- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
někteří jako já se zase na sníh a led vyloženě těší, smyk je pro ně požitkem :)
viz. toto blbnutí s quattrem: http://vimeo.com/8282586
no tak jezdeni s Audi na snehu je jako jezdeni s FAvoritem se zatazenou rucni brzdou. Ta nedotacivost u Audi je priserna. Staci porovnat treba se Subaru Legacy - jizdni vlastnosti jsou uplne jina liga
a já to říkám pořád, nejezděte rychle na tom sněhu nebo chytnete sáně ....
je to pouze neschopnosti ,,statu" udrzet silnice bez snehu a ledu.
No nevim nevim, ale do kopce na kluzkem, hodne kluzkem povrchu, je treba prenest co nejnizsi vykon,aby nedoslo k protoceni a naslednemu nechtenemu couvani. A proto se do kopce na ledu rozjizdime jak? na jednicku a na volnobeh a ono se to neprotoci a neni potreba ani nejake elektronicke systemy...
do kopce se na ledu především vůbec nerozjíždíme, protože to nemá smysl, na ledu toho moc nevymyslíš, pokud to je opravdu jen čistý led. Na led v kopci je potřeba se rozjet ještě před kopcem a opatrně jej přejet. A nebo, jak to tu čtu co píšeš, raději počkat na cestáře..
PS: Na volnoběh při pokusu o rozjetí značnému procentu aut zdechne motor. To si u svého 1,8i mohu dovolit rozjezd bez plynu jen pokud je ještě sytič při studeném motoru, jinak nemá motor nárok aby to dal, zvlášť do kopce nemá šanci a zdechl by i kdybych si se spojkou hrál jak chtěl. A myslíš si že je ideální prudit motor zátěží na jeho volnoběžných otáčkách 900ot/min? Pokud se rozjíždíš na kluzkém povrchu, slovo led raději vynechejme, pak je důležité přidat otáčky a pak opatrně a pomalu pouštět spojku aby kola zabíraly plynule bez protočení. Ono by ti moc nepomohlo rozjíždění jen na volnoběh, když bys pak vycukal kola zdechajícím motorem - takové chování k motoru je zralé na přeskočení rozvoďáku
1) na dobrejch zimních gumách smyk téměř nelze dostat, pokud člověk jede rozumně rychle. zadek sice klouzne, ale jemnej pohyb volantem stačí k tomu, aby se zase auto chytlo.
2) u předokolky, když uletí zadek, nemá žádnej smysl pouštět plyn. auto začne brzdit motorem přední nápravu, která se k tomu ještě zapře o sníh, tudíž zadek uletí ještě víc a auto se otočí na fleku čelem vzad.. ovšem pouze v situaci, kdy člověk jede jako hovado a nestačí utočit kontra.
3) nevim komu pořád radíte, když přes zimu jezděj statisíce, ne-li miliony českejch řidičů, a nabourá maximálně stovka jedinců. stejně jako prahu projely tisíce aut, nabouralo deset.
přál bych Tobě i ostatním kurz jízdy na ledu či jak se to jmenuje. Tam se všechno cvičí při rychlosti 30 km/h, slovy třicet. A to člověk čumí co to s autem a posádkou udělá v té pidirychlosti. Jak jsem se bavil s ostatními, většina měla dojem že ač si mysleli že umí řídit tak jsou zralí na odevzdání řidičáku a chození pěšky.
"Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě"
za tuhle větu bych autora článku s rozběhem nakopal! Pokud teda nemyslel zadokolku, ale dnes je ve většině obyčejných aut pohon předních kol s motorem vepředu. Když udělá trouba to co popisuje autor článku, pak se stane co? No ve chvíli ustřelení zadku (takhle vypadá většina smyků předokolek, protože mají o dost lehčí zadek) dojde ještě navíc k brždění předku motorem. A to znamená okamžité zrychlení a zhoršení průběhu smyku. Auto udělá hodiny, švihne s sebou do škarpy, atd..
Proto se musí udělat co? No přidat plyn a kontrovat volantem pro vyrovnání smyku! Aby to bylo dobře možné, je potřeba si to vyzkoušet a získat trochu cviku např. na zasněženém parkovišti. Proto je potřeba na nebezpečně kluzkém povrchu dodržovat několik zásad. Nevyřazovat, ale mít zařazenou rychlost při které jsou otáčky motoru dostatečné, aby bylo v případě potřeby na poháněné přední nápravě dostatek výkonu pro "vytáhnutí" auta ze smyku.
dále předvídat a dívat se na silnici. Je přece blbost vjet do zatáčky rychle když vím že to klouže a že tam můžu dostat smyk. Stejně jako jet tak rychle, abych dokázal zastavit na vzdálenost na jakou vidím. Zvlášť v zimě nikdy nevíte co bude za zatáčkou či horizontem, dvojnásob to platí v obci, kde se občas najde chytrák co na hlavní právě couvá z průjezdu a zacpe celou silnici - když je to za zatáčkou či horizontem, nezvládnete zastavit ani z padesátky. Další pravidlo je nikam se necpat! Pokud je předemnou v koloně zapadlý kamion, nechovám se jak debil a neucpu křižovatku, ale zastavím před ní (zvláště pepíci z práglu pozor! vím že tohle je v práglu běžná praxe, ale do křižovatky se nesmí vjet, pokud za ní nemohu pokračovat!).
Kdo se chce o řízení na sněhu něco dozvědět, ať si zkusí zasněžené okresky udržované jen pluhováním a posypem štěrku, tam se naučí, narozdíl od rozsolených hlavních tahů. Pak je kalamita když v Práglu napadnou tři čísla, než to cestáři rozsolí :-D
by měla být povinnou součástí autoškoly a měli by se z ní skládat praktické zkoušky.pak by se nemuseli zavádět nesmyslná šikanující opatření viz připravované zimáky povinně všude.
Zimáky všude by měly být automaticky na všech autech minimálně od listopadu do března. Kdo má aspoň něco v hlavě, tak na něco podobného nepotřebuje žádný zákon, ale dělá do automaticky a neohrožuje zbytečně sebe ani ostatní účastníky provozu. Nejvíc nehod za podobného počasí vzniká právě proto, že někdo nezvlád řízení na letních gumách. Ne proto, že ho v autoškole neučili jízdu na ledu.
Všude plno sněhu.Paráda!Jestli jste viděli v Plzni na kruháči Rondel(Karlovarská),deset minut jezdit ameriku dveřma napřed pořád dokola,tak to jsem byl já(zadokolka+automat-super).
Ja jsem si to taky uzil, neklouzalo to zas tak moc, provoz malej, krizovatky pres rucku ;) nam.
Jak bylo jednou receno "dejte misto airbagu do aut macety, nikdo nepojede ani 20kmph" :D:D
Jinak do kopce na nizsi a drzet v otackach?? Kdo to rika?? prazak co jede po vyhrnute & posypane magistrale?? jedte nekdy na hory a uvidime... jinak zdravim z podkrkonosi, lamy...
lancia delta v barvách martini. zrovna přes vánoce jsem martini bianco popíjel.
Sedi tam dnes asi auto fajnsmekr.