Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová motorka Made in Czech Republic má motor původem z Pragy

Písecká firma VM Motor představuje terénní motorku VM 610SMR. Označení není náhodné. Motor novinky, který si firma sama vyvinula, totiž vychází z agregátu Praga 610 dnes již neexistující značky motorek, vyráběných v letech 1999 až 2003.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

závidím pánům nadšení

Tak jako Praga, která ,,vyráběla" krosku stejné kubatůry od r. 1999-2003, tedy jen několik kusů, za cenu Husquarny, které nikdo nekoupil, skončí i tento pokus o cosi co bude drahou kusovou výrobou bez servisu v p....., i když jim nadšení závidím. Ukázkou nadšení je ovšem také JAWA, kterou živí roky již jen díly na 350. Prodej 125 s čínskými motory, ani 650 za 150 tisíc kus a neexistující servis je také neuživí, škoda.....;-€

0/0
18.1.2010 20:07

Host

VM MOTOR...

Pánové konstruktéři VM Motor v projektovém nadšení asi zapomneli, že v Itálii existuje od roku 1947 firma se stejným názvem.

Více zde:     http://www.vmmotori.it/en/00/00/index.jsp

0/0
18.1.2010 15:08

keepa

Re: VM MOTOR...

a co je na tom? kdyz si vezmes kolik ma pismen abeceda, tak s vysokou pravdepodobnosti, uz nekdy neco nekde bylo a jestli ten nazev nebyl chraneny, tak to klidne ty italove muzou mit od 1847, ale nic nebrani tady panum konstrukterum v pouzivani nazvu;-)

0/0
18.1.2010 17:05

Host

Praga dobrá cena?

Vzpomínám že jsem viděl novou motorku Praga ve stylu Yamaha XT a stála 109.000 a stejně to bylo neprodejný tak nechápu co to plácáte o ceně 124.000 jak je úžasná!

0/0
18.1.2010 13:25

Host

Re: Praga dobrá cena?

Porovnáváte zřejmě Pragu ED250 ve své silniční verzi s 18k což je jako porovnávat jablka a brambory, pravda oboje jsou do jisté míry kulaté...

Pokud by jste se zajímal o podrobnosti a nepsal jen "hospodské keci" tak by jste zajisté vědel, že ostrá nehomologovaná verze Pragy ED byla za tuším 100 000kč měla 35k, homologovaná stála pravdu 109 000kč a obě  podvozkové komponenty renomovaných výrobců. Tedy v době kdy Sůza DR400 stála přes 230 000kč a Husa TE410 okolo 189kkč. 

Takže dobrý ráno strejdo a než zase napíšeš nesmysl zapoj to co ti vyrostlo na krku.

Slow;-)

0/0
12.3.2010 19:52

Host

Konečně zase krásná česká mašina !!!

[>-]R^R^

0/0
18.1.2010 12:11

Host

Re: Konečně zase krásná česká mašina !!!

R^[>-]

0/0
18.1.2010 14:10

JUDr Koloťuk Investor

Re: Konečně zase krásná česká mašina !!!

R^[>-]

0/0
18.1.2010 15:09

Host

VM 610F

Pokud by to někoho zajímalo více, tak docela dobrá reportáž o VM 610F je v Motoráji, to pdf je na webu VM:

http://www.vmmotor.com/racing-team/aktuality/prvni-oficialni-report-o-vm-610f1.html

Něco okolo toho je i na moto-svet.cz (jsou tu i dojmy z testovací jízdy + fotky):

http://www.moto-svet.cz

R^Konečně pořádná česká motorka:-)!

0/0
18.1.2010 12:01

Sallmi

Re: VM 610F

A něco o VM 610SMR by nebylo?

0/0
18.1.2010 12:11

Host

Re: VM 610F

VM 610 SMR tady:

http://www.mx-online.cz/clanky/prezentace-supermoto-specialu-vm-motor-610-smr/

sice nic moc čtení, ale docela dobrý fotky. Uvidíme jak jim to pojede.R^

0/0
18.1.2010 14:57

Host

Farmářská motorka roku

Nebyla ta Praga vyhlášena v Emerice farmářskou motorkou roku? Jsem myslel, že se tam docela prodává, tak se divím, že ukončili výrobu...

0/0
18.1.2010 11:36

Host

Cena motocyklu je stanovena pro prvních 10 zákazníků na 124

Společnost VM MOTOR přichází oficiálně na trh se svým novým motocyklem s označením VM 610F. Cena motocyklu je stanovena pro prvních 10 zákazníků na 124.300,- vč. DPH 8-o8-o tak to je bomba cena, škoda , že to asi nemůže na silnici že , když to nemá blinkry. Mít to homologaci, tak jdu do ní. ;-(

0/0
18.1.2010 10:07

Host

Re: Cena motocyklu je stanovena pro prvních 10 zákazníků na 124

http://www.vmmotor.com/www/vmmotor/rs/download/20091123171714721.pdf R^

0/0
18.1.2010 10:08

Sallmi

Re: Cena motocyklu je stanovena pro prvních 10 zákazníků na 124

článek je ale o jiném motocyklu

0/0
18.1.2010 12:09

Host

Radiální brzdy?

To jsem ještě neslyšel. Může to někdo objasnit ?

0/0
18.1.2010 8:25

Host

Re: Radiální brzdy?

Hlavní výhodou radiálního uchycení brzdových třmenů je získání větší

brzdící síly, přičemž celá soustava disponuje vyšší tuhostí, z čehož

plyne samozřejmě efektivnější brždění a rychlejší reakce při zmáčknutí

brzdové páčky.

0/0
18.1.2010 8:55

Host

Re: Radiální brzdy?

Nejedná se tu náhodou spíše o radiální systém pístu za brzdovou páčkou? Účelem je sice o něco mčnší tlak na píst za brzdnou páčkou ovšem na úkor přesnějšího dávkování brzdné síly - což je důležité při přibrždování v zatáčkách :-P

0/0
18.1.2010 9:39

Host

Re: Radiální brzdy?

radiální = šrouby, držící třmen, jsou radiálně (kolmo) na osu kola. výhoda je v možnosti podložit třmen na držáku pro různé průměry kotoučů u okruhovek. u silničního využití jde spíš o hustej look ve spojení s USD vidlema

0/0
18.1.2010 9:56

Host

Re: Radiální brzdy?

radiální  = píst za brzdovou páčkou je kolmo k řidítkům ;-)

0/0
18.1.2010 10:00

Host

Re: Radiální brzdy?

hmm tak

radiální brzdiče - třmeny = šrouby jsou kolmo na osu kola

radiální pumpa = osa válce je kolmo na řidítko:-)

0/0
18.1.2010 10:44

Host

Re: Radiální brzdy?

Koukám tady je to dneska zas samej odborník. Všichni ste vedle. Radiální brzdy znamená, že brzdové destičky jsou kolmo na osu kola, která je zároveň uzpůsobena jako brzdný kotouč. Někteří odobrníci považovali tento systém za krok zpět, vychází totiž z klasických bubnových brzd, které jsou však obráceny a do detailu přepracovány. Pochybovalo se ale jen do doby, než tento systém přesvědčil v testech. Nyní o  něm uvažují i pro silniční motocykly. A ukazuje se, že to není poprvé co skoku vpřed ve vývoji předcházel krok vzad. Takže asi tak.

0/0
18.1.2010 10:21

Host

Re: Radiální brzdy?

Vy budete taky odborník na slovo vzatý ;-D

No nic, kdo to chce vedet, tak zajde treba na server motorkari.cz, kde si to ve foru i v clancich muze vyhledat.

Ale je to tu uz zmineno. Existuji jak radialni brzdove pumpy, tak radialni brzdove trmeny.

Pumpy umoznuji spise citlivejsi davkovani brzdne sily, trmeny potom pevnejsi uchyceni. Oboji mam na sve motorce roku vyroby 2006.

0/0
18.1.2010 10:36

Host

Re: Radiální brzdy?

tady:

http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=motorky&c=A091130_123044_motorky_fdv

je pro zájemce krásně vidět radiální pumpa

0/0
18.1.2010 11:32

anesteziolog1

Re: Radiální brzdy?

mno a třením se osa zahřívá, tudíž jak odborníkům známo, nejpevnější je ocel když má barvu červenou až do bíla ;-)

0/0
18.1.2010 16:56

El Negro Tulisan

Re: Radiální brzdy?

No comment.... ;-O

0/0
19.1.2010 14:07

Xladi

Líbí se mi

Vypadá pěkně, jen by mě zajímala cena a na to že se jedná o terénní motocykl tak tomu moc nesedí ty silničkní kola.

Je škoda že Praga už nevyrábí motorky byly celkem povedené.

0/0
18.1.2010 8:19

Host

Re: Líbí se mi

tak jestli jsem to pochopil správně, tak je to motorka kategorie super - motard a na ty se nedávají vyloženě terénní gumy se špalkama :-) A líbí se mi moc, kdyby šla koupit, šel bych do ní hned.R^[>-]

0/0
18.1.2010 8:21

hellblazer

Re: Líbí se mi

setkal už ses s pojmem supermoto nebo supermotard? to jen k těm silničním kolům...

0/0
18.1.2010 8:22

Host

Re: Líbí se mi

:DD, nejedná se o terénní motocykl, jedná se o "Stroj VM 610SMR pro závodní kategorii supermoto!!!!" proto ty silniční kola..;-D

0/0
18.1.2010 8:26

Host

Re: Líbí se mi

nejedná se sice o teréní motocykl ale o supermoto, odborníci na iděs mají ale jako vždy jasno:

;-D

"Písecká firma VM Motor představuje terénní motorku VM 610SMR..."

;-D

0/0
18.1.2010 9:58

Host

Re: Líbí se mi

125000 píšou na stránkách VM racingu ;-)

0/0
18.1.2010 9:57

Sallmi

Re: Líbí se mi

nepíšou:-/

0/0
18.1.2010 12:08

Host

..vejfuk dozadu nejni nic revolucniho

:-P  skoro vsechno uz tady bylo...;-)

0/0
18.1.2010 7:36

Host

Re: ..vejfuk dozadu nejni nic revolucniho

Nejdřive si zjisti, jak ten motor vlastně vypadá.

0/0
18.1.2010 8:17

Host

Kolko ta krasavica bude stat?

0/0
18.1.2010 7:20

Host

Ty vado

narvat motor z vejtřasky do motorky tak to smekám.

0/0
18.1.2010 6:25

Host

motor z vejtřasky?

:-P

0/0
18.1.2010 0:41

Majklova_proxy

Re: motor z vejtřasky?

Tatra V3S  - a ted prijde prekvapeni - NENI totez, co Praga S5, mamlase.

0/0
18.1.2010 2:44

ladaxxt

Re: motor z vejtřasky?

a teď další překvápko.. Byla to Praga V3S;-D

0/0
18.1.2010 3:16

Stanley68

Re: motor z vejtřasky?

Kontrolni otazka soudruzi - kdopak z vas vi, co znamena ono V3S, pripadne S5? :-)

0/0
18.1.2010 7:51

Host

Re: motor z vejtřasky?

V3S valník třístranný sklápěcí

S5T sklápěcí pětituna

0/0
18.1.2010 8:07

Host

Re: motor z vejtřasky?

Kamaráde to se pleteš, V3S znamená "vojenský tříosý speciál". Jen tak mimochodem použitý motor byl opravdu původně z Tatry, tuším Tatra 111. Ta měla vidlicový dvanáctiválec a do vejtřasky byla vkomponována jeho půlka s příslušnými úpravami. Dále tento motor byl použit do železničního motorového vozu řady 131, do vojenského člunu, který používali ženisté a tuším i do vojenské elektrocentrály. Z vejtřasky potom byla odvozena silniční verze Praga S5T.

0/0
18.1.2010 8:24

Host

Re: motor z vejtřasky?

Vojenský Třítunový Speciál mudrlante, vojáci by tě asi pochválili kdybys je vyklopil i když by si mohli vybrat ze tří stran :-)

0/0
18.1.2010 8:26

Host

Re: motor z vejtřasky?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2010 8:29

Host

Re: motor z vejtřasky?

třítunový???

0/0
18.1.2010 8:43

Host

Re: motor z vejtřasky?

je to "tříosý", nicméně užitečná hmotnost V3S činila 5tun na silnici a 3tuny v terrénu, takže zase tak vedle to nebylo...

0/0
18.1.2010 8:47

Sallmi

Re: motor z vejtřasky?

a pro štábní V3S to platilo taky?

0/0
18.1.2010 12:06

Stanley68

Re: motor z vejtřasky?

Odpovim si sam :-)) V3S - vojenska 3tuna specialni, S5t - sklapeci 5tuna

0/0
18.1.2010 8:47

Host

Re: motor z vejtřasky?

S5T - Silniční ...

Dělaly se varianty jak valník, tak sklápěče jednostranné i třístranné a posléze i "kukaně", čili skříňové a vůbec různé

0/0
18.1.2010 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.