- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cim se v elektromobilu topi, kdyz je venku treba -10 nebo -15 °C? Topenim na naftu / benzin? Fakt me to zajima.
To asi nikdo nikdy neresil. Vsechny elektromobily se vzdycky predvadely v mistech kde je teplo.
Co by me ale zajimalo vic je to, cim jsou ohrivany v mrazech akumulatory aby neztracely uz tak malou kapacitu. On ten mraz totiz muze snizit dojezd klidne na tretinu.
Zatim to totiz vypada, ze elektromobil bude pouzitelny jen v nekterych oblastech s prijatelnym klimatem. Mraz snizuje dojezd a klimatizace taktez.
Když se automobilky dohodnou na normovaném rozměru a kapacitě, tak půjde bateriové bloky pronajímat. Otázkou je cena. Já bych si ale klidně elektromobil koupit, těch 160km by mi bohatě stačilo a 320km na jedno nabytí by bylo úžasné a dostatečné. Ale pořád by se mi líbilo mít v autě i malý diesel agregát pro případ jízdy mimo město nebo pro případ nouze a dobíjení akumulátorů.
... elektromobil má jen jeden problém ...
... akumulátor ...
... jak chcete normalizovat to jediné, co bude podléhat vývoji ?
A kde tpo bude nabijet clovek, co nema garaz, ani domek??? Prece Nemuzu tahat draty z okna ve 4tem podlazi A to nabijeni trva dlouho, ne? Takze nic jako benzinky fungovat nemuze.
Spravna pripominka. Elektromobil se hodi nejvic do mest ale prave ve mestech je neni kde nabijet. A to tahani dratu ve 4-tem podlazi to je jeste krasne. Taky je muzete tahat az do sousedni ulice.
Věřím, že spousta uživatelů odradila od pořízení elektromobilu spíše jeho cena než jeho dynamické vlastnosti (zrychlení a dojezd).
Byl mi nabízen deset let starý elektro Peugeot 106 za 300000 Kč, když se podívám do bazarů, tak tam ceny začínají od 25000 Kč.
Dokud nebudou sériové elektromobily stát max o 15% víc než klasické tak nějaké masivní nakupování nebude.
A proč je většina elktromobilů určena pro americký trh? Protože je tam dotační program. Tady to někde psali, že za elektromobili považují i golfový vozík a protože v některých státech dotaci dá kromě federální vlády i regionální stát tak mají vozítko zadarmo.
... já nepsal ani tak o odrazování, jako spíš o zbytečnosti elektromobilu ...
... čuďák se spotřebou 3 litry je ekologičtější než baterkář ...
Ja beru ze elektromobily jsou ekologicky cistejsi (mozna az na vyrobu a likvidaci baterii), ale kdyby se tak horecne zacaly vyvijet a vylepsovat benzinove motory jako tomu bylo donedavna u naftovych, urcite by to nejaky prinos melo. Sice urcite ne pro ropne spolecnosti, ale znam minimalne dva lidi kteri jsou schopni zajet 100km se FSI motorem pod 5,3l. A to navic pres par mest clenitym terenem. Nechce se mi verit ze benzinove motory uz nelze dal vylepsovat a vyvijet. Tipuju to ale na starou znamou ropnou lobby :)
... pokud připustíte, že bude mít auto mizernou dynamiku jako elektromobil, můžete už dnes jezdit za 3 litry ...
... před čtvrt stoletím vyhrávaly Š120 Ekorallye spotřebou pod 3 litry ...
... spotřebu nedělá motor, spotřebu dělá řidič ...
A co tesla motors? Dojezd ke 400km rychlost uměle omezena na 200km/h, výkon 215kW a krouťák 400Nm a to vše prosím na 1238kg váhy.
Když chcete srovnávat sportovní benzíny s elektromobily tak si prosím vyberte také sportovní elektromobil :)
... a co auto na vzduch? To už tu dlouho nebylo ...
"Velmi nízká je maximální rychlost elektromobilu – pouhých 145 kilometrů za hodinu." Autore, jak rychle jezdíš po komunikacích v naší republice? Že bys byl další pilot s prágl značkou, co se řítí 150 v rychlým pruhu ať je mlha, sníh či déšť? Takovejch na dálnici potkávám dost a dost..
Pak už ani nepíšu o dalších "zbtečnostech" jako rozdíl v průběhu a velikosti točivého momentu u klasickho motoru (buřt jestli benzín nebo dehet) vs. elektromotoru - který nabízí tento točivý moment od nulových otáček.
Dojezd cca 200km v mnoha situacích může dostačovat. Já jezdím do práce každý den - jedna cesta 50km, denně tedy kolem 100km. Na delší trasy bych si dál držel auto s benzinovým motorem, ale do práce by mi ten bavorák vysloveně slušel :) Teda pokud by to byla alespoň trojková řada, v jedničce sem seděl na autosalonu když byl novinkou a při mojí výšce bych v něm pošel na skrčeninu
"prágl značkou"....
Zato tebe bych tipl na týpka s brněnskou značkou co jede 110km/h ale zato v levém pruhu a do pravého neuhne ani za prase. Takových blbů potkávám na D1 "dost a dost" zase já...
tak nebude žádný pokrok, ale jen dieselová špína a smrad! Zdanit naftu minimálně tolik jako benzin a uvidíte tu snahu o úsporná (ale nesmrdutá) auta. Ono CO2 škodí ze všech druhů emisí nejméně (jestli vůbec)....
Nafta a benzín je zdaněná skoro stejně - u benzínek stojí podobně - pár procent není rozdíl
Já jsem také pro nesmrdutá auta - je opravdu dobré řešení jezdit na elektriku a postavit pro to tisíce větrníků a nebo trochu přitopit uhlím
tu elektriku? Když podle ekozelených jsou jaderné elektrárny špatné. Takže nebudeme mít jaderné, ani tepelné (s tím bych souhlasil) a veškerou naši spotřebu elektriky pokryjí větrníky a solární elektrárny. takže všichni přijedem večer domů, píchnem auta do zásuvky a budem po tmě, protože se zhroutí síť. Solární elektrárny přes noc asi moc nevyrobí a větrníky to všechny zas všechno neutáhnout.
a pravděpodobně od někud převzatý a přeložený. Proč autor srovnává elektromobily se sportovním automobilem? Kde jsou malé elektromobily jako Smart a další? Elektromobil se hodí do městského provozu. Stálo by za to spočítat, kolik škodlivin vyprodukují spalovací motory, když auta v Praze většinosu stojí v zácpách a běží zbytečně na volnoběh. Na popojíždění po Praze je to ideální ekologické a nehlučné vozidlo v době kdy Praha trpí dopravními zácpami, hlukem a rychlost bude stejně jen do 50 km/h.
hmmm, jenomze ta elektrina pro elektromobily se musi nekde vyrobit. tj. ekologicka zatez se pouze prenese jinam.
jaka je zivotnost baterii? Elektromobil jich nepotrebuje zrovna malo a jejich vyroba a likvidace taky neni zrovna ekologicka.....