Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta si budou sama vyrábět vodík, který budou spalovat

Britská společnost OM Energy vyvíjí elektro-vodíkový generátor, který umožní vyrábět v automobilu vodík za pomoci odpadního tepla. Vodík pak vůz použije jako příměs do paliva. Tím se sníží spotřeba a klesnou emise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kazdy krok

pryc od zavislosti na mohamedanech je krokem spravnym smerem.

0/0
13.1.2010 12:53

Host

To snad nemyslí vážně :-)

Jediný účel nápadu je zřejmě podírání dotací z různých zelených fondů Rv

0/0
12.1.2010 16:37

Host

Re: To snad nemyslí vážně :-)

TAKOVYCH MAGORU, JAKO TY JE TU SPOUSTU!

0/0
16.1.2010 21:46

Host

Pěkná myšlenka.

Hmm, výroba vodíku odpadním teplem automobilu. Už stačí dotáhnout jen drobnost, ten generátor.

0/0
12.1.2010 15:43

sirc

Vodík je budoucnost

jen se ho musíme naučit efektivně získávat v čisté formě. Zásadní investice do výzkumu zatím brzdí ropné loby, ale jak bude množství ropy klesat a cena stoupat, vyřeší to trh sám.

0/0
12.1.2010 15:42

Host

Re: Vodík je budoucnost

to co se musime naucit je termojaderny reaktor, pak bude dost vodiku i elektriky a ropa se proste nebud epalit v motorech a bude se zuzitkovavat na neco jineho, ropa bude dulezita surovina jeste hodne dlouho

0/0
12.1.2010 15:46

Host

Vodíkem je krytý tak akorát Neptun.

Trh to vyřeší, když bude fungovat. A k tomu potřebuje měnu. Jak USD, tak EURo jsou kryté ropou. Budoucnost bez ní si nelze představit. Ani přechod lidské společnosti v současné úrovni na něco jiného. Snad jedině znova z prvobytně-pospolné společnosti. Ale to není východisko, je to slepý začarovaný kruch.

0/0
12.1.2010 15:52

Host

Re: Vodíkem je krytý tak akorát Neptun.

Dolar a euro nejsou kryté ničím.

0/0
12.1.2010 16:43

Host

Re: Vodíkem je krytý tak akorát Neptun.

Každá světová měna je krytá lejnem. Zlatý standaard je dávno pryč.

Hýk

Osel

0/0
13.1.2010 10:17

loupeživý baron

Re: Vodíkem je krytý tak akorát Neptun.

Dolar a euro nejsou kryté ničím.

0/0
12.1.2010 17:26

Host

Re: Vodíkem je krytý tak akorát Neptun.

Bože ty jsi vůl ;-DRv

0/0
13.1.2010 9:55

Angelost

vodik

20% ... panecku to je ale pokrok!

0/0
12.1.2010 15:36

sirc

Re: vodik

nemusí pršet, stačí když kape. každý posun ve výrobě vodíku je krok správným směrem

0/0
12.1.2010 15:45

Host

super, to se hodí k mému vynálezu

Docela se to hodí k mému vynálezu teplotní pumpy.

.

Ta pracuje podobně jako nábojová pumpa a z hodně nízkoteplotního tepla udělá málo vysokoteplotního tepla.

0/0
12.1.2010 15:34

Host

Re: super, to se hodí k mému vynálezu

to je to samy co tepelne cerpadlo ne

0/0
12.1.2010 15:37

Homer _ 10

Re: super, to se hodí k mému vynálezu

jo

0/0
12.1.2010 23:36

Host

Perpetuum Mobile

Koloběžka...

0/0
12.1.2010 15:17

bradavice

Co to sakra je???

Jenom 20%????? Vždyť to může být i klidně kolem 80%... a to ví už sakra dlouho. To jste našli článek z Ohníčku z rubriky: "Po roce 2000" nebo co????

0/0
12.1.2010 15:08

barbu do

Pěkný, taky tu už dlouho nebyl článek o autu na vzduch ...

0/0
12.1.2010 12:29

bradavice

Re: Pěkný, taky tu už dlouho nebyl článek o autu na vzduch ...

Byl, nedávno.. jen ne možná na iDnes...

0/0
12.1.2010 15:09

Host

teplota?

To je článek o ničem a spíš než technické řešení mi to přijde jako stroj na dotační peníze.

Mohl by pan Vokáč uvést zdroj, ze kterého čerpal, když už nebyl schopen uvést naprosto žádný technický údaj?

Protože on rozklad vody na vodík a kyslík je možný jednak elektricky (což je nesmysl, protože by vyšlo lépe ji prohnat elektromotorem) anebo pyrolýzou, kde je ale potřeba vysoká teplota, vyšší než je teplota spalin.

Pokud by se podařilo využít odpadní nízkoteplotní teplo z motoru, byla by to bomba ... ještě víc by se to využilo v chladicích věžích elektráren.

Zatím to považuji spíš za chiméru nebo podvod.

0/0
12.1.2010 12:18

Host

Re: teplota?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pyrol%C3%BDza - a jestly se nepletu tak proces spalování je lehce přes 1000 - takže bohatě stačí

0/0
12.1.2010 15:01

barbu do

Re: teplota?

... jestli se nepletu, tak teplota výfukových plynů není stejná, jako teplota spalování ...

... jestli tušíte, jak pracuje spalovací motor ...

0/0
12.1.2010 15:06

Host

Re: teplota?

spravne, neni, muze byt vyssi a nebo i nizsi - zalezi jak s nimi dale nakladate..

0/0
12.1.2010 15:41

Host

Re: teplota?

... to jistě, ale u spalovacího motoru po spálení paliva následuje expanze spojená s vykonáváním mechanické práce a poklesem teploty ...

0/0
13.1.2010 7:34

Host

Re: teplota?

Byl by nesmysl spotřebovat veškerou energii na rozklad vody. I podle článku (jestli se to tak dá nazvat) se má zužitkovat teplo unikající výfukem, možná i z chlazení.

Teplota výfukových plynů po adiabatické expanzi rozhodně nebude 1000 st. ale jen pár set. Dále se zvýší v katalyzátoru, ale tam ji snižovat nebudeme, protože právě jejím prostřednictvím chceme ovlivnit složení plynu.

V celkové tepelné bilanci je teplo odcházející výfukem menší než to ocházející chladičem.

Pokud bychom vzali v potaz teploty, tak chladicí voda má kolem 100 st, teplota spalin tak do 300st.

Dokážete-li zužitkovat energii při takové teplotě na rozklad vody, vidím to na docela velký objev.

0/0
12.1.2010 15:46

Host

Re: teplota?

Další možností by bylo např. zařadit místo chladiče stirlingův motor, který by zužitkoval energii chladicí vody. U auta by ale byl problém s chladičem, protože aby byl cyklus účinný, měla by být teplota co nejnižší - tedy by nám vyšla enormně velká plocha chladiče.

Na druhé straně bych si toto řešení dovedl snadno představit u elektráren, před chladicími věžmi (teplota cca 40st), kde bychom mohli vybudovat stacionární zařízení s ohledem na max. účinnost. Chlazením uniká asi třetina energie.

Anebo by mohl stirling chladit sluneční panely. Tam to ale nemá smysl, protože solární články produkují pouze dotační peníze a na výrobě energie nebo účinnosti čerta starého záleží.

0/0
12.1.2010 15:46

Host

Není to nic než

podvod. Další Perpetuum mobile, ale na peníze 8-o8-o8-o

0/0
12.1.2010 9:41

Host

Hmm

No teoreticky to sice zní zajímavě, v praxi už to tak růžový nebude. Motor je stavěnej na určitý parametry paliva a najednou mu tam povalí vodík s úplně jinýma teplotama zážehu apod. A co se týče emisí, tak možná bude o něco nižší ten ekoteroristy nenáviděný CO2, ale bude tam víc vodní páry.

0/0
12.1.2010 6:58

Host

Re: Hmm

týjo, ty jsi rozlouskl všechny problémy instalace generátoru vodíku v jednom diskuzním příspěvku a oni ti blbci anglický na tom pracujou už čtyři roky

0/0
12.1.2010 8:12

Host

Re: Hmm

On uz ma vizi toho jak to (ne)funguje v praxi. Klasicky vyblitek.

0/0
12.1.2010 8:31

Host

Re: Hmm

A vodní pára je, jak známo, nebezpečná a zdraví škodlivá! ;-D Na tvou Felicii to asi fungovat nebude, to je fakt...

0/0
12.1.2010 8:43

Host

Re: Hmm

Vodní pára je škodlivá ? Jak kdy, jak kde a jak pro  koho, co.  Autům škodí pára, sůl,kameny,...Betonu naopak prospívá zvlášť když má 120 st. C. Lidi dobrovolně lezou do sauny, asi si myslí, že jim to prospívá.Parní lokomotivě taky prospívá. Tak jak je to s tou párou ?

0/0
12.1.2010 9:23

Host

Re: Hmm

Ty kosmopako, celá současná ekologická mašinérie se honí za oxidem uhličitým, protože je to ten zlej skleníkovej plyn. Potíž je v tom, že taková vodní pára nebo i methan způsobují tento efekt daleko silněji. Takže i když se sice ta vodní pára zapojí do koloběhu vody v přírodě, tak pokud by se tohle vylepšení motoru prosadilo, tak by tu najednou vznikalo o 20 % víc vodní páry než teď a to s daleko silnějším účinkem.

0/0
12.1.2010 11:26

Host

Re: Hmm

O 20% více páry :-)) Určitě můžeš vysvětlit, jak jsi k tomuto číslu dospěl.

0/0
12.1.2010 14:39

bradavice

Re: Hmm

1 tuna metanu odpovídá cca 35 tunám oxidu uhhl.... Takže místo prdění jezděme autem....

0/0
12.1.2010 15:11

Host

Re: Hmm

O 20% víc vodní páry? Z vody vyrobíme vodík 2H2O → 2H2 + O2 Vodík se spálí v motoru 2H2 + O2 → 2H2O. Dostáváme vodu pouze v jiném skupenství, která nám bez problému kondenzuje a jsme na začátku. Prostě nám pořád platí zákon o zachování hmoty a energie.

0/0
12.1.2010 15:32

Host

Re: Hmm

A nevadí, že vodní pára je ještě více sklíkový plyn než CO2?

0/0
12.1.2010 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.