Diskuze

Elektrony vs. benzin: elektromobily se běžným vozům zatím nevyrovnají

Vysoká hmotnost, nízký dojezd a dlouhá doba nabíjení jsou hlavní nevýhodou současných elektromobilů. Než se ve své všestrannosti vyrovnají dnešním vozům, budou muset urazit ještě dlouhou vývojovou cestu. Ukazuje to především přímé porovnání vlastností elektromobilů s jejich spalovacími motory poháněnými sourozenci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

25. 1. 2010 15:45
topeni v elektromobilu

Cim se v elektromobilu topi, kdyz je venku treba -10 nebo -15 °C? Topenim na naftu / benzin? Fakt me to zajima.

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 17:14
Re: topeni v elektromobilu

To asi nikdo nikdy neresil. Vsechny elektromobily se vzdycky predvadely v mistech kde je teplo.

Co by me ale zajimalo vic je to, cim jsou ohrivany v mrazech akumulatory aby neztracely uz tak malou kapacitu. On ten mraz totiz muze snizit dojezd klidne na tretinu.

Zatim to totiz vypada, ze elektromobil bude pouzitelny jen v nekterych oblastech s prijatelnym klimatem. Mraz snizuje dojezd a klimatizace taktez.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 12:41
Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

Když se automobilky dohodnou na normovaném rozměru a kapacitě, tak půjde bateriové bloky pronajímat. Otázkou je cena. Já bych si ale klidně elektromobil koupit, těch 160km by mi bohatě stačilo a 320km na jedno nabytí by bylo úžasné a dostatečné. Ale pořád by se mi líbilo mít v autě i malý diesel agregát pro případ jízdy mimo město nebo pro případ nouze a dobíjení akumulátorů.

0 0
možnosti

barbu do

25. 1. 2010 13:44
Re: Řešením je výměna bateriových bloků u benzínek.

... elektromobil má jen jeden problém ...

... akumulátor ...

... jak chcete normalizovat to jediné, co bude podléhat vývoji ?

0 0
možnosti

Host

24. 1. 2010 13:19
A kde se to bude jako nabijet???

A kde tpo bude nabijet clovek, co nema garaz, ani domek??? Prece Nemuzu tahat draty z okna ve 4tem podlazi ;-D A to nabijeni trva dlouho, ne? Takze nic jako benzinky fungovat nemuze. 

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 17:22
Re: A kde se to bude jako nabijet???

Spravna pripominka. Elektromobil se hodi nejvic do mest ale prave ve mestech je neni kde nabijet. A to tahani dratu ve 4-tem podlazi to je jeste krasne. Taky je muzete tahat az do sousedni ulice.

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 20:40
Cena

Věřím, že spousta uživatelů odradila od pořízení elektromobilu spíše jeho cena než jeho dynamické vlastnosti (zrychlení a dojezd).

Byl mi nabízen  deset let starý elektro Peugeot 106 za 300000 Kč, když se podívám do bazarů, tak tam ceny začínají od 25000 Kč.

Dokud nebudou sériové elektromobily stát max o 15% víc než klasické tak nějaké masivní nakupování nebude.

A proč  je většina elktromobilů určena pro americký trh? Protože je tam dotační program. Tady to někde psali, že za elektromobili považují i golfový vozík a protože  v některých státech dotaci dá kromě federální vlády i regionální stát tak mají vozítko zadarmo. 8-o

0 0
možnosti

barbu do

23. 1. 2010 20:44
Re: Cena

... já nepsal ani tak o odrazování, jako spíš o zbytečnosti elektromobilu ...

... čuďák se spotřebou 3 litry je ekologičtější než baterkář ...

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 18:53
Elektro vs. benzin

Ja beru ze elektromobily jsou ekologicky cistejsi (mozna az na vyrobu a likvidaci baterii), ale kdyby se tak horecne zacaly vyvijet a vylepsovat benzinove motory jako tomu bylo donedavna u naftovych, urcite by to nejaky prinos melo. Sice urcite ne pro ropne spolecnosti, ale znam minimalne dva lidi kteri jsou schopni zajet 100km se FSI motorem pod 5,3l. A to navic pres par mest clenitym terenem. Nechce se mi verit ze benzinove motory uz nelze dal vylepsovat a vyvijet. Tipuju to ale na starou znamou ropnou lobby :)

0 0
možnosti

barbu do

23. 1. 2010 19:13
Re: Elektro vs. benzin

... pokud připustíte, že bude mít auto mizernou dynamiku jako elektromobil, můžete už dnes jezdit za 3 litry ...

... před čtvrt stoletím vyhrávaly Š120 Ekorallye spotřebou pod 3 litry ...

... spotřebu nedělá motor, spotřebu dělá řidič ...

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 1:44
Tesla Motors

A co tesla motors? Dojezd ke 400km rychlost uměle omezena na 200km/h, výkon 215kW a krouťák 400Nm a to vše prosím na 1238kg váhy.

Když chcete srovnávat sportovní benzíny s elektromobily tak si prosím vyberte také sportovní elektromobil :)

0 0
možnosti

barbu do

23. 1. 2010 9:20
Re: Tesla Motors

... a co auto na vzduch? To už tu dlouho nebylo ... ;-)

0 0
možnosti

Host

23. 1. 2010 1:08
Autor je trochu mimo

"Velmi nízká je maximální rychlost elektromobilu – pouhých 145 kilometrů za hodinu." Autore, jak rychle jezdíš po komunikacích v naší republice? Že bys byl další pilot s prágl značkou, co se řítí 150 v rychlým pruhu ať je mlha, sníh či déšť? Takovejch na dálnici potkávám dost a dost..

Pak už ani nepíšu o dalších "zbtečnostech" jako rozdíl v průběhu a velikosti točivého momentu u klasickho motoru (buřt jestli benzín nebo dehet) vs. elektromotoru - který nabízí tento točivý moment od nulových otáček.

Dojezd cca 200km v mnoha situacích může dostačovat. Já jezdím do práce každý den - jedna cesta 50km, denně tedy kolem 100km. Na delší trasy bych si dál držel auto s benzinovým motorem, ale do práce by mi ten bavorák vysloveně slušel :) Teda pokud by to byla alespoň trojková řada, v jedničce sem seděl na autosalonu když byl novinkou a při mojí výšce bych v něm pošel na skrčeninu :-P

0 0
možnosti

Homer _ 11

23. 1. 2010 14:17
Re: Autor je trochu mimo

"prágl značkou"....

Zato tebe bych tipl na týpka s brněnskou značkou co jede 110km/h ale zato v levém pruhu a do pravého neuhne ani za prase. Takových blbů potkávám na D1 "dost a dost" zase já...

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 15:33
dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

tak nebude žádný pokrok, ale jen dieselová špína a smrad! Zdanit naftu minimálně tolik jako benzin a uvidíte tu snahu o úsporná (ale nesmrdutá) auta. Ono CO2 škodí ze všech druhů emisí nejméně (jestli vůbec).... V

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 23:22
Re: dokud budou státy preferovat smrduté diesely,

Nafta a benzín je zdaněná skoro stejně - u benzínek stojí podobně - pár procent není rozdílV

Já jsem také pro nesmrdutá auta - je opravdu dobré řešení jezdit na elektriku a postavit pro to tisíce větrníků a nebo trochu přitopit uhlímV

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:31
a kde vezmem...

tu elektriku? Když podle ekozelených jsou jaderné elektrárny špatné. Takže nebudeme mít jaderné, ani tepelné (s tím bych souhlasil) a veškerou naši spotřebu elektriky pokryjí větrníky a solární elektrárny. takže všichni přijedem večer domů, píchnem auta do zásuvky a budem po tmě, protože se zhroutí síť. Solární elektrárny přes noc asi moc nevyrobí a větrníky to všechny zas všechno neutáhnout. !!

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:41
Re: a kde vezmem...

a nedejboze aby kdyby noci nefoukal vitr ;-D

0 0
možnosti

computer

22. 1. 2010 13:23
Hloupý článek

a pravděpodobně od někud převzatý a přeložený.  Proč autor srovnává elektromobily se sportovním automobilem? Kde jsou malé elektromobily jako Smart a další? Elektromobil se hodí do městského provozu. Stálo by za to spočítat, kolik škodlivin vyprodukují  spalovací motory, když auta v Praze většinosu stojí v zácpách a běží zbytečně na volnoběh.  Na popojíždění po Praze je to ideální ekologické a nehlučné vozidlo v době kdy Praha trpí dopravními zácpami, hlukem a rychlost bude stejně jen do 50 km/h.

0 0
možnosti

Host

22. 1. 2010 13:45
Re: Hloupý článek

hmmm, jenomze ta elektrina pro elektromobily se musi nekde vyrobit. tj. ekologicka zatez se pouze prenese jinam.

jaka je zivotnost baterii? Elektromobil jich nepotrebuje zrovna malo a jejich vyroba a likvidace taky neni zrovna ekologicka.....

0 0
možnosti