Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žene se kalamita, na trénink je pozdě. Zkuste rychlokurz nasazování řetězů

Nasadit řetěz není tak složité a trénovaný řidič to na obě kola zvládne klidně za tři minuty. Jenže i do relativně jednoduché, byť dosti špinavé práce vstupuje hromada vedlejších okolností, která může ořetězování kol dokonale zkomplikovat a znechutit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

?

?;-O

0/0
21.1.2010 10:11

Host

takhle se to dělá!

http://www.evropa2.cz/img/content/blog/jirkaf/pol-retez.jpg

0/0
9.1.2010 12:42

Host

Re: takhle se to dělá!

R^;-D

0/0
9.1.2010 21:38

Host

Re: takhle se to dělá!

;-D odkud ty lidi nabírají :-/ 

0/0
10.1.2010 11:50

Desmodrom

Re: takhle se to dělá!

Všichni mají zahradnickou maturitu ;-D;-D;-D

0/0
30.1.2010 14:28

Host

Re: takhle se to dělá!

nebo práva z Plzně ;-D

0/0
30.1.2010 18:12

Host

Na tom videu DÁVÁ ŘETĚZY OBRÁCENĚ !!!

Pokud chci něco učit, měl bych to umět. Na tom videu v prodejně jsou řetězy nandány obráceně !!! Háčky mají být na venkovní straně (aby se neponičila pneu).

PS: ve většině návodů je velký přeškrtnutý obrázek jak se to nemá dělat. Zde je tedy ukázka jak to nedělat.

0/0
8.1.2010 22:28

Host

Re: Na tom videu DÁVÁ ŘETĚZY OBRÁCENĚ !!!

Co to meleš? Dává to dobře. Až budeš mít auto, někdy si to zkus.

0/0
9.1.2010 19:39

Host

Pitomci! Manželka musí být zacvičena též!

Každý si vezme na starost jedno kolo. Pak netrvá nasazení déle než půl minuty.

My jsme to trénovali s mužem v garáži, musím říct, že nasazování gumy mu šlo lvžycky líp. Díky tomu jsme pak na bojišti byli raz dva hotoví. V

0/0
8.1.2010 19:57

Host

Re: Pitomci! Manželka musí být zacvičena též!

vždycky

0/0
8.1.2010 20:01

pinguone

Re: Pitomci! Manželka musí být zacvičena též!

..s manzelkou to delam bez gumy.. a raz dva hotovej bejt nechceme ,ani jeden...:-P

0/0
9.1.2010 11:10

kladivar2

I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

dneska napadne par cm a hned se vyhlasuje kalamita. Zajimavy by bylo kdyby jednou napadlo do rana 40-70 cm snehu jak to je bezne v Alpskych zemich. Co by bylo pak?

0/0
8.1.2010 14:49

mr.cert

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

apokalypsa;-D

0/0
8.1.2010 15:13

Host

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

Musíš si uvědomit, že jezdilo mnohem méně aut a většina řidičů to na sněhu zvládala. Dneska je ze sněhu hned každej podělanej a aut je dvakrát tolik.

0/0
8.1.2010 18:12

Host

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

A jezdí víc než dvakrát víc pitomců co vyjedou bez zimní výbavy a zablokují ostatní.

0/0
10.1.2010 11:56

Host

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

Za komunistů se na silnice vyhnali zemědělci s veškerou technikou  a ti uklízeli jako o život. Za další, tehdy auta byla motoricky celkem slabá, nechalo se jezdit po sněhu i ledu celkem v pohodě, protože přenos síly na kola  nebyl tak ostrý jaké dnes. Takže se sneslo i prudší zacházení s plynem.  Protože většina aut měla šnekové řízení, tak se nedalo ani rychle jezdit, protože běžná vůle ve volantu byla okolo 15-20°, což už je pro citlivé řízení celkem značný nedostatek.  Pokuty za nehody byly citelné, opravy pokud to nebyl kutil velmi drahé.

 A hlavně a to podstatné - v zimě na sněhu jezdili jen ti co museli, ostatní své reznoucí plechovky raději  nechali na "špalkách" aby je uchránili před solí.

0/0
8.1.2010 20:01

Lady Gaga-rin

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

Také je třeba brát v potaz, že komunisti poroučeli větru, dešti!R^

0/0
8.1.2010 21:15

ladaxxt

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

a těch kamionů co jezdilo, viď..?;-D To se s dneškem nedá srovnat..V Blahoslavení chudí duchem..

0/0
8.1.2010 21:43

Host

Re: I ti komunisti lepe zvladali zimu, resp silnicari za komancu

"Kamióny" v dnešní podobě a vnímání  prakticky nejezdily. Maximálně nákla´dáky a když se blížila divočárna na silnicích, tak jely bez přívěsů. Moc jich nejezdilo jednak proto, že nebylo co vozit, jednak se neustále vytěžoval a taky protože nebyl spěch, tak se maximum posílalo po železnici. Ještě, že mezi námi je hodně chudých duchem.;-€

0/0
8.1.2010 23:07

Host

KOMANČOVÉ JI ZVLÁDALI LEDA NA HUBĚ

na 150%

0/0
10.1.2010 11:59

Zuzana.

na obě kola?

na obě kola? u auta? já dosud žila v představě, že řetězy se dávají na všechna kola...

0/0
8.1.2010 13:34

Host

Re: na obě kola?

Haha, ženská ;-D

0/0
8.1.2010 13:41

zcek

Re: na obě kola?

Já taky;-D A ještě prej že jen na hnanou nápravu. A jak poznám, která je hnaná a která se jen tak veze??;-D

0/0
8.1.2010 13:58

Host

Re: na obě kola?

Oba si doufám děláte srandu, nebo ne? 8-o

0/0
8.1.2010 14:03

zcek

Re: na obě kola?

Proč srandu??? Aspoň já to myslím naprosto vážně! Vždycky jsem si říkala Chudáci kamioňáci, tolik kol řetězovat.... A oni je nenavlíkají na všecky??? Nebo nemají všecky hnané?? Sorry, ale myslím, že normální člověk to fakt neví! Mám v autě řetězy, nikdy jsem je nevybalila, kdyby na to přišlo a zjistila bych, že jsou jen dva na 4 kola, tak bych asi šla koupit ještě další. Tak nějak 4 řetězy na 4 kola mi přijde odpovídající:)

0/0
8.1.2010 14:05

JTR1

Re: na obě kola?

nezapomeň na volant a rezervu!!! R^

0/0
8.1.2010 14:42

jenicek25

Re: na obě kola?

Zadnej ucenej z nebe nespad´ :-)

řetězy se dávají pouze na hnanou nápravu, tedu na tu, kterou pohání=roztáčí motor, zjednodušeně řečeno. U vetšiny aut jsou to přední kola, jsou ale i auta, kde jsou poháněna zadní kola např. Mercedesy, BMW, nebo staré škodovky 105, 120 apod.

Pak jsou samozřejmě auta, která mají hnaná všechna 4 kola, tam vetšinou řetězy nejsou ani potřeba.

U kamionů je většinou hnaná pouze jedna náprava a to ta zadní na tahači, takže řetězy se dávají jenom na ni. :-P

0/0
8.1.2010 14:54

Zuzana.

Re: na obě kola?

No tak to já samozřejmě vím, že mám u auta náhon na předek, ale s řetězy holt nemám žádnou zkušenost...

0/0
8.1.2010 18:48

Host

Re: na obě kola?

no tak trénuj, dokud to nepotřebuješ naostro, v krizovce jakokdyž najdeš

0/0
8.1.2010 19:31

Host

Re: na obě kola?

Neboj a nenech se rozhodit "moudrými" muži kteří vše znají, ale když dojde "na lámání chleba" celé okolí dokáží vystresova a obvinit z toho, že sami jsou neschopní. Pokud už máš řetězy koupené, sežeň se ještě trochu lepší pracovní rukavice aby si se nezamazala (někdy le lepší  do auta hodit i pracovní blůzu a něco od kolena při kleknutí na vozovku). A někdy si alespoň zkus jedno kolo obout do řetězu. Nic to není, holka která umí navléknout niť do jehly to zvládne s úsměvem.R^

0/0
8.1.2010 19:36

Host

Re: na obě kola?

http://www.evropa2.cz/img/content/blog/jirkaf/pol-retez.jpg

0/0
9.1.2010 12:42

Zuzana.

Re: na obě kola?

vole :-P

0/0
8.1.2010 18:46

Host

Re: na obě kola?

Tihle ti poradí

http://www.evropa2.cz/img/content/blog/jirkaf/pol-retez.jpg

0/0
10.1.2010 12:01

send

Re: na obě kola?

Stopni si nějakýho chlapa ;-)

0/0
8.1.2010 15:31

Host

Re: na obě kola?

Svatá prostoto, pak to nemá na těch silnicích tak vypadat.

0/0
8.1.2010 18:17

Zuzana.

Re: na obě kola?

K tomu já nepřispívám; já radši nevyjíždím, když je to na řetězy :-)

0/0
8.1.2010 18:44

moorhuhn1

Re: na obě kola?

To je taky nejrozumnější, když to jde...

0/0
8.1.2010 21:02

Desmodrom

Re: na obě kola?

proč?

0/0
30.1.2010 14:31

send

Kde je ta kalamita?

Tady jsou asi dva cenťáky ;-DRv

0/0
8.1.2010 13:19

Host

Re: Kde je ta kalamita?

Tady od rana asi 20 :-)

0/0
8.1.2010 13:32

pronásledován za pravdu

Když to neumíte, zůstaňte doma.

;-)

0/0
8.1.2010 11:12

vlmach

Re: Když to neumíte, zůstaňte doma.

A nebo jeďte vlakem.Auta stojí,vlaky jedou.

0/0
8.1.2010 11:14

pronásledován za pravdu

Re: Když to neumíte, zůstaňte doma.

za Nastěnkou tě dovedou.;-D

0/0
8.1.2010 11:27

agresivnikvetak

Re: Když to neumíte, zůstaňte doma.

já to neumím prto vyrazím ven abych se to naučil;-D

0/0
8.1.2010 11:34

Zuzana.

Re: Když to neumíte, zůstaňte doma.

hehe, já jsem taky takhle jednou vyrazila učit se jezdit na náledí... a stálo mě to hnedle dvacet tisíc...

0/0
8.1.2010 13:35

Host

nejhorší sou jelita

co mají auto prošpikovaný technologiema, k tomu zimní gumy a mají pocit že můžou tudíž jezdit jako v létě

0/0
8.1.2010 9:44

Host

Re: nejhorší sou jelita

nejhorsi jsou jelita co jedou po dalnici 60 pritom. dalnice vecer byla sucha. vzduch -8  vozovka 0. po ledu ani pamatky. pres noc nasnezilo a vyjezdily se koleje. ty koleje jsou bez ledu suche cisty beton. da se v nich skutecne jet jak v lete, ale nesmite udelat chybu, ze se prestanete divat do dalky, kde je jazyk, nebo se zacnete lepit na nekoho pomalejsiho.

dalsi vec. sypace. pred sypacem je obvykle snehova plotna. kolej az na asfalt. snehova plotna. kolej az na asfalt, kdezto za sypacem je bordel snehu a posypu v cele sirce. ano pred sypacem je obvykle bezpecneji nez za sypacem.

0/0
8.1.2010 10:38

Host

Re: nejhorší sou jelita

nutno zduraznit - obvykle - v jinych zemepisnych polohach se zkusenosti mohou lisit, protoze vam tam casteji snih jen nataje a opet zamrzne.

0/0
8.1.2010 10:39

pronásledován za pravdu

Re: nejhorší sou jelita

R^;-€

0/0
8.1.2010 10:42

Host

Re: nejhorší sou jelita

Radši budu podle tebe jelito a živej, než rychlej mistr světa.   

0/0
8.1.2010 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.