Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zpomalovací prahy ničí auta, spočítala pojišťovna

Od doby, kdy se v Británii začaly zavádět zóny s maximální třicítkou, počet mrtvých a vážně zraněných na silnicích ve městech dramaticky poklesl. Zpomalení řidičů výrazně napomohly retardéry. Daní za to jsou ale poničené tlumiče, které musí řidiči častěji měnit. Dalším negativem zpomalovacích prahů je zvýšená hlučnost při průjezdu automobilů, nárůst spotřeby a emisí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

7. 4. 2010 14:12
0 0
možnosti
S

StarejHafan

26. 1. 2010 12:01
Tlumiče

Závidím angličanům, že jim tlumiče ničí jenom retardéry.

V Čechách máme na tlumiče mnohem lepší pasti.

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 9:56
Není retardér jako retardér

Jsem pro retardéry které jsou vyvýšené na úroveň chodníku a mají i jeho šířku. Jednak vypadají lépe, jednak je to lepší i pro invalidní spoluobčany a hlavně ta část vozovky je na toto zatížení konstruovaná. Není nic horšího, když přišroubují jen k asfaltu (viděl jsem je i jen přistřelené k zámkové dlažbě) a za půl roku je vozovka v celém okolí rozpraskaná a retardéry jsou zatlačeny do původní úrovně asfaltu. Jenže kdy zástupci státu a obcí dělají věci kterým rozumí;-(

0 0
možnosti
S

Sanyn

26. 1. 2010 8:47
Zbytečné retardéry

Já si myslím, že retardéry jsou zbytečné, vždyť stačí postavit značku a všichni řidiči jedou nejvyšší povolenou rychlostí.

ŽE JO, ŘIDIČI.

Zrovna dneska si tak jedu městem, padesátikilometrovou rychlostí a kolem mne si to peláší jedno auto za druhým. dvakrát jsem musel dupnout na brzdu, když se zařadilo auto přede mne, kvůli protijedoucímu autu.

Takže myslím že opravím úvodní větu. Retardéry by byly zbytečné, byli-li by řidiči schopni jezdit podle značek. Jelikož nejsou, vymýšlí kde kdo, kdejaký donucovací prostředek.

0 0
možnosti

Host

26. 1. 2010 9:13
Re: Zbytečné retardéry

Drtivá většina retardérů nemá opodstatnění, dávají se často ´na přání´.

0 0
možnosti
H

Hind

25. 1. 2010 21:15
Ach ti chodci

Přitom by stačilo naučit chodce přecházet..

(Čímž neříkám, že někteří řidiči nejsou prasata, ale dle mého názoru může za 99% úmrtí chodců prově chodec.. Chodec je ten, kdo to nemile odskáče, chodec je ten, kdo se může zastavit prakticky ihned, chodec je ten, který se před přechodem může věnovat pouze autům a nakonec, chodec je ten, který vidí, ale nemusí být viděn.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 22:56
Re: Ach ti chodci

souhlas ... ze života : "Opatov sjezd z D1  cca před týdnem večer , sjíždím z dálnice , tachometr cca 100 km/h ten sjezd je krásně táhlej do kopce , a co nevidím skoro uprostřed té neosvětlené silnice si to štráduje nějakej imbecil v tmavym oblečení , jen tak tak sem ho minul . nevadilo by mi že by chcíp ale co pak s tim rozsekanym autem ??? . fakt lidi dávejte bacha!! pobíhá tu spousta dementů co si myslej asi že mají za každou cenu přednost ( běžné na přechodech , duchoci co si myslejí že když jsou na přechodu tak jim přednost zaručí nesmrtelnost)

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 20:26
he retardéry :)

no jedu jedu, trefim díru , pak druhou, uhnu kanálu co je o 5 cm propadlej ,přejedu retardér , trefim další díru atd .  chějí nám dávat na silnici retardéry ? tak at je nejdříve opravěj , ale opravěj jako že komplet, ne záplatu na záplatu. máme nejdražší tankodromy na světě  Rv[>-]Rv

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 16:53
To je těžké

když jedu jak mám tj. 50, prostě sundám včas nohu z plynu a v pohodě přejedu a bez brždění. Tím nechci říci, že mi nevadí.

Pak jsou ovšem retardi na retardérech, kteří se snaží alepoň půlkou auta jet mimo retardér, aby šetřili auto ;-D, ti co měli základy mechaniky vědí, že zkrut je ještě horší, než kdyby na něj najeli rovnou, ti mě baví nejvíce :-P

0 0
možnosti
T

tondaqakin

25. 1. 2010 18:17
Re: To je těžké

Zajiste je kazdy retarder jiny, ale nevim, proc by melo vzdy dochazet ke zkrutu? Zaklady mechaniky rozhodne mam. :-)

Pokud krokem prijizdim k retarderu i pouze 1 napravou, necitim na volantu zadne sily, ktere by mi ho vychylovaly. Napravy podle me jsou samostatne, kde je zkrut? 

0 0
možnosti
DS

Ig-n-or

25. 1. 2010 15:57
a ještě se nezmínilo....

že při brzdění se obrušují brzdné destičky které se pak ve formě mikročástic víří vzduchem a jsou mnohem větším karcinogenem díky své "velikosti" než nějaké emise ze spalování... není pro ně problém dostat se z plic do krevního oběhu, nebo buněčnou stěnou aby se v buňce usazovali :-/

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 14:39
Zhovadilost i ve Znojmě

Takovou zhovadilost - zpomalovací retardéry ve městě Znojmě navrhl a uskutečnil i nynější starosta města / OSS / Petr Nezveda, takhle dbá o blaho občanů, kteří si ničí svoje auta a o hlušnosti nčemluvě,no prostě idiot na svém místě!!!

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 14:41
Re: Zhovadilost i ve Znojmě

Priteli, nikdo te nenuti do mesta jezdit. Chod pesky. A kdyz uz musis otravovat lidem vzduch a ohrozovat je na zivote, jezdi krokem. Doufam, ze vam tam tech retarderu jeste hodne pribude.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2010 14:37
A zase remca jen v Blbakove-CR

Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...