Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spyker předložil GM zlepšenou nabídku na koupi Saabu

Nizozemský výrobce luxusních vozů Spyker Cars předložil americké skupině General Motors zlepšenou nabídku na koupi její uzavírané švédské automobilky Saab. Sdělil to těsně před čtvrteční uzávěrkou nabídek šéf Spyker Victor Muller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

a proč vůbec Spyker chce koupit Saab ?

Když je Saab tak jedinečnej, měl by sám kupovat Spyker.

0/0
10.1.2010 23:57

Host

Re: a proč vůbec Spyker chce koupit Saab ?

Spyker neni jediny zajemce o Saab, naproti tomu tvou starou rajcuji jen Saaby.V;-D;-D;-D;-DR^

0/0
11.1.2010 9:26

Host

kdo chce kvalitní us-auto od GM, koupí si GM

A ne nějaký nepovedený šizený evropský kopie Opel a Saab. EU

0/0
10.1.2010 23:24

Host

Re: kdo chce kvalitní us-auto od GM, koupí si GM

nebo pravy nefalsovany klenot GM: cinsky Hummer. ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.1.2010 10:15

Host

Spyker ?????????????????

Spyker je mikrovýrobce a Saaba by koupil jedině zadarmo.

GM prodá Saab čínskému výrobci  Frou-Wheinseing-Kwai FWK. VVVV

0/0
8.1.2010 23:18

Host

Re: Spyker ?????????????????

S tema parohama, ktere ti nasadil Saabista musis mit tezky zivot.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.1.2010 12:47

Host

Re: Spyker ?????????????????

co tady řešíte ?

On Saab ještě nekrachnul ?

0/0
10.1.2010 18:01

Host

Re: Spyker ?????????????????

Resime tvoji starou. Libi se ji Saaby. ;-D;-D;-D;-DV

0/0
10.1.2010 19:57

Host

Re: Spyker ?????????????????

jak to? vžyť jeho stará chodí se saabistama,vždy do trojky, říkala že ten její je impotent;-D;-D

0/0
11.1.2010 15:18

Host

Re: Spyker ?????????????????

Mne zas prozradila, ze se tesi na tu novou 9-5u. Tam se tech napadniku pry vleze vic a tak si uzije, kdyz doma ma takovou nudu. ;-D;-D;-D;-D

0/0
11.1.2010 22:56

Host

Bylo jen otazkou casu

KDY SE TADY OBJEVI TEN PAROHAC, kteremu Saabista vosu*al manzelku. Natsesti jsme si toho stacili rict docela dost a bylo to fajn. Tazke preji hezky zbytek vecera vsem rozumnym lidem na teto diskuzi bez ohledu na to, jakym autem kdo jezdi. To totiz neni rozhodujici v takovychto diskuzich. Skutecny fanda autosportu fandi vsem dobrym znackam. R^

0/0
8.1.2010 22:09

Host

Re: Bylo jen otazkou casu

Taky přeju všem rozumným lidem hezkej zbytek večera a Saabu, aby ho koupili číňani. R^R^

0/0
8.1.2010 22:27

Host

Re: Bylo jen otazkou casu

Kdybys ve skole nespal, kdyz se ucili cist, tak bys dnes vedel, ze z tech peti existujicich nabidek na koupi Saabu neni ani jedna z Ciny.

Fakt se nedivim, ze ti stara zahyba se Saabistou.

Neznam totiz Saabistu, ktery by neumel cist.

Zenske davaji prednost chytrym chlapum.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.1.2010 13:28

Host

Re: Bylo jen otazkou casu

8-o Neznám nikoho kdo má Saab.

Asi bydlím na špatný adrese.

Praha 4. 8-o

0/0
10.1.2010 18:03

Host

Re: Bylo jen otazkou casu

to je smůla, že ani nevíš, kdo ti jezdí starou ;-D;-D;-D

0/0
10.1.2010 19:48

Host

Re: Bylo jen otazkou casu

Mas proste mazanou starou no.

Dokaze to udrzet v tajnosti HAHAHAHA. ;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
10.1.2010 19:59

Host

Saab je mrtvej

Kdo chce Saaba koupí si OPEL.

Dostane to samý a o třetinu levnější .[>-]

0/0
8.1.2010 21:35

Host

Re: Saab je mrtvej

řekl blb a skočil do macochy:-P

0/0
10.1.2010 15:28

Host

Re: Saab je mrtvej

Opel a Saab si koupí jen blb.

0/0
10.1.2010 18:04

Host

Re: Saab je mrtvej

Ktery pak ma sanci u tvy stary ;-D;-D;-D;-DR^V

0/0
10.1.2010 20:00

Host

Re: Saab je mrtvej

ne blb sem píše,aby urážel:-P

0/0
11.1.2010 15:15

Host

dojna krava

Saab je ztratovej, protoze GM zcela cilene jeho technologie doji a implantuje do opelu. Bez Saab by byl dnes Opel historii.

0/0
8.1.2010 17:56

Host

Re: dojna krava

Na tom je kus pravdy. Treba spusteni vyroby nove 9-5 melo byt uz v r. 2006, ale GM to zpozdoval na zaklade svych ekonomickych problemu. Nakonec vypustili Opel Insignia jako prvni. Tyto modely sdili techniku.

0/0
8.1.2010 18:06

Host

Re: dojna krava

To je přece jasné. Na co sáhli američani, to jde do kytek. A já myslím, že to je z jejich strany promyšlené - koupíme automobilku a zlikvidujeme automobilku, a máme opět  jednu konkurenci méně. Kam šlápnou američtí investoři, to se časem Rv pos..e, a netýká se to jen aut.

0/0
10.1.2010 16:58

Host

Re: dojna krava

Tomu snad ani sám nevěříš;-) . Jediný co bylo v Oplech od saabu byl motor 2,0Turbo 129kw ve Vectrách a Opelu Signum. Motory 2,0Turbo 177kw, 147kw a 125kw (Astra, Zafira...) jsou Oplácké. Zrovna tak 2,0T 162kw v Insignii je motor z Oplu GT. No a pak dále haldex pro Insignii. To jsou jediný 2 věci od Saabu pro Opel.

0/0
8.1.2010 18:29

Host

Re: dojna krava

Nebudu se s tebou hadat, protoze tohle je na delsi diskuzi, ktera na tak malem prostoru nema sanci. A taky vzhledem k neustalemu nebezpeci, ze se tady zase prizene ten sikanator, kteremu nejaky Saabista soulozil manzelku a zacne kazit diskuzi svymi hysterickymi emocemi.

Cas sam ukaze jak daleko dojde Opel (coz bylo v posledni dobe auto pro nemecke duchodce) pod vedenim GM ze 70% rizeneho statnim aparatem USA a Kanady. Pokud GM bude hrat cistou hru a skutecne ma zajem Saab prodat zajemci s nejvyssi nabidkou, tak ceka Saab lepsi budoucnost nez Opel.

0/0
8.1.2010 19:19

Host

Re: dojna krava

Ja osobne si myslim, ze pro Saab by byl nejlepsi Genii Capital s Ecclestone jako spoluinvestorem. Ecclestone je tvrdy a cilevedomy chlapik i pres svuj vek a za svuj zivot si udelal kontakty a vliv v automobilovem svete, ktere nemaji obdoby. Take vliv na automobilovy sport a vlastnictvi Renault F1 Team je prinosem. Stejne tak investice teto skupiny v jinych technickych odvetvich. Ekonomicky je toto spojeni schopno koupit Saab v hotovosti i bez nabizene pujcky od EIB. Tu vsak samozrejme nemusi odmitnout. Genii Capital na svem webu pise, ze "SAAB ma ohromnou hodnotu znacky v rade klicovych automobilovych trhu. Inovativni schopnosti mu umoznuji byt na spici automobiloveho vyvoje......"

Saab potrebuje vyraznou vudci osobnost, ktera prosadi jeho profil.

0/0
8.1.2010 19:34

Host

Re: dojna krava

No uvidíme, myslím ale, že s tím Oplem to nebude tak horké. GM se bude muset (a ono mu opravdu  taky nic jiného nezbývá)  snažit rozhodovat správně, nedělat chyby a dát Oplu větší volnost. I když doba je nejistá, a i sám šéf VW přiznal, že rok 2010 nebude pro automobilky příliš dobrý.

Každopádně přeju Opelu i Saabu (ale i jiným, zejména evropským automobilkám) budoucnost.

Nejsem vyloženě odpůrce nějaké automobilky a krach Saabu rozhodně nepřeju.

0/0
8.1.2010 19:57

Host

Re: dojna krava

!! SAAB zachrání jen ČÍŇANI a doufejme, že zvednou i kvalitu.

Současnej Saab je poruchovej, zastaralej střep, proto se neprodává. !!

0/0
8.1.2010 21:38

Host

Re: dojna krava

To fakt od skodovaka, kteremu Saabista vosu*al starou sedi.

HAHAHAHAHA;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.1.2010 13:32

Host

Re: dojna krava

ty musíš bejt pěknej chudák,s nízkým sebevědomím, možná jen přihlouplý puberťák a v každém případě anonymní zbabělec, Tvoje příspěvky mají vypovídající hodnotu o Tvé nevzdělanosti, hlouposti a špatné výchově rodičů. howghRv

0/0
10.1.2010 15:32

Host

Vecna fakta:

Existuje minimalne pet zverejnenych, serioznich a financne silnych nabidek na Saab:

1. Spyker Cars 2. Genii Capital se sidlem v Luxemburgu spolu s osobnosti F1 Bernie Ecclestone. Genii Capital je 75%im vlastnikem F1 Renault Team a jako prvni investovala do Skype 3. skupina Jana Nygrena - byvaleho vicepremierministra (Hakan Samuelsson - byvaly sef MANu je take clenem teto skupiny) 4. Merbanco 5. AWMS Acquisitions Inc. se zakladnou na Floride.

Ti co tady hystericky kritizuji Volvo a Saab: Majitelem Volva byl Ford. Volvo patrilo u nej do tzv. "premium group" spolecne s Jaguarem - prodan 2008 do Indie, Aston Martin - prodan 2007, Land Rover - prodan 2008 do Indie, Daimler - prodan 2008 do Indie. Volvo bylo prodano z teto exklusivni skupiny jako posledni. GM take odrovnal nejednu znacku a je ze 70ti % vlastnen statnim aparatem USA a Kanady. Bernard Ecclestone se vyjadril, ze Saab je dobra znacka, avsak zanedbavana jejim majitelem.


Tolik vecna FAKTA. Citove vylevy primitivcu si vypro

0/0
8.1.2010 17:08

Host

Re: Vecna fakta:

faktický příspěvěk a dík za něj. Osobně se domnívám, že bude-li se SAAB pokoušet udržet krok se špičkou, bude stějně nucen zahájit spolupráci s nějakou automobilkou. Mohlo by být dobrou strategií zahájit spolupráci s některou s US vhodných automobilek ( kterou později nechá zkrachovat ) Tzn.: Využít nově se rozvíjející se "new technology", které se dají prostřednictvím subvencovaných univerzit využít tentokrát ve svůj prospěch.

Fabriky a školící centra by zůstaly v evropě a snad by so tomuto tahu při trochu dobré vůle dalo říkat "Garde".

0/0
8.1.2010 18:03

Host

Re: Vecna fakta:

Ja myslim, ze Svedsko ma dost svych schopnych inzenyru jak v Saabu, tak mimo. Napr firma Haldex s koreny v r. 1887, ktera se zabyva technickymi inovacemi. Mezi jinym system XWD (Cross Wheel Drive), ktery je zabudovan v novem Saabu 9-3 X. XWD nejnovejsi generace je svetovou novinkou. XWD od Haldexu ma byt take montovan na modely VW pro rok 2012. Saab taky prisel s mnohymi inovacemi. Problemem muze byt ruzny pohled na profil automobilky. Ve svete je Saab viden jako exlkluzivni, sportovni znacka. Jeho potencialni majitele maji take zajem o to tento profil zduraznit - viz snahy Koenigsegg, Spyker, Ecclestone.... Ve Svedsku to vsak byla vzdy znacka vnimana jako auto pro bezneho Svensona (rozumej Novaka) kde byl kladen duraz na prakticnost, ekologii a bezpecnost. Saab byl tusim prvnim na svete, ktery uvedl turbo do bezneho, rodinneho vozu. Stret techto zajmu nemusi byt vzdy zdarily.

0/0
8.1.2010 18:21

Host

Re: Vecna fakta:

O kvalitách ing. SAABU není pochyb i když se údajně nepříliš shodovali s ing. od

SUBARU ( každému co jeho jest). Nicméně ( stran Haldexu )např. HONDA se svým SH-AWD také přinesla vysoce sofistikovaný podvozek a na prodejní úspěšnosti se tento fakt téměř nepromítnul. Samozřejmě, lze namítnout, že vysokootáčkové benzínové motory 3,5l a nyní 3,7l nejsou pro evropana zrovna tím pravým ořechovým a tady by mohl SAAB zcela jistě přetáhnout třeba někoho od indického JAG nebo německé AUDI. Ať je to jak chce, pokud se SAAB dostane z této šlamastiky budu rád, když se najde ekvivalent německým automobilkám ve vyšší střední.

0/0
8.1.2010 19:30

Host

Re: Vecna fakta:

"Nicméně ( stran Haldexu )např. HONDA se svým SH-AWD také přinesla vysoce sofistikovaný podvozek a na prodejní úspěšnosti se tento fakt téměř nepromítnul."

Technici, inzenyri a dalsi postavi kvalitni auto prospikovane moderni technikou, pak je ale na lidech od marketingu to auto prodat. ;-)

Ja se vicemene bavim predevsim o samotne technicke strance Saabu. Prodejnost je tema samo o sobe a muze byt ovlivneno mnoha faktory. Rok 2010 nebyl priznivym mnoha automobilkam. Srotovne zavedene v mnoha zemich taky podporilo prodejnost pouze urcite specificke kategorie aut. GM je statni podnik placeny z kapes americkych a kanadskych, danovych poplatniku. Saab neni jedina znacka, kterou odrovnal: Oldsmobile, Pontiac, Saturn, Hummer.... "Vyrabet" nove modely aut prelepovanim znacek na volantu a na kufru mezi jednotlivymi modely uvnitr koncernu nepatri mezi ty nejchytrejsi marketingove tahy.

0/0
11.1.2010 9:40

Host

Re: Vecna fakta:

oprava: rok 2009;-D

0/0
11.1.2010 9:41

Host

Re: Vecna fakta:

Nelze než souhlasit. Celý nástin ideálních řešení byl vyčerpán prakticky už v odhodlání GM "sejmout" břímě špatného marketingu u SAABu. Tzn.: odklonem od ideálních řešení se mnoho možností nenabízí i díky vysoké zadluženosti celé společnosti. Tlak věřitelů není nevýznamný v celé "cause". Působí to na mne tak, že je SAAB ve značné časové tísni. ( možná součást taktiky GM vtáhnout do toho soc. orientovanou vládu?). S těmi nálepkami; snad jsem nebyl špatně pochopen. Opíral jsem se o jednu z možností a to primárně s ohledem na možnou spolupráci ve vývoji. Díky za reakce a hezký den.

0/0
11.1.2010 19:06

Host

Re: Vecna fakta:

"Osobně se domnívám, že bude-li se SAAB pokoušet udržet krok se špičkou, bude stějně nucen zahájit spolupráci s nějakou automobilkou."

Spojeni s jinou automobilkou uz tady bylo a prineslo to jen ten efekt, ze novy majitel vycucne veskere technicke vymozenosti koupeneho objektu a pak automobilku zrusi, aby se tak nevystavoval riziku budouci konkurence. Pro Saab by byl lepsi nejaky investor s kontakty v automobilovem svete, ktery je odbornikem na marketing. Saab potrebuje penize a ne nekoho, kdo mu bude rikat, aby prilepil znacku SAAB na nejake jine auto. Saab dokaze stavet auta i bez pomoci nejakeho "velkeho bratra". Ostatne: ktera automobilka si dnes vyrabi uplne vsechny komponenty sama? Vetsinou se auta stavi z komponentu, ktere vyrabi nekdo jiny. Genii Capital je napr. angazovan do vyvoje motoru s variabilni kompresi a je vlastnikem firmy vyrabejici brzdy. Ecclestone ma ohromne kontakty v automobilovem svete. Toto vidim jako prinos. Statni podniky jako GM nevidim jako prinos.

0/0
11.1.2010 9:56

Host

Re: Vecna fakta:

Váš návrh je jedním s těch ideálních a přál bych jej SAABu. Ovšem nežijeme v ideálním světě. Nehledě na to, že věřitelé mají nataženy ruce již nějakou dobu a trpělivost dochází. Tzn.: mám za to, že k vypracování nové strategické studie pod názvem" SAAB v novém" již není vůle, finanční prostředky a zejména čas. Pan Ecclestone by tohto musel podsoupit v časoprostoru uhrazených dluhů. GM jde v první řadě po penězích nikoli po SAABu. Faktorů ovlivňujících takový obchod je velká spousta a tedy neumožňijící jednoduchá řešení ( kromě toho nejzažšího a pro mne těžko přijatelného ).

0/0
11.1.2010 19:22

Host

Re: Vecna fakta:

Cena, kterou GM chce za Saab byla neoficialne sdelena dnes na autosalonu v Detroitu: 450 milionu dolaru. Nabidky, ktere GM dostal vsak zverejneny nebyly a asi ani nebyly poradne zhodnoceny, tak uvidime. Oficialni vyjadreni o nabidkach GM zatim nevyslovil. Pouze opakoval informaci, ze po celou dobu procesu bude Saab jako cela firma nebo casti k prodeji. Dnes se v Trollhättan zacly vyrabet objednane cabriolety a mely by se vyrabet i nove 9-5. Jelikoz Ed Whitacre je tlacen americkou vladou, aby dohnal ztratu GM, tak se vyskytly spekulace, ze vyrobni technika na novy 9-5, 9-3X a 9-4 pujde do Ciny, kde na techto vozech jen nalepi znacku "Buick" pro cinsky trh. Toto by GM dalo rychle penize. GM toto oznacil za nesmysl. Turbulence je ted kolem Saabu v mediich hodne velka. Ted je velice pohodlne veskery neuspech GM svest na Saab, ale odbornici se shoduji v tom, ze GM by byl ve ztrate i kdyby nebyl vlastnikem Saabu.

0/0
11.1.2010 21:11

Host

že jim to za to stojí

kupovat krachující automobilku vyrábějící naprosto nemožná auta která nikdo nechce:-PRv

0/0
8.1.2010 12:09

Host

Re: že jim to za to stojí

mě se design a styl Saabů líbí... má něco do sebe, navíc mají výkonné motory, takže bych neřekl, že jsou to nemožná auta...

0/0
8.1.2010 12:29

loogieboy

Re: že jim to za to stojí

souhlasim. Hold se v posledni dobe dba jen na cenu a ne na kvalitu....

A saab motory? Ne nahodou se davali do letadel...

0/0
8.1.2010 12:31

Futaba

Re: že jim to za to stojí

Nejen že se dávali, ale stále se dávají.

Gripen je součástí Saabu (letecké divize), ke konci 2. s.v. Saab vyvinul letadlo Saab J 21, které nebylo mnoho let překonáno.

A mezi auto je to klasika, auto které ma duši. Sám Saaba bohužel ale nemám, protože ke svým koníčkům potřebuji MPV.

0/0
8.1.2010 13:06

Host

Re: že jim to za to stojí

Genii Capital & Ecclestone ma mezi jinym zajem o Saabackou inovaci motoru s variabilni kompresi. Cili SOUCASNOU, MODERNI techniku! Nechapu proc Saabisti v CR porad blaboli neco o minulosti a vytahuji priklady z druhe svetove valky. Stejne tak Nemeckem ovladana ceska media porad zverejnuji vzdy fotky starych Saabu u takovychto clanku a snazi se ctenarum vnutit dojem, ze Saab byl celou dobu v minusu, coz vubec neni pravda! CR nikdy nebyla primarnim trhem teto znacky a tudiz se podle situace Saabu v CR neda posuzovat cely svet. Porsche se od svych zacatku taky moc nezmenilo co se tyce designu.

Mluvci Genii Capital se vyjadril o evnetulani koupi Saabu, ze "toto je velka sance... milujeme znackove zbozi a znacka Saab je na stejne urovni jako Porsche a BMW." Spyker Cars se vyjadril o moznosti dat do vyroby Aero X. GM ted uz nema vymluvu na odmitnuti potencionalnich kupcu, protoze vsech tech 5 zverejnenych zajemcu maji sve navrhy podporeny financemi. Zadne dalsi klickovani GM!

0/0
8.1.2010 17:40

Host

Re: že jim to za to stojí

Jsem fanoušek SAABu, ktere samozrejme vzesly z dilen leteckych konstrukteru (Born from jets), ale paradoxně JAS 29 Grippen vyráběný leteckou "odnoží" SAABu, používá motory Volvo...

0/0
9.1.2010 2:18

Host

Re: že jim to za to stojí

Dnesni konstrukce letadel nema s konstrukci automobilu nic moc spolecneho. Jedine co muze navazovat na tuto tradici je design: palubni deska, zaoblene predni sklo s velkym uhlem rozhledu, popr. komfort interieru. Vyvoj v letecke technice muze take ovlivnit vyvoj novych, lehkych materialu apod. Letecke a automobilove, spalovaci motory se ale preci dnes uplne lisi. Saab vyuzival spojitost s vyrobou letadel v reklame, ale to je asi tak vsechno. Je to opravdu uz hrozne davno co se do vrtulovych letadel montovaly benzinove, spalovaci motory. Tvrdit, ze se letecke motory montuji do aut je nesmysl. To snad musi chapat kazdy.

0/0
10.1.2010 13:03

Host

Re: že jim to za to stojí

SAAB Automobile

SAAB AB

SAAB - Scania

Jsou dnes tri ruzne firmy.

0/0
10.1.2010 13:08

Host

Re: že jim to za to stojí

SAAB ve svych pocatcich montoval do tzv UrSaabu motor inspirovany DKW, pozdeji pouzival i motory od Fordu. Pozdeji teprve zacal s vyvojem svych vlastnich motoru. To uz ale bylo v dobe, kdy se letadlove a automobilove motory od sebe hodne lisily.

Dnes Saab vyvinul motor s variabilni kompresi. Vyhodou techto motoru je nizka spotreba v mestskem provozu, ale soucasne na dalnici vyda vykon jako 3 litrovy motor prave diky moznosti menit kompresi motoru. V tradicnim spalovacim motoru je konstantni komprese kompromisem mezi ruznymi jizdnimi podminkami. U motoru s variabilni kompresi se komprese prizpusobuje behem jizdy. Dalsi vyhodou je moznost pouzit vice druhu paliva ve stejnem motoru pri zachovani vykonu.

0/0
10.1.2010 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.