Bohužel učebnicový příklad

Jak dopadne kdysi prémiový výrobce, když se dostane v rámci koncernu do područí mainstreamové automobilky. Začalo to už u modelu 9000, a to implementací šestiválce z Omegy MV6. Ještě v r.98 se dalo mluvit o první generaci 9-5 jako o průlomovém voze, ale další a další víceméně (ne)povedené facelifty, okořeněné navíc aférami na téma zadírání přeplňovaných čtyřválců (následek jejich inovace) , značce na pověsti rozhodně nepřidal. Poslední facelift 9-5ky byl bez nadsázky otřesný!

Stručně řečeno: V dnešní době už nemůže automobilka obstát na trhu s jedním-dvěma modely, které vyrábí přes 10 let. Obměna musí přicházet mnohem častěji a pružněji.

0/0
23.12.2009 9:01

Host

Re: Bohužel učebnicový příklad

saab je mrtvej ať žije saab

jo když ty zprzněný švédský auta nikdo nechce nedá se nic dělat. ;-D;-D;-D;-D

0/0
23.12.2009 12:07

BG1

Ucebnicovy priklad: Bliti na sklo.

Tve prispevky jsou velice nekvalitni a asi tezko nekoho obohati. Pokud by se produkce tvych prispevku dala prirovnat k vyrobe automobilu, tak by ses asi jen tezko uzivil.

Ucastnil jsem se diskuzi uz v ruznych zemich a v ruznych jazycich, ale nikde jsem se s tak nekvalitnimi prispevky nesetkal. Slovo "nekvalitni" ber jako kompliment, protoze bych ve skutecnost mel pouzit vyraz "bliti na sklo"!RvRvRvRvRv

0/0
25.12.2009 10:06

Host

to je toho

Tolik emocí kvůli jedné značce ? Kolik lidí ji tady má ? Není to jedno jestli se položí saab teď  nebo za chvíli saab spolu se spykerem ? Tady děláte jak kdyby tu málem krachoval VW a sním půlka evropy :-/

0/0
22.12.2009 22:25

Host

Re: to je toho

po vw by taky nestekl ani pes...

snad krom zamestnancu ;-D

0/0
23.12.2009 8:38

Host

Re: to je toho

aNO, ANO, KDYBY KRACHLO VW, JE MI TO JEDNO, ALE SAABU BY MI BYLO LÍTO.

0/0
23.12.2009 10:39

tmf

Re: to je toho

no nevím, pokud VW zítra otočil vypínačem a končíme, spíš bys jako pes vyl protože to je takový kolos že by to pocítil každý i ten kdo nikdy do koncernového auta nesedl a třeba ani nemá řidičák.

0/0
23.12.2009 11:46

BG1

Re: to je toho

Ten provokater tady porad se zalibou skodolibe vykrikuje, ze Saab byl na lopatkach a ze ho pry GM zachranil. Neni to pravda. VW byl pred 30 lety taky na lopatkach a nebyt nemecke vlady a tucnych dotaci, tak dnes neexistuje. VW dokazal vyuzit padu zelezne opony a jako jeden z prvnich pochopil velky potencial vychodniho bloku. Tim se dnes stal jednim z nejvetsich vyrobcu na svete. Saab naproti tomu tyto moznosti pod GM nemel. GM je sam v problemech. Tento, statem dotovany, podnik prokazal spatny marketing u mnoha firem, kterych se pak musel zbavit. V miliardovych transkacich je, stejne jako ve valce, dovoleno vsechno. GM se radeji zbavil Saabu, protoze Opelu poskytla nemecka vlada pujcku. Proto take uvedl na trh Opel Insignia jako prvni a zdrzoval uvedeni nove 9-5 z taktickych duvodu. Tento bezcitny provokater na diskuzi nema ani spetku empatii k tem tisicum velice schopnych lidi ve Svedsku, kteri pred vanoci dostali takto negativni zpravu, ktera bude mit velky dopad na cele Svedsko.

0/0
25.12.2009 9:50

BG1

Re: to je toho

8000 pracovnich prilezitosti, 1% HDP Svedska a spousta jinych ztrat, ktere se v soucasne dobe zatim nedaji vyjadrit v cislech.

0/0
25.12.2009 10:11

Host

Jsem sice Saabista, ale...

... raději mrtvý, než čínský.

Dokud budou Saaby jezdit po světě, tak bude značka žít.

Hezké vánoce, nejen Saabistům.

Simír, Brno

0/0
22.12.2009 21:10

Host

Re: Jsem sice Saabista, ale...

Rikas Simir jo? Dej si bacha!

0/0
22.12.2009 21:13

Host

Re: Jsem sice Saabista, ale...

Podobnej názor měli i fanoušci jaguaru. Říkali radši žádnej Jaguar než  Indickej. A hle. Ind je konečně po letech zase naučil dělat konkurenceschopné auta.

0/0
22.12.2009 23:59

BG1

Re: Jsem sice Saabista, ale...

Tvrdit, ze "Ind naucil lidi od Jaguaru delat po letech konkurencne schopna auta" je dost hodne nadsazene. V kazdem pripade je Jaguar jeden z dlouhe rady prikladu, jak americke automobilky (v tomto pripade Ford) poskozuji jine znacky. O uspesnosti majitele Jaguaru Tata Motors si dovolim take vyslovit pochybnost, protoze na konci zari tohoto roku oznamil, ze jednu z britskych fabrik bude muset v nejblizsich letech zavrit. Je docela mozne, ze to bude zrovna Jaguar.

0/0
25.12.2009 12:54

Host

Saab je mrtvej

Za dva roky po Saabu ani pes neštěkne, stejně jako po Roveru kterýho se snažila zachránit Honda.

0/0
22.12.2009 20:37

Host

Re: Saab je mrtvej

a je to dobře

krásný důsledek krize slabí nepřežijí:-)R^

0/0
22.12.2009 20:57

Host

Re: Saab je mrtvej

Honda se nesnažila zachránit Rovera, byla to pro ni jen cesta jak se dostat do evropy a obejít tehdejší cla pro japonská auta. Rover pak koupilo BMW a ti až pak prodali číňanům.

0/0
23.12.2009 8:28

Host

Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

Nebyla to neschopnost vyvinout konkurenceschopna auta, ktera potopila Saab, ale neochota GM to Saabu dovolit. 20 let pasivniho vedeni dovedlo Saab ke krachu! GM se napr. rozhodl, ze Saab potrebuje na americkem trhu male auto. Jelikoz zadne takove neexistovalo, tak vzal GM Subaru Impreza a rekl schopnym, ale naprosto nevyuzitym technikum Saabu, aby nalepili logo Saabu na kufr a volant Imprezy a tak vznikl novy model. Toto se stalo samozrejme prodejnim fiaskem. Dalsi krok bylo stejnou technikou "vystrihni a nalep" postavit z Trailblazer novy model Saabu, ktery byl nazvan 9-7X. Pritom Saab mel hotovy 4WD 9-3 uz v roce 2004, ale GM nedovolil vyrobu. Dalsi priklad: Novy 9-5, krajne kriticky pro preziti Saabu byl GM zpozdovan rok za rokem. Kdyz uz konecne byl hotov, tak predstavil GM radeji Opel Insignia jako prvni. Dalsi bezhlave rozhodnuti! Samozrejme, ze Saab mel byt prvni a sklidit pochvalu, protoze tehdy by byla sila znacky Opelu posilena tim, ze jejich verze "ma geny Saabu".

0/0
22.12.2009 20:36

Host

Re: Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

pokracovani: Namisto toho to melo za nasledek pravy opak! Opel tim svou znacku neposilil a o novem Saabu se zaclo rikat, ze to je ve skutecnosti "prevleceny Opel". Takto se definitivne nici moznost udelat Saab jako premium znacku v koncernu!! Takto se nic znacka!

0/0
22.12.2009 20:38

Host

Re: Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

to víš kam američan šlápne sto let tráva neroste:-PRv

0/0
22.12.2009 20:59

Host

Re: Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

Nemyslim si, ze narodnost v tom hraje roli.

0/0
22.12.2009 21:36

Host

Re: Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

Je zajimave, ze ten provokaterni B*L*B k tomuto vubec nema co rict. Kdyz se zavede hovor na vecna temata, nebo odborne clanky, tak dela mrtveho brouka.

0/0
22.12.2009 21:20

Host

Re: Analyza jendoho odborneho casopisu (preklad z angl.):

to sou moc pěkná slova, akorát že si nedovedu představit vlastníka, který by záměrně oslaboval značku, kterou kdysi koupil aby mu vydělávala peníze. Jen totálně neschopní svádějí své problémy na někoho jiného a američani jsou v tomto případě dost laciný terč. Jestli saab krachne nebo ne je mi putna, ale to jeho kňučení že ho američani položili zatímco on měl kosmický potenciál mě fakt štve. Když byl geniální a pro automobilový svět tak nepostradatelný, tak proč toho nevyužil ve svůj prospěch? Proč se nechal koupit amarikánama, ha? Protože už tenkrát ležel na smrtelný posteli. Američani akorát zapojili ty hadice na plicní ventilaci, dialýzu, mimotělní oběh, a ani to stejně nepomohlo :-P

0/0
22.12.2009 21:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.