Diskuze

Silnice kloužou. Zkuste rychlokurz jízdy na ledu

Silnice v Česku pokryla ledovka, auta se kloužou a bourají. Když už musíte vyjet, odvažte se na ukouzanou silnici jen na zimních pneumatikách. Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

6. 1. 2010 14:48
vlastní trénování

někteří jako já se zase na sníh a led vyloženě těší, smyk je pro ně požitkem :)

viz. toto blbnutí s quattrem: http://vimeo.com/8282586

0 0
možnosti

Host

6. 1. 2010 16:49
Re: vlastní trénování

no tak jezdeni s Audi na snehu je jako jezdeni s FAvoritem se zatazenou rucni brzdou. Ta nedotacivost u Audi je priserna. Staci porovnat treba se Subaru Legacy - jizdni vlastnosti jsou uplne jina liga

0 0
možnosti
JP

octoman

5. 1. 2010 17:46
sáně

a já to říkám pořád, nejezděte rychle na tom sněhu nebo chytnete sáně ....

0 0
možnosti

Host

31. 12. 2009 16:26
proc u nas silnice klouzou?

je to pouze neschopnosti ,,statu" udrzet silnice bez snehu a ledu.

0 0
možnosti

Host

2. 1. 2010 20:48
Silnice klouzou vsude

... je to pouze o schopnostech ridicu ;-)

0 0
možnosti

Host

31. 12. 2009 14:43
do kopce

No nevim nevim, ale do kopce na kluzkem, hodne kluzkem povrchu, je treba prenest co nejnizsi vykon,aby nedoslo k protoceni a naslednemu nechtenemu couvani. A proto se do kopce na ledu rozjizdime jak? na jednicku a na volnobeh a ono se to neprotoci a neni potreba ani nejake elektronicke systemy...

0 0
možnosti

Host

3. 1. 2010 23:54
Re: do kopce

do kopce se na ledu především vůbec nerozjíždíme, protože to nemá smysl, na ledu toho moc nevymyslíš, pokud to je opravdu jen čistý led. Na led v kopci je potřeba se rozjet ještě před kopcem a opatrně jej přejet. A nebo, jak to tu čtu co píšeš, raději počkat na cestáře..

PS: Na volnoběh při pokusu o rozjetí značnému procentu aut zdechne motor. To si u svého 1,8i mohu dovolit rozjezd bez plynu jen pokud je ještě sytič při studeném motoru, jinak nemá motor nárok aby to dal, zvlášť do kopce nemá šanci a zdechl by i kdybych si se spojkou hrál jak chtěl. A myslíš si že je ideální prudit motor zátěží na jeho volnoběžných otáčkách 900ot/min? Pokud se rozjíždíš na kluzkém povrchu, slovo led raději vynechejme, pak je důležité přidat otáčky a pak opatrně a pomalu pouštět spojku aby kola zabíraly plynule bez protočení. Ono by ti moc nepomohlo rozjíždění jen na volnoběh, když bys pak vycukal kola zdechajícím motorem - takové chování k motoru je zralé na přeskočení rozvoďáku

0 0
možnosti
IUJS

ičmeka už jednou smazali

30. 12. 2009 8:42
pár bodů

1) na dobrejch zimních gumách smyk téměř nelze dostat, pokud člověk jede rozumně rychle. zadek sice klouzne, ale jemnej pohyb volantem stačí k tomu, aby se zase auto chytlo.

2) u předokolky, když uletí zadek, nemá žádnej smysl pouštět plyn. auto začne brzdit motorem přední nápravu, která se k tomu ještě zapře o sníh, tudíž zadek uletí ještě víc a auto se otočí na fleku čelem vzad.. ovšem pouze v situaci, kdy člověk jede jako hovado a nestačí utočit kontra.

3) nevim komu pořád radíte, když přes zimu jezděj statisíce, ne-li miliony českejch řidičů, a nabourá maximálně stovka jedinců. stejně jako prahu projely tisíce aut, nabouralo deset.

0 0
možnosti
MP

tmf

30. 12. 2009 9:52
Re: pár bodů

přál bych Tobě i ostatním kurz jízdy na ledu či jak se to jmenuje. Tam se všechno cvičí při rychlosti 30 km/h, slovy třicet. A to člověk čumí co to s autem a posádkou udělá v té pidirychlosti. Jak jsem se bavil s ostatními, většina měla dojem že ač si mysleli že umí řídit tak jsou zralí na odevzdání řidičáku a chození pěšky.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 20:54
Autor nemá řidičák!

"Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě"

za tuhle větu bych autora článku s rozběhem nakopal! Pokud teda nemyslel zadokolku, ale dnes je ve většině obyčejných aut pohon předních kol s motorem vepředu. Když udělá trouba to co popisuje autor článku, pak se stane co? No ve chvíli ustřelení zadku (takhle vypadá většina smyků předokolek, protože mají o dost lehčí zadek) dojde ještě navíc k brždění předku motorem. A to znamená okamžité zrychlení a zhoršení průběhu smyku. Auto udělá hodiny, švihne s sebou do škarpy, atd..

Proto se musí udělat co? No přidat plyn a kontrovat volantem pro vyrovnání smyku! Aby to bylo dobře možné, je potřeba si to vyzkoušet a získat trochu cviku např. na zasněženém parkovišti. Proto je potřeba na nebezpečně kluzkém povrchu dodržovat několik zásad. Nevyřazovat, ale mít zařazenou rychlost při které jsou otáčky motoru dostatečné, aby bylo v případě potřeby na poháněné přední nápravě dostatek výkonu pro "vytáhnutí" auta ze smyku.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 21:01
Re: Autor nemá řidičák!

dále předvídat a dívat se na silnici. Je přece blbost vjet do zatáčky rychle když vím že to klouže a že tam můžu dostat smyk. Stejně jako jet tak rychle, abych dokázal zastavit na vzdálenost na jakou vidím. Zvlášť v zimě nikdy nevíte co bude za zatáčkou či horizontem, dvojnásob to platí v obci, kde se občas najde chytrák co na hlavní právě couvá z průjezdu a zacpe celou silnici - když je to za zatáčkou či horizontem, nezvládnete zastavit ani z padesátky. Další pravidlo je nikam se necpat! Pokud je předemnou v koloně zapadlý kamion, nechovám se jak debil a neucpu křižovatku, ale zastavím před ní (zvláště pepíci z práglu pozor! vím že tohle je v práglu běžná praxe, ale do křižovatky se nesmí vjet, pokud za ní nemohu pokračovat!).

Kdo se chce o řízení na sněhu něco dozvědět, ať si zkusí zasněžené okresky udržované jen pluhováním a posypem štěrku, tam se naučí, narozdíl od rozsolených hlavních tahů. Pak je kalamita když v Práglu napadnou tři čísla, než to cestáři rozsolí :-D

0 0
možnosti
W

whitemagic

29. 12. 2009 20:53
škola smyku

by měla být povinnou součástí autoškoly a měli by se z ní skládat praktické zkoušky.pak by se nemuseli zavádět nesmyslná šikanující opatření viz připravované zimáky povinně všude.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 22:16
Re: škola smyku

Zimáky všude by měly být automaticky na všech autech minimálně od listopadu do března. Kdo má aspoň něco v hlavě, tak na něco podobného nepotřebuje žádný zákon, ale dělá do automaticky a neohrožuje zbytečně sebe ani ostatní účastníky provozu. Nejvíc nehod za podobného počasí vzniká právě proto, že někdo nezvlád řízení na letních gumách. Ne proto, že ho v autoškole neučili jízdu na ledu.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 20:11
dal jsem to

Všude plno sněhu.Paráda!Jestli jste viděli v Plzni na kruháči Rondel(Karlovarská),deset minut jezdit ameriku dveřma napřed pořád dokola,tak to jsem byl já:-P(zadokolka+automat-super!).

0 0
možnosti
TK

Little Boy

29. 12. 2009 21:52
Re: dal jsem to

Ja jsem si to taky uzil, neklouzalo to zas tak moc, provoz malej, krizovatky pres rucku ;) nam.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 19:57
misto airbagu macety!! (:

Jak bylo jednou receno "dejte misto airbagu do aut macety, nikdo nepojede ani 20kmph" :D:D

Jinak do kopce na nizsi a drzet v otackach?? Kdo to rika?? prazak co jede po vyhrnute & posypane magistrale?? jedte nekdy na hory a uvidime... jinak zdravim z podkrkonosi, lamy...

0 0
možnosti
T6

TATRA 613

29. 12. 2009 16:17
IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

lancia delta v barvách martini. zrovna přes vánoce jsem martini bianco popíjel.

0 0
možnosti
LA

Ladino

29. 12. 2009 16:43
Re: IDnes mi udělali vyjímečně radost tou fotkou

Sedi tam dnes  asi auto fajnsmekr. R^

0 0
možnosti