Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problém jízdy na sněhu? Součástka mezi volantem a sedačkou

Na silnicích leží uježděný sníh a pod ním vrstva ledu, někteří nezodpovědní řidiči ale ani na takovém povrchu nesundají nohu z plynu a kličkují mezi opatrnějšími kolegy. A mnozí z nich při tom vůbec netuší, jak v přívalech sněhu řídit auto a na co je třeba dát pozor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

škola jízdy na sněhu

Moje první zima za volantem  byla zárověn velká škola jízdy na sněhu. Rozvážím tiskovny v jedné vesnici . Co tam bylo sněhu letos,ve městě vše odhrnuté a tam lišky dávají dobrou noc,byla to skvělá škola,nemusela jsem is nic trénovat v autoškole,vše mě naučili různé situace,pokaždé jsem is musela poradit sama. Takže:-):-/ bez řetězů,lopaty a štěrku příští zimu ani nevyjedu,jinak se z toho fakt nedostanete

0/0
23.2.2010 13:39

Kobácpacka

Co furt řešíte?

Když neumím jezdit, tak budu sedět na zadku, a nebudu ještě ohrožovat druhý svojí pilotáží..;-D;-D;-D

0/0
20.1.2010 19:15

Host

Re: Co furt řešíte?

Nebudu, mám přece zimní pneu.

0/0
20.1.2010 23:21

jeche

Dvojka

že je pro motor méně namáhavá a snáz ho dostane do otáček?Co je to za nesamysl?neměl by mít redaktor,který dostane za úkol napsattakovýto článek,alespoň elementární tech.znalosti?Naučiljsem se jezdit na sněhu,neoural jsem nikdy.Ale jestli je něco nebezpečné,je to ta rozsolená břečka.zlatý hory a ujetý sníh§

0/0
20.1.2010 18:29

Host

Re: Dvojka

presne tak, dvojka je "slabsi" coz znamena ze auto se zklidni a nejde na kola z motoru takova sila resp. delsim prevodem se vice rozmazne po spektru otacek. na jednicku to okamzite prokluzuje

0/0
20.1.2010 22:41

Host

Re: Dvojka

no, ono s tou dvojkou ... opatrně - když budete mít nějaké HTTP, nebo všeobecně maloobjemový vůz, tak je to teda rada více méně danajská - pokud máte dvoulitrovou naftu, tak se rozjedete třeba i na trojku (ne do kopce teda, nejsme čuňata), ale s malými motory, kde je vákon vyhnaný přes turba a já nevím co ještě :-\

0/0
21.1.2010 0:04

Host

Rady

To jsou rady -

Jo a mimochodem - na ujetém sněhu jsem jel skoro 2 km za "opatrným řidičem", který jel 20 km/h. Podotýkám, že to nebylo na ledu, ani nebyl led vespod. Fakt horor, navíc před každým protisměrem skoro zastavil. Pak jsem ho předjel a zbylých 8 km trasy jsem musel jet aspoň 60 km/h, abych se dostal na místo včas.

A popisovaná rada - použijte ruční brzdu a obě ruce dejte na volant, to mě fakt dostalo :-) Nebo dvojka v kombinaci s malým plynem - záleží samozřejmě, čemu říkáte malý plyn. Ale dvojka s opravdu malým plynem zpravidla znamená, že motor chcípne.

0/0
19.1.2010 6:40

Host

Re: Rady

Zaprve - ty ses samozrejme ridic naprosto uzasnej. Uvedom si, ze kdyby vsichni byli jako ty, tak uz nebudes tak vyjimecnej... Zadruhe - by mne zajimalo, jak tvuj fantasticky mozek dokazal urcit, ze pod snehem urcite nikde neni led

0/0
19.1.2010 11:22

Aragorn

Re: Rady

to je přece jasný... pod sněhem nebyl led, protože byly dva stupně nad nulou... a to se led mění ve vodu... ;-D

0/0
19.1.2010 11:45

Host

Re: Rady

ale ten led co se tam udělal přes noc, taje třeba půl dne a můžeš mit stupnů třeba pět ty chytrouši

0/0
19.1.2010 12:51

Host

Re: Rady

Řekl bych, že tam byla jistá ironie ...

0/0
20.1.2010 9:00

Host

Re: Rady

"Ale dvojka s opravdu malým plynem zpravidla znamená, že motor chcípne"

- podle mně motor při zařazením 2. rychostního stupně nechcípne. Jiří

0/0
20.1.2010 15:26

krysar

Re: Rady

Pokud prokluzujou kola, da se rozjet s benzinakem i na trojku, ale dvojka je optimalni... pokud je podklad pevnej, tak to moc nejde, ale pri prokluzu je dvojka uplne v pohode

0/0
23.1.2010 0:11

guLLa

Řidič

A já jsem si myslel, že řidič je úplně k ničemu... hahahaaa

0/0
18.1.2010 10:15

Host

Re: Řidič

...nejporuchovější součástka auta..;-D..nelze určit kdy se posere ;-)

0/0
18.1.2010 17:51

net.Xtreme

Re: Řidič

Hlavně může za 95% nehod, zdaleka nejen na sněhu:-)

0/0
19.1.2010 14:07

Host

Nejdůležitější na sněhu

je AWD a DTSC :) Ostatní je jen z nouze ctnost

0/0
18.1.2010 10:15

MC MC

Re: Nejdůležitější na sněhu

já bych řekl pneumatiky ... jezdím AWD na Patrolu a kloužu jak trubka ... a pak jezdím Fábkou na nových zimákách a jezdím jak ďas ...

0/0
20.1.2010 10:44

Host

dvojka

Dvojka odlehčí motoru a lépe ho dostane do otáček?!!!.....co to je za kravinu....přesně naopak

0/0
18.1.2010 8:50

Host

Re: dvojka

Nepřenese tolik momentu na kola, ale to je fuk, prostě pomáhá, trojka je ještě lepší;-D Ale někomu stačí i jednička, když umí citlivě s plynem a spojkou.

0/0
18.1.2010 9:58

Host

Re: dvojka

presne to me napadlo...

finta je v tom, ze kola se roztaceji pomaleji, i kdyz clovek vic slape na plyn.

rozjezd je vláčnější a plynulejsi.

;-)

jinak nic revolucniho a jen se culim, jak je tam napsano, ze to ona ridicka nikdy neslysela. vzdyt je to notoricky znama vec. jezdim tak od sve prvni ridicske zimy.

0/0
18.1.2010 15:07

Host

Re: dvojka

No vidíš a pro mě je to taky novinka. Nebo jsem to už slyšel , ale zapomněl. Proč si to občas nepřipomenout.

0/0
19.1.2010 13:42

Host

Re: dvojka

A nejlepší je stejně automat s ASR. Zařadím D, plyn na podlahu a auto se krásně rozjede, pičmulínci!

0/0
19.1.2010 18:19

Lady Gaga-rin

V zimě nesmíte na ničem šetřit!

Já zaplatil šoférovi lekce na polygonu a teď jezdím bez problémů! Vřele všem doporučuji..

;-D

0/0
17.1.2010 15:55

pusher2008

Re: V zimě nesmíte na ničem šetřit!

jasne, nejses ty nahodou zamestnanec toho polygonu?

0/0
18.1.2010 12:01

Ig-n-or

Re: V zimě nesmíte na ničem šetřit!

ne, jen chtěl všechny stokrát omílané rady slyšet znovu od někoho za těžký love... a teď by do toho rád nevezl i jiné naivky kteří by mohli najít dojmu, že si to nelze vyzkoušet jen někde na parkovišti třebas s celo řídící rodinkou ;-D

0/0
18.1.2010 18:30

Host

Re: V zimě nesmíte na ničem šetřit!

Já po prvním sněhu vyjedu na veliké letní parkoviště kus za městem (v zimě tedy prázdné) a pořádně si vyzkouším, co auto dělá, zkusím si to do ruky. Už dvakrát jsem dostal menší smyk a jen díky přípravě jsem nezpanikařil, žádná brzda, ale lehce plyn a vytáhnout záběrem kol. A hlavně jezdím přiměřeně opatrně (bne dvacítkou, ale prostě opatrně).

0/0
20.1.2010 9:04

Host

Re: V zimě nesmíte na ničem šetřit!

No, asi před dvěma léty se někdo učil klouzat na parkovišti s kombíkem a potopil ho do Vltavy:)))

0/0
20.1.2010 20:54

sjetá guma

Taky bych bral občas radu

Jak vyjet ze závěje bez použití traktoru, když tam vlítnu v 30km/h rychlosti a auto zůstane sedět na břiše, občas ještě částečně ve škarpě? Lopatu nevozím, šáde 120, letní gumy vzorek cca 2mm, občas kolo ve vzduchu. Tak a teď raďte...

0/0
16.1.2010 18:37

Host

Re: Taky bych bral občas radu

to je dobrý noR^

0/0
16.1.2010 19:08

net.Xtreme

Re: Taky bych bral občas radu

ten nick sedíR^;-D

0/0
16.1.2010 20:28

cara al sol

Re: Taky bych bral občas radu

;-D

0/0
17.1.2010 11:56

Host

Re: Taky bych bral občas radu

Počkat na jaro a pak rovnou na šroťák ;-D

0/0
17.1.2010 21:10

flames828

Re: Taky bych bral občas radu

Ve 30km/h nebudeš moc sedět, tak odhrabat sníh zpoza kol a vrazit pod ně nějaký špalek a couvnout. Zkus někam vletět do závěje třeba s Berlingem, to seš v knedli. Šáde 120 v zimě většinou vyjede všude, motor vzadu je echt...

0/0
18.1.2010 1:27

Host

Re: Taky bych bral občas radu

na slikách těžko :-/

0/0
18.1.2010 17:54

Host

Re: Taky bych bral občas radu

pockat na JARO! :-P to pomaha... R^

0/0
18.1.2010 15:08

Host

Re: Taky bych bral občas radu

Pockat na pluh staci. On tu sade odklidi.

0/0
20.1.2010 7:18

Vedoucí kolotočář

A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

Ten uz zadnou rucku nema, jenom tlacitko "P" na palubni desce pro zabrzdeni kol pri parkovani. Je skutecne usmevne delat tyhle testy na vozech typu Fabia 1.2 HTP (Horko-Tezko-Pomalu), kdyz vetsina novych aut uz davno rucni brzdy nema. Na snehu a ledu pri smyku vam tohle resi automatika, staci lehce pridat plyn a tocit do protismeru, hlavne ale nebrzdit! Kdyz vidim manzelku, jak dupe na brzdu a jeci "Umreme! Proboha, delej neco...", tak mam sto chuti ji ty kurzy zaplatit, ale u ni je to houby platne.

0/0
16.1.2010 17:47

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

usmevne je to, ze si neuvedomujete, jaka auta po silnicich jezdi v drtive vetsine

0/0
17.1.2010 17:20

My.WinCleaner

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

A co teda dělá při smyku ta skvělá automatika, když to, co musím udělat ve svém mizerném autě při smyku já, musíš udělat i ty? Automaticky sype písek před kola nebo nahodí řetězy?8-o

0/0
17.1.2010 21:30

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

R^;-D

0/0
20.1.2010 16:48

flames828

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

A na co ti ta automatika je, když ti řídí lehce dementní manželka?

0/0
18.1.2010 1:29

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

Poznámka ke zkratce HTP: Hovno-To-Pojede je sice vulgárnější, ale výstižnější! ;-)

0/0
18.1.2010 10:59

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

a k tomu Hodně To Papá

0/0
18.1.2010 17:14

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

nebo honím tři písty;-D

0/0
20.1.2010 18:22

Host

Re: A jak mam asi zatahnout rucku u Passatu?

mas dementni auto

0/0
19.1.2010 10:08

bourbon

4x4 Lesník

Už 4 roky jezdím s Lesníkem 4x4, ani jeden smyk, ani jeden podkluz, kalamita nekalamita, led neled. Píšu "Lesník", aby mně někdo nenařknul z reklamy. Slouží OK, je to ale japonská, ne evropská kvalita. :-)

0/0
16.1.2010 15:07

Vedoucí kolotočář

Re: 4x4 Lesník

Pajero? Vitara?

0/0
16.1.2010 17:48

bourbon

Re: 4x4 Lesník

Začíná to na SU a končí na BARU.

0/0
16.1.2010 20:23

net.Xtreme

Re: 4x4 Lesník

For ESTER, jo?

Subaru mám rád, už je tomu asi deset let , co jsem hrál na PC nějakou Rally a na sněhu se mi nejvíc osvědčila Impreza;-)

0/0
16.1.2010 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.