Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Fiatu a Chrysleru: vyrábí se moc aut, která se neprodají

Světový automobilový průmysl musí pro své přežití snížit výrobní kapacitu, a to zejména v Evropě. Uvedl to šéf italské automobilky Fiat a jejího amerického partnera Chrysler Sergio Marchionne na automobilovém kongresu v Detroitu. Dodal, že světové automobilky jsou schopny vyrobit 94 milionů osobních a nákladních vozů ročně, což je o 30 milionů více, než dokážou prodat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

americké

no ono je rozdíl vyrábět auta a auta, v USA se dělají většinou auta jenom pro jejich trh, protože většině lidí v evropě i asii stačí nějaké 1,4 nebo 1,6 a né 5L, navíc automobily z evropy i asie se v hojném počtu do USA dovážejí, proto mají takové problémy, koupil by si někdo z vás auto za 300tis. s 5L motorem se spotřebou 15-20L? nebo raději nějaký motor 1,4-1,8L se spotřebou 4-10L?

0/0
15.1.2010 17:33

hugo.tom

Re: americké

on taky benzín v usa vyjde v přepočtu na nějakých 17 kč/l, vlady v usa se bojí šáhnout lidem na cenu benzinu, takže daň je tam na benzinu minimální.  Proto ty veklé objemy. A pokud se hodně dováží aut s malým objemem, tak by se měli automobilky v USA zamyslet, zda stále chrlit vekoobjemové auta, nebo začít s úspornějšími motory.

0/0
18.1.2010 9:19

prngrr

Jednoduché řešení

1) zdvojnásobíme šrotovné a bude platit pro 6 let stará auta

2) další rok zdvojnásobíme šrotovné a bude platit pro 4 roky stará auta

3) pak taky něco vymyslíme

vaši socani

0/0
14.1.2010 23:15

Host

Výroba aut ve světě každoročně vzrůstá

ale lidí kteří si je mohou anebo chtějí koupit jaksi moc nepřibývá.To je jasné každému hloupému Honzovi avšak už ne tak manažerům světových automobilek vlastnícím zajisté diplomy věhlasných světových univerzit,;-D

0/0
14.1.2010 16:26

Host

kapitalismus mele z posledního...

Pro pravicové tupce - nejde o ceny aut ale o přebytek nabídky nad poptávkou...!

0/0
14.1.2010 13:38

Host

Re: kapitalismus mele z posledního...

Pro levičáka - mít kapacity a vyrobit jsou dvě odlišné kategorie.

0/0
14.1.2010 13:48

Janina7

Re: kapitalismus mele z posledního...

Kapitalismus se ukazuje v tom nejlepším světle. Zbankrotují nerentabilní podniky a ekonomika se jen posílí a z toho jen vyděláme.

Smutnou a socialistickou akcí bylo šrotovné a miliardové dotace.Stejně skončily v "nikde".

Byl to právě socialismus, kdo tyto mechanismy potlačil a nebylo si čím vytřít riť a vyčistit zuby :-(.

0/0
14.1.2010 14:43

Host

Re: kapitalismus mele z posledního...

Takže podle logiky Bolševika je lepší nevyrobit nic - tak to radši ten prohnilý kapitalizmus.

0/0
14.1.2010 16:35

keyz

Re: kapitalismus mele z posledního...

ano lepší je nic, a potom zase budou fronty před mototechnou;-D;-D;-D

0/0
16.1.2010 18:17

PLSFS

Re: kapitalismus mele z posledního...

Porad lepsi nez levicovy prebytek poptavky nad nabidkou a fronty na kde co ;-D Ty levicovy chytraku..

0/0
19.1.2010 12:01

Host

------

Snižte ceny a vozy se prodají... Fiata bych koupil, ale musel by nový stát třeba 90tisic... koupil bych ho dědovi nebo sobě na litačku po poli... Nevěřím, že by se neprodaly...

0/0
14.1.2010 12:49

Host

Re: ------

si upad na hlavu, za chvíli by cesta byla jedna velká kolona ;-)

0/0
14.1.2010 17:05

hugo.tom

Re: ------

ano, není nad tvojí 120tku, co? :-)

0/0
18.1.2010 9:20

;-)

Puch kartelu

Z toho projevu na mě vane puch kartelových dohod......

0/0
14.1.2010 12:46

Host

moulo

nastuduj si co to kartel je...

0/0
14.1.2010 14:58

;-)

Re: moulo

Vidím v tom tzv. tvrdý kartel - rozdělí si trh, pod záminkou přínosu pro spotřebitele si rozparcelují trh,  určí ceny, omezí kapacity, a spotřebitel bude jenom platit. Někdy se používají i jiné termíny.   Takhle tržní hospodářství fungovat nemá a nemůže. Nastudujte si to raději sám.

0/0
14.1.2010 15:34

Host

Kapitál

Marx to věděl.....:-)

0/0
14.1.2010 11:59

Host

haha která se neprodají

vážně se auta fordu volkswagenu škodovky a co já vím ještě kterejch automobilek neprodají?

když fiat a chrysler neumí stavět auta která se prodají tak at je nestaví a pečou třeba housky mně bude úplně jedno že fiat a chrysler zkrachuje

o dvě neschopný automobilky na trhu mínR^

0/0
14.1.2010 11:27

Host

Re: haha která se neprodají

Doporučuji zkusit pochopit podstatu myšlenky a pak se zkuste vyjádřit. Rv Takhle vypadáte jako ňouma.

0/0
14.1.2010 11:46

Host

Re: haha která se neprodají

nevypadám

vypadám jako někdo kdo nečte články

a vzhledem k tomu že na zdejší žumpě skutečně články nečtu tak je mi to jedno

a napíšu to ještě jednou: SMRT VŠEM AUTOMOBILKÁM KTERÉ NEJSOU SCHOPNÉ VYROBIT AUTA KTERÁ SE PRODÁVAJÍ uvolní tím trh ostatním a krize skončí:-)

0/0
14.1.2010 12:48

Host

Re: haha která se neprodají

vy jste fakt přinejmenším ňouma

0/0
14.1.2010 12:56

Host

Re: haha která se neprodají

Ne nevypadáš jako ňouma. Vypadáš jako imbecil. Vyjadřovat se k něčemu co jsi nečetl může jen imbecil.

0/0
14.1.2010 14:38

Host

Re: haha která se neprodají

On má tak trochu pravdu. Zkuste si za den dvacetkrát vlézt a vylézt z nového passatu nebo klidně i oktávky. Jsem obyčejný človíček středního vzrůstu a váhy (190cm  a 100 kg)  a měl jsem v úmyslu koupit nového kombíka než ty peníze nechat jen tak zdanit Po prozkoušení dostupných modelů ( tím nemyslím AUDI BMW a pod - maximum byl pro mne passat) jsem zjistil že se prostě auta uvnitř zmenšujou a že v novém passatu je asi tolik místa co ve fiatu 127, uznávám že jsou ta auta bezpečná (samé výztuhy a pod) ale prostě mrňavá a pro mne nepohodlná. Takový passat B4 to bylo jiné kafe. Z nynější produkce si prostě nevyberu takže buď se výrobci vzpamatují, nebo počkám až do Loganu MCV dají nějakou snesitelnou palubku a koupím rumuna - za ty prachy mi to trhat žíly nebude. Do té dobu zůstanu věrný mé sic prehistorické leč pohodlné Astře F kombi.

0/0
15.1.2010 22:39

mi_golem

vyrábí se mnoho špatných a drahých aut

které pak nejdou prodat. Snížíte výrobu, která bude ihned nahrazena dovozem z Číny.

0/0
14.1.2010 11:14

Host

Neni moc aut

...je malo silnic

0/0
14.1.2010 11:13

Host

Re: Neni moc aut

...je málo parkovacích míst ;-) určitá množina aut musí být proto neustále v provozu.

0/0
14.1.2010 13:06

Host

přestaneme si vozit pr*ele

Má pravdu ten člověk,je třeba se oientovat na různé druhy MHD,zejména tramvaje,vlaky,trolejbusy...R^

0/0
14.1.2010 10:53

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

ne, dekuji. Precpane vozy MHD kde kazdy druhy kycha a prska me uz nebavi. Vybiram auto...

0/0
14.1.2010 11:01

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

Když se peníze z nekonečných oprav silnic a staveb předražených dálnic dají na systémy MHD a nebude se trvat na zisku,tak tu máme Švýcarsko a kvalitní nepřecpané dopravní prostředky...R^

0/0
14.1.2010 11:56

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

spravne... SYSTEMY... takze jezdim autem

0/0
14.1.2010 14:56

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

MHD je dobrá věc

průser ale je když vzdálenost 10-20 km jedeš s MHD hodinu až hodinu a půl:-)

0/0
14.1.2010 11:25

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

Ještě větší průser je když za tu vzdájenost (20km) dám stejné peníze jak za jízdu autem jednomužně.

0/0
14.1.2010 13:18

Host

Re: přestaneme si vozit pr*ele

Svět  nekončí na točně MHD.

0/0
14.1.2010 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.