Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice kloužou. Zkuste rychlokurz jízdy na ledu

Silnice v Česku pokryla ledovka, auta se kloužou a bourají. Když už musíte vyjet, odvažte se na ukouzanou silnici jen na zimních pneumatikách. Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vlastní trénování

někteří jako já se zase na sníh a led vyloženě těší, smyk je pro ně požitkem :)

viz. toto blbnutí s quattrem: http://vimeo.com/8282586

0/0
6.1.2010 14:48

Host

Re: vlastní trénování

no tak jezdeni s Audi na snehu je jako jezdeni s FAvoritem se zatazenou rucni brzdou. Ta nedotacivost u Audi je priserna. Staci porovnat treba se Subaru Legacy - jizdni vlastnosti jsou uplne jina liga

0/0
6.1.2010 16:49

octoman

sáně

a já to říkám pořád, nejezděte rychle na tom sněhu nebo chytnete sáně ....

0/0
5.1.2010 17:46

Host

proc u nas silnice klouzou?

je to pouze neschopnosti ,,statu" udrzet silnice bez snehu a ledu.

0/0
31.12.2009 16:26

Host

Silnice klouzou vsude

... je to pouze o schopnostech ridicu ;-)

0/0
2.1.2010 20:48

Host

Re: proc u nas silnice klouzou?

jojo, ty si asi taky myslíš že poručímě větru, dešti, viď? V počasí jsou občas takové extrémy, že se to zvládnout nedá. Pokud má ale člověk zimní výbavu a mozek v hlavě, dostane se v 99% autem kam potřebuje - pokud mu cestu neucpe nějakej neschopnej Pepík z Práglu na letních gumách.. ;-D;-D;-D

0/0
3.1.2010 23:40

octoman

Re: proc u nas silnice klouzou?

to je přesné

0/0
5.1.2010 17:47

Host

do kopce

No nevim nevim, ale do kopce na kluzkem, hodne kluzkem povrchu, je treba prenest co nejnizsi vykon,aby nedoslo k protoceni a naslednemu nechtenemu couvani. A proto se do kopce na ledu rozjizdime jak? na jednicku a na volnobeh a ono se to neprotoci a neni potreba ani nejake elektronicke systemy...

0/0
31.12.2009 14:43

Host

Re: do kopce

do kopce se na ledu především vůbec nerozjíždíme, protože to nemá smysl, na ledu toho moc nevymyslíš, pokud to je opravdu jen čistý led. Na led v kopci je potřeba se rozjet ještě před kopcem a opatrně jej přejet. A nebo, jak to tu čtu co píšeš, raději počkat na cestáře..

PS: Na volnoběh při pokusu o rozjetí značnému procentu aut zdechne motor. To si u svého 1,8i mohu dovolit rozjezd bez plynu jen pokud je ještě sytič při studeném motoru, jinak nemá motor nárok aby to dal, zvlášť do kopce nemá šanci a zdechl by i kdybych si se spojkou hrál jak chtěl. A myslíš si že je ideální prudit motor zátěží na jeho volnoběžných otáčkách 900ot/min? Pokud se rozjíždíš na kluzkém povrchu, slovo led raději vynechejme, pak je důležité přidat otáčky a pak opatrně a pomalu pouštět spojku aby kola zabíraly plynule bez protočení. Ono by ti moc nepomohlo rozjíždění jen na volnoběh, když bys pak vycukal kola zdechajícím motorem - takové chování k motoru je zralé na přeskočení rozvoďáku

0/0
3.1.2010 23:54

ičmeka už jednou smazali

pár bodů

1) na dobrejch zimních gumách smyk téměř nelze dostat, pokud člověk jede rozumně rychle. zadek sice klouzne, ale jemnej pohyb volantem stačí k tomu, aby se zase auto chytlo.

2) u předokolky, když uletí zadek, nemá žádnej smysl pouštět plyn. auto začne brzdit motorem přední nápravu, která se k tomu ještě zapře o sníh, tudíž zadek uletí ještě víc a auto se otočí na fleku čelem vzad.. ovšem pouze v situaci, kdy člověk jede jako hovado a nestačí utočit kontra.

3) nevim komu pořád radíte, když přes zimu jezděj statisíce, ne-li miliony českejch řidičů, a nabourá maximálně stovka jedinců. stejně jako prahu projely tisíce aut, nabouralo deset.

0/0
30.12.2009 8:42

tmf

Re: pár bodů

přál bych Tobě i ostatním kurz jízdy na ledu či jak se to jmenuje. Tam se všechno cvičí při rychlosti 30 km/h, slovy třicet. A to člověk čumí co to s autem a posádkou udělá v té pidirychlosti. Jak jsem se bavil s ostatními, většina měla dojem že ač si mysleli že umí řídit tak jsou zralí na odevzdání řidičáku a chození pěšky.

0/0
30.12.2009 9:52

ičmeka už jednou smazali

Re: pár bodů

1) na tom kluzišti ti zadek rozhodí začátek kluziště, protože je pohyblivý. v rychlosti 30 km/h ti nikdy takhle rychle padel neuletí.

0/0
30.12.2009 16:07

lolek77

Zimní pneu nejsou všelék.

Na sněhu jsou zimní pneu proti letním král. Na náledí nezdravě zvyšují pocit bezpečnosti. Na mokré vozovce po chemickém posypu nejsou o nic lepší než letní, ovšem mají delší brzdnou dráhu.

0/0
2.1.2010 17:00

Host

Re: pár bodů

Je to přesně tak, jak řikáte. Vlastní zkušenosti.

0/0
6.1.2010 17:45

Host

Autor nemá řidičák!

"Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě"

za tuhle větu bych autora článku s rozběhem nakopal! Pokud teda nemyslel zadokolku, ale dnes je ve většině obyčejných aut pohon předních kol s motorem vepředu. Když udělá trouba to co popisuje autor článku, pak se stane co? No ve chvíli ustřelení zadku (takhle vypadá většina smyků předokolek, protože mají o dost lehčí zadek) dojde ještě navíc k brždění předku motorem. A to znamená okamžité zrychlení a zhoršení průběhu smyku. Auto udělá hodiny, švihne s sebou do škarpy, atd..

Proto se musí udělat co? No přidat plyn a kontrovat volantem pro vyrovnání smyku! Aby to bylo dobře možné, je potřeba si to vyzkoušet a získat trochu cviku např. na zasněženém parkovišti. Proto je potřeba na nebezpečně kluzkém povrchu dodržovat několik zásad. Nevyřazovat, ale mít zařazenou rychlost při které jsou otáčky motoru dostatečné, aby bylo v případě potřeby na poháněné přední nápravě dostatek výkonu pro "vytáhnutí" auta ze smyku.

0/0
29.12.2009 20:54

Host

Re: Autor nemá řidičák!

dále předvídat a dívat se na silnici. Je přece blbost vjet do zatáčky rychle když vím že to klouže a že tam můžu dostat smyk. Stejně jako jet tak rychle, abych dokázal zastavit na vzdálenost na jakou vidím. Zvlášť v zimě nikdy nevíte co bude za zatáčkou či horizontem, dvojnásob to platí v obci, kde se občas najde chytrák co na hlavní právě couvá z průjezdu a zacpe celou silnici - když je to za zatáčkou či horizontem, nezvládnete zastavit ani z padesátky. Další pravidlo je nikam se necpat! Pokud je předemnou v koloně zapadlý kamion, nechovám se jak debil a neucpu křižovatku, ale zastavím před ní (zvláště pepíci z práglu pozor! vím že tohle je v práglu běžná praxe, ale do křižovatky se nesmí vjet, pokud za ní nemohu pokračovat!).

Kdo se chce o řízení na sněhu něco dozvědět, ať si zkusí zasněžené okresky udržované jen pluhováním a posypem štěrku, tam se naučí, narozdíl od rozsolených hlavních tahů. Pak je kalamita když v Práglu napadnou tři čísla, než to cestáři rozsolí :-D

0/0
29.12.2009 21:01

Host

Re: Autor nemá řidičák!

Myslím, že by nebylo od věci si pořádně přečíst článek. Autor hovoří  ubrání plynu a vyšlápnutí spojky. V takovém případě zadek by neměl auto předbíhat, protože přední kola auto přes motor nebrzdí přední část auta, ale vše se točí stejně bez odporu. To přídání a vytažení auta ze smyku se často píše, ale ne vždy to platí. leckdy auto ze zatáčky vyletí rychleji do protisměru apod.

Rozdíl v jízdě v Praze na 3 cm sněhu a na okreskách je značný a každý rozumný řidič si vůbec na silničáře nestěžuje. V Praze kde je silný provoz se během několika minut poprašek sněhu ujede v klouzající vrstvičku na které se zázraky nedají dělat. na rozdíl od okresek, kde na krajnici se lze dočkat trochu štěrku, tak v Praze  od chodníku ke chodníku není nic co by auto trochu podrželo. Ve víceproudých ulicích je to ještě horší.

Takže k nelibosti - je nutné vydržet na sůl. jenže i té chvíli trvá než začne působit. Vjet do křižovatky   aniž bych mohl pokračovat není jen obvyklé v Praze.

0/0
30.12.2009 1:00

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

no tak vyšlápneš spojku... ale pokud jsi na sněhu, tak ty kola musej prorážet ten sníh bez přenesenýho výkonu, tudíž stejně ten čumák zbrzdíš. prostě auto na sněhu musí mít neustále dost výkonu (předokolka), aby předek za sebou ten zadek táhnul a dával mu směr.

0/0
30.12.2009 8:44

Pjotr_Pjotrovic

Re: Autor nemá řidičák!

No já nevím jak vy, ale já, když z předokolkou dostanu smyk (jedu rovně, místo abych zatočil), tak když jsem přidal plyn, tak mi to nepomohlo, protože kola se protáčela a auto stejně nezatočilo. Bylo pak jedno, jestli jsem měl kola zablokovaná bržděním (nemám abs) anebo se mi protáčela protože jsem přidal plyn. Mě vždycky nejvíc pomohlo vyšlápnout spojku a modlit se (pokud jsem byl už moc rychlej) nebo natočit co nejvíc kola do zatáčky a na kraťoučko zatáhnout ručku. S tou jsem ale mooooc opatrnej.

0/0
30.12.2009 8:56

Host

Re: Autor nemá řidičák!

to je otázkou míry, kola se přidáním plynu ve smyku nesmí začít zběsile protáčet, jen je potřeba je držet v tahu, pokud možno bez, nebo jen s mírným prokluzem. Když kola hrabou jako o život, auto opravdu nebude příliš poslouchat.

Na sněhu mám opravdu dost zkušeností a vím jak to funguje, jak se z počínajícího smyku dostat. Letos sem to také už potřeboval - když sem se vyhýbal na sněhu autu, co nečekaně vycouvalo na hlavní silnici. Udělal sem kolem něm myšku a přední kola držel stále v záběru, díky tomu jsem kolem něj sice projel "dvěřma napřed" ale tento smyk zcela kontroloval volantem a plynem. Jiná možnost prostě nebyla, dalo se to buď to neubrzdit a poslat do něj (i když sem jel jen cca 40, silnice byla jak kluziště), nebo skončit ve škarpě.

S ruční brzdou se také dá pracovat, pokud je potřeba bezpečně zastavit či přibrzdit na kluzkém povrchu. Párkrát sem díky ní bezpečně zastavil či zbrzdil na náled, kde by jen ťuknutí na brzdu skončilo smykem.

0/0
30.12.2009 14:40

Host

Re: Autor nemá řidičák!

Pokud předokolka dostane nedotáčivej smyk - tedy předek jede po tečně bez ohledu na natočení kol, je přidání plynu kravina. V takové situaci je lepší vyšlápnout spojku, volant trochu vrátit a zkusit zatočit znovu, šance, že se to chytne, je mnohem větší. Pokud předokolka dostane přetáčivej smyk díky lehkému zadku, který ujede, doporučuju nezkušeným řidičům také vyšlápnout spojku, a dát kontra. Pokud někdo v tu chvíli lehce přidá plyn, a dá kontra, dostane se z toho sice také, ale vyžaduje to podstatně víc zkušeností, auto pod plynem má podstatně větší tendenci při tom korigování překmitnout na druhou stranu, a to podstatně rychleji než byl ten původní smyk. Většina lidí, co ze silnice sbírám, doplatila právě na tohle překmitnutí, kdy si mysleli, jak je ten předek "vytáhne" - jo, vytáhl, ale do ještě horší situace. Tohle jsou věci, které je potřeba nacvičit, protože se tím dá dost zkazit.

0/0
30.12.2009 14:57

Host

Re: Autor nemá řidičák!

celou dobu se bavíme o přetáčivém smylu, tak sem nemusíš plést nedotáčivý. Na sněhu či ledu u předohrabu ustřelí ve většině případů lehký zadek. Předek ustřelí vyjímečně, např při rychlém nájezdu do zatáčky nebo při prudkém zatočení. V takové situaci je třeba pracovat s volantem, aby přední kola začaly opět vést stopu! To je mnohem důležitější než vyšlápnutí spojky, protože pokud budou přední kola např o 30° mimo směr auta, těžko se předek chytne jen vyšlápnutím spojky, zvlášť na kluzkém povrchu jako je sníh. V nedotáčivém smyku jsem se ocitl jen málokrát, ale moje reakce byla vždy kontra volantem do správného směru a buď odpojit motor vyšlápnutím spojky, nebo naopak přední kola lehce v záběru. U předohrabu když se smýkne předek a následně se zase chytne, tak se auto rozhodí a velmi ochotně následuje lehkým zadkem do smyku přetáčivého a je třeba tomu zabránit právě tím vytažením předku.

0/0
30.12.2009 15:16

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

souhlasím. doporučuju zasněžený parkoviště, a vyzkoušet. a vyzkoušet na letních pneu vzadu, protože se zimákama je obtížnější smyk udělat. logicky. na parkovišti bez ručky roztočit auto volantem, a když uletí prdel, kontrovat a šlapat na plyn. po jednom nebo dvou svezeních člověk zjistí, že smyk lze naprosto krásně korigovat, že auto se při smyku nechová nevyzpytatelně, a ve smyku se lze třeba přesně trefit do parkovacího chlívečku u nákupáku. chce to deset minut tréninku, aby člověk zjistil, že se smyku na sněhu nemusí bát. jiná věc je samozřejmě led nebo jenom mokro. smyk na mokré vozovce je opoznání těžší, protože auto se po kontra "chytne" vcelku razantním způsobem, když se člověk snaží po kontra vrátit volant zpátky rukama. volant se musí pustit. jinak doporučuji do youtube zadat "arabic drift best shot".

0/0
30.12.2009 16:18

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

ano, vy popisujete zase přetáčivý smyk, který jste zvládl tak, jak to jde nejlépe. přidáním plynu a tažením zadku za sebou. R^

0/0
30.12.2009 16:10

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

my se bavíme o přetáčivém smyku. popisujete mi tady nedotáčivý, který na sněhu korigujete právě ubráním plynu. takže jsme o koze a voze.:-)

0/0
30.12.2009 16:09

Host

Re: Autor nemá řidičák!

nějak nechápu, to mimo Prágl padá jinej sníh? Jezdí méně aut? nebo čím to je, že podobné "kalamity" postihují výlučně Prágl. Velmi mě to pobavilo loni, kdy ve zprávách byla "kalamita v Práglu" kde napadlo přes noc sotva pět čísel, když u nás na Vysočině přes noc naflákalo přes 20 čísel a cestáři měli tolik práce, že to prohrnuli na vedlejších až k večeru.

On ten pražský problém bude o něčem jiném.. ..agresivní jízdní styl (víme dobře jak pražáci jezí - nacpi se kde můžeš, žádné bezpečné rozestupy, ucpávání křižovatek,průjezdy na tmavě oranžovou, atd. - v práglu se jezdí opravdu nejhůře v republice, větší dobytek a v takovém množství na silnicích než tam sem nepotkal), sníh tam vidí jednou za dva roky, takže na něm nikdo neumí jezdit, navíc díky tomu má málokdo zimní gumy a lítají na letňákách díky kterým jim to nezatáčí a neubrzdí.

0/0
30.12.2009 14:49

Host

Re: Autor nemá řidičák!

To jsou kecy. Kalamita v Praze je daná tím, kolik aut tu jezdí. Na zasekání Prahy zácpami stačí i pouhý déšť, i ten sníží propustnost křižovatek pod kritickou hodnotu. Natož pak sníh. A sníh sice jiný nepadá, ale vhledem k tomu, že tu za 5 minut projede víc aut než na té Vysočině za celej den, i těk pár cm se okamžitě uklouže do skla. To je ten důvod, proč je to v Praze podstatně horší. Dělat chytráka na lehce ujetým sněhu na Vysočině, kde potkám dvě auta do hodiny, bych uměl dělat taky, v tom se jezdí samo.

0/0
30.12.2009 15:03

Host

Re: Autor nemá řidičák!

jojo, nejhorší jsoukalamity v práglu. Je jasné že se při sněžení silnice zasekají, ale proč tam každej druhej dement v takové situaci bourá? a nezvládá jízdu. Věř mi že na Vysočině jsou mnohem těžší podmínky než v práglu, při tzv. kalamitě. Pokud si myslíš že tady jezdí 2 auta/hod, měl bys někdy zkusit rychlostní silnici Jihlava-Znojmo, případně silnici 1. třídy číslo 23 a mnoho dalších. Ujetý sníh je zcela běžnou praxí a pokud má člověk zkušenosti a slušné gumy, není pro něj nic hrozného po něm jet. Pepíci prostě na sněhu neumí a důkazem budiž auta se značkami "A" či "S" kterých jsou při zdejších kalamitách plné škarpy ;-D

Viz loni, kdy sem potkal 2 pražáky ve škarpě na trase Telč - Třepíč. Ano byl ujetý sníh, ano klouzalo to, ano, nadlidi z práglu s oktávkama v turbodehtu jeli 2x rychleji co normální místní znalej řidič a proto se odebrali do škarpy.. Pražáci prostě na sněhu neumí.

0/0
30.12.2009 15:25

Host

Re: Autor nemá řidičák!

..jel sem tak 40-50 do zatáčky, za sebou vidím se mihnout oktávec, blinkr, předjetí - měl tam tak dobrejch 80-90 no a za 10km ho míjím jak stojí na krajnici nad autem ve struze, v obleku, telefonuje a dělá u toho naštvaná gesta. Aneb kdo chce kam, chuj s ním ;-D;-D;-D

0/0
30.12.2009 15:35

Host

Re: Autor nemá řidičák!

Když jedu mimo město jsem v pohodě, protože si hlídám jen silnici. Ve velkém městě, tedy i v té Prazeje to k nedohlídání. Značky, semafory, pruhy, chodci, auta, MDH. Jak už se zde píše, sníh se během chvilky ujede v kluziště, technické služby nemají šanci vše zvládnout, protože musí jet stejně rychle jako kolony. není problém potom i té blbé padesátce, když někdo vepředu zazmatkuje udělat řetězovku.

A k těm pražákům ve škarpách - ač se nám to nelíbí, mají největčí počet aut na obyvatele (v poměru s jinými kraji), mnoho aut je i služebních s pražskou značkou, ale jezdí s ní nepražáci.

Nechci pražáky obhajovat, ale tak jako mimopražák je zmaten provozem v tomto městě, měští zas jsou zmateni na okreskách.

0/0
30.12.2009 20:07

Host

Re: Autor nemá řidičák!

jízda ve městě vyžaduje chladnou hlavu a plnou pozornost - sledovat chodce, semafory, šaliny, klacky, atd. Ani tohle pražáci nezvládají, očividně, proto taky bourají když jim napadne trochu sněhu. Má to jednoduchý důvod, jezdí jako hovada a nedodržují základní bezpečnostní návyky slušného řidiče. Viz vyjmanované výše. Proč je "vesničan" z Vysočiny v Práglu tak vyplesklej je to, že tam všichni jezdí jak hovada a nerespektují základní pravidla, to je ten důvod proč i já nerad jezdím do práglu - opravdu velké procento hovad za volantem. Nechci vyvolávat flame, ale když přijedu do Brna, tak pohodička, klídek, a když se nějaká ulice zaseká, tak nikdo neucpe křižovatku, funguje tam zip a když vidí někoho kdo si najel do špatnýho pruhu, tak ho prostě pustí! Tohle sem v Práglu snad ještě neviděl, aby se řidiči chovali tak ohleduplně. Hodně pražáků má rypáček nahoru páč si myslí kdo nejsou a je to vidět i na silnicích.

0/0
2.1.2010 0:04

Host

Re: Autor nemá řidičák!

PS: k tomu počtu aut registrovaných v práglu.. ..hezké, ale tady na Vysočině projede 10 aut místních J či C na jedno auto A či S, zvláštní že jezdit neumí jen ty A či S a řítí se jak šílenci. Vím že je spousta aut firemních, když je firma registrovaná v práglu, může mít i místní pobočka pražské značky.

Pražáci "umí" jezdit jako hulváti v ulicích práglu, koukají kde se dřív nacpat, kde dřív projet, ale to je asi tak vše.

PPS: v Brně sem párkrát potkal přažskou značku, co vehenentně předjížděl kolonu přes zebru, cpal se do pruhů objížděním, dokonce i průjezdem přes zastávku šaliny. Je tohle normální? Nikdy tohle neudělalo auto s brněnskou značkou, nebo jakoukoliv jinou, vždycky to byl pražák RvRvRv

0/0
2.1.2010 0:11

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

naprostej souhlas, to se snažim vysvětlit chytrejm idnesákům už druhou zimu ;-DR^

0/0
30.12.2009 8:37

Host

Re: Autor nemá řidičák!

Ty seš zrovna ten pravej, co slovo to perla. Ty zrovna by sis s těma indesákama mohl podat ruku.

0/0
30.12.2009 14:50

ičmeka už jednou smazali

Re: Autor nemá řidičák!

roztoč volantem auto na sněhu a vyzkoušej si to.

0/0
30.12.2009 16:12

whitemagic

škola smyku

by měla být povinnou součástí autoškoly a měli by se z ní skládat praktické zkoušky.pak by se nemuseli zavádět nesmyslná šikanující opatření viz připravované zimáky povinně všude.

0/0
29.12.2009 20:53

Host

Re: škola smyku

Zimáky všude by měly být automaticky na všech autech minimálně od listopadu do března. Kdo má aspoň něco v hlavě, tak na něco podobného nepotřebuje žádný zákon, ale dělá do automaticky a neohrožuje zbytečně sebe ani ostatní účastníky provozu. Nejvíc nehod za podobného počasí vzniká právě proto, že někdo nezvlád řízení na letních gumách. Ne proto, že ho v autoškole neučili jízdu na ledu.

0/0
29.12.2009 22:16

Host

Re: škola smyku

Nejvíc nehod vzniká protože se neubere na rychlosti, zimní gumy jen vytváří falešný pocit,že se může jezdit jak jsme zvyklí a zimáky vše vyřeší. Kdo má něco v hlavě příspůsobí rychlost stavu vozovky ;-)

0/0
29.12.2009 22:34

Host

Re: škola smyku

typycký příspěvek eurořidice.gumy máme zimní , letní, a celoroční.letní je v zimě na sněhu k prdu,zimní je při víc než 8 nad nulou taky k prdu,celorocní má drápavej vzorek ale v extrémních vedrech nic moc a za extra mrazů na vymrzlé silnici  chce víc opatrnosti.prostě když to má ustřelit tak nepomuže ani abs esp natož zimáky.jinak musím uznat že pneu lobby funguje docela slušně.prostě fyziku neoklamete ničím ,chce to rozum a nohu z plynu dolů.S pozdravem pneuservis drbout.

0/0
30.12.2009 0:36

Host

Re: škola smyku

Napsal jsi to dobře - fyziku neoklamete. A to platí i pro zimní pneu. S ohledem na skuečnost, že jsou vyrobeny ze směsi která v zimě pomaleji tvrdne, a že vzorek pneumatik je vybaven lamelami, tak taková pneumatika má v zimě na většině površích lepší přilnavost než letní pneu.  To ale neznamená, že zimní nás zachrání, že s nimi můžeme jezdit na mokru, ujetém sněhu jako s letními po suchu. Osobně dávám zimní i na offroada (celoroční v zimě skáčí jako koza), protože mi dávají větší šanci dobrzdit. Na vyjetí stačí v nejhorším nasadit řetězy.

0/0
30.12.2009 0:47

Host

Re: škola smyku

To jo, ale to by pak stal ridicak dvacet tisic :) BTW zimaky v zime se holt maji pouzivat, ale zrejme jste jeden z tech specialistu, co dokazou jezdit se vsim na jakemkoliv povrchu. Gratuluji vam R^ 

0/0
30.12.2009 13:00

Host

dal jsem to

Všude plno sněhu.Paráda!Jestli jste viděli v Plzni na kruháči Rondel(Karlovarská),deset minut jezdit ameriku dveřma napřed pořád dokola,tak to jsem byl já:-P(zadokolka+automat-super!).

0/0
29.12.2009 20:11

Little Boy

Re: dal jsem to

Ja jsem si to taky uzil, neklouzalo to zas tak moc, provoz malej, krizovatky pres rucku ;) nam.

0/0
29.12.2009 21:52

Host

misto airbagu macety!! (:

Jak bylo jednou receno "dejte misto airbagu do aut macety, nikdo nepojede ani 20kmph" :D:D

Jinak do kopce na nizsi a drzet v otackach?? Kdo to rika?? prazak co jede po vyhrnute & posypane magistrale?? jedte nekdy na hory a uvidime... jinak zdravim z podkrkonosi, lamy...

0/0
29.12.2009 19:57

TATRA 613

IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

lancia delta v barvách martini. zrovna přes vánoce jsem martini bianco popíjel.

0/0
29.12.2009 16:17

Ladino

Re: IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

Sedi tam dnes  asi auto fajnsmekr. R^

0/0
29.12.2009 16:43

Host

Re: IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

článek jsem si otevřel jen kvůli té fotce...vidím že delta-fandů je tady více...:-)

0/0
29.12.2009 16:57

Host

Re: IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

Ta fotka je z tohoto článku tím nejhodnotnějším. Jinak je to k smíchu "pane" redaktore.

0/0
29.12.2009 17:57

Host

Re: IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

Když vidím Deltu, tak je mi vždy smutno, kam to Lancia v současnosti se svým ústupem od sportovních tradic "dotáhla".

0/0
29.12.2009 20:15

Host

Hudba.

Zvukař, který dělal ten příspěvek je nějaký divný. Slabé mluvené slovo překrývat hudbou může snad jenom blbec. Nebo že by se jednalo o moderní "podbarvení hudbou", protože text stejně nikoho moc nezajímá?

0/0
29.12.2009 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.