Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrony vs. benzin: elektromobily se běžným vozům zatím nevyrovnají

Vysoká hmotnost, nízký dojezd a dlouhá doba nabíjení jsou hlavní nevýhodou současných elektromobilů. Než se ve své všestrannosti vyrovnají dnešním vozům, budou muset urazit ještě dlouhou vývojovou cestu. Ukazuje to především přímé porovnání vlastností elektromobilů s jejich spalovacími motory poháněnými sourozenci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

25. 1. 2010 15:45
topeni v elektromobilu

Cim se v elektromobilu topi, kdyz je venku treba -10 nebo -15 °C? Topenim na naftu / benzin? Fakt me to zajima.

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 17:14
Re: topeni v elektromobilu

To asi nikdo nikdy neresil. Vsechny elektromobily se vzdycky predvadely v mistech kde je teplo.

Co by me ale zajimalo vic je to, cim jsou ohrivany v mrazech akumulatory aby neztracely uz tak malou kapacitu. On ten mraz totiz muze snizit dojezd klidne na tretinu.

Zatim to totiz vypada, ze elektromobil bude pouzitelny jen v nekterych oblastech s prijatelnym klimatem. Mraz snizuje dojezd a klimatizace taktez.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 12:41
Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

Když se automobilky dohodnou na normovaném rozměru a kapacitě, tak půjde bateriové bloky pronajímat. Otázkou je cena. Já bych si ale klidně elektromobil koupit, těch 160km by mi bohatě stačilo a 320km na jedno nabytí by bylo úžasné a dostatečné. Ale pořád by se mi líbilo mít v autě i malý diesel agregát pro případ jízdy mimo město nebo pro případ nouze a dobíjení akumulátorů.

0 0
možnosti
BD

barbu do

25. 1. 2010 13:44
Re: Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

... elektromobil má jen jeden problém ...

... akumulátor ...

... jak chcete normalizovat to jediné, co bude podléhat vývoji ?

0 0
možnosti

Host

24. 1. 2010 13:19
A kde se to bude jako nabijet???

A kde tpo bude nabijet clovek, co nema garaz, ani domek??? Prece Nemuzu tahat draty z okna ve 4tem podlazi ;-D A to nabijeni trva dlouho, ne? Takze nic jako benzinky fungovat nemuze. 

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 17:22
Re: A kde se to bude jako nabijet???

Spravna pripominka. Elektromobil se hodi nejvic do mest ale prave ve mestech je neni kde nabijet. A to tahani dratu ve 4-tem podlazi to je jeste krasne. Taky je muzete tahat az do sousedni ulice.

0 0
možnosti
MT

Host

23. 1. 2010 20:40
Cena

Věřím, že spousta uživatelů odradila od pořízení elektromobilu spíše jeho cena než jeho dynamické vlastnosti (zrychlení a dojezd).

Byl mi nabízen  deset let starý elektro Peugeot 106 za 300000 Kč, když se podívám do bazarů, tak tam ceny začínají od 25000 Kč.

Dokud nebudou sériové elektromobily stát max o 15% víc než klasické tak nějaké masivní nakupování nebude.

A proč  je většina elktromobilů určena pro americký trh? Protože je tam dotační program. Tady to někde psali, že za elektromobili považují i golfový vozík a protože  v některých státech dotaci dá kromě federální vlády i regionální stát tak mají vozítko zadarmo. 8-o

0 0
možnosti
BD

barbu do

23. 1. 2010 20:44
Re: Cena

... já nepsal ani tak o odrazování, jako spíš o zbytečnosti elektromobilu ...

... čuďák se spotřebou 3 litry je ekologičtější než baterkář ...

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 18:53
Elektro vs. benzin

Ja beru ze elektromobily jsou ekologicky cistejsi (mozna az na vyrobu a likvidaci baterii), ale kdyby se tak horecne zacaly vyvijet a vylepsovat benzinove motory jako tomu bylo donedavna u naftovych, urcite by to nejaky prinos melo. Sice urcite ne pro ropne spolecnosti, ale znam minimalne dva lidi kteri jsou schopni zajet 100km se FSI motorem pod 5,3l. A to navic pres par mest clenitym terenem. Nechce se mi verit ze benzinove motory uz nelze dal vylepsovat a vyvijet. Tipuju to ale na starou znamou ropnou lobby :)

0 0
možnosti
BD

barbu do

23. 1. 2010 19:13
Re: Elektro vs. benzin

... pokud připustíte, že bude mít auto mizernou dynamiku jako elektromobil, můžete už dnes jezdit za 3 litry ...

... před čtvrt stoletím vyhrávaly Š120 Ekorallye spotřebou pod 3 litry ...

... spotřebu nedělá motor, spotřebu dělá řidič ...

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 1:44
Tesla Motors

A co tesla motors? Dojezd ke 400km rychlost uměle omezena na 200km/h, výkon 215kW a krouťák 400Nm a to vše prosím na 1238kg váhy.

Když chcete srovnávat sportovní benzíny s elektromobily tak si prosím vyberte také sportovní elektromobil :)

0 0
možnosti
BD

barbu do

23. 1. 2010 9:20
Re: Tesla Motors

... a co auto na vzduch? To už tu dlouho nebylo ... ;-)

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 1:08
Autor je trochu mimo

"Velmi nízká je maximální rychlost elektromobilu – pouhých 145 kilometrů za hodinu." Autore, jak rychle jezdíš po komunikacích v naší republice? Že bys byl další pilot s prágl značkou, co se řítí 150 v rychlým pruhu ať je mlha, sníh či déšť? Takovejch na dálnici potkávám dost a dost..

Pak už ani nepíšu o dalších "zbtečnostech" jako rozdíl v průběhu a velikosti točivého momentu u klasickho motoru (buřt jestli benzín nebo dehet) vs. elektromotoru - který nabízí tento točivý moment od nulových otáček.

Dojezd cca 200km v mnoha situacích může dostačovat. Já jezdím do práce každý den - jedna cesta 50km, denně tedy kolem 100km. Na delší trasy bych si dál držel auto s benzinovým motorem, ale do práce by mi ten bavorák vysloveně slušel :) Teda pokud by to byla alespoň trojková řada, v jedničce sem seděl na autosalonu když byl novinkou a při mojí výšce bych v něm pošel na skrčeninu :-P

0 0
možnosti
H_1

Homer _ 11

23. 1. 2010 14:17
Re: Autor je trochu mimo

"prágl značkou"....

Zato tebe bych tipl na týpka s brněnskou značkou co jede 110km/h ale zato v levém pruhu a do pravého neuhne ani za prase. Takových blbů potkávám na D1 "dost a dost" zase já...

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 15:33
dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

tak nebude žádný pokrok, ale jen dieselová špína a smrad! Zdanit naftu minimálně tolik jako benzin a uvidíte tu snahu o úsporná (ale nesmrdutá) auta. Ono CO2 škodí ze všech druhů emisí nejméně (jestli vůbec).... V

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 23:22
Re: dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

Nafta a benzín je zdaněná skoro stejně - u benzínek stojí podobně - pár procent není rozdílV

Já jsem také pro nesmrdutá auta - je opravdu dobré řešení jezdit na elektriku a postavit pro to tisíce větrníků a nebo trochu přitopit uhlímV

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:31
a kde vezmem...

tu elektriku? Když podle ekozelených jsou jaderné elektrárny špatné. Takže nebudeme mít jaderné, ani tepelné (s tím bych souhlasil) a veškerou naši spotřebu elektriky pokryjí větrníky a solární elektrárny. takže všichni přijedem večer domů, píchnem auta do zásuvky a budem po tmě, protože se zhroutí síť. Solární elektrárny přes noc asi moc nevyrobí a větrníky to všechny zas všechno neutáhnout. !!

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:41
Re: a kde vezmem...

a nedejboze aby kdyby noci nefoukal vitr ;-D

0 0
možnosti
C

computer

22. 1. 2010 13:23
Hloupý článek

a pravděpodobně od někud převzatý a přeložený.  Proč autor srovnává elektromobily se sportovním automobilem? Kde jsou malé elektromobily jako Smart a další? Elektromobil se hodí do městského provozu. Stálo by za to spočítat, kolik škodlivin vyprodukují  spalovací motory, když auta v Praze většinosu stojí v zácpách a běží zbytečně na volnoběh.  Na popojíždění po Praze je to ideální ekologické a nehlučné vozidlo v době kdy Praha trpí dopravními zácpami, hlukem a rychlost bude stejně jen do 50 km/h.

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:45
Re: Hloupý článek

hmmm, jenomze ta elektrina pro elektromobily se musi nekde vyrobit. tj. ekologicka zatez se pouze prenese jinam.

jaka je zivotnost baterii? Elektromobil jich nepotrebuje zrovna malo a jejich vyroba a likvidace taky neni zrovna ekologicka.....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...